Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

Myslalem, ze po wymianie pompy progowej, znikną jakiekolwiek problemy z odpaleniem. Jednak nie. Po miesiącu od wymiany niepokoi mnie taki objaw.

Gdy silnik jest zimny, wszystko jest ok. Pali na dotyk.

Gdy sie zagrzeje, muszę krecić rozrusznikiem drugie tyle, bo inaczej nie zaskoczy. Generalnie auto pali za każdym razem, o ile sie nie zapomnę, że muszę dłużej kręcić.

 

Co może być przyczyną? Bo coś mam przeczucie, że to objaw początku końca czegoś, tylko nie wiem jeszcze czego.

Jakieś sugestie?

Opublikowano
oczywiście pomijając sugestie typu słabnąca bateria czy złe paliwo to powiedz ile s zajmuje to dłuższe kręcenie?
"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano

Normalnie rozruch trwa około sekundy, w tym czasie rozrusznik zakręci 3-4 razy.

Na rozgrzanym, musze potrzymać jakoś 2 sekundy, zakreci z 7-8 razy. Nawet słychać, jak już rozrusznik w koncowej fazie przyspiesza.

 

Bateria odpada. W zimie rozrusznik ledwo co kręcił, a odpalał jak już zdołał przekręcić te 3-4 razy.

Paliwo zawsze leje to samo, na tej samej stacji.

 

 

Nagram filmik niebawem, to bedzie jaśniej.

Opublikowano

Witam.

Mechanik nie jestem ale mam podobny problem, tylko ze czy zimny, czy cieply kreci dosc dlugo, okazalo sie ze jest to komp sterujacy swiecami, nie wiem jak sie to dokladnie nazywa (mieszkam w irlanndii, znam angielska nazwe) - tak mowi mechanik "znawca" bmw, za tydzien jade to wymienic, czesc kosztowala 100 funtow w salonie bmw, do tego kupilem nowe swiece boscha. Zobaczymy jak bedzie po wymianie.

przed podlaczeniem pod kompa, mechanik mowil ze jak kreci dluzej na cieplym to moga byc wtryski...

nie chce straszyc, pisze tylko to co slyszalem.

Opublikowano

Ja myślę, że chyba niepotrzebnie się stresujesz.

Jak nie mógłbyś jej odpalić przez kilka sekund - 5-10 sekund to wtedy jest powód do zmartwień - pompa wysokiego ciśniania (pompa wtryskowa CR), ale tu się nie martw tylko spokojnie jeździj i obserwuj temat.

Opublikowano
KOlego powiem ci że u mnie jest podobnie a w dodatku zaczęła kopcić na czarno przy gwałtownym wciśnięciu gazu. Masz może jakiś sprawdzony zakład żeby mi sprawdzili wtryski? bo widzę że też jesteś z krk

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Opublikowano (edytowane)

jak zaczela kopcic to juz wtryski leją faktycznie ;/

U mnie jeszcze nie kopci, ale dzwiek klekota jest jakiś taki... zabarwiony czymś. Nie jest to czysta praca 6-ciu garów.

Mam silne podejrzenia co do pompy paliwa pod progiem, którą wymieniałem m-ac temu. Głośna jest, jest duzo glosniejsza niz poprzednia.

 

W Krakowie wlasnie sie dowiedzialem, że u Wieska na Szczecinskiej robią próbe przelewową. 150zł taka usługa. Duzo?

Co do Wieśka i jego warsztatu to mam marne zdanie, wiec lepiej poszukac gdzieindziej.

Edytowane przez ar_w
Opublikowano
jak zaczela kopcic to juz wtryski leją faktycznie ;/

U mnie jeszcze nie kopci, ale dzwiek klekota jest jakiś taki... zabarwiony czymś. Nie jest to czysta praca 6-ciu garów.

Mam silne podejrzenia co do pompy paliwa pod progiem, którą wymieniałem m-ac temu. Głośna jest, jest duzo glosniejsza niz poprzednia.

 

No to podłącz pod INPĘ i zobacz wartości ciśnienia na tej pompie - powinny być w granicach 3,6-3,8 - poniżej albo niestabilnie wariujące ciśnienie oznacza uszkodzenie tej pompy.

A doraźnie postukaj w podłogę od strony kierowcy - jeśli dzwiek zniknie to do roboty :)

 

BTW - nie chce Cię straszyć, ale zrób tą pompę nawet i dzisiaj - nie jeździj z tym. Jeśli jest uszkodzona pompa podprogowa to jej zadanie przejmuje pompa główna wysokiego ciśnienia CR - o jej uszkodzenie wtedy już bardzo łatwo. A koszt tej pompy jest wysoki... Zdecydowanie lepiej szybciutko zmienić podprogówkę.

Opublikowano
jak zaczela kopcic to juz wtryski leją faktycznie ;/

U mnie jeszcze nie kopci, ale dzwiek klekota jest jakiś taki... zabarwiony czymś. Nie jest to czysta praca 6-ciu garów.

Mam silne podejrzenia co do pompy paliwa pod progiem, którą wymieniałem m-ac temu. Głośna jest, jest duzo glosniejsza niz poprzednia.

 

W Krakowie wlasnie sie dowiedzialem, że u Wieska na Szczecinskiej robią próbe przelewową. 150zł taka usługa. Duzo?

Co do Wieśka i jego warsztatu to mam marne zdanie, wiec lepiej poszukac gdzieindziej.

 

próbę przelewową mogę w sumie sam sobie zrobić, bo to nic skomplikowanego, a co to szczecińskiej to byłem tam, podpieli pod kompa i oznajmili że jest wszystko w porządku i nie wiedzą dlaczego kopci :mad2: . Znalazłem na różnych forach o fachowcach:

0-14 684-49-43

"Auto global" Wojaków (wojakowa)

tel.kom.793521517.Prosić Pana Staszka.

