Skocz do zawartości

[e36] 316i + LPG / Problem z odpalaniem na benzynie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jakiś czas temu pojechałem do pracy na rezerwie i bez gazu. Po 8h odpalam przejechałem 5m i samochód padł, zabrakło benzyny a gazu jak wspominałem nie było. Dostarczyłem paliwo w baniaku 5l, próbuje odpalić i nic. Zaciągnęli mnie na stacje gdzie zatankowałem 20l gazu, próbowałem awaryjnie odpalić na gazie lecz nie dał rady po 2h próbuje znowu awaryjnie na gazie i odpalił. Zajechałem na stacje zatankowałem pól baku benzyny, na maksa gazu. Lecz nadal nie mogę odpalić samochodu na sam gaz.

Świece i ogólnie sam zapłon jest sprawny by bez problemu odpala na gazie ale szkoda samochodu żeby go tak męczyć samym gazem.

Wydaje mi się ze sama pompa paliwa jest sprawna bo czuć pod maska paliwo, wszystkie bezpieczniki sprawdzone.

Możliwe ze np instalacja gazowa (parę razy był odłączany akumulator) mogła np odciąć na stałe benzynę ?

Lub co innego może być przyczyna ?

 

samochód to 316i z sekwencyjną instalacja gazowa stag 4

 

z góry dziękuje za pomoc

Opublikowano

ja mam taki problem ale przy instalacji lpg 2 generacji (wąz do węza dolotowego.) jest tak ze jak jezdze na beznzynie to jest ok pali na raz no jest ok.

ale jak juz przełącze na gaz przejade pewien odcinek drogi i wyłącze silnik na gazie i sprubuje ponownie uruchomic ( automatycznie sie przełącza na bezyne) to musze chwile pokrecic... zeby uruchomic,,. moja beema nie lubi przejscia z lpg na benzyne.

 

co to moze byc?? czy to są typowe objawy lpg 2gen?

Opublikowano

wancki może zostawać resztka gazu którą musi "wypluć" aby zapalić na benzynie i przez to sobie trochę kręci, ogólnie często spotykany problem, poczytaj lepiej na LPG forum.

mrkey może po prostu zapowietrzyłeś układ, nie wiem jak się 316 zachowuje jak braknie benzyny ale wiem jak koledze brakło w Alfie 156, codziennie chodził i próbował odpalić i dopiero po tygodniu auto wróciło do zdrowia :mrgreen:

 

P.S. nie polecam jazdy na sucho.

Opublikowano
Całkiem możliwe, że padła Ci pompa paliwa. Jeśli to już był któryś raz, że miałeś minimalną ilość benzyny to mogła sie zatrzeć bo pompa ciągle pompuje. Wyjmij pompe lub podepnij na krótko ją i spróbuj odpalić. Mi raz brakło benzyny i pompa się zatarła.
Opublikowano

Na początek wymień filtr paliwa,możliwe,że gdy skończyło się paliwo w baku zaciągnął dużo śmieci .

Następnie pozostaje sprawdzić pompę,może nie daje odpowiedniego ciśnienia,nie ma odpowiedniej wydajności (o ile dobrze pamiętam to powinna napompować w ciągu 30s około 1,3-1,5 litra benzyny)

Opublikowano

dzis zauwazylem ze odpala na benzynie ale tak na sekunde jedno zakręcenie jakby było za mało paliwa, możliwe ze właśnie ten filtr paliwa

Sprawdzałem w http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=BE11&mospid=47424&hg=16&fg=15 pompę paliwa i filtr ale i tak nie wiem za bardzo jak się do tego dostać, może ktoś podpowiedzieć jak do tego dojsc ? Pompa jest pod tylnia kanapa ? a filtr na dole pod nadwoziem ?

Opublikowano
Edit sprawdziłem filtr paliwa i w ogolę benzyna nie leciała czyli pompa, teraz tylko jeszcze podłącze ja pod akumulator bezpośrednio by sprawdzić tylko gdzie ona i jak sie do niej dostac ?
Opublikowano

Miałem dosyć podobnie. Autko ciężko odpalało na benzynie aż w końcu przestało. Sprawdziłem bezpiecznik, przekaźnik a potem wymieniłem filtr. Niestety nie pomogło.

Pod tylną kanapą masz zbiornik paliwa a w nim montowane od góry dwa pływaki. Pompa jest tylko w jednym, tj. po stronie pasażera. Szarpnij siedzisko kanapy do góry to wyskoczy z zatrzasków (są dwa po lewej i prawej stronie). Podnieś wykładzinę i zobaczysz blachę przez którą wychodzi kabel. Odkręć blachę i pod nią będziesz miał taką dużą nakrętkę (tak ze 20 cm średnicy). Oczywiście zanim wyciągniesz pływak z pompą to możesz sprawdzić czy do kostki dochodzi napięcie (przy włączonym zapłonie). Żeby się nie okazało że masz przerwany kabel zasilający. Jak dochodzi do dopiero bierz się za wymontowanie pompy.Odepnij kostki z kablami, odkręć nakrętkę i wyciągniesz pływak z pompką. Uważaj tylko przy ściąganiu wężyka od paliwa bo ci wyleci trochę paliwa (układ pod ciśnieniem).

Jak będziesz się bawił z odłączaniem wężyków (od strony pompki i od strony tej dużej nakrętki) to wcześniej przygotuj sobie dwie opaski do zaciśnięcia wężyków (średnica wężyków 8 i 10 mm). Te oryginalne są w zasadzie jednorazowe.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
mam podobny problem,nie odpala na benzynie mimo że słychac pompe i czuć paliwo pod maską.prawdopodobnie za niskie cisnienie paliwa ale nie mam pewnosci.chcialbym sie dowiedziec czy to może przez filtr paliwa i gdzie dokładnie sie on znajduje?/
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

troszke odejde od tematu.

czy układ wydechowy ma wpływ na spalanie??

wywaliłem kata i troszke glosniej chodzi (koncowy przepalony,.)

pali mi ok 10 l przy spokojnej jezdzie/ a nawet ekonomizer mi pokazuje ~8l

5 bieg 70- 80km/h

wszystko sprawne, zero błedów.

czy poprostu tak ma byc?

co o tym sądzicie?

gazu tez mi bierze 10l/100

Opublikowano
troszke odejde od tematu.

czy układ wydechowy ma wpływ na spalanie??

wywaliłem kata i troszke glosniej chodzi (koncowy przepalony,.)

pali mi ok 10 l przy spokojnej jezdzie/ a nawet ekonomizer mi pokazuje ~8l

5 bieg 70- 80km/h

wszystko sprawne, zero błedów.

czy poprostu tak ma byc?

co o tym sądzicie?

gazu tez mi bierze 10l/100

Z tym pytaniem to nie ten dział zapraszam tu :arrow: viewforum.php?f=17

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.