Skocz do zawartości

Przymierzam się X5,prosze o jak najwiecej odpowiedzi.


ŁapaV6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przybywam do Was z Klubu Mitsubishi-ujeżdżałem Galanta 2.5 V6 w Manualu-został sprzedany,auto bezawaryjne,wszystko fajnie,cześci niedrogie w porownaniu z Audi a6 2.5 TDI MULTITRONIC :mad2: jaką miałem NIEprzyjemnosc posiadac. Przejde do rzeczy,od zawsze podobały mi się X5,teraz grzeje się juz coraz bardziej,bo dozbierałem troche kasy i moge powiedziec,że jestem blisko... Wiadomo,że X5 nie kupie sobie tylko dlatego zeby czasami przejechac sie spokojnie przez wioski :D Chodzi o to żeby "polatac" tak do roku i nie poplynac na tym aucie fortuny. Chcialbym kupic to auto,pojeździc i sprzedac nie tracac wiecej niz 8-10tys. zł. Jak to zrobic?;)

 

1. Rocznie robie dosc dużo km. 30-40tys. Diesel 3.0? Wyczytałem,że malooszczedny i taki troche podmulony,chcialbym coś mocniejszego.

 

2. Silnik 4.6 czy 4.8? Jak wygląda sprawa Gazu w tych autach? jeździ to? jaki orientacyjny koszt? Prosze nie pisac mi,że szkoda silnika i ble ble ble :P

 

3. Zajmowałem się troche sprowadzaniem aut z Niemiec,język znam,ogólnie rynek też,chciałbym nieprzeplacic w Polsce tak strasznie i kupic cos w DE.

 

4. Przebieg? Wiadomo,że 100tys. nie bedzie miała, 200 też nie,ale wcale na to nie licze. Kupie i 400,ma ktoś z Was taki przebieg? Jak to się trzyma wszystko?

 

5. Raczej od zawsze wolałem Manuale,automat to automat,alee.. Gdybym miał faktycznie nie stracic na tym aucie majatku i bylby do kupienia automat? Moge pomyslec,pytanie brzmi: co sie sypie w tych automatach tak strasznie? Czy 3.0d czy 4.6ben-na Niemczech pełno Aut ze skrzyniami padnietymi,ale jezdzacymi,co sie z tym dzieje? Jakie koszty remontu?

 

6. Jak sądzicie,czy do 55tys zł kupie coś co z grubsza opisałem? Chodzi mi o cos z pierwszego wypusty,chcę 'TYLKO' X5 :8) :8)

 

Proszę o wypowiedzi nawet osoby,które mają malo wspólnego z motoryzacją,ale coś tam słyszały,ja o X5 nie wiem nic także każde info sie przyda.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Posiadam X5 w dieslu i powiem szczerze ze na spalanie nie narzekam.Czy jest zamulony?? Tego tez nie powiem bo dobrze sie zbiera zwlaszcza ze jest po malym wzmocnieniu ale i te 218KM dobrze smigalo.Jezeli przymierzasz sie do gazowania auta to wiadomo ze na to samo wyjdzie co diesel a nawet ciut wiecej jak bedziesz chcial posmigac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja też jestem posiadaczem tego auta. Nie mam zastrzeżeń jakiś poważniejszych, ani na spalanie ani na zbieranie się. W ubiegłym roku nawet jeździłem tym autem na zlocie klubu po torze w Kielcach. Frajda nie samowita, polecam!!! Moje auto ma 6 lat. Od dwóch jestem jego posiadaczem i poza materiałami eksploatacyjnymi to nic się nie dzieje. Teraz coś mam z Webasto ale nawet nie wiem czy to jest usterka, czy po prostu ten typ tak ma. Gdybyś był ciekawy, to dwa tematy niżej wisi mój post. Z tego co wiem to X5 nie ma w silniku benzynowym 4,6l. Europejska wersja to maksimum 4,4 l natomiast amerykańska 4,8 l. No chyba że się coś zmieniło. Jeśli zdecydujesz się na zakup 3.0 diesel to myślę, że będziesz zadowolony, no chyba że zamierzasz w rajdach startować :) to może być trochę przy krótko. Jak kolega wspomniał 218 km całkiem nieźle się zbiera. Najlepiej jak się sam o tym przekonasz, udając się na jakąś przejażdżkę.

