Skocz do zawartości

BMW E30 --> które wybrać --> 1.6 / 1.8 / 1.8is / 320


Sułek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

To mój pierwszy post na forum, więc prosze o wyrozumiałość :)

 

Już niebawem będę się przeprowadzał pod Warszawe, a co za tym idzie muszę kupić samochód. Kocham się w e30 od bardzo dawna, a ceny tego cacka jak i części są bardzo korzystne - ogólnie same plusy +

 

Samochód będę kupował zapewne tak za 5-8 miesięcy, ale wczesniej musze zrobić dobre rozeznanie :)

 

1) Który silnik wybrać - 1.6 / 1.8 / 1.8is 16v/ 320 ?

 

*325 odpada - niestety :(

 

Jako, że lubie cieszyć sie dynamiczna jazdą jak a nad dodatek jestem zagorzałym fanem dobrego tuningu, potrzebowałbym dobrego motoru....jednak ogranicza mnie niestety budżet na zakup mocnego modelu, a raczej jego późniejszą ekpsloatacje ( dziennie średnio wyjdzie mi ok 70 km ).

 

Z mojego rozeznania wyszło, że najodpowiednijeszymy byłby 1.8 16 v ( osiągi - dynamika --> miodzio )....jednak one były "dość późno" produkowane( wyższa cena, mała ilość w dobrym stanie ) i tylko w wersji Coupe, a wolałbym 4 dzwiową.

 

Który silnik polecilibyście ?

 

2) Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej na temat zmian po 87 roku - co prócz lamp, zderzakow, skrzyni biegów, zostało zmienione ?

 

3) Jakie są różnice pomiędzy wersją IS, a normalna coupe - pomijajac silnik ;)

 

4) Czego tyczyły modyfikacje M-technica ( bodajże można było spotkać dwie...)

 

5) Czy ktoś z was zmieniał chip'y - jakie efekty, czy warto ?

( czy można je "samemu przeprogramować" czy tylko wchodzi w gre kupno nowego ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej jak chcesz miec osiagi to albo IS albo 325 - nic innego nie wchodzi w rachube no chyba ze znajdziesz ladna zadbana ete (do 87 roku) lub superete wtedy mozesz sobie ja wyciagnac na 170-180 kucykow :) a jak to masz opisane na www.e30.de

 

2. Zmieniono bude. wzmocniono ja i polepszono jakosc powloki antykorozyjnej

3. Zadnych - no moze poza dokladka pod przedni pas tzw IS lippe i tapicerki wewnatrz w krate - charakterystyczna dla Is'a

4. Mtechnik I i Mtechnik II - spojlery, wnetrze sportowe, zawiesznie obnizone i utwardzone

5. Jak masz programator to wrzucasz je sobie sam na Eprom i podmieniasz (w nowszych Motronikach). A efekty - tylko hamownia ci powie.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w takim razie będzie 1.8 is 16v :) czas dowiedzieć się czegoś więcej : )

 

1) Czy ten silnik wystepowal tylko w coupe ( gdzies na forum znalazlem, ze byly tez 4 dzwiowe ale bardzo rzadko )

 

2) Silnik 1.8 is 16v, czyli M40...jakie zmiany zaszły ( co jest lepsze, co gorsze ) tak ogolnikowo miedzy tym silnikiem a pozostalymi ?

 

3) Czy ten sam silnik był montowany w e36 ?

 

4) Czy M-technik przypadkiem nie robił też tuningu silnika ? Z tego co analizowalem to wiem ze e36 325, mający moc 170 KM, był podkrecany do 190.

 

5) Jakie sprawdzone modyfikacje 1.8 is 16v byście polecili, ile mozna wycisnąć ?

 

6) Ile pali tak naprawde 1.8is ? a ile 320 ? Jak działaja na gazie ?

 

7) Pytania z innej beczki, czyli te glupie ale dreczace :)

 

- czy e30 coupe mają odchylane tylne szyby ?

- czy były elektryczne dachy ?

- z tylu 1.8is ma zaciski czy bebny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybrał jednak 2.0 skoro 2.5 odpada . Ies jest ok ale R4 to nie R6.

