Skocz do zawartości

Swap m50b25 czy m52b28


czorny109

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zdecydowałem sie na swap silnika do swojej bawarki... No i właśnie dopadły mnie dwa dylematy czy m50b25 czy m52b28??? Wiecie coś na temat tych silników??? który lespiej sie sprawuje m e30-stkach??? Jakie mają spalanie?? Dodam ze buda jest w stanie 4+/5. Przeznaczyłem na ten swap ok 7 tys zł. Zmieszcze sie w tych pieniądzach czy lepiej jeszcze odłożyć troche kasy i po zimie zrobic??

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam swap starczy 7tyś powinno starczyć, ale gdzie reszta (sztywniejszy zawias, lepszy hebel.)

A wybór silnika zalezy od tego to czego chcesz ten swap. M50 słynie z pancerności i idiotoodpornośći. ma mocny blok i jak masz wszystko sprawne to można z półdnia upalać nonstop. M52 ma blok ze stopów lekkich, łatwiejszy do przegrzania i praktycznie brak możliwości reanimacji silnika. Łatwo przekręcić śrubę w głowicy (jak byś musiał czasem zdejmować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli M50 to tylko bez vanosa, jeśli M52, to tylko TU...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawias mam zrobiony. oststnio w sierpnu nowe sprężyny h&r + 4 bilstein-y także nowe, nowe tuleje, kocówki, sworznie także myśle ze tu miałbym to zrobione sam zawias kosztował mnie ok 1400 zł. Co do hebli to tu jeszcze nic nie robiłem :( słyszałem tylko ze trzeba serwo od ix i tyle:( nie zagłębiałem sie w ten temat jeszcze... a co do silnika to myślicie zeby kupic w dobry stanie i wsadzic czy kupić jakiś w stanie srednim zrobić mu kapitalke i wiedziec na czym jeżdzić??? Po twojej wypowiedzi e30.318 jestem bardziej ku m50 i nie ze idiotoodporny :D nie mówie że czasem nie głupieje bo chyba każdy za nas czasem na odchyły od normy :D Ale głownie chodzi mi o to ze silnik może dużo wytrzymać...
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Serwo tak, ale co z tego jak hamulce seria. Na dzień dobry starczy jak załozysz dobre nacinane tarcze na przód i dobry klocki i fajny płyn. Jak m50 to jak kolega matiss pisze, bez vanosa. Mniej do psucia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto głownie służy mi do normalnej jazdy praca,zakupy itp... zadne tory i tego typu tematy w gre nie wchodza... Poprostu lubie czasem poleciec bokiem i tyle. Auto ma mi dawać dużo frajdy z jazdy i miec w miare fajne osiagi. I w końcu coś mojej baśce sie należy odemnie bo nigdy mnie nie zawiodła wiec mały prezent też i dla niej i dla mnie:)

 

Aczkolwiek bije sie też z myślami bo auto mam, że tak powiem orginał, taka jaka ja fabryka stworzyła. Nigdy nie była bita, silnik orginał w dobrej kondycji tyle że jakiś bezmózg (poprzedni właściciel ,policjant) wsadził do niej gaz i ma w dowód wbity:( u mnie został usunięty ale w dowodzie widnieje

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
silnik orginał w dobrej kondycji tyle że jakiś bezmózg (poprzedni właściciel ,policjant) wsadził do niej gaz i ma w dowód wbity:( u mnie został usunięty ale w dowodzie widnieje

 

Kolego ja nie uważam się bezmózgiem i nie obrażaj innych :nienie: . Możesz uważać że gaz jest beeee, bo jak też tak myśle ale nie każdemy sytuacja finansowa daje możliwość jeźdzenia tylko na benzyniu (no chyba że jakie CC700). A nazywanie kogoś kto chce oszczędzić (i robi ro z głową) bezmózgiem jest raczje nietrafione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory kolego e30.318 zwracam honor, zgadza się nie każdemu sytuacja na to pozwala i nie każdy policjant jest bezmózgiem... ale wsadził do bawary gaz a jeździł głownie na benzynie a zwłaszcza ze do roboty miał 3 km i mówił ze wsadził bo namówili go koledzy... więc dla mnie to wiesz była głupota....
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spoko.

Jak mało jeździł to rzeczywiście głupota.

Jeśli już bawić się w m54 to wydaje mi sięże lepiej od razu montować m54b30. Koszt samego silnika raczej bedzie podobny tak samno jak robocizny, a masz 231KM. Więc osiągami bedzie lepiej niż fabryczne M3 e30. Sam silnik to wiadomo, im nowszy tym wiecej do psucia. Wiecej czujników, pierdół itp. ale raczej mocne silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

jestem już zdecydowany na 100% na silnik m50b25. Chciałbym dowiedzieć sie od was paru rzeczy...