Pozdrawiam

Moc jest Bogiem, Prędkość Nałogiem, Drift Zabawą, a BMW Podstawą!


Ten kto wolny, nad swym losem nie płacze.

http://images40.fotosik.pl/109/a7d127f79a376034m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

X5 i ich skrzynie to jest temat z typowego niedomówienia

producent skrzyń na rynku amerykańskim zaleca wymianę oleju co 70000 mil , natomiast w Europie nikt o tym nie pamięta , duży samochód taki jak X5 stwarza duży opór powietrza i ta skrzynia się przegrzewa , pali tarczki sprzęgłowe plus stary przegrzany olej powodujący uślizg i wystarczy ......

X5 3,0 w automacie polecam osobą jeżdżącym mniej dynamicznie jeśli lubimy dociskać redukować pędzić pod 170 km/h lepsza skrzynia manualna ,

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam E 53 z 2005 M Pakiet 3d,130 tys. Spalanie tego auta to jakiś ewenement 9,3 L na 100 km średnio a nie oszczędzam zimą 9,1 L no ale wolniej się jeździ.mam auto 2 lata, jak kupiłem to musiałem wymienić parę rzeczy w zawieszeniu z przodu ale myślę ze to dlatego ponieważ poprzedni właściciel nie robił w nim nic opony miał ja F1, Przy 110 tys wymieniłem olej w skrzyni (automat) serwis robię raczej regularnie, jak się chce pojeździć autem to trzeba to robić.Zimą w górach rewelacja mam łańcuchy ale nie musiałem z nich jeszcze korzystać. opony zimowe kupiłem szerokie takie jak letnie 255 i 285 jeździ się ok.Ale na lód nie ma siły samochód waży 2300kg i zatrzymać go na lodzie to nie lada sztuka.Jestem zadowolony myślałem o Q7 jako następcy ale chyba będzie E70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Spalanie zalezy od tego jak jezdzisz.Mi nawet 10l po miescie nie pali a troche wzmocniony mam silnik.W trasie wyglada to troche inaczej.Jak lece ok 120/140 to spalanie miarkuje sie w granicach 7.3 do 8.5 a jesli pocisne wiecej to dojdzie do 9 a nawet 11.Wszystko zalezne od nogi.Poza tym po przelaczeniu na sport spala mniej niz na zwyklym przelozeniu.Jak narazie przebieg mam 175tys a koszta czesci eksploatacyjnych sa zalezne gdzie wykonujesz uslugi.To prawda ze opona kosztuje ok 1000 ale nie jest to zakup na miesiac.Dostaniesz taniej ale mniej znanych firm lub podrobki oryginalnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4,8 is. On nie jezdzi on zap...la :) Kwestia gazu - prawie kazdy silnik chodzi na gazie jesli zagazuje go osoba ktora sie na tym zna. W przypadku X5 - bedzie problem z butla - konkretnie w miejscu zapasu na dole jest kompresor do zawieszenia - trzeba to obejsc. Seria silnikow n62 - (4.4, 4.6, 4.8) wystepuje we wszystkich wersjach nie tylko amerykanskich. Jest to zmodyfikowany m62. Co do mojego - 4.8 maja zajebiste tlumiki, ktore daja niepowtarzalny dzwiek dwuplatowca :) Polecam odpalic youtuba i posluchac. Moj pali od 12 w gore po 22 w miescie. Zakladajac gaz nalezaloby podniesc te wartosci o okolo 10% - czyli 13-25 l gazu. No i teraz cena 2,5 za gaz * srednio zalozmy 18l = 45 pln za 100 km. To jest jak 45/4.8 za rope = 9.4 l srednio. Oczywiscie gaz to: profanacja, syf, itd. ale tak naprawde faktycznie jest upierdliwy - montaz - kolo 6k pln, serwis co 10-15k - filtry ustawienia, oczekiwanie na tankowanie i mala dostepnosc na zachodzie (czasami, no i cena dosc duza) + zabrane miejsce na zapas/bagaz.

