Skocz do zawartości

Kupno 520, prosba o porade.


spikeeeee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy i jest to moj pierwszy post. Otoz przymierzam sie do kupna BMW seri 5 z silnikiem 2.0. Prosil bym o porade, na co zwrocic uwage, jakies wady wystepujace w tym modelu itp. Musze wspomniec tez ze bedzie to pierwsze BMW, tak wiec doswiadczenia z ta marka nie mam zupelnie. Forum przeszukalem ale nie znalazlem nic co by moglo mnie zadowolic. Zgory dziekuje za odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego poszukaj trochę najpierw, problemy najczęściej poruszane na forum są zarazem problemami trapiącymi e39tki. Poczytaj forum a wiele się dowiesz. Niewielu odpisze, bo ciężko tak każdemu pisać to samo. Takich tematów pojawia się 2-3 tygodniowo...

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak wyżej. Przed zakupem (czyli ok miesiąc temu) przewertowałem rzetelnie fora i miałem jakieś pojęcie na co patrzeć. Poza tym - i to podstawa - jedź z kandydatem na warsztat i do solidnego kompa podłącz. Zapłacisz 200 - 300 PLN, ale być może zaoszczędzisz kilka tysięcy!!! :mad2: Każda Buńka jest bezwypadkowa, od pierwszego właściciela i niewymagająca wkładu finansowego. Taaak.. Ja właśnie 3-ci tysiąc od dnia zakupu zostawiam w serwisie. :duh: A to wcale nie koniec... :shock:
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Od siebie dodam.

zastanów się czy faktycznie chcesz 520i. Przemyśl większy silnik bo ten niuedługo będzie ci się wydawał za słaby.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja dodam od siebie, że lepiej szukaj w Niemczech bo do Polski nikt dobrej E39 nie przyciągnie bo będzie za droga żeby udało się na niej nie dołożyć już nie mówiąc o zarobieniu. Tak jak ktoś już pisał wcześniej w ogłoszeniach są same bezwypadkowe, z udokumentowanym przebiegiem i nie wymagające wkładu finansowego, a w rzeczywistości to same szroty z cofanymi przebiegami albo odkupione od Turków, którym sprzedali Niemcy bo nie byli w stanie już tego normalnie odsprzedać albo auta nie były w stanie przejść przeglądu, a za oddanie do recyklingu się płaci. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega napisał. Nie kupuj bemki w Polsce!!! Ja po swoja jechalem do Niemiec, i kupowałem w typowo gebelsowskim autohausie, gdzie byly praktycznie same bemki. Byla oczywiscie ksiazka serwisowa i jeden wlasciciel i to na dodatek kobieta. Chociaz to brzmi jakby sie czytalo co drugie ogloszenie na allegro, ale tak bylo. Auta nie podlaczalem pod zaden komputer, nawet nie zrobilem probnej jazdy. Mialem przed e39 3 e36 i conieco wiedzialem.

Wiekszosc beemek w Polsce jest dojechanych z kreconym licznikiem i czesto po wypadkach. Na pewno po Polskich drogach zawieszenie dostaje w dupe i zawsze sie cos znajdzie do roboty, zważywszy na to, ze bmw ma zawieszenie z aluminium.

Napewno trzeba zwrocic uwage na tylna klape (jesli to ma byc kombi), zawsze znajdzie sie jakies ognisko rdzy.

Czestym problemem jest tez mata zajecia fotela pasazera. Zwroc uwage na wąż od plynu do wspomagania czy nie jest spocony. Oczywiscie na temperature wody. Wskazowka powinna stac pionowo po rozgrzaniu. Sprawdz dobrze elektryke, wszystkie swiatla, a szczegolnie z tylu, wycieraczke tylna w kombi, czesto przeciera sie wiazka przewodow ktora idzie przy zawiasie. Sprawdz tez nawiew i klime.

Ja osobiscie mam 2.0 150koni i nie narzekam na brak mocy. Spalanie na trasie przy jezdzie 120/130km/h na autostradzie wychodzi mi 7,7l. W miescie to 12l, a zimą to i 13/14l. Zalezy jeszcze od stylu jazdy.

Ale przydalo by sie wiecej mocy, chociaz z wyprzedzaniem nie ma problemow, ale ja jezdze dosyc ostroznie bo w wiekszosci jezdze ze swoimi dziecmi. Jesli kupisz dobry egzemplarz jak w moim przypadku, to nie bedziesz musial inwestowac.

Ja do tej pory po ponad roku czasu wydalem 2x po 40zł za kasowanie bledu maty pasazera i wlutowanie kondensatorka za bodajze 5zl.

Teraz przed zima zrobilem pelna wymiane oleju, filtrów, odgrzybianie klimy itd. i zaplacielm 600zł. Olej oczywiscie castrol edge. Filtry sa dosyc drogie (kabinowy 70zl a sa dwa, filtr paliwa cos ponad 100zł)Ale na tym nie ma co oszczedzac, a szczegolnie na oleju, a na pewno auto ci sie odwdzieczy.

