Skocz do zawartości

318ti 95 - przepływomierz POMOCY


ought

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

byłem ostatnio na komputerze i wykrył mi błąd z przepływomierzem (jak odpalam auto to obroty mi skaczą i czasami nawet gaśnie jak się go nie przygazuje) myślałem że to może być filter paliwa, a teraz już zgłupiałem bo nie wiem o co chodzi... szukałem na allegro przepływomierza po numerach i znalazłem ale rocznik auta mi się nie zgadza bo nr 028020213 17346559 jest do modelu 07.1995 a ja natomiast mam 12.1995 i tu jest inny przepływomierz. nie wiem co robić czy wymienić na taki sam co mam czy też można wymienić na ten nowszy?? czy to może być inna przyczyna nieregularnych obrotów?? zaznaczę że nie mam gazu i nigdy tam go nie było, więc nie mam pojęcia czemu sypnął się przepływomierz?? Doradzcie mi jak możecie będę wdzięczny pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

byłem ostatnio na komputerze i wykrył mi błąd z przepływomierzem (jak odpalam auto to obroty mi skaczą i czasami nawet gaśnie jak się go nie przygazuje) myślałem że to może być filter paliwa

 

A jesteś pewien że to nie krokowy. Ja ogólnie mam podobnie i raz gaśnie kilka razy w ciągu drogi a raz wcale. Jak zrzucam z biegu jadąc z np. 3000rpm to stabilizuje się na poziomie ok. 1100rpm a jak stanę zupełnie to pierw obroty spadają do 800 i wtedy zaczyna się jazda. Zdarza się co prawda że trzyma się 800rpm ale często faluje 500 do 800 a zdarza się że spada do 300rpm i podbija szybko. Jak nie zdąży podbić to niestety gaśnie. Ciągle się zastanawiam co się dzieje i znalazłem dziwną rzeczy ale nie wiem czy to norma czy coś jest źle. Auto jak jest zimnie (pierwszy raz odpalane rano) nie ma wyższych obrotów tj. np. 1100 do rozgrzania a zaraz te 800. Może czujnik temp. w dolocie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, mi tylko gaśnie przy odpalaniu na postoju jest okey, poza tym mam w automacie. a powiedz mi gdzie moge miec ten silniczek, bo szczerze nie mam zielonego pojęcia

i jak go wyczyścic. to czemu komputer wskazał mi błąd z przepływomierzem to chyba musi być coś nie tak z tym, jak myślisz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy szukaniu przepływomierza kieruj się do jakiego silnika ma być, nie wiem czy masz M42 czy M44 (oba wkładano w dacie produkcji Twojego samochodu).

Tu w ostatnim poście masz napisane jak odróżnić dwa silniki i przy okazji gdzie jest silniczek krokowy :)

viewtopic.php?f=68&t=10853&start=0&hilit=r%C3%B3%C5%BCnice+m42+i+m44

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......to czemu komputer wskazał mi błąd z przepływomierzem to chyba musi być coś nie tak z tym, jak myślisz??

 

Komputer może i wykryje ewidentną przyczynę ale co do takich rzeczy jak gaśnięcie silnika z nieznanych przyczyn to można sobie to między bajki włożyć moim zdaniem. Najgorszą opcją jest wymiana wszystkiego co wskaże komp a potem borykanie się z tym samym problemem dalej ze świadomością że masa kasy poszła w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......to czemu komputer wskazał mi błąd z przepływomierzem to chyba musi być coś nie tak z tym, jak myślisz??

Najgorszą opcją jest wymiana wszystkiego co wskaże komp a potem borykanie się z tym samym problemem dalej ze świadomością że masa kasy poszła w błoto.

 

A co, lepszą opcją jest wymiana połowy auta przez to że szkoda było 50zł na podpięcie pod komputer i wymiana uszkodzonej części? Przeważnie błędy zapisane dają sporą podpowiedź, a uszkodzenie danych czujników można nieraz na inne sposoby potwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc co mam wymienić przepływkę, sonde i silniczek krokowy waszym zdaniem,

 

Powiem Ci tak. Mam podobny problem. Dzisiaj czyściłem silniczek krokowy i mam wrażenie że to nie to. Wyczyściłem i to dość proste urządzenie więc jeśli ktoś ma mocno zasyfiony i wyczyści to może faktycznie nie gra ale jak dla mnie to nie to. Ja bym nie wymieniał, wyczyścił w razie czego ale nie wymieniał. Pojechałem do mechanika który miał takie samo auto swego czasu i powiedział że na bank przepływomierz. Ja w te wszystkie rzeczy "na bank" nie wierzę ale w mojej sytuacji skłaniam się ku wymianie bo nic innego mi nie pasuje. U mnie jest jeszcze tak że jak auto zimne to nie wkręca się na 1000 czy 1100rpm a od razu na jakieś 800 więc biorę pod uwagę czujnik temperatury (w obudowie filtra powietrza). Zamierzam to wymienić bo koszt jest mały chyba jakieś 50 zeta. Co do przepływomierza to znalazłem kilka na allegro i chyba do mojego silnika m44 to koszt ok. 250 zeta. Jeśli chodzi o lambdę to na chłopski rozum myślę że u mnie gdyby była lambda to by się wszystko kaszaniło a mnie gaśnie i czasem faluje tylko na jałowym biegu. Normalnie silnik kręci się idealnie, spalanie w trasie ok. 9l/100km, zryw normalny bez mulenia żadnego. Nie sugeruj się proszę tym co powiem bo to Twoje auto i zrobisz co musisz, ja u siebie spróbuję jednak z przepływomierzem bo jakoś nie widzę innego wyjścia po tym jak czyściłem krokowy i nic to nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc co mam wymienić przepływkę, sonde i silniczek krokowy waszym zdaniem,

