Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich.

 

Zbliza sie przglad auta. Tzn wymiana oleju i filtrow. W Serwisie w Rzeszowie krzykneli 1700 za taki przeglad. Do konca Filtra DpF brakuje mi 10.000 i nie wiem co robic? Wycinac czy probowac go wyczyscic. Moze mi ktos polecic dobry zaklad z okolic Rzeszowa?

 

Pozdr dzieki

Opublikowano
DPF się nie wymienia ot tak, robi sie serwis i sprawdzenie poprawności jego działania, w razie koniecznosci wypala

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
1.700 zł ze sprawdzeniem/wypaleniem DPF czy tylko wymiana oleju, mikrofiltra i filtra powietrza?

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego ja pytałem na hurtowni o ceny filtrów i oleju i za wszystko wyszło 585 zł. Olej Castrol Edge 5W40 Turbo Diesel spełniający normy BMW L04 Low Sap 8 litrów,(oryginalny olej BMW Long Life to olej Castrol) i filtry knechta, które idą na pierwszy montaż. Wymiana 100zł. Razem 685 zł

A co do DPF najpierw zleć sprawdzenie przepływu filtra, a dopiero później decyduj czy wypalać czy wymieniać. Jak byłem prywatnie u elektryka z ASO to powiedział, że po wypaleniu (około 400zł) można jeszcze długo jeździć i wymiana przy przebiegu jaki pokazuje komputer wcale nie jest konieczna. Przebieg, który pokazuje komputer to przebieg przy którym trzeba sprawdzić filtr, a nie od razu wymieniać.

Jest różnica 1700zł, a 685zł :norty: Decyzja należy do Ciebie.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Zbliza sie przglad auta. Tzn wymiana oleju i filtrow. W Serwisie w Rzeszowie krzykneli 1700 za taki przeglad.

Pozdr dzieki

 

Dowiedz sie jeszcze co oni w taki przeglad wliczaja? Ja mam faktury z ASO od poprzedniego wlasciciela, i za kazdym razem serwis olejowy robili inaczej (podaje to co na fakturze jest):

 

- przy 47000 km, koszt 914zl: olej, separator oleju (odpowietrzacz), filtr oleju, filtr powietrza

- przy 74000 km, koszt 802zl: olej, filtr oleju, mikrofiltr klimatyzacji

- przy 101000 km, koszt 1857zl: olej, separator oleju (odpowietrzacz), filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwa, mikrofiltr klimatyzacji

 

Ostatnio robilem serwis olejowy w warsztacie u znajomego, calkowity koszt 809zl:

- komplet filtrow MANNa, 339zl z dostawa (filtr oleju, powietrza, paliwa, mikrofiltr klimatyzacji)

- olej Castrol Edge Sport 0W40 BMW LongLife-04 (taki mialem poprzednio wlany) 6 litrow, 220 zl (mozna znalezc taniej na allegro, ale wolalem nie ryzykowac, ze trafie na podrobke)

- 250zl za robote (oprocz wymiany filtrow i oleju, ogolny przeglad auta: sprawdzenie wszystkich plynow, przelozenie kol z letnich na zimowe, sprawdzenie klockow i tarcz, zawieszenia)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkim. Mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość...ale do rzeczy ;)

 

Przebieg auta 205kkm.

Wyświetla się komunikat "Service" i dotyczy przeglądu filtra DPF (-1000km od wymaganego). Odwiedziłem serwis BMW(nieautoryzowany) i wg warsztatu przy takim przebiegu producent przewiduje wymianę filtra cząstek stałych. Przy diagnozie wykazało,że filtr jest drożny w graniach normy.

Szukałem informacji nt powyższego na forum, jednak nie znalazłem nic konkretnego (może za mało szukałem :P )

Co doradzicie w takim wypadku?

Posiadam interfejs diagnostyczny (INPA), ale nie mogłem znaleźć funkcji kontroli DPF (sprawdzenie wypełnienia itd.). Jakim programem mogę to zrobić (czasami lepiej samemu sprawdzić i nie opierać się wyłącznie na diagnozie serwisów :) )?

 

Z góry dzięki.