 

jakies 70km z Krakowa, ale według opinii warto, wiec chyba się tam wybiorę.

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Opublikowano

Może i racja, że schizuje niepotrzebnie.

Teraz pokręciłem krócej rozruchem, na ciepłym i zaskakuje. Ale czasami nie chce i musze dluzej potrzymac, wiec problem gdzieś się rodzi.

 

PS. Na filmiku mozna dostrzec, zanim przekrece na rozruch, takie buczenie w tle. To wlasnie buczy mi nowa pompa Ti Automotive POLAND (niby Pierburg)

Stara oryginalna pompa byla znacznie cichsza.

Opublikowano
Moja pali podobnie i aż do dziś nie zwracałem na to uwagi, i nie zamierzam :norty: Pompę wymieniłem na TI Automotive, lecz u mnie pracuje bezgłośnie.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

U mnie zawsze kręci tak jak u Ciebie na zimnym. Obojętnie czy zimny, czy ciepły

Raz jedyny mi dłużej kręcił jak miałem prawie sucho w baku i zaparkowałem dziobem mocno pod górke.

Opublikowano

nastraszyłeś kolego tymi postami a pewnie z naszymi autami jest wszystko ok

 

Mi na zimnym kręci krócej a na ciepłym tak samo jak u Ciebie (235k km tyle na blacie a ile ma Bóg jeden wie, 2000r)

 

 

Pozdrawiam

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
Witam wszystkich.Czytam sobie o waszym problemie, i postanowiłem podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Miałem ten sam problem ciężkim odpalaniem.Mechanik sugerował wtryski, bo też słabo odpalał na ciepło.Na komputerze wyskoczył błąd wysokiego ciśnienia na wtryskach.Po zdjęciu kolektora okazało się że to nie wtryski tylko regulator wysokiego ciśnienia.Nowy w sklepie ok.600zł a regenerowany ok. 300 zł. Mało kto o nim pamięta, nawet on sam powiedział że wymienił w swojej karierze tylko dwa.Pozdro
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
.Po zdjęciu kolektora okazało się że to nie wtryski tylko regulator wysokiego ciśnienia.Nowy w sklepie ok.600zł a regenerowany ok. 300 zł.Pozdro

 

Co do tego regulatora to najczęściej jest tak:

1. zabrudzona jest mikro siateczka którą wystarczy wypłukać i przedmuchać

2. zużyte uszczelnienie: oring i teflonowy uszczelniacz (zestaw Bosch ok 50zł) nawet laik wymieni sam.

 

I to jest ta cała regeneracja, bo ile pamiętam to regulator jako taki jest nie rozbieralny, a jak padnie elektronika to chyba tylko nowy.

Być może się mylę.

 

W moim przypadku teflonowy uszczelniacz był całkowicie zużyty.

Istnieje możliwość padającego czujnika położenia wałka (tak było w moim przypadku) jak ciepły to ciężko zapalał lub wcale w zależności od temperatury silnika.

 

Po usunięciu usterek wszystko w normie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zrobiły się chłody i mrozy i "naprawiło się" - pali na ciepłym od strzała (tak samo jak na zimnym). Wróci ciepło to i wróci pewnie problem. O co kaman?

Wtryski mam ok, korekcje ksiązkowe.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

I stalo sie - tak jak podejrzewałem, był to początek kłopotów, ktory skonczyl sie totalnym zgonem. Silnik nie odpala wcale. Rozrusznik kręci, ale nawet nie zaskoczy chocby na chwile.

W ostatni dzień, w ktorym silnik jeszcze zapalił, kręcił długo tym razem z rana na zimnym. Jestem jej jedynie wdzięczny za to, że zdechła pod domem, a nie gdzieś w terenie.

 

Musze sie podpiąc pod interfejs, ale wciaz nie udalo mi sie go uruchomić.

Moze ktoś pomógłby mi w jego uruchomieniu? (mam samoróbka ADS i wciąż nie wiem, czy brak komunikacji z oprogramowaniem to wina hardware'u, czy samej konfiguracji INPY)

 

Może ktoś podrzuci link do sciagniecia SPRAWDZONEJ na pewno działającej wersji INPY, bo linkow na forum jest milion - dziękuję z góry.

Opublikowano
obejżałem filmiki moja pali zawsze tak jak twoja na ciepłym,ja bym się nie martwił.Nie potrzebny stres,a ta pompka progowa ja bym sprawdził,bo tak jak pisał kolega jak nie ma ciśnienia to meczy pompe silnika.Jeżdzij i ciesz się bo to co widziałem dla mnie spoko.pozdr
Opublikowano
ja ci kolego niego nie pomoge z linkiem mi wszelkie podłączonka robi kolega który w dzień robi w serwisie a po pracy w swoim aso.On ma cały osprzęt.A obstawiasz ze co klękneło; pompa progowa,regulator ciśnienia czy czujnik poł wałka.Sorki ze nie doczytałem ostatniego postu.POzr i moze o link zapytaj Manolito,Darioka,oni dosyc siedzą w tym
Opublikowano

Pompa progowa jest wymieniana jakos w sierpniu na oryginal Ti Automotive. Slychac, że pracuje jak przekrece kluczyk na zapłon.

 

Wg mnie albo regulator, albo czujnik wałka, albo przegryziona wiązka kabli (juz mi szczury jadły waż chłodnicy).

Tego ostatniego boje sie najbardziej.

 

 

 

Loona Thic, ponoć ADS podpasi do wszystkiego (oprócz CAN - wiadomo)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.