Spalanie zależy od stylu jazdy .

 

Pytania w stylu ile można wycisnąc dodatkowych koni z tego czy innego silnika a poźniej pytanie o instalacje lpg są rewelacyjne :!: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

318 IS bedzie palil zdecydowanie mniej niz 320i. W E36 ten silnik zostal zmodyfikowany, nieznacznie podniesiono moc (136 KM->140 KM).

E36 318 is palilo mi 7,5 litra w trasie, 9,5-10 w miescie przy srednio ciezkiej nodze.

Ale kultura pracy R6 w 320i jest nieporownywalna z IS-em - po prostu, co 6 cylindrow, to 6 cylindrow. Silnik 2.0 jest rzeczywiscie stosunkowo paliwozerny, ale jezeli chcesz go zagazowac, to nie wiem, czy to bedzie mialo az takie znaczenie.

Z instalacja gazowa uwazaj - podcisnieniowa zabierze dosc sporo mocy, a oprocz tego warto zalozyc ja w warsztacie, ktory ma doswiadczenie w BMW.

Ja przy gazowaniu mojej 318i (silnik M10) tak zrobilem i nie zaluje - i na benzynie i na gazie wszystko jest OK.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak by Ci tu powiedziec... brak drgan przy wkrecaniu sie na obroty - ale to zupelnie nie oddaje tego, o co chodzi ;).

Po prostu przejedz sie 320i i 318is-em, sam zdecydujesz, czy roznica w kulturze pracy jest az tak wazna, czy nie.

Jak do tej pory z klasycznych silnikow najlepsza kultura pracy maja V12 i wlasnie R6 (nie mowie oczywiscie o silnikach Wankla czy w ukladzie boxer).

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Hmmmm no to ja chyba sie zdeduje na Bmw e30 V12 :)

 

Pytania ( odnośnie 1.8 is ):

 

1) Czy silnik 1.8 is wystepowal tylko w coupe ( gdzies na forum znalazlem, ze byly tez 4 dzwiowe ale bardzo rzadko )

 

2) Silnik 1.8 is 16v, czyli M40...jakie zmiany zaszły ( co jest lepsze, co gorsze ) tak ogolnikowo miedzy tym silnikiem a pozostalymi ?

 

3) Czy ten sam silnik był montowany w e36 ?

 

4) Czy M-technik przypadkiem nie robił też tuningu silnika ? Z tego co analizowalem to wiem ze e36 325, mający moc 170 KM, był podkrecany do 190.

 

5) Jakie sprawdzone modyfikacje 1.8 is 16v byście polecili, ile mozna wycisnąć ?

 

6) Ile pali tak naprawde 1.8is ? a ile 320 ? Jak działaja na gazie ?

 

7) Pytania z innej beczki, czyli te glupie ale dreczace

 

- czy e30 coupe mają odchylane tylne szyby ?

- czy były elektryczne dachy ?

- z tylu 1.8is ma zaciski czy bebny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedzi:

1.w e30 tylko coupe.

2.jest to silnik m42.dwa walki

3.tak

4.w e30 nie robil.moc standart 139koni.(140)

5.is pali okolo 9-10 a 2.0 powyzej 11-12l benz (zaznacze ze is ma porownywalne przyspieszenie do 325 a 320 tak jak 318 wiec najwieksza porazka w e30)

z innej twojej beczki wszystko zalezy od wyposazenia.mozesz mic to co napisales.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem Ci tak miałem przez ostatnie pół roku około 15 e-30 różnych wersji silnikowych .Polecam ci w Twojej wersji 320 i ,wystrzegaj się IS ,a bo znalezienie dobrego silnika w tej wersji to jak szukanie igły w stogu siana .Części do IS są kilkukrotnie droższe niż do innych silników .A już wczesniej zostało napisane że klang R6 nie może się równać nawet do IS .

Silniki sześciocylindrowe nie są tak wyżyłowane a zatem mają większą żywotność .