1. na co szczególnie zwracać uwage przy zakupie takiego silnika

2. Silnik musze kupić wraz ze skrzynią??? czy skrzynia ma zostać z m20 ( wydaje raczej mi sie ze trzeba kupić wraz z silnikiem)

3.wał wraz z dyfrem też trzeba od e36??? z tego co sie orietuje to e36 ma inne mocowanie dyfra?

4. od czego chłodnice wsadzić zeby bawara sie nie grzała??? myślałem od 524 ale nie wiem czy wejdzie a mam taka do kupna w okazyjnej cenie

Ps

sory za tak głupie pytania ale nie robiłem jescze nigdy przekładki i dlatego zadaje takie pytania, a wiem ze są na tym forum ludzie którzy nie raz wkładali taki silnik i udziela mi fachowej rady

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

jestem już zdecydowany na 100% na silnik m50b25. Chciałbym dowiedzieć sie od was paru rzeczy...

1. na co szczególnie zwracać uwage przy zakupie takiego silnika

2. Silnik musze kupić wraz ze skrzynią??? czy skrzynia ma zostać z m20 ( wydaje raczej mi sie ze trzeba kupić wraz z silnikiem)

3.wał wraz z dyfrem też trzeba od e36??? z tego co sie orietuje to e36 ma inne mocowanie dyfra?

4. od czego chłodnice wsadzić zeby bawara sie nie grzała??? myślałem od 524 ale nie wiem czy wejdzie a mam taka do kupna w okazyjnej cenie

Ps

sory za tak głupie pytania ale nie robiłem jescze nigdy przekładki i dlatego zadaje takie pytania, a wiem ze są na tym forum ludzie którzy nie raz wkładali taki silnik i udziela mi fachowej rady

Ad. 2

Skrzynia od m5052. Od m20 można na upartego zamontować, ale będzie rzeźba (skrzynia będzie przechylona w prawo).

Ad. 3

Wał z e36, dyfer musi być z e30 (ewentualnie e34 w wersji m20 + wymiana dekla).

Ad. 4

Najlepsza ponoć jest od 324 td (mam taką u siebie, tylko że silnik m52b28 - zero problemów, przegrzewania itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia od jakiegoś e34 czy e36 z M50 a wał to już zależy jaka skrzynia, czy z małym czy dużym krzyżakiem, jak duży krzyżak to z e30 325 lub z diesla

dyfer z diesla, ewentualnie tak jak kolega pisał z e34 ze starą belką (M20, M50B20) (sam dekiel do dużej głowy kosztuje ok 200zł)

miska olejowa i smog z e34, łapy silnika z e36, chłodnica może być z diesla, jest wystarczająco duża + masa pierdół które ci wyjdą po drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Głowice pekają tym co nie dbają o auto, tzn. tym co leją płyn chłodniczy ze stawu, visko kupują jak najtaniej się da, a o wymienia tersmostay słyszą dopiero jak im się płyn zagotuje. Nie wspominając o pompie wody którą też wymienieniją gdy im pęknie głowica. Jak dostaniesz dobry silnik, bedzie wymieniał płyn na dobry, termostat dobry, pomp[a wody dobra to nie masz problemu z grzaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m52 nie nadaje się do szaleństw upalania boków itp itd. wkładając go musisz mieć świadomość, że będzie to auto do szybkiej jazdy. ostro traktowane m52 szybko daje się we znaki właścicielowi... dół ma delikatny i praktycznie nienaprawialny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam też mam własnie problem z dobraniem silnika, zastanawiam się nad swapem m50b25, słyszałem o tym silniku wiele dobrych słów i wydaje mi się że jest lepszym rozwiązaniem niż m52b25 :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę temat swapu M50 vs. M52 wiecznie żywy :) :search:

M52 - delikatny, alu blok, nie może być niedogrzany, katowanie mu nie służy na dłuższą metę.

M50 - żeliwny blok, po złapaniu temperatury do zabawy w sam raz, słabo ciągnie do 3000 obr/min

 

Rozumiem że M52Tu nie wchodzi w grę? (bi-vanos)

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokładnie kolego vanos :cry:

A rzuce taką prowokacje mianowicie ile taki silnik może sobie wypić przy budzie e30???

Czy te silniki lpg znoszą jakoś??? mowa o sekwencji??? I ile gaziu potrafia sobie połykac?? Znajomy majac e36 z tym motorem ze przy spokojnej jeżdzie 13-14 lpg , a przy ostrzejszej jeżdzie to nawet 20 lpg... czy to porównywalne może byc??

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.