Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zdecydowałem sie na swap silnika do swojej bawarki... No i właśnie dopadły mnie dwa dylematy czy m50b25 czy m52b28??? Wiecie coś na temat tych silników??? który lespiej sie sprawuje m e30-stkach??? Jakie mają spalanie?? Dodam ze buda jest w stanie 4+/5. Przeznaczyłem na ten swap ok 7 tys zł. Zmieszcze sie w tych pieniądzach czy lepiej jeszcze odłożyć troche kasy i po zimie zrobic??

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam swap starczy 7tyś powinno starczyć, ale gdzie reszta (sztywniejszy zawias, lepszy hebel.)

A wybór silnika zalezy od tego to czego chcesz ten swap. M50 słynie z pancerności i idiotoodpornośći. ma mocny blok i jak masz wszystko sprawne to można z półdnia upalać nonstop. M52 ma blok ze stopów lekkich, łatwiejszy do przegrzania i praktycznie brak możliwości reanimacji silnika. Łatwo przekręcić śrubę w głowicy (jak byś musiał czasem zdejmować).

Opublikowano
zawias mam zrobiony. oststnio w sierpnu nowe sprężyny h&r + 4 bilstein-y także nowe, nowe tuleje, kocówki, sworznie także myśle ze tu miałbym to zrobione sam zawias kosztował mnie ok 1400 zł. Co do hebli to tu jeszcze nic nie robiłem :( słyszałem tylko ze trzeba serwo od ix i tyle:( nie zagłębiałem sie w ten temat jeszcze... a co do silnika to myślicie zeby kupic w dobry stanie i wsadzic czy kupić jakiś w stanie srednim zrobić mu kapitalke i wiedziec na czym jeżdzić??? Po twojej wypowiedzi e30.318 jestem bardziej ku m50 i nie ze idiotoodporny :D nie mówie że czasem nie głupieje bo chyba każdy za nas czasem na odchyły od normy :D Ale głownie chodzi mi o to ze silnik może dużo wytrzymać...
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Serwo tak, ale co z tego jak hamulce seria. Na dzień dobry starczy jak załozysz dobre nacinane tarcze na przód i dobry klocki i fajny płyn. Jak m50 to jak kolega matiss pisze, bez vanosa. Mniej do psucia.
Opublikowano
Zależy, do czego Ci potrzebne auto. Jeśli do szybkiego przemieszczania się na codzień - m52. Jeśli ostrzejsze traktowanie (boki, tor) - m50.
Opublikowano

auto głownie służy mi do normalnej jazdy praca,zakupy itp... zadne tory i tego typu tematy w gre nie wchodza... Poprostu lubie czasem poleciec bokiem i tyle. Auto ma mi dawać dużo frajdy z jazdy i miec w miare fajne osiagi. I w końcu coś mojej baśce sie należy odemnie bo nigdy mnie nie zawiodła wiec mały prezent też i dla niej i dla mnie:)

 

Aczkolwiek bije sie też z myślami bo auto mam, że tak powiem orginał, taka jaka ja fabryka stworzyła. Nigdy nie była bita, silnik orginał w dobrej kondycji tyle że jakiś bezmózg (poprzedni właściciel ,policjant) wsadził do niej gaz i ma w dowód wbity:( u mnie został usunięty ale w dowodzie widnieje

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
silnik orginał w dobrej kondycji tyle że jakiś bezmózg (poprzedni właściciel ,policjant) wsadził do niej gaz i ma w dowód wbity:( u mnie został usunięty ale w dowodzie widnieje

 

Kolego ja nie uważam się bezmózgiem i nie obrażaj innych :nienie: . Możesz uważać że gaz jest beeee, bo jak też tak myśle ale nie każdemy sytuacja finansowa daje możliwość jeźdzenia tylko na benzyniu (no chyba że jakie CC700). A nazywanie kogoś kto chce oszczędzić (i robi ro z głową) bezmózgiem jest raczje nietrafione.

Opublikowano

M50 idzie wsadzic za 4-4,5 klocka z zawiasem na grubej ladze plus 2.5 tysia z nowymi tarczami i amorkami :D

Generalka M50 to juz spora kasa :8)

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Sory kolego e30.318 zwracam honor, zgadza się nie każdemu sytuacja na to pozwala i nie każdy policjant jest bezmózgiem... ale wsadził do bawary gaz a jeździł głownie na benzynie a zwłaszcza ze do roboty miał 3 km i mówił ze wsadził bo namówili go koledzy... więc dla mnie to wiesz była głupota....
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spoko.

Jak mało jeździł to rzeczywiście głupota.

Jeśli już bawić się w m54 to wydaje mi sięże lepiej od razu montować m54b30. Koszt samego silnika raczej bedzie podobny tak samno jak robocizny, a masz 231KM. Więc osiągami bedzie lepiej niż fabryczne M3 e30. Sam silnik to wiadomo, im nowszy tym wiecej do psucia. Wiecej czujników, pierdół itp. ale raczej mocne silniki.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

jestem już zdecydowany na 100% na silnik m50b25. Chciałbym dowiedzieć sie od was paru rzeczy...

