Skocz do zawartości

M40 Nierówna praca silnika - falowanie itp


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowicze :)

 

temat dotyczy BMW E30 318i 1989r

 

mam kolejny mały problem z moja e30:// chodzi o to ze miałem robiony remont silnika głowica zawory rozrząd itp ( walną pasek) po złożeniu całego auta jest dziwnie ponieważ auto po odpaleniu strasznie ma niskie obroty zanim się nagrzeje to strasznie falują tzn są wyższe niż powinny i teraz pytanie czy źle jest ustawiony rozrząd na pasku? może to wina korkowca którego wydaje mis ie ze nie ma w tym modelu może przepustnica? jak najszybciej sprawdzić co i jak z rozrządem może od tego bym zaczął?????????

Opublikowano

Witam

 

Na pierwszy ogień krokowiec. W M40 w E30 jest on wmontowany przy ścianie grodziowej pod kolektorem ssącym.

Opis znajdziesz na forum. Druga rzecz, to przepływka no i lewe powietrze, które jest sprawcą 70% tego typu problemów.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

W M40 w E30 jest on wmontowany przy ścianie grodziowej pod kolektorem ssącym.

Opis znajdziesz na forum. Doklejam ja :) :search:

Silnik krokowy to część nr. 5 na rysunku.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AG71&mospid=47294&btnr=13_1330&hg=13&fg=15

 

Polataj sobie po tej stronce - jest po polsku i możesz dokładnie poznać budowę wszystkich elementów swojego auta!!

BMW jest tego warte :) :cool2:

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano
Dzięki panowie w niedziel poszukam i posprawdzam wydaje mi się ze może ten waz być uszkodzony od korkowca ale głowy nie dam coś mi się tak wydaje jak patrzyłem ost ale sprawdzę:)
Opublikowano

Kup benzynę ekstrakcyjną i mały pędzel o grubości długopisu (razem ok 7-10zł)

Użyj tego do wymycia krokowca.

Odłącz wtyczkę. Ściągnij węże z krokowca, odkręć zabezpieczenie. UWAGA!! Spadająca w czeluście silnika podkładko-nakrętka!!

Jak odkręcisz uchwyt to silniczek ciągniesz w dół bo silnik wchodzi w kolektor dolotowy.

Przy montażu pamiętaj o sprawdzeniu uszczelki tam gdzie wtykasz krokowca w kolektor dolotowy.

Powodzenia

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano

a jak przepustnica?

Czy jak pociągniesz za dźwigienkę przepustnicy ze stanu spoczynkowego słyszysz "klik" ?

Jak nie to proponuję wyczyścić przepustnicę.

Po przejściu ze stanu spoczynkowego przełącznik pod przepustnicą zmienia stan i wysyła to do kompa, do tego przepływomierz, sonda lambda, nie zgadza się mieszanka i chodzi nierówno. Jak wyczyściłem u siebie to była znaczna poprawa.

Po czyszczeniu zrób reset kompa (poszukaj na Forum :search: )

Czas takiej akcji to jakieś 3-4 godzinki.

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano

szukaj nieszczelności układu dolotowego,jakiegoś sparciałego przewodu lub takiego który luźno wchodzi na krucieć.Kolejną sprawa może być przepływomierz lub sonda.

Najlepsze rozwiązanie to podpiąć pod komputer i zczytać błędy

Opublikowano

posprawdzam ale duzo mozliwosci tam nie ma

 

takie male info jak jest auto zimne to obroty tak spadaja ze auto prawie gasnie ciezko dodawajac gazu jest podniesc obroty mam wrazenie jak by nie palil na wszytkie garki:/

Opublikowano

witam

 

sprawdzilem dolot jest ok sprawdzilem sonde jest ok sprawdzilem kable wn i 1 byl walniety mtroche to podmienilem jest ok ale silnik dalej tak pracuje :/ podkreslam ciezko odpalic rano moze jednak to rozrzad??

Opublikowano
ściągnij kopułke i palec.I sprawdz jak jest ustawiony pasek i czy nie jest przesunięty.Czy wiesz gdzie są punkty na kole od wałka i od wału aby sprawdzić czy wszystko jest ustawione ok??
Opublikowano
E30 316i M10 falowały mi obroty, wystarczyło wymienić/uszczelnić rurę przepływomierza. Poszukaj nieszczelności, zdemontuj tą rurę i popatrz czy nie jest popękana.
Opublikowano
a moz3e jest cos z czujnikiem temp lub czujnikiem polozenia walu??? moze tu szukac przyczyny wyczytalem ze czujnik musi miec1mm luzu od kola i sprawdze rezystancjhe czujnika jak i czujnika wody
Opublikowano
ja mam nierowna prace silnika jak juz jest rozgrzany, obroty spadaja i silnik zaczyna kulec.. na zimnym silniku ciezko wchodzi na obroty. nie mam nieszczelnosci w dolocie i nadal nie wiem co jest grane

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.