 

Reasumujac - nie zastanawiajac sie wiele kupilem 4,8is i nie zaluje. Dodam tylko, ze mam pneumatyczne zawieszenie ktore jest znacznie twardsze od zwyklego i auto chodzi po zakretach jak GTI mimo swojej masy. I to jest zajefajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne, bardzo mi się powyższy post podoba, nareszcie racjonalna argumentacja i zwrócenie uwagi na radość jazdy a nie "robienie co wypada" :) Jeżdżę X5 3d 218KM + chip. Przy regularnym i dokładnym serwisowaniu samochód nie zdradza oznak zmęczenia, mimo 240k km przebiegu. Jeźdzę manualem, choć rozumiem też zalety automatu. Latka lecą i oczywiście - oglądam się za nowym X5 i X6, ale na dziś nie widzę potrzeby zmiany. Nawet bak mi już ASO naprawiło :) (jak się okazuje w baku istotne jest położenie pływaków w trakcie montażu, inaczej klops). Polecam, to bardzo dobra propozycja.

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, Benzyna z gazem to jest opcja,tańszy zakup auta potem trochę trzeba zainwestować w instalacje plus droższe przeglądy itd.Trzeba to dobrze policzyć. Miałem raz Jeepa na gaz nie narzekałem ale musiałem założyć butle 97L bo mniejsza nie miała sensu. Nie bawił bym się już w gaz. 3.0 D jest ok, najlepsza opcja byłby 3.5 D ale to już większa inwestycja. Cześć nie są tanie ale to jest BMW X5, nie dla szatniarza z pensja 1500 brutto. Kolega wyżej wspomina moje szerokie koła na zimę, 235 17 cali ?? widział ktoś jak to wygląda. Mieszkam na wsi i drogi nie są odśnieżne w pierwszej kolejności, nie mam problemu z naciskiem na lodzie ani na śniegu.Ale do tego jeszcze jest potrzebny rozsądek i doświadczenie.pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Seria silnikow n62 - (4.4, 4.6, 4.8) wystepuje we wszystkich wersjach nie tylko amerykanskich. Jest to zmodyfikowany m62.

 

4.6 to nie N62 tylko M62B46, żywcem przeniesiony do BMW X5 z Alpiny e39 B10.

 

Cała seria N62 to wielka kicha - zobaczcie ile jest tych samochodów w ogłoszeniach (X5, seria 5) po wymianie całego silnika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.Podczepiam się pod temat.Rozglądam się za X5 E53 do 55.No i mam dylemat.Po pierwsze primo chodzą słuchy że BMW nie lubi gazu, ale z drugiej strony jak jest zamontowana butla za 6 tyś to chyba to nie jest jakaś lipna instalacja robiona przez jakiegoś partacza.Po drugie primo.Na MOBIL.EU znalazłem kilka ładnych E53 z silnikiem DISLA w cenie 45 ,46 no i powiedzcie mi teraz Panowie jakie są koszta całkowite sprowadzenia takiego auta.Nie chce kupować w naszym ojczystym kraju takiego BMW od handlarza co na tym 5 tyś przytnie.Bo wiadomo że 50 albo 55 tyś za auto z 2002 roku to nie mało a wiadomo że prędzej czy później człowiek rozgląda się za innym egzemplarzem.To jak jest z tym gazem Panowie bo jestem kompletnie zdezorientowany w tym temacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Diesel to musi to być pewny i młody rocznik bo w przeciwnym wypadku czekają Cię duże koszta. Całe życie gustowałem w dieslach i mailem przez to same problemy. Tego X którego mam to jest mój pierwszy samochód na benzynę. Założyłem LPG za 6 tyś zł i przejechałem już 70 tyś km i nic. Jestem zwolennikiem diesla ale max. 2-3 lata. E 65 kupiłem jak miała 2 lata i kupiłem ja w Belgii z przebiegiem 100tyś teraz ma 280tys i już to nie jest to dlatego na wiosnę zrobię ze 180tyś i do żyda niech się ktoś inny martwi.

DIESEL DOBRY ALE MŁODY !!!!! STARY DIESEL TO PEWNY KŁOPOPT!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.