 

U mnie jest jeszcze tak że jak auto zimne to nie wkręca się na 1000 czy 1100rpm a od razu na jakieś 800 więc biorę pod uwagę czujnik temperatury (w obudowie filtra powietrza). Zamierzam to wymienić bo koszt jest mały chyba jakieś 50 zeta.

 

Powiedz mi czy ten czujnik o którym piszesz to czujnik temperatury powietrza dolotowego?? bo mi na kompie z kolei wyszedł taki czujnik do wymiany. A ja nie wiem gdzie go w ogóle szukać... Moje autko to E36 Compact 1.9 105KM M43

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi czy ten czujnik o którym piszesz to czujnik temperatury powietrza dolotowego?? bo mi na kompie z kolei wyszedł taki czujnik do wymiany. A ja nie wiem gdzie go w ogóle szukać... Moje autko to E36 Compact 1.9 105KM M43

 

 

Tak to ten czujnik. U mnie jest w obudowie filtra powietrza. Lokalizacje Twojego powinieneś odszukać tutaj http://www.realoem.com/bmw/select.do

 

A jakie Ty masz objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam objawy takie, że jak odpalam to auto strasznie się dusi i jak dodaje gazu to gaśnie. Po ponownym odpaleniu i gwałtownym dodawaniu gazu słychać wystrzały spod maski( pewnie okolice kolektora) i czuć spalinami mocno. Na wolnych obrotach strasznie falują obroty. Przy jeździe zbiera się dobrze od ok 1500obr/min ale przy gwałtownym spuszczeniu z "gazu" mocno "skacze" jak to tak można nazwać... Męczę się już z tym trochę. Byłem na jednym kompie to mi pokazało błąd w układzie paliwowym. Wymieniłem filtr paliwa to przez pewien czas było ok, aż mi nagle nie zaczęło wywalać paliwa przez obejmy przy filtrze(jakby za dużo paliwa dostawał i ciśnienie je rozsadzało). Po wymianie wężyków i obejm problem ustąpił ale na jakiś czas. Teraz paliwa nie wywala ale co jakiś czas objawy takie jak napisałem na początku. Aha co jest najlepsze. Może być tak z tydzień albo dwa spokoju i nagle przychodzi dzień że nie da się jechać. Ostatnio byłem na kompie to mi wywalił właśnie że czujnik masy powietrza(przepływomierz) do wymiany i czujnik temperatury powietrza dolotowego. właśnie na realOEM nie mogę znaleźć tego czujnika.... Nie wiem już gdzie go szukać...

Tutaj na filmiku nagrałem jak silnik chodzi na wolnych obrotach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objawem uszkodzonej sondy lambda jest większe spalanie czyli,tak jak ma kolega.Co do krokowca to najlepiej wymontować go i porządnie spryskać WD40 po czym wrzucić i wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej.Krokowca szukaj pod kolektorem ssącym bliżej kabiny silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem już gdzie go szukać...

 

powiem Ci że szukam i mam problem :(

m43b19 to ten silnik?

 

Tak. to ten silnik. Nie mogę znaleźć też więc masakra jest:/ nie wiem o co chodzi już czy jest ten czujnik czy nie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak już mówiłem to auto spala mi średnio 15-16l/100km.. to jest masakra co było w porównaniu przed tygodniem, zawsze było koło10/11l no i obroty mi skaczą od ok.300 do 1000 i jak załapie to sie stabilizuje i wacha sie o 100rpm a jak nie złapie to lipa auto bez przygazowania gaśnie. no niby komputer pokazał bład z przepływką, zobaczymy jutro udam sie do serwisu, życzcie powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartasss86 nie miałem przyjemności grzebać przy tym silniku i nie wiem gdzie jest ten czujnik (ale szukaj dokładnie w okolicach dolotu całego). Powiem Ci tylko tyle że może on być za te strzały winny, pamiętam jak coś grzebałem przy samochodzie i zapomniałem go podpiąć, po odpaleniu silnik tak pracował, skakał i strzelał że się biały zrobiłem przez chwilę :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem wam tak.. nie wiedziałem co robic to pojechałem do innego elektryka i spiął mnie znów pod komputer i sonda okey przepływka tez okey, mówił ewentualnie coś o odmie, może być też gdzieś nieszczelny wężyk... powiedzcie mi coś na temat odmy jak sprawdzić czy działa poprawnie i co myślicie na ten temat?? no i zauważyłem że guma od odmy jest cała zlepiona i miękka ale wycieku w niej najprawdopodobniej nie ma..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.