Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No to chyba tylko w manualu można takie małe zużycie mieć , ja sie ciesze jak mi sie uda zejsc do 6-6,5L/100km przy jeżdzie niedzielno dziadkowej :) możliwe że to przez automat ale coś do końca nie chce mi sie wierzyć zużycie 4,5L to sie udaje moim znajomy jak sie bardzo postarają ale w audi 1.9tdi 110km , które są chyba jednymi z najbardziej oszczednych silników , więc nie chce mi sie wierzyć w takie małe zużcie przy 6 garach , bo mówcie co chcecie ale te dwa garkie wiecej na wode nie chodzą i musi sie to odbić na spalaniu
Opublikowano
No to chyba tylko w manualu można takie małe zużycie mieć , ja sie ciesze jak mi sie uda zejsc do 6-6,5L/100km przy jeżdzie niedzielno dziadkowej :) możliwe że to przez automat ale coś do końca nie chce mi sie wierzyć zużycie 4,5L to sie udaje moim znajomy jak sie bardzo postarają ale w audi 1.9tdi 110km , które są chyba jednymi z najbardziej oszczednych silników , więc nie chce mi sie wierzyć w takie małe zużcie przy 6 garach , bo mówcie co chcecie ale te dwa garkie wiecej na wode nie chodzą i musi sie to odbić na spalaniu

Uwierz mi, że jest to jak najbardziej możliwe przy 6 kotłach - ja nie mam problemu, żeby takie spalanie osiągnąc u siebie w 525d (manual) - nie wiem jak jest w przypadku 530d. Ale w przypadku takiego spalania my tu mówimy o sytuacji kiedy jedziesz na autostradzie z prędkości około 90-110km/h i ją tylko podtrzymujesz - bez zwalniania lub przyspieszania. Tylko płynna, niczym nie zakłócona jazda. Dlatego takie spalanie jest jak najbardziej możliwe ale to już inna historia, że mało realne bo raczej ciężko tak płynnie jechac cały czas. Dlatego można ale tylko w wypadku zaistnienia bardzo specyficznych warunków.

Pzdr.

Opublikowano

I cały wlasnie śmiech w tym. Nie chodzi tu o ilosc garów, tylko o technologię. To jest wlasnie sukces BMW za swoje silniki common rail, ze są ogromnie sprawne zważywszy na fakt, że jest to CR 1-szej generacji, czyli cisnienia wtrysku do ok. 1300bar. O-dziwo w e60, przy silnikach 218KM, 235KM (mowie o 3.0d), CR jest drugiej generacji i już takiego spalania nie da się uzyskać - poszli w stronę większej mocy i momentu.

 

4.6 litra w 530d tez jest osiagalne, tak jak pisalem wczesniej, na trasie nocą, gdzie jest maly ruch, przy ktorym nie wyprzedza się zbyt często, spalanie wg kompuera osiągałem 5.1 litra. Realnie wyszło 5.5 z dystrybutora, bo komp nieco zaniża. Pasażer ktorego wiozlem 1-szy raz nie mogl się nadziwić, jak auto o takiej masie i takim ciągu pod butem spala znikome ilosci paliwa.

 

Warunkiem takiego spalania są:

1. Manualna skrzynia - niestety w automacie sa straty na konwerterze, co się odbija na spalaniu (1, do nawet 2l wiecej)

2. Zdrowy kondycyjnie silnik (turbo, wtryski, kompresja) i uklad napedowy - wszelkie luzy po drodze to staty w przekazywaniu momentu.

3. Swieze filtry paliwa, powietrza, paliwo ze sprawdzonej stacji

4. OPONY (!) - opory toczenia mają tu kluczowe znaczenie. Dunlopy jezdzily fajnie, malo palil, ale w koleinach wrazliwe. Na nexenach pali mi litr więcej, ale kolein tak znowu nie czuć. Miększa guma widocznie, coś za coś.

5. Umiejętność jazdy - czyli jezdzimy plynnie, planujac jazdę tak, aby najmniej uzywac hamulcow (hamujac silnikiem zyskujemy na spalaniu), bez zbędnych przyspieszen po to, zeby zaraz hamować.

Opublikowano
No to co z tym zrobić

 

Kupić 'miejskie' auto :mrgreen:

ciekawe jakie ?

cinkol 700ccm bez katalizatora na polskim gaźniku i oponach 135/80/13 pali mi w mieście z 7 litrów a moja 523i 10 litrów ...

Opublikowano

ciekawe jakie ?

cinkol 700ccm bez katalizatora na polskim gaźniku i oponach 135/80/13 pali mi w mieście z 7 litrów a moja 523i 10 litrów ...

 

CC, to archaik z innej epoki. Nie chce wywoływac wojny, ale szczerze mowiac do miasta to bym kupil jakiegoś małego peugota z silnikiem 1.6 HDI.

W firmie takie mamy i te silniki zeby zarżnąć, trzeba naprawdę chcieć. W miescie nad wyraz żwawe i pali smieszne ilosci paliwa.

