Skocz do zawartości

Czy moja E39 ma ESP ? rocznik 08.2000r?


schabo78

Rekomendowane odpowiedzi

:( szkoda w takim razie bo myślałem że to mam.A czy jest jakiś DEKODER nr VIN żeby sobie posprawdzac ??mam taki co się 7 ostatnich znaków wprowadza,ale czy jest jakis pełny dekoder?

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
jeśli masz ASC to nie masz ESP; dopiero DSC to w/g nomenklatury BMW - ESP.

 

Dołączę się do tematu. Ja mam też tylko ASC.

Ale, czy ktoś mógłby mi wyjaśnić różnice pomiędzy ASC a DSC w E39 i co te układy zapewniają i w jaki sposób się to odbywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz ASC to nie masz ESP; dopiero DSC to w/g nomenklatury BMW - ESP.

 

Dołączę się do tematu. Ja mam też tylko ASC.

Ale, czy ktoś mógłby mi wyjaśnić różnice pomiędzy ASC a DSC w E39 i co te układy zapewniają i w jaki sposób się to odbywa?

 

Przy samym ASC gdy tracisz przyczepność kół to przepustnica Się zamyka i najzwyczajniej dławi moc silnika przekazywaną na koła żeby odzyskać trakcję, przy DSC tak jest że system reguluje to dodatkowo za sprawą dohamowywania koła które traci przyczepność , przynajmniej taką wersję słyszałem

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przy samym ASC gdy tracisz przyczepność kół to przepustnica Się zamyka i najzwyczajniej dławi moc silnika przekazywaną na koła żeby odzyskać trakcję, przy DSC tak jest że system już reguluje to za sprawą dohamowywania koła które traci przyczepność a przekazuje na drugie stabilniejsze, przynajmniej taką wersję słyszałem

 

Pamiętam, że kiedyś miałem nieoryginalny czujnik abs w przednim kole to świeciły się kontrolki abs,asc przez cały czas i zaraz po odpaleniu dopóki nie wyłączyłem kontroli trakcji przyciskiem pod panelem climatronica to sprawiał wrażenie jakby któreś koło przyhamowywało.

Ale może rzeczywiście to dławienie na przepustnicy tak powodowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przy samym ASC gdy tracisz przyczepność kół to przepustnica Się zamyka i najzwyczajniej dławi moc silnika przekazywaną na koła żeby odzyskać trakcję, przy DSC tak jest że system dodatkowo reguluje to za sprawą dohamowywania koła które traci przyczepność , przynajmniej taką wersję słyszałem

 

Pamiętam, że kiedyś miałem nieoryginalny czujnik abs w przednim kole to świeciły się kontrolki abs,asc przez cały czas i zaraz po odpaleniu dopóki nie wyłączyłem kontroli trakcji przyciskiem pod panelem climatronica to sprawiał wrażenie jakby któreś koło przyhamowywało.

Ale może rzeczywiście to dławienie na przepustnicy tak powodowało.

 

bardzo często gdy pada czujnik od ABSu to zapala Się równiez kontrolka od ASC, te dwa systemy są ze sobą "powiązane" i dlatego takie jaja wychodzą

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
jeśli masz ASC to nie masz ESP; dopiero DSC to w/g nomenklatury BMW - ESP.

Ogólnie w BMW nie ma ESP?

Jest DSC?

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSC w BMW = ESP. Ale poza tym istnieją w tej marce jeszcze systemy ASC oraz AST+T. Ten ostatni jest odpowiednikiem ASR... skomplikowane ;) Najprościej mówiąc, ASR (ASC+T) odpowiada za zapobieganie poślizgowi przy przyspieszaniu, natomiast ESP (DSC) odpowiada za zapobieganie poślizgowi w zakrętach. ASC jest najstarszym i najprostszym systemem, polega tylko na zdławieniu przepustnicy. ASC+T dodatkowo może przyhamować jedno z kół, natomiast DSC robi to wszystko plus potrafi przyhamować koła wewnętrzne podczas brania zakrętu. Opiera się to na odczycie wskazań z wielu czujników, także pozycji kierownicy itd.

