Skocz do zawartości

325i zamarznięta woda w chłodnicy,jakie tego konsekwencje?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.zamarzła mi woda w chłodnicy,czy podgrzewać silnik od spodu i spóścić ciecz czy czekać aż samo puści?jakie mogą być konekwencje tego?auto garażowane i silnik nie odpalany.to sie stało jakieś 2dni temu,grzać czy zostawić to??z góry dziki za odpowiedź

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Dostajesz ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano (edytowane)
jakie mogą być konekwencje tego?

 

Popekane weze,pekniety blok,rozsadzona chlodnica...-niepotrzebne skreslic.

Trzymaj auto w cieplym garazu,grzej i spusc wode.

Edytowane przez PISTOLPETE

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano
witam Panowie może mi ktoś powiedzieć jakie części silnika ogrzewać żeby sie tej zamarzniętej wody pozbyć?np postawie takie słoneczko pod silnikiem i ogrzewać?czy to nie będzie miało negatywnego wpływy na olej silnikowy?i ile doładnie wchodzi płynu chłodzącego do układu?na forum znalałem że 10litrów czy to nie za dużo?mi wchodzi teraz ok4litrów czyli gdzieś jeszcze jest zamarznięta woda.wlewam wrzątek do układu a po ok 1h supuszczam go i zalewam nowy.czy moge odpalić silnik jak jeszcze ok10razy go tą gorącą wodą zaleje i od dołu będe podgrzewał?czy lepiej nie?z góry dzięki za pomoc
Opublikowano
Jak mogles dopuścić do takiego stanu żeby wodę wlewać zamiast płynu chłodniczego,do tego silnika wchodzi dokładnie 10,5 litra płunu najlepszym sposobem na rozmrożenie jest zostawic auto w ciepłym garażu
Opublikowano
Nie odpalaj bo możesz popsuć pompę wody, termostat, chłodnicę, nagrzewnicę, zawór od nagrzewnicy, węże wody. Jeżeli zamarzł ci cały płyn :duh: to codziennie powinieneś posypywać cynamonem korek od chłodnicy i trzy razy mówić wierszyk z dzieciństwa :lol: . Czy pomoże, nie wiem. Nigdy nie próbowałem, ale na Twoim miejscu szykowałbym kasę na nowy układ chłodzenia.
Opublikowano
witam. ponownie porusze ten temat,a wiec tak cały dzień i noc było ok +10 w garażu silnik grzałem od dołu z kanału,troche tej wody wyleciało ale nie za wiele.silnik był nie odpalany odkąd była zalana woda,wiec czy tej wody tam jest tyle ile powinno być czyli ok 10litrów?teraz już nawet kropelki nie wiszą na kocu węży od chłodzenia tych przy chłodnicy(chłodnica zdjęta)kręciłem kołem zamochowym i kręci sie bez oporu(na luzie)mam coś jeszcze sprawdzić czy próbować odpalić?z góry dzięki za pomoc
Opublikowano
...jak przymarzła pompa wody to pasek klinowy najprawdopodobniej ją zerwie. odpalenie jest ryzykowne. co za debil nalał wody do układu??? :duh: na pewno pozamarzane są kanały w silniku więc lanie wrzątku na wiele się nie zda. miałem ten sam problem ostatnio. kupiłem auto, postawiłem pod blokiem na noc, rano odpaliłem, przejechałem dwa/trzy kilometry - silnik się zagotował, laweta do warsztatu i zarobiłem...rozmrozili, 'przedmuchali' kanały i spuścili żywa wodę, bo jakiś skurwesyn chciał zaoszczędzić na płynie przed sprzedażą...pompa tez do wyrzucenia prawdopodobnie. modle sie żeby na tym sie skonczyło bo samochodem cieszyłem sie pól dnia :cry2:
freude am fahren / fuck downsizing
Opublikowano
prosiłem o pomoc a nie ubliżanie!!jak nie potrafisz pomóc to sie nie udzielaj!!czytaj ze zrozumieniem!!pytałem tych co sie znają na rzeczy a nie tych co chcą zabłysnąć a nie mają pojęcia!!
