Skocz do zawartości

528i: problem z cykaniem silnika


pietrek89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki o to problem: na zimnym silnik pracuje jak diesel, słychac wyraźne "cykanie", obroty mimo wszystko są równo itd itp, tylko ten dźwięk. Wcześniej to miałem, zalałem oleju bo było przy min, wszystko wróciło do normy. Dziś znów patrze na bagnet, ale jest full. Olej jest, cykanie również.

 

prośba o pomoc, co to może byc...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A szklanki popychaczy zaworowych nie są przypadkiem zużyte?Z tego co opisujesz to tłuką Ci zawory,ważna także jest jakośc oleju,samoregulacja działa na zasadzie ciśnienia(olej wypycha szklanki i wtedy kasowany jest luz).Przeważnie dźwięk przypomina"maszynę do szycia"
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też mieć problem z pompą olejową która nie ma już odpowiedniej wydajności i wskutek czego na głowice idzie zbyt niskie ciśnienie oleju... Edytowane przez waski87
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A może być tak jeśli do auta wleje się olej 10w40 , bo zalecany do 2.8 jest 5w30 ?? w książce pisze ze nie wolno wlewać do tego silnika 10w40

Byc może,wtedy olej jest za gęsty i pompa nie jest w stanie popchnąc oleju z takim ciśnieniem jak potrzeba.

A najlepiej podjedź do mechesa i wtedy ci powie, bo tak na odległośc to raczej ciężko gdybac,a nie chciał bym wprowadzac Ciebie w bład.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może być tak jeśli do auta wleje się olej 10w40 , bo zalecany do 2.8 jest 5w30 ?? w książce pisze ze nie wolno wlewać do tego silnika 10w40

 

wiem wiem.

Olej właśnie jest 10W40 mobil. Już trochę poczytałem i dowiedziałem się, że nie wolno tego oleju do tego silnika. Zlewam go jak najszybciej, ale zrobię mu jeszcze płukanie-LIQUI MOLY.

Następny olej chcę 5W40 ELF LDX Excelium. Dobry, czy za gęsty jeszcze?

 

Jak myślicie, ta operacja uciszy szklanki?

 

 

pzdr i duzo sniegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A może być tak jeśli do auta wleje się olej 10w40 , bo zalecany do 2.8 jest 5w30 ?? w książce pisze ze nie wolno wlewać do tego silnika 10w40

 

wiem wiem.

Olej właśnie jest 10W40 mobil. Już trochę poczytałem i dowiedziałem się, że nie wolno tego oleju do tego silnika. Zlewam go jak najszybciej, ale zrobię mu jeszcze płukanie-LIQUI MOLY.

Następny olej chcę 5W40 ELF LDX Excelium. Dobry, czy za gęsty jeszcze?

Jak myślicie, ta operacja uciszy szklanki?

pzdr i duzo sniegu

 

 

Zawsze leje olej 10w40 do swoich BMW (od 8 lat) , WIEC JAK NIE WOLNO ?

zalecają 5w40 do nowych aut ,a nie do fur co miały 5 włacicieli i mają najechane po 300-500 tys km !

 

fakt że np. mobil 10w40 ostatnio coś się zepsuł !

- taki przykład :

po zalaniu mobila 10w40 z beczki kupionego na litry , klawiatura zaczeła mi klepać jak starej q.rwie ząb , pojechałem kupiłem niby ten sam olej ale w 4 lit bańkach i jak ręką odjął !!! . (to było z 2 lata temu )

- Po drugie teraz z mobilem nawet tym w bańkach 4l jest cos nie tak (jest jakiś wałek ) bo bańka oleju w sklepie czy na allegro jest tańsza niż u oficjalnego dystrybutora (słowa przedstawiciela handlowego)!!

Jak to możliwe?! , poza tym cały korek od tej banki da się odkręcić bez zrywania plomby (sprawdzałem) i można tam wlać nawet olej rzepakowy z biedrony i zakręcić !!!

 

Wiec od dwuch wymian przeszedłem na olej Valvoline 10w40 i jest miód !!! Cisza , auto (e39 523i , 290 tyś km ) chodzi jak ELEKTRYCZNE ! zero wycieków a juz sie pocił odrobine !

skoro masz e39 z 97 r i to na 99% przebieg masz +/- 300-350 tys , albo i lepiej , wiec jak zalejesz olej syntetyczny to dopiero ci zagra cała symfonia !!! Będzie klaskało Ci pod maską jak u Rubika na koncercie ! a i na bank wycieki sie pojawią z pod uszczelki klawiatury.