 

Z tego co pamiętam, jeśli na przycisku na konsoli jest napisane ASC, to samochód może mieć na pokładzie ASC lub ASC+T. Trzeba sprawdzić po VINie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ale BMW nie ma ESP tylko DSC?!

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jejku, poprostu BMW tak sobie nazwało - DSC. ESP to jest to samo, ale np w VW, audi, a u nas nazywa sie to DSC, potem chyba nawet w nowszych modelach DTC.

ESP=DSC i kropka. Fachowo to się nazywa kontrola trakcji/toru jazdy, ale skrót to każdy ma swój.

Każda e39 ma standardowo ASC+T (ASR), a DSC (ESP) występowało za dopłatą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi się wydaje to odkąd tylko DSC było dostępne, to było standardem (zastąpiło ASC).

Osobiście nie widziałem poliftowego egzemplarza e39 bez przycisku DSC. Zdarzało się, że był to jedyny przycisk na belce pod klimatronikiem, ale zawsze był.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były polifty z ASC, wiem bo mało brakowało a bym taką kupił ;)

 

W każdym razie pisałem już o tym kiedyś, ale warto to napisać ponownie - ten kto wymyślił DSC jest geniuszem, ten system działa genialnie i naprawdę trzeba się bardzo postarać, żeby stracić kontrolę nad samochodem, kiedy DSC jest włączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Każdy przedlift ma ASC+T, a DSC było w opcji w V8, a standardem w M5, a w polifcie to już zależy od opcji wyposażenia, trafiają się i z ASC i z DSC.

DSC występowało w kilku opcjach, była 1,2, i 3 generacja tego systemu, a czym się różnią, to niestety nie wiem.

W e46 mam 3 gen DSC i auta nie da sie wyrwać z toru jazdy :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć :)

Co do DSC to faktycznie jest przydatny, nie raz zadziałał również u mnie. Ale bez przesady, na głdziutkim wyślizganym (przez auta bez dsc :p) śniegu albo lodzie i z DSC można pięknie polecieć. Cudów to on nie gwarantuje :)

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W zimie na oblodzonym zakręcie to samo ASC+T pare razy uratowało mi tyłek, więc te systemy nie są takie złe.

Aczkolwiek po tym jak padł mi sterownik ABS-u, to całą ostatnią zime przejeździłem bez żadnych systemów wspomagających trakcje, i też dało radę.

Szczerze powiem, że gdyby się dało, to wolał bym mieć aktywne ASC, a wyłączony ABS :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiem, że gdyby się dało, to wolał bym mieć aktywne ASC, a wyłączony ABS :twisted:

 

A ja już wolał bym odwrotnie. Miałem "przyjemność" ok dwa tygodnie w zimę przejeździć z uszkodzonym czujnikiem ABS. Kontrole przeboleje i nic się nie dzieje, ale na lodzie czy bardzo wyjeżdżonym śniegu ciężko wyczuć kiedy koła się blokują. Zimą często spotyka się ludzi którzy nie wyhamują przed krzyżówką podporządkowaną i trzeba ostro nadepnąć na hamulec i wtedy brak ABS jest odczuwalny i przeszkadza. Kiedyś teoretycznie łatwiej się jeździło bo auto nie miało ABS, ale też układ nie był tak wspomagany i można było łatwiej wyczuć kiedy koło złapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem poprzednim samochodem jakiś czas z padniętym ABSem i mam mieszane uczucia. Z jednej strony poślizg, możliwość utraty kontroli itd. Ale z drugiej, na naprawdę bardzo śliskiej powierzchni ABS sprawia, że samochód prawie wcale nie hamuje, bo koła w ogóle nie mają przyczepności i system działa cały czas. Z wyłączonym albo niedziałającym pojawia się chociaż jakieś tarcie i droga hamowania wydaje się trochę krótsza. Ale i tak mówimy o rzadkich, dość ekstremalnych warunkach. W zdecydowanej większości przypadków ABS się przydaje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na szklance wg testów jakie oglądałem to samo auto bez systemu ABS ma krótszą drogę hamowania właśnie przez większe tarcie.

Jednak przy bardzo szybkim depnięciu jak np ktoś niespodziewanie wyjedzie to brak ABS trochę przeszkadza szczególnie jak to jest pochyła droga bądź lekki zakręt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.