Pozdrawiam i zycze dobrego zakupu. Najlepiej sie nie spiesz, ja swoja bemke szukalem 2 miesiace po necie Niemieckim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi. Na szczescie nie kupuje auta w Polsce, mieszkam w UK a tutaj jest jednak troche wieksza kultura jesli chodzi o kupno lub sprzedaz aut. Auto mozna np sprawdzic w DVLA (odpowiednik polskiego wydzialu komunikacji). Tutaj jesli auto posiada poprzednie MOTy (przeglad) to masz pewnosc ze licznik nie cofany. O sprawy oczywiste typu przebieg czy stan prawny auta sie nie martwie bo to sie da sprawdzic. Najbardziej mi chodzi o rzeczy ktore sie zdarzaja w tych egzemplarzach i na nie trzeba zwrocic uwage, np. wiem ze tylne szyby jak sa opuszczane elektrycznie to z czasem robia sie luzne tzn. jak sa zasuniete to i tak mozna je ruszyc o kilka milimetrow w dol i gore. Lecz chcial bym wiedziec wiecej takich rzeczy. Tak jak wspomnialem wczesniej, szukalem na forum ale byly to porady przewaznie na temat diesli lub innych benzyniakow. Dzieki jeszcze raz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również auto sprowadziłem z Niemiec. Sprawdź czy blachy maja równe odstępy, czy drzwi są równe, jak wygląda miejsce w bagażniku , gdzie jest koło zapasowe. najlepiej mieć tester lakieru, umieć go obsługiwać i wówczas nie będziesz miał żadnych tajemnic z lakierem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchaj przede wszystkim tych opowieści, że 520i jest zamulone :mad2: . A tym bardziej Ci wystarczy jeśli to Twoja pierwsza bawarka :cool2: . Specjalnie się zalogowałem tutaj bo już nie mogę zdzierżyc tego biadolenia na temat tych silników, osobiście parę razy startowałem jak równy z równym z 523 . Wiadomo, że większych juz nie przeskoczysz ale codzienna jazda to nie wyścig na czas. A dla niewiernych polecam ten filmik jak koleś schodzi na 8 sek do 100 km w 520i :mrgreen: .

 

http://www.youtube.com/watch?v=1hymnoSUAz8&feature=related

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bo 520i w porównaniu do 528i nie jedzie, co nie oznacza, że ma kiepskie osiągi. Nie wiem za bardzo po co wszędzie wklejasz ten filmik. Twoje 520i też ma 8 do setki? Pewnie ta z filmiku ma grzebane coś w silniku i tyle, bo innej opcji nie ma, żeby auto, które fabrycznie ma do paki prawie 11 sekund w automacie, nagle robi setkę w 3 sekundy szybciej. A to 523i co niby objechałeś, to może gościu po prostu jechał zamiast się ścigać, a Ty tam walczyłeś do końca. :) Twoja wypowiedź to takie typowe pitolenie jak na forum onetu, że Octavia TDI to miażdży wszystko albo Golf III TDI to piszczy kołami na czwórce. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale ja się z tym zgadzam. Też mógłbym spokojnie jeździć 520i. Mocy do codziennej jazdy po mieście wystarcza, szczególnie, że miasta co raz bardziej są zakorkowane i nawet nie ma gdzie przycisnąć. Mój komentarz dotyczył wypowiedzi kolegi svedek'a, który na siłę próbuje udowodnić, że 520i to wyścigówka. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dzieki wszystkim za porade.

Kupilem kilka dni temu 520i.

Drugi wlasciciel

Pelna historia serwisowa w autoryzowanym serwisie, nowe opony, nowe tarcze i klocki, ostatni przebieg 3 tysiace mil temu. Jedyny problem to kilka ognisk korozji ale to nie problem.

Oto ona, na razie zdjecia nie za specjalne ale wkrotce zapodam lepsze.

http://img714.imageshack.us/img714/1716/dscf6562v.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img847.imageshack.us/img847/5866/dscf6564h.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img51.imageshack.us/img51/9004/dscf6563v.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego zdejmuj ten znaczek M bo to wies straszna. ale tak wyglada pozadnie.

 

Jesli chodzi o silniki to moim zdaniem tez lepiej kupic wiekszy silnik bo przede wszystkim spalanie nie jest wyzsze. Ja tez bym radzil od 528i. jesli chodzi o osiagi, to wsadz kolego do 2 litrow rodzine i bagaze i przy wyprzedzaniu zobaczysz o czym mowimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do znaczka to moze zdejme. Co do 2 litrow, dlaczego wszyscy mysla ze jak bmw to tylko ponad 2.5 litra pojemnosci a ponizej to bee? Mnie 2 litry wystarcza w zupelnosci. Jezdze nia kilka tygodni tutaj w uk (wiekszosc po autostradach) i jakos nie czuje braku mocy, a poza tym scigantem bylem jakies 15lat temu a nie teraz. Ogladalem lacznie 12 e39 i tylko ta do mnie przemowila :D byly inne 2.5, 2.8 ale kazda z nich albo choinka na desce rozdzielczej, albo brudna i poprzecierana gdzie sie da lub tez bujala sie na kazdym wyboju jak by miala amory kazdy z innej parafi. Sprzedajac bswoj poprzedni samochod ktory byl w stanie bardzo dobrym, powiedzialem sobie ze nastepny musi byc w takim stanie w jakim byl moj. Ta bmka ktora kupilem byla najlepsza z nich wszystkich wiec wybor byl prosty a przy okazji place mniej ubezpieczenia niz za 2.5 czy 2.8.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.