Tak to u mnie wygląda i nie tylko u mnie bo jest nas z 10 osób na dzielni co mają bmw w benzynie i wszyscy powiedzą Ci dokładnie to samo !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może być tak jeśli do auta wleje się olej 10w40 , bo zalecany do 2.8 jest 5w30 ?? w książce pisze ze nie wolno wlewać do tego silnika 10w40

 

wiem wiem.

Olej właśnie jest 10W40 mobil. Już trochę poczytałem i dowiedziałem się, że nie wolno tego oleju do tego silnika. Zlewam go jak najszybciej, ale zrobię mu jeszcze płukanie-LIQUI MOLY.

Następny olej chcę 5W40 ELF LDX Excelium. Dobry, czy za gęsty jeszcze?

Jak myślicie, ta operacja uciszy szklanki?

pzdr i duzo sniegu

 

 

Zawsze leje olej 10w40 do swoich BMW (od 8 lat) , WIEC JAK NIE WOLNO ?

zalecają 5w40 do nowych aut ,a nie do fur co miały 5 włacicieli i mają najechane po 300-500 tys km !

 

W pełni zgadzam Sie z kolegą, ale większość mówi nie bo nie spełnia normy, bo takiego nie zalecają :mad2: Może i nie zalecają, ale robię już tak trzeci rok i

wszystko jest OK dlatego po takim czasie bałbym Się przejścia na pełny syntetyk żeby nie dobić silnika

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zakupie mojego autka nie wiedziałem jakim olejem był zalany więc zalałem castrola 10w40 zaczoł klepac jak traktor następnie zmieniłem na valvoline 10w60 było lepiej ale jeszcze nie to teraz mam zalany valvoline 5w50 i to jest to więc nie bac sie zalac syntetykiem :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam taki o to problem: na zimnym silnik pracuje jak diesel, słychac wyraźne "cykanie", obroty mimo wszystko są równo itd itp, tylko ten dźwięk. Wcześniej to miałem, zalałem oleju bo było przy min, wszystko wróciło do normy. Dziś znów patrze na bagnet, ale jest full. Olej jest, cykanie również.

 

prośba o pomoc, co to może byc...?

 

 

Nie przejmuj się tylko lej syntetyk poniżej masz opis podobnej sytuacji...sprawdzone na własnym przykładzie

 

viewtopic.php?f=72&t=138725

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może być tak jeśli do auta wleje się olej 10w40 , bo zalecany do 2.8 jest 5w30 ?? w książce pisze ze nie wolno wlewać do tego silnika 10w40

 

wiem wiem.

Olej właśnie jest 10W40 mobil. Już trochę poczytałem i dowiedziałem się, że nie wolno tego oleju do tego silnika. Zlewam go jak najszybciej, ale zrobię mu jeszcze płukanie-LIQUI MOLY.

Następny olej chcę 5W40 ELF LDX Excelium. Dobry, czy za gęsty jeszcze?

Jak myślicie, ta operacja uciszy szklanki?

pzdr i duzo sniegu

 

 

Zawsze leje olej 10w40 do swoich BMW (od 8 lat) , WIEC JAK NIE WOLNO ?

zalecają 5w40 do nowych aut ,a nie do fur co miały 5 włacicieli i mają najechane po 300-500 tys km !

 

fakt że np. mobil 10w40 ostatnio coś się zepsuł !

- taki przykład :

po zalaniu mobila 10w40 z beczki kupionego na litry , klawiatura zaczeła mi klepać jak starej q.rwie ząb , pojechałem kupiłem niby ten sam olej ale w 4 lit bańkach i jak ręką odjął !!! . (to było z 2 lata temu )

- Po drugie teraz z mobilem nawet tym w bańkach 4l jest cos nie tak (jest jakiś wałek ) bo bańka oleju w sklepie czy na allegro jest tańsza niż u oficjalnego dystrybutora (słowa przedstawiciela handlowego)!!

Jak to możliwe?! , poza tym cały korek od tej banki da się odkręcić bez zrywania plomby (sprawdzałem) i można tam wlać nawet olej rzepakowy z biedrony i zakręcić !!!

 

Wiec od dwuch wymian przeszedłem na olej Valvoline 10w40 i jest miód !!! Cisza , auto (e39 523i , 290 tyś km ) chodzi jak ELEKTRYCZNE ! zero wycieków a juz sie pocił odrobine !

skoro masz e39 z 97 r i to na 99% przebieg masz +/- 300-350 tys , albo i lepiej , wiec jak zalejesz olej syntetyczny to dopiero ci zagra cała symfonia !!! Będzie klaskało Ci pod maską jak u Rubika na koncercie ! a i na bank wycieki sie pojawią z pod uszczelki klawiatury.

Tak to u mnie wygląda i nie tylko u mnie bo jest nas z 10 osób na dzielni co mają bmw w benzynie i wszyscy powiedzą Ci dokładnie to samo !