Opublikowano
Witam wszystkim. Mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość...ale do rzeczy ;)

 

Przebieg auta 205kkm.

Wyświetla się komunikat "Service" i dotyczy przeglądu filtra DPF (-1000km od wymaganego). Odwiedziłem serwis BMW(nieautoryzowany) i wg warsztatu przy takim przebiegu producent przewiduje wymianę filtra cząstek stałych. Przy diagnozie wykazało,że filtr jest drożny w graniach normy.

Szukałem informacji nt powyższego na forum, jednak nie znalazłem nic konkretnego (może za mało szukałem :P )

Co doradzicie w takim wypadku?

Posiadam interfejs diagnostyczny (INPA), ale nie mogłem znaleźć funkcji kontroli DPF (sprawdzenie wypełnienia itd.). Jakim programem mogę to zrobić (czasami lepiej samemu sprawdzić i nie opierać się wyłącznie na diagnozie serwisów :) )?

 

Z góry dzięki.

tu masz cały wątek:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=67635

podsumowanie ~30 stron:

1) wymienić całość,

2) wypalić i przeprogramować,

3) wyciąć i przeprogramować,

4) wyczyścić chemicznie i przeprogramować,

5) inne typu "Adam Słodowy"...

każda z opcji ma zalety i wady....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
6) Sprawdzić i jak wszystko jest OK z filtrem i jeśli stopień zapełnienia filtra jest minimalny a kontrolka dalej się świeci i komp. wskazuje wymianę, zresetowac kontrolkę
Opublikowano
6) Sprawdzić i jak wszystko jest OK z filtrem i jeśli stopień zapełnienia filtra jest minimalny a kontrolka dalej się świeci i komp. wskazuje wymianę, zresetowac kontrolkę

no dokładnie opcja 6 jest calkiem calkiem bo po co wymieniac cos dobrego lub to naprawiac itd,po co wogóle cos z tym robic skoro jest ok :) :cool2:

icon4.png
Opublikowano

dzięki.

w podanym linku tyle opinii nt DPF'ów ilu użytkowników na forum :D, ale większość moich wątpliwości wyjaśniona.

 

powiedzcie mi jeszcze, czym mogę zdiagnozować stan(sprawność) filtra - mowa o ciśnieniu przed i za DPF, z tego co wiem INPA tego nie ogarnia...DISS,CARSOFT lub inne?

Opublikowano

Panowie apropo oleju, ostatnio gadałem z facetem który ma sporą hurtownie z olejami. Rozmawiając z nim o olejach do BMW i aut z DPF, mówi że w tej chwili 5W30 jest najczystszym olejem i spełniającym wszystkie normy do silników z DPF-em, dlatego też np. wszystkie ASO BMW w Niemczech leją Castrol EDGE 5W30.

 

Nie wiem ile w tym prawdy, ale dzwoniłem do ASO BMW SIKORA i też leją 5W30...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

z DPF musisz miec olej ktory spelnia norme LowSaps- norma LL04

lepkosc oleju to inna sprawa-

5W-30 to dobry olej dla 90 % kierowcow-

0W-40 to olej dla wiecej wymagajacych- lepiej zachowuje sie w niskich i wysokuch temperaturach.

Opublikowano
Owszem norme spełnia podobno kilka olei, natomiast EDGE 5W30 jest podobno "najczystszy".

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Panowie apropo oleju, ostatnio gadałem z facetem który ma sporą hurtownie z olejami. Rozmawiając z nim o olejach do BMW i aut z DPF, mówi że w tej chwili 5W30 jest najczystszym olejem i spełniającym wszystkie normy do silników z DPF-em, dlatego też np. wszystkie ASO BMW w Niemczech leją Castrol EDGE 5W30.

 

Nie wiem ile w tym prawdy, ale dzwoniłem do ASO BMW SIKORA i też leją 5W30...

w niemczech jest jeszcze olej Castrol edge 0W30 TD którego nie ma w Polsce-nie wiem dlaczego,a własnie taki olej ja leje :cool2: :D

icon4.png
Opublikowano
Panowie apropo oleju, ostatnio gadałem z facetem który ma sporą hurtownie z olejami. Rozmawiając z nim o olejach do BMW i aut z DPF, mówi że w tej chwili 5W30 jest najczystszym olejem i spełniającym wszystkie normy do silników z DPF-em, dlatego też np. wszystkie ASO BMW w Niemczech leją Castrol EDGE 5W30.

