Skocz do zawartości

325ci - Lekki odchył od normy na wskaźniku temperatury


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Odkąd kupiłem auto zastanawia mnie kwestia niezbyt precyzyjnego wskaźnika temperatury. Problem polega na tym, że wskazówka jest lekko wychylona w prawo od pionu (gdy jest zagrzany), a po wyłączeniu zapłonu wskazówka "leży" też nieco wyżej niż powinna. Robiłem reset zegarów i nie pomogło. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to można wyregulować? Auto się nie przegrzewa, wszystko chodzi cacy.

 

Zdjęcie poglądowe zapożyczone z innego forum:

 

http://img148.imageshack.us/img148/4273/16022010669.jpg

 

Dzięki, pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na starym termostacie miałem jak na fotce, na nowym mam 'bardziej w pionie'. Wydaje mi się, że 'na zimnym' silniku wskazówka też nie leży idealnie na białej kresce. Nie sugeruję jednak popsutego termostatu, ja swój musiałem wymienić bo popsułem złączke do czujnika. :duh:
Opublikowano
U mnie jest dokładnie tak samo, przy wyłączonym silniku wskazówka leży deczko powyżej białej linii a po rozgrzaniu silnika jest delikatnie za połową.
Opublikowano
Wszystko jest w porządku. U mnie się też tak dzieje. Odchył wynosi 1-2mm i to zarówno po rozgrzaniu silnika jak i po np. 300km jazdy non-stop. Zauwazylem, ze czesciej sie tak dzieje kiedy jest zimniej na dworze. Czytalem na innych forach, ze ludzie tez maja tak ze wskazaniami temperatury (rowniez w E39).
Opublikowano
przypominam że wskaźnik temperatury w E46 działa praktycznie w trybie binarnym... tzn. owszem, po odpaleniu zimnego pokazuje mniej-więcej jak silnik dochodzi do optymalnej temperatury pracy, ale w pozycji pionowej ma już całkiem spory zakres tolerancji. mam na myśli, że w pewnym sporym przedziale (różnym dla różnych silników) wskazówka jest caly czas w pionie, a jeśli temperatura przekroczy ten przedział to nagle leci na sam koniec do czerwonego pola.
Opublikowano
Radziłbym sprawdzić termostat, u mnie wskazówka stoi pionowo po nagrzaniu (nigdy nie wyjechała dalej, nawet przy długich trasach i korkach).
Opublikowano
Witam, podobną sytuację mam ja tylko, że w drugą stronę. ok 1mm w lewo od godziny 12. Termostaty mam dwa nowe. Obserwowałem to przez dłuższy okres na teście 7.0 i temperatura jest ok. Przy resecie zegarów wskazówka nie idzie do samego końca brakuje jej jakieś 1-2mm. Sądze, że to może byc przyczyną.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

W moim przypadku było tak: w tamtym roku wskazówka zaczęła się wychylać 1mm w prawo, później 2mm w prawo. Sprawdzałem temperatury w teście, wszystko w porządku. Jak zrobiło się cieplej - wskazówka przestała się wychylać i stała w pionie. I jeśli ktoś myśli, że się coś samo naprawiło to jest w błędzie - bo zaczęło w tym momencie wywalać płyn w takich ilościach, że dolewałem 0,5l dziennie. Oczywiście poszedł termostat. Przy okazji pękł króciec przy chłodnicy.

 

Sprawdź czy działa Ci duży obieg (dolny wąż przy chłodnicy). U mnie raz był ciepły a raz całkiem zimny. Termostat się zacinał i czasami puszczał duży obieg a czasami nie. I wcale nie powodowało to przejścia wskazówki na czerwone pole, widocznie auto potrzebuje porządnie dostać w palnik a ja robiłem krótkie trasy w mieście. Skończyło się to wysokim podciśnieniem i pęknięciem tego króćca który zaczął łapać lewe powietrze.

 

Prześledziłem masę wątków i mase ludzi pisało o lekkim przechyle wskazówki. Wszyscy piszą "tak ma być" albo "to w normie". Jakiś odsetek to może być błąd zegara, ale myślę że to po prostu zwiastun nadchodzącego problemu z termostatem lub w dalszej kolejności: niedrożność chłodnicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.