Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przede wszystkim kup płyn hamulcowy DOT4 dwa, trzy pojemniczki - do litra max. (najwyżej Ci zostanie), najlepiej dobrego producenta: Mobil, Bendix, itp.

1. Zdemontuj pojemniczek na płyn, podrywając go do góry z pompy hamulcowej i dobrze go umyj w ciepłej wodzie z np. Ludwikiem lub innym płynem do naczyń, po czym dokładnie wydmuchaj sprężonym powietrzem. Im cieplejszej wody urzyjesz, tym lepiej krople wody odparują.

Odradzam płukania jakimiś rozpuszczalnikami lub benzyną, gdyż nie mieszaja się te substancje z płynem hamulcowym.

2. Załóż zbiorniczek z powrotem, zalej do pełna płynem świeżym i poproś drugą osobę o pomoc w wymianie.

Zaczynaj zawsze od koła prawy tył, potem lewy tył, następnie prawy przód i lewy przód, a na koniec układ sprzęgła. Rusz wszystkie odpowietrzniki ( najlepiej nasadką 7), żeby nie okazało się, że w trakcie wymiany któryś się ukręci. Jeżeli wszystkie są w porządku zakręć je i przygotuj wężyka oraz butelkę na stary płyn.

4. Założ klucz na odpowietrznik (płaskie oczko 7), nasuń wężyka na niego i obserwuj w butelce kolor płynu hamulcowego. Gdy zmieni on barwę, świadczy to o tym, że świeży płyn dotarł już do zacisku.

5. Metoda wymiany i odpowietrzania:

Po poluzowaniu odpowietrznika, pomocnik wciska pedał hamulca do końca i po zakręceniu odpowietrznika, pomocnik puszcza pedał hamulca. Operacje tą powtarzaj tak długo, aż płyn zacznie zmieniać barwę.

Przy każdym kole na sam koniec, wykonaj dwa razy odpowietrzanie: pomocnik depta na hamulec kilka razy, przytrzymuje wciśnięty, odkręcasz odpowietrznik - pedał schodzi do końca i zakręcasz odpowietrznik.

 

Po każdym kole kontroluj poziom płynu w zbiorniczku.

Na takiej samej zasadzie wymieniasz i odpowietrzasz układ sprzęgła - tylko w tym momencie dokładnie obserwuj poziom w zbiorniczku.

Najlepiej jest pomagać sobie głosowymi hasłami przez "operatora" przy odpowietrznikach typu: depnij , puść , podpompuj , przytrzymaj , sprawdź poziom w zbiorniczku.

 

W niektórych tylko modelach wskazane jest odpowietrzanie na odpalonym silniku. Przeważnie są to modele z hydraulicznym układem wspomagania układu hamulcowego. W pozostałych nie ma konieczności - zakłóca to komunikaty.

 

Miłej zabawy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mam tylko dodatkowe pytanie... czy postępujemy tak samo z układem hamulcowym posiadającym ABS ???
Sama radość :)
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
No wlasnie jak sprawa wyglada w przypadku ABSu?

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.