1. na co szczególnie zwracać uwage przy zakupie takiego silnika

2. Silnik musze kupić wraz ze skrzynią??? czy skrzynia ma zostać z m20 ( wydaje raczej mi sie ze trzeba kupić wraz z silnikiem)

3.wał wraz z dyfrem też trzeba od e36??? z tego co sie orietuje to e36 ma inne mocowanie dyfra?

4. od czego chłodnice wsadzić zeby bawara sie nie grzała??? myślałem od 524 ale nie wiem czy wejdzie a mam taka do kupna w okazyjnej cenie

Ps

sory za tak głupie pytania ale nie robiłem jescze nigdy przekładki i dlatego zadaje takie pytania, a wiem ze są na tym forum ludzie którzy nie raz wkładali taki silnik i udziela mi fachowej rady

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
Witam

jestem już zdecydowany na 100% na silnik m50b25. Chciałbym dowiedzieć sie od was paru rzeczy...

1. na co szczególnie zwracać uwage przy zakupie takiego silnika

2. Silnik musze kupić wraz ze skrzynią??? czy skrzynia ma zostać z m20 ( wydaje raczej mi sie ze trzeba kupić wraz z silnikiem)

3.wał wraz z dyfrem też trzeba od e36??? z tego co sie orietuje to e36 ma inne mocowanie dyfra?

4. od czego chłodnice wsadzić zeby bawara sie nie grzała??? myślałem od 524 ale nie wiem czy wejdzie a mam taka do kupna w okazyjnej cenie

Ps

sory za tak głupie pytania ale nie robiłem jescze nigdy przekładki i dlatego zadaje takie pytania, a wiem ze są na tym forum ludzie którzy nie raz wkładali taki silnik i udziela mi fachowej rady

Ad. 2

Skrzynia od m5052. Od m20 można na upartego zamontować, ale będzie rzeźba (skrzynia będzie przechylona w prawo).

Ad. 3

Wał z e36, dyfer musi być z e30 (ewentualnie e34 w wersji m20 + wymiana dekla).

Ad. 4

Najlepsza ponoć jest od 324 td (mam taką u siebie, tylko że silnik m52b28 - zero problemów, przegrzewania itp).

Opublikowano

skrzynia od jakiegoś e34 czy e36 z M50 a wał to już zależy jaka skrzynia, czy z małym czy dużym krzyżakiem, jak duży krzyżak to z e30 325 lub z diesla

dyfer z diesla, ewentualnie tak jak kolega pisał z e34 ze starą belką (M20, M50B20) (sam dekiel do dużej głowy kosztuje ok 200zł)

miska olejowa i smog z e34, łapy silnika z e36, chłodnica może być z diesla, jest wystarczająco duża + masa pierdół które ci wyjdą po drodze

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Panowie mam jeszcze pytanie co do silnika m50b25 iż doszły mnie słuchy ze są to raczej silniki awaryjne, ze głowice w nich pękają i jest to dość grogi gips???

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Głowice pekają tym co nie dbają o auto, tzn. tym co leją płyn chłodniczy ze stawu, visko kupują jak najtaniej się da, a o wymienia tersmostay słyszą dopiero jak im się płyn zagotuje. Nie wspominając o pompie wody którą też wymienieniją gdy im pęknie głowica. Jak dostaniesz dobry silnik, bedzie wymieniał płyn na dobry, termostat dobry, pomp[a wody dobra to nie masz problemu z grzaniem.
Opublikowano
m52 nie nadaje się do szaleństw upalania boków itp itd. wkładając go musisz mieć świadomość, że będzie to auto do szybkiej jazdy. ostro traktowane m52 szybko daje się we znaki właścicielowi... dół ma delikatny i praktycznie nienaprawialny
Opublikowano
ciekawe co to jest za spiralka z elektrozaworem po lewej stronie silnika pod maską... na pewno jak zmieniał silnik to to zostawił po to żeby ładnie wyglądało? chociaż może i tak bo parownika nie widac :D
Opublikowano
też mnie to troche zdziwiło co to ustrojstwo tam robi... ale też wiązka widać ze nie zrobiona po fachowemu :nienie:
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
Witam też mam własnie problem z dobraniem silnika, zastanawiam się nad swapem m50b25, słyszałem o tym silniku wiele dobrych słów i wydaje mi się że jest lepszym rozwiązaniem niż m52b25 :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

Widzę temat swapu M50 vs. M52 wiecznie żywy :) :search:

M52 - delikatny, alu blok, nie może być niedogrzany, katowanie mu nie służy na dłuższą metę.

M50 - żeliwny blok, po złapaniu temperatury do zabawy w sam raz, słabo ciągnie do 3000 obr/min

 

Rozumiem że M52Tu nie wchodzi w grę? (bi-vanos)

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano

tak dokładnie kolego vanos :cry:

A rzuce taką prowokacje mianowicie ile taki silnik może sobie wypić przy budzie e30???

Czy te silniki lpg znoszą jakoś??? mowa o sekwencji??? I ile gaziu potrafia sobie połykac?? Znajomy majac e36 z tym motorem ze przy spokojnej jeżdzie 13-14 lpg , a przy ostrzejszej jeżdzie to nawet 20 lpg... czy to porównywalne może byc??

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.