Skocz do zawartości

320d - pekniety wał korbowy ,dwumasa


blachaxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Ja w ASO dostałem taką odpowiedź - turbina się poci lekko olejem. Jasne, że lepiej byłoby wlać syntetyk, ale nie wiadomo czy poprzedni właściciel nie lał tam kujawskiego, więc scenariusz wlewania syntetyka nie groziłby zniszczeniem silnika (w najgorszym wypadku auto mogłoby pić olej). niemniej turbina mogłaby pójść szybciej (czyt. od razu), tak to może pożyje jeszcze rok. Ktoś wyżej wspomniał, że Alfa Romeo na takie same turbo zalewa 10w40 i jakoś chłodzi ją ok. Ja zaryzykuje, jak coś to 1200zł za turbacza po regeneracji mam ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 181
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wszystkie te tety opinie itd sa jak najbardziej trafne lecz tu nie chodzi o to iz pytam sie ktory olej jest najlepszy bo to kazdy wie. co lac do e46 320d 136km tez (powiedzmy na tym forum)

jak wspominalem wczesniej rozmawialem z wlascicelem servisu ASO BMW i powiedzial ze tylko fullsyntetyk i to najlepszej jakosci bo na innych olejach pada np turbo pekaja wały .itp.

a pytanie jest takie co jesli p Kowalski kupil auto zalal 10w40 bo tak mu poradzili, auto ma np na liczniku 200tys realny załóżmy kolo 400tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, że taka awaria nieźle Cię pociągnęła po kieszeni, ale sam widzisz do czego prowadzą oszczędności.

Jak silnik jest już bez oleju to nalej olej i zrób płukanie. Producent przewidział do tego modelu konkretny olej i według mnie powinieneś taki właśnie nalać.

 

Może nie ze względu na pierścienie i gładzie cylindrów, ale ze względu na turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ogolnie leje zawsze do auta olej najdrozszy nie oszczedzam na tym nie wazne jaki 5w 10w

czy15w taksamo klocki itp staraam sie kupowac oryginaly

jak wspominalem auto wzialem od kogos w rozliczeniu co bylo glupota bo teraz wladuje okolo 10tys wiec roznica na oleju 100 czy 300zl nie robi mi zadnej roznicy

jadac na zmiane oleju pewnie ludzie biora najtanszy lub proponowany przez pana mechanika lub serwisanta ja sie tym nie sugeruje zawsze mowie lej najlepszy z banki nie z beczki bo podobno syf.

obawiam sie tylko tego iz zaleje full na silnik ktory mial polsyntetyk i on znowu padnie a nie bede ladowal w to smieszne auto nastepne 10tys zlotych

nikt tu na forum nie napisal ze kupil auto przebieg ok 250tys lany byl polsyntetyk ale ja zalalem full i jest gitara

kazdy podaje zalecany olej z instrukcji i nic wiecej

nie wiem czy dla spokoju nie jezdzic na polsyntetyku a w najgorszym wypadku zmienic turbine za ok1000zl a nie znowu silnik .

Dlatego tez pytam na forum czy ktos to kiedys zrobil i powie stary zmieniaj na fulla bedzie gitara.

A co do peknietego wału to mialem taka usterke

w latach 90 w fiacie 126p (maluch, klamot) i chyba te silniki sa na podobnym poziomie (wniosek z zaslyszanych opini o 320d 136km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupiłem auto 1,5 roku temu nie wiedziałem co było lane - zalałem pełen syntetyk Motula i jest wszystko ok ...

znajomi kupili 2,5 roku temu takie samo auto 320 d 2000 r . i na początku przy wymianie oleju zmienili im na półsyntetyk 10 W 40 po ok 1,5 roku zmieniłem im olej na pełen syntetyk Motula i jeżdżą do tej pory bez problemu ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupiłem auto 1,5 roku temu nie wiedziałem co było lane - zalałem pełen syntetyk Motula i jest wszystko ok ...

znajomi kupili 2,5 roku temu takie samo auto 320 d 2000 r . i na początku przy wymianie oleju zmienili im na półsyntetyk 10 W 40 po ok 1,5 roku zmieniłem im olej na pełen syntetyk Motula i jeżdżą do tej pory bez problemu ....

 

 

robiłeś płukanke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię tak od 10lat. Każde zakupione auto od razu zalewam Full Syntetykiem i nie zastanawiam się co było zalane wcześniej. Wszyscy zawsze radzili mi, bym zalewał minerałem jak nie wiem co było wcześniej lub jak auto ma 200tyś. Swoje wiem i leję na te rady. Przepraktykowałem. Nigdy się nic nie stało bo niby co ma się stać? Jak silnik jest w dobrej kondycji to taki full syntetyk mu tylko ulży. Jak jest złom to prędzej czy później zdechnie nawet na mineralu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul 8100 X-Clean C3 5W40 - 100% synthetic

 

czyli kupic ten olej?

 

bardzo dobry olej smiało kupuj :cool2: tylko pewne źródło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru nikomu robić reklamy, ale jak zmieniałem w lato olej to kupiłem właśnie taki olej u nich:

 

http://allegro.pl/gdansk-motul-8100-x-clean-c3-5w40-5l-1l-6-litrow-i1397688181.html

 

Jak kupiłem gablotę to też nie wiedziałem co było lane wcześniej. Od lipca zrobiłem 10.000km właśnie na tym oleju i jak na razie nie mam zastrzeżeń. Po 6000 km dolałem 0,3l, ale w lato go nie oszczędzałem i nie raz "odkurzałem" turbinę ;)

 

Teraz nie widzę żadnego zużycia ( turbinę "odkurzam" rzadziej )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem motula full mam nadzieje iz bedzie ok bo powiem tak w "realu" wszyscy co sie pytam odradzaja mi zmiane z10w na 5w

na forum wprost odwrotnie

ja sie na tym nie znam zaufalem Waszym opinia na forum

jak zloze i odpale to sie odezwe narazie jestem chudszy kilka tysiakow

silnik 4500zl (slupek z turbina i pompa wtryskową) moja turbina gwizdała

odma 200zl

kolo pasowe 530zl

dwumasa ze sprzeglem 2000zl

olej i komplet filtrow 400zl

plus pewnie jakies pierdoly i oczywiscie p. mechanik

wiec mysle ze impreza jakies 10.000zl (dziesiec tysiecy) :cry2:

i mam najdrozsze bmw z2000r

mam nadzieje ze juz wiecej nie doloze

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem motula full mam nadzieje iz bedzie ok bo powiem tak w "realu" wszyscy co sie pytam odradzaja mi zmiane z10w na 5w

na forum wprost odwrotnie

ja sie na tym nie znam zaufalem Waszym opinia na forum

jak zloze i odpale to sie odezwe narazie jestem chudszy kilka tysiakow

silnik 4500zl (slupek z turbina i pompa wtryskową) moja turbina gwizdała

odma 200zl

kolo pasowe 530zl

dwumasa ze sprzeglem 2000zl

olej i komplet filtrow 400zl

plus pewnie jakies [bAD] i oczywiscie p. mechanik

wiec mysle ze impreza jakies 10.000zl (dziesiec tysiecy) :cry2:

i mam najdrozsze bmw z2000r

mam nadzieje ze juz wiecej nie doloze

 

pozdrawiam

 

mega koszty;/ ale masz drugą pompe wtryskową na zapas :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ale reszte co mi pozostało musze pogonic a w tym silniku chcialem miec wszsytko co ze soba chodzilo tj pompaa turbo i wtryski

 

na Twoim miejscu bym pompe zostawił na zapas zeby potem nie szukac :cool2: lepiej dmuchac na zimne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.