Opublikowano
No ja mam właśnie 525dA czyli automat , z przebiegien 165tys aktualnie udokumentowny wiec raczej w dobrej kondycji , filtry jak juz pisałem wymieniam częściej niż zalecane ,moje spalenie 6-6.5l/100km to było na naszych normalnych drogach nie autostrada nie szybkiego ruchu , spróbuje na autostradzie ale coś mi sie nie chce wierzyć żeby udało mi sie osiągnąć taki pułap o jakim piszecie . A co do paliwa to sam nie wiem już jakie lepiej , czy zwykłe z oreln chociaz nie wiem dlaczego nazywa sie ono ekodiesel chyba nie jest to biopaliwo bo takich do bmw nie mozna lać jak piszą w instrukcji , czy lepiej verwe chociaż nie zauważyłem różnicy , jedyne co nie raz juz zauważyłem to różnice miedzy paliwe z niemiec a naszym , A co wy lejecie i jakie wnioski
Opublikowano

ciekawe jakie ?

cinkol 700ccm bez katalizatora na polskim gaźniku i oponach 135/80/13 pali mi w mieście z 7 litrów a moja 523i 10 litrów ...

 

CC, to archaik z innej epoki. Nie chce wywoływac wojny, ale szczerze mowiac do miasta to bym kupil jakiegoś małego peugota z silnikiem 1.6 HDI.

W firmie takie mamy i te silniki zeby zarżnąć, trzeba naprawdę chcieć. W miescie nad wyraz żwawe i pali smieszne ilosci paliwa.

niewątpliwie ale ekonomika eksploatacji to też ubezpieczenie i serwisowanie

pompka paliwowa nowa to 30zł a komplet tarcz klocków bębnów i szczęk to niecałe 150 zł

ubezpieczenia na cały rok 180 zł

nie namawiam ani przekonuje ale jako drugie auto i potrzebne pare razy w miesiącu całkowicie wystarcza

aaa zapomniałem jeszcze opony bieżnikowane nowe po 40zł/szt ...

Opublikowano
No ja mam właśnie 525dA czyli automat , z przebiegien 165tys aktualnie udokumentowny wiec raczej w dobrej kondycji , filtry jak juz pisałem wymieniam częściej niż zalecane ,moje spalenie 6-6.5l/100km to było na naszych normalnych drogach nie autostrada nie szybkiego ruchu , spróbuje na autostradzie ale coś mi sie nie chce wierzyć żeby udało mi sie osiągnąć taki pułap o jakim piszecie . A co do paliwa to sam nie wiem już jakie lepiej , czy zwykłe z oreln chociaz nie wiem dlaczego nazywa sie ono ekodiesel chyba nie jest to biopaliwo bo takich do bmw nie mozna lać jak piszą w instrukcji , czy lepiej verwe chociaż nie zauważyłem różnicy , jedyne co nie raz juz zauważyłem to różnice miedzy paliwe z niemiec a naszym , A co wy lejecie i jakie wnioski

Możesz miec problem z uzyskaniem tak niskiego wyniku właśnie z uwagi na obecnośc skrzyni automatycznej na pokładzie - jej konstrukcja sprawia, że automat potrzebuje odrobinę więcej paliwa na 100km.

Pzdr.

Opublikowano
No tak wiem że automaty troche wiecej palą , może faktycznie wszystko razem daje takie spalanie . Myślałem poprostu że może być jakas inna tego przyczyna jakas niesprawność , może cos trzeba sprawdzic albo coś może być za to odpowiedzialne no ale widze że trzeba sie z tym pogodzic :) i tak na trasie pali mniej niz moja poprzednia E39 528i na podwujnym vanosie , ale po mieście wychodzi podobnie
Opublikowano
No ja mam właśnie 525dA czyli automat , z przebiegien 165tys aktualnie udokumentowny wiec raczej w dobrej kondycji , filtry jak juz pisałem wymieniam częściej niż zalecane ,moje spalenie 6-6.5l/100km to było na naszych normalnych drogach nie autostrada nie szybkiego ruchu , spróbuje na autostradzie ale coś mi sie nie chce wierzyć żeby udało mi sie osiągnąć taki pułap o jakim piszecie . A co do paliwa to sam nie wiem już jakie lepiej , czy zwykłe z oreln chociaz nie wiem dlaczego nazywa sie ono ekodiesel chyba nie jest to biopaliwo bo takich do bmw nie mozna lać jak piszą w instrukcji , czy lepiej verwe chociaż nie zauważyłem różnicy , jedyne co nie raz juz zauważyłem to różnice miedzy paliwe z niemiec a naszym , A co wy lejecie i jakie wnioski

 

 

Ja zauwayzlem ze ne verwie pali nieco mniej co niweluje czesciowo jej wieksza cene. Silnik tez pracuje bardziej miekko. Wczoraj pobilem swoj rekord spalania i to na Polskiej ropie 5.8l na 100 w trasie przy eko-jezdzie 90/120 km/h. Na niemieckiej przy takich predkosciach spokojnie by bylo z 5.5l, ale warto wziasc pod uwage ze jak jezdzimy po niemieckich drogach to zwlaszcza w lato to bez swiatel co tez zmniejsza spalanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a moja spali, ile wleję :norty:

Moja też,nigdy mniej! :D

Nie po to mam takie auto żeby wyliczac,co do dziesiątych litra.Pali tyle ile ma palic,chociaż może zszedł bym do 3l :mrgreen:

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.