 

Całkiem fajnie!!!

To znaczy że jak ty tak robisz to wolno!!!

Poglądy myśleniowe masz na poziomie mechaników od Wartburgów i Trabantów. Do 100tys km syntetyk, 100-200tys km pólsyntetyk a potem to już tylko mineral. Ile razy ja już to słyszałem!!! Tej klasy samochody nawet z przebiegami 300-400tys km powinny jeździć na syntetykach a jak zaczyna brać olej to nie zmiana na gęściejszy tylko remont silnika. Oleje pólsyntetyczne klasy 10W40 to powolne dobijanie silnika. To tak jak byś mył zęby kiepską pastą albo wcale, próchnica się pojawi po 10latach, a w samochodzie kiepski olej wyjdzie po 100tys km. Więc będzie się martwił ten kto kupi ten samochód od Ciebie. Valvoline Maxlife ma tendencje do wyciszania silników ale to nie oznacza że jest super smarowanie, dlatego potem klepie klawiatura przy 200tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja wtrącę swoje pare groszy. Auto jeżdziło na LIQUID MOLLY czyl praktycznie jednym z najdroższych olei jakie są dostępne. Po ok 6tyś zaczęła delikatnie grać klawiatura, zlaliśmy olej....SZAMBO JAKICH MAŁO ZA GRUBĄ KASĘ!!!!! Przebieg mojego auta 227tyś, zalałem CASTROLA MAGNATECA 10w40 CISZA od odpalenia. Znajomi radzą zlać go i kupić coś LONG LIFE 0w30 na przykład mówiąc szczerze zastanawiam się choć 1.5tyś i stan na bagnecie jak zaklęty stoi i o milimetr nie drgnie, FAkt poprzedniego też nie wziął grama przez 6tyś ale jak dla mnie olej PRZEREKLAMOWANY i może to wina oleju już była. Narazie CASTROL ale spróbuję znów syntetyk a co do zabijania silnika....to zabijają go oleje z BECZEK śmierdzących ropą, benzyną albo jakimiś rozpuszczalnikami, co niewiadomo skąd są i co mają w środku bo etykiety to sobie mogą i z logiem FERRARI nakleić.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie ty reklamę Liqui Moly widziałeś. Nie twierdzę że Liqui Moly jest najlepsze na świecie ale Castrola to ja już w kliku samochodach przerobiłem i mam swoje bardzo negatywne doświadczenia. Nikt mi też nie powie że olej robiony w rafinerii Trzebinia(tam się robi Casrola na Polskę) będzie lepszy od oryginalnego produktu Made in Germany nawet jak mu naklejkę Castrol nakleimy. Popytaj mechaników jak wygląda wnętrze silnika po Magnateku! Temat czystości oleju po jakimś przbiegu przerabiałem już u wielu klientów. Jeśli do zasyfionego silnika wlejesz dobrej klasy olej(ja za takie uznaję Motula, Liqui Moly, Valvoline i Mobila ale tylko Mobil1) nastąpi intensywne mycie wnętrza więc olej w krótkim czasie zrobi się syfiasty, trzeba go zlać i od nowa zalać świeżym olejem, żeby tego uniknąć można przepłukać silnik przed wymianą specjalnym środkiem który ma w ofercie kilka w.w renomowanych firm. Zresztą dobry olej nie może być po 2000km od wymiany czysty bo to oznacza że nie myje wnętrza i nie odbiera sadzy. Osobnym problemem jest nagminne podrabianie nie których marek olei(Casrol, Mobil, Motul) więc warto kupować czasem drożej ale u sprawdzonego sprzedawcy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Stary temat, ale jeszcze ja dodam Swoje dwa groszę.

Od kiedy kupiłem auto, jakieś 20 Tyś temu, zrobiłem mu płukankę, i wymieniłem olej 3 razy. Na początku z (CZEGOŚ) co miał poprzedni właściciel na 5w30, z płukanką (MOTUL,LQM)

No i po 5 tyś znowu zmiana oleju, po 5 znowu (Bo miałem, to sobie zmieniłem.)

 

Mój Swager po 10 latach zaczął rozbierać identyczną bemkę jak moja ( 523i-96r). Ktoś mu skasował cały tyłek.

Śmigał przez 10 lat na LOTOSIE 10w40, ponoć słaby olej, ale wymieniał go co 10 Tysięcy, ZAWSZE ! Otworzyliśmy silnik, pokrywa, głowica.

STAN IGŁA !!!!!! Naprawdę przepięknie.

Wydaje mi się ze Olej jest ważny, ale jeszcze ważniejsza jest wymiana co 10, nie co 20 jakieś longsrajfy.

Ja osobiście śmigam na motulu, i jestem z niego zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.