Opublikowano
a więc przyznałeś się, będziesz miał nauczkę :D nie chciałem nikomu ubliżyć, a napisałem Ci jakie tego będą konsekwencje - czyli dokładnie to o co pytałeś! o jakie zabłyśnięcie Ci chodzi kolego?..piszę co wiem bo zderzyłem się z tym problemem w zeszłym tygodniu. powodzenia. tyle w temacie.
freude am fahren / fuck downsizing
Opublikowano
coś słyszałem o spuszczaniu przez tą śrube ale nie wiem gdzie ona jest.jak byś mógł mnie wysterować gdzie ona jest
  • 5 lat później...
Opublikowano
Witam, tak jak w temacie ma pytanie i prośbę o pomoc!!! Moja bunia stała przez jakieś 3-4 dni na dworze a temperatury sięgały do -15 stopni i sprawa polega na tym że odpaliłem auto wskazówka temp wzrosła do temperatury roboczej więc ruszyłem, przejechałem kilkaset metrów i temp wzrosła :( zatrzymałem się od razu wyłączyłem silinik i następnego dnia bo już wtedy noc była zajżałem pod maskę patrzę nie widzę nic niepokojącego, więc znów odpaliłem bo pomyślałem że może jakiś kaprys miała ale znów to samo, więc pomyślałem kurcze coś jest nie tak, ogrzewanie mam włączone na full a tu zimno leci, wyłączyłem silnik otwieram maskę i patrzę na chłodnicę. Od chłodnicy idą dwa węże górne przez termostat dolny do nagrzewnicy i ten do termostatu to bardzo ciepły i miękki ale natomiast ten do nagrzewnicy zimny i twardy i wyczuwalny jest tak jakby lód. Więc co mogę teraz zrobić nie mam możliwość wstawienia go do garażu ani ciepłe mijesce. I co czekać aż przyjdzie wiosna? Czy jest na to jakiś inny patenet? Pomocy!!!!!! Mam bmw e36 1992r. Pozdro
Opublikowano
Witam, tak jak w temacie ma pytanie i prośbę o pomoc!!! Moja bunia stała przez jakieś 3-4 dni na dworze a temperatury sięgały do -15 stopni i sprawa polega na tym że odpaliłem auto wskazówka temp wzrosła do temperatury roboczej więc ruszyłem, przejechałem kilkaset metrów i temp wzrosła :( zatrzymałem się od razu wyłączyłem silinik i następnego dnia bo już wtedy noc była zajżałem pod maskę patrzę nie widzę nic niepokojącego, więc znów odpaliłem bo pomyślałem że może jakiś kaprys miała ale znów to samo, więc pomyślałem kurcze coś jest nie tak, ogrzewanie mam włączone na full a tu zimno leci, wyłączyłem silnik otwieram maskę i patrzę na chłodnicę. Od chłodnicy idą dwa węże górne przez termostat dolny do nagrzewnicy i ten do termostatu to bardzo ciepły i miękki ale natomiast ten do nagrzewnicy zimny i twardy i wyczuwalny jest tak jakby lód. Więc co mogę teraz zrobić nie mam możliwość wstawienia go do garażu ani ciepłe mijesce. I co czekać aż przyjdzie wiosna? Czy jest na to jakiś inny patenet? Pomocy!!!!!! Mam bmw e36 1992r. Pozdro
Opublikowano
no ale jak chciałbyś się pozbyć lodu inaczej niż ciepły garaż. Jak się nie dba o płyn chłodniczy i jeździ na wodzie to potem tak się dzieje. Nie masz znajomego który by mial garaż, nie żartuj nawet, nie wiem wstaw auto na parking w jakiejś galerii czy centrum handlowym i już dopóki nie odmrozi się, potem do mechanika i wymiana płynu chłodniczego.
szukam
Opublikowano
Samej wody tam nie ma jest 5l borygo i koncentrat z wodą rozcięczony. Myślałem o czymś takim jak odkręceniu przewodu i spuszczeniu płynu i wlać nowy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.