Skocz do zawartości

528i gaśnie po pierwszym odpaleniu


Bonzu

Rekomendowane odpowiedzi

Sytuacja zaczęła mieć miejsce po ostatnich ochłodzeniach podczas porannego odpalania.

Mianowicie, podczas kręcenia rozrusznikiem, kiedy puszczam kluczyk stacyjki z pełną świadomością, że już zapalił to okazuje się, że momentalnie gaśnie. Za drugim przekręceniem jest już wszystko ok.

Później w ciągu dnia po kilkugodzinnych postojach jest ok i odpala z pierwszego.

Nie było tego problemu dotychczas przy temperaturach powyżej 10°C.

Co to może być? Paliwo ścieka z listwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam identyczny objaw tylko ze ja mam Bunie 523i i na lpg.Moze ktos pomoze.Kolega mi powedzial ze gdzies prawdopodobnie uklad paliwowy sie zapowietrza.Nie wiem czy to mozliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam identyczny objaw tylko ze ja mam Bunie 523i i na lpg....

 

Ja też mam LPG i zacząłem się zastanawiać nad zestarzeniem się benzyny w baku i utraty jej właściwości, bo ostatni raz tankowałem benzynę pod koniec sierpnia.

Choć kolega ma E36 328i, którym na obecną chwilę nie jeździ wcale i benzyna w jego baku ma przynajmniej pół roku i zapala po kilku tygodniach stania od pierwszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadnych innych objawow nie ma i na lpg i na benzynie wszystko pracuje rowno bez szarpania.Paliwo tankuje raz lub dwa razy w miesiacu.to sie dzieje jak po stoi z 12 godz od ostatniego odpalania.Zakrece rozrusznikiem np 3 sekundy, ponownie zakrece i odpala z pierwszego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być filtr paliwa

w sumie w BMW tego nie robiłem ale kiedyś miałem tak w mareii i zeszłą zime w maluchu ... a ostatnio wymieniałem filtr sąsiadowi w getzu -- też taki objaw że zapali i zgaśnie

po wyjęciu filtra lała się z niego biała maź czyli woda z paliwem i innym syfem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa wymienilem miesiac temu :D .Ale dzisiaj odpalalem furke i za pierwszym razem odpalilem.Na dworze bylo z 15 stopni na plusie zauwazyelm ze jak jest zimniej to mu ciezej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa wymienilem miesiac temu :D .Ale dzisiaj odpalalem furke i za pierwszym razem odpalilem.Na dworze bylo z 15 stopni na plusie zauwazyelm ze jak jest zimniej to mu ciezej.

dokladnie im zimniej tym ciezej, polać mu :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no panowie kilka dni temu pytalem o to samo tylko umnie jest tak.rano krece 2-3 sek i nie zapali od kopa tylko lapie stopniowo. jak juz chodzi to nie moge dodac gazu. musiminac 2-3 sek po wcisnieciu pedalu gazu i nagle jakby sie budzi i fruuuu pyta! i wtedy zgasze i zapale znowu i jak reka odjal problemu nie ma. a jak pokilku godz. zapalam chociaz jest zimny to zapala od kopa i wkreca sie od kopa. mi to osobiscie wyglada na doprowadzenie paliwa( powietrze woda syfy...) ale zeby nie grzebac we wszystkim moze ktos pomoze wiedza? pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa wymienilem miesiac temu :D .Ale dzisiaj odpalalem furke i za pierwszym razem odpalilem.Na dworze bylo z 15 stopni na plusie zauwazyelm ze jak jest zimniej to mu ciezej.

 

U mnie rano przy 8 stopniach jednak za drugim ale teraz wieczorem po 4 godzinach stania pomimo 6 stopni odpaliła za pierwszym tak jakby nigdy nic.

Wychodzi na to, że dzieje się tak tylko przy niższych temperaturach, ale w przypadku tylko całkowitego wystygnięcia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

mam identycznie w e36.

Tam mam błąd czujnika wałka i zapewne to jego wina ale wiem też , że jak zrobie reset to przez jakiś czas odpala jak należy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem taki manewr przy pierwszym po nocy odpaleniu...

Włączyłem zapłon ale nie kręciłem rozrusznikiem, przekręciłem kluczyk z powrotem do pozycji 0 i dopiero zacząłem kręcić rozrusznikiem i ....zapaliła z pierwszego. Nie wiem czy taki manewr coś pomógł czy to po prostu zbieg okoliczności, ale jeszcze to sprawdzę dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sondy labda :?: A dokładniej grzałki... U mnie jedna ma padniętą grzałkę i chodź pali, to jednak nim silnik się rozgrzeje (konieczny manewr przed przełączeniem na LPG. Jak ktoś lubi swój samochód oczywiście...) podaje przekłamane dane i potrafi lekko szarpnąć. Jak dwie polecą, to pewnie komputer dostaje na tyle przekłamane dane, że może dziać się wiele.

Ale to zawsze wyjdzie na komputerze!!! Komputer Twym najlepszym przyjacielem jest!!! :norty:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.