A myślałeś nad 2,5 eta :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o E30 to polecam tylko 325i czyli rasowe R6 i 171 KM (320i pali więcej i ma gorsze osiągi , nie tylko od 325 jak juz wcześniej przedmówcy napisali) albo poprostu idz na całość i wybierz E30 M3 :mrgreen:

a co do instalacji gazowej to odradzam, silnik BMW + GAZ = śmierć silnika w wydłużonym czasie, a jak bardzo chcesz gaz to mogę swoją instalacje wymontować (jest jeszcze na gwarancji) i Ci sprzedać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jęzeli stac Cię na 320i to stać i na 325i bo pali dokładnie tyle samo i to jest najbardziej racjonalny wybór jeżeli chodzi o e30. Jeżeli jednak chesz zrezygnować z bardzo wysokich osiągów a zaoszczędziś nieco na paliwie to na druigm miejscu jest 318is. Ma on osiagi takie jak 320i a nie 2,5 jak napisał błędnie ktoś wczesniej.

 

pozdro

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przyjemność jechać 1200km z Niemiec najpierw swoim e30 320i, a tydzień później 1000km e30 318is które sprowadzałem dla szwgra..

 

Wrażenia:

318is jest szybszy, mniej pali, ale m42 jest na łańcuchu, a co za tym idzie słychać taki dziwny dźwięk, średnio przyjemny dla ucha...

Isa trudniej trafić ze wspomaganiem, czy też panelem check, w 320i był to w zasadzie standard.

Spalanie.. hmm.. w trasie 318is spalił ok 8 Pb, 320i ok 10.

 

Według mnie co byś nie wybrał z tych dwóch modeli to będziesz zadowolony- ja wybrałem 320i i :D

 

P.S.

Gazu nie zakładaj, bo na gazie to się gotuje a nie jeździ ;)


Pozdrawiam

Pułkownik Zuber

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przyjemność jechać 1200km z Niemiec najpierw swoim e30 320i, a tydzień później 1000km e30 318is które sprowadzałem dla szwgra..

 

Wrażenia:

318is jest szybszy, mniej pali, ale m42 jest na łańcuchu, a co za tym idzie słychać taki dziwny dźwięk, średnio przyjemny dla ucha...

Isa trudniej trafić ze wspomaganiem, czy też panelem check, w 320i był to w zasadzie standard.

Spalanie.. hmm.. w trasie 318is spalił ok 8 Pb, 320i ok 10.

 

Według mnie co byś nie wybrał z tych dwóch modeli to będziesz zadowolony- ja wybrałem 320i i :D

 

P.S.

Gazu nie zakładaj, bo na gazie to się gotuje a nie jeździ ;)

 

Zgadzam się .

 

Bmw to nie tylko osiągi ale także niepowtarzalny charakter a charakter to nie tylko wygląd ale i brzmienie które w przypadku jakiegokolwiek R6(na korzyść przemawia tutaj również trwałość ) Bmw jest o niebo lepsze od R4 .Może ies jest szybszy i co z tego ??

Każdy ma inne podejście do tematu .

 

Pytanie było który model wybrać 316i , 318i, 318is ,320i?? Więc odpowiedź jest prosta –ostatni .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawie wypowiedzi poniewaz mialem juz i isa i 2.0 a mam 2.5 wiec:

318 is do setki mialem okolo 8.6

320 mialem okolo9.5

325 mam okolo 8.5

a spalanie na benzynie:

318 is okolo 9l (140KM)

320 okolo 12l (130KM)

325 okolo 12l (170KM)

 

czesci do wszystkich modeli kupuje nowe w warszawskich malych sklepikach i nie ma roznicy w cenach.

wiec :

1. 325i

2.318is

3.320i

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"poprawa" poprzednika wymaga poprawy ( tez miałem/mam te wszystkie auta) :)

 

oto dane fabryczne przyspieszeń mocy:

318is 9,9 s - 136 KM

320i 2 drzw. 10,2 s - 129 KM

325i 2 drzw. 8,3 s- 170 KM

 

zgadzam sie z doświadczeniami kolegi odnośnie średniego spalania w cyklu mieszanym przy raczej lekkiej nodze, u mnie to odpowiednio 10 i 13 (troszke cięższa noga chyba).

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.