 

Nie wiem ile w tym prawdy, ale dzwoniłem do ASO BMW SIKORA i też leją 5W30...

w niemczech jest jeszcze olej Castrol edge 0W30 TD którego nie ma w Polsce-nie wiem dlaczego,a własnie taki olej ja leje :cool2: :D

 

Jak to nie ma w PL, w każdej hurtowni można go kupić.

 

Ja leję też 0W-30 z tym, że Castrol SLX.. swoją drogą, ciekawe jaka jest różnica... pewnie tylko w opakowaniu ;)

 

Pzdr

Opublikowano (edytowane)
No niestety tak jak pisałem oleju castrol edge TD 0W30 nie ma w ofercie na rynek Polski-nie mylić z zwykłym 0W30 http://www.castrol.com/castrol/multipleproductsection.do?categoryId=9014451&contentId=7047377 ,z TD EDGE jest tylko 5W40 w ofercie na Polski rynek :) Kilka krotnie próbowałem go zakupic w Polsce i słyszałem za każdym razem ,że nie mają takiego oleju a jak sprzedawca znał się bardziej na rzeczy i na widok mojej butelki odpowiadał ze to niemiecki olej i tylko tam idzie go kupic-ale pewnie nie chcial zarobic i dlatego go nie staral sie sprowadzic tego oleju bo po co mu dodatkowy zarobek :D :mad2: Edytowane przez kota
icon4.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam Wszystkich.

 

Zbliza sie przglad auta. Tzn wymiana oleju i filtrow. W Serwisie w Rzeszowie krzykneli 1700 za taki przeglad. Do konca Filtra DpF brakuje mi 10.000 i nie wiem co robic? Wycinac czy probowac go wyczyscic. Moze mi ktos polecic dobry zaklad z okolic Rzeszowa?

 

Pozdr dzieki

 

Witam.

Jeśli chodzi o wymianę oleju i filtrów to powiem tylko tyle że robię to sam i pewnie już tak pozostanie, bo lubię to robić (mnie wymiana wszystkich filtrów: oleju, paliwa, powietrza, kabinowy + 8 litrów oleju kosztuje około 500-600zł).

Jeśli chodzi o DPF, to proponuję ci abyś pojechał do jakiejś firmy, która sprawdzi ci zapełnienie filtra sadzą i zrobi ewentualnie wypalanie serwisowe. (Ja znalazłem taką firmę w Poznaniu, która wypala serwisowo za ok 120 zł - cena z września tego roku, samo wyzerowanie inspekcji filtra około 50 zł).

U siebie zrobiłem czyszczenie chemiczne, ale więcej bym tego nie zrobił, bo drażni mnie widok sadzy na wydechu i czuję zapach spalin zwłaszcza na zimnym silniku. O usunięciu mechanicznym nawet nie będę pisał.

Czyszczenie chemiczne zrobiono mi w Niemieckiej firmie (za pośrednictwem Polskiej firmy która zawozi tam filtr i odbiera, później mogą wysłać do ciebie wyczyszczony filtr Kurierem - zapłaciłem 450 zł, ale teraz cena to 540zł + ewentualnie wysyłka kurierem) ale niestety DPF traci przez to swoje właściwości i nie wyłapuje już tak dobrze sadzy, oraz spaliny bardziej śmierdzą. Niestety chemia robi swoje.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Daj linka do tej poznanaskiej firmy.

 

http://fapserwis.pl/

 

Proponuję zatelefonować i porozmawiać.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

zrobiłem test DIS'em, wyniki wyszły pozytywnie.

@ bieg jałowy ciśnienie max.=10.1 dop=35

@ 2000obr/min ciśnienie max.=30 dop=75

@ 4000obr/min ciśnienie max.=100 dop=200

 

myślę,że zrobie jeszcze na nim kilka km. :D

dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.