Skocz do zawartości

318 i stukanie w silniku


rmboss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiem czy dobrze sformulowalem problem w temacie i mam nadzieje ze moderator go nie usunie bo napewno jest jedyny w swoim rodzaju i podejsc do tego problemu trzeba indywidualnie. Krotka historia. Mieszkam w UK i duzo jezdze moja BMW, codziennie robie po min 150 km, do tego po kilka razy do roku do PL.

 

Samochod ma 90 tys mil przebiegu czyli ok 144 tys km - oryginalnego - nie cofanego na 100 %. Kupilem go w bardzo dobrym stanie technicznym jak i wizualnym, nie mialem z nich zadnych problemow, dopoki sie nie zaczelo. Biezace rzeczy naprawilem: nowy przeplywomierz, nowe paski i roki, olej, filtry, 4 nowe opony, wymienilem tez jeza, ktory standardowo padl, skasowalem kontrolke poduszki ktora nie wiadomo czemu pojawia sie raz w ciagu zywota w BMW, naprawilem zmieniarke CD (byla zwieszona na trybiku), wymienilem tuleje wahaczy itp...ale nie o tym mowa. Podczas powrotu z Polski do UK, na stacji benzynowej w niemczech uslyszalem jakby stukanie w zawor, jak hydrostat, cos takiego lecz nie taki gluche tylko takie bardziej grube, basowe stukanie, otworzylem maske i od razu wiedzialem co jest jeden z przewodow od swiec ruszal sie, normalnie caly skakal rowno z iskra, docisnalem go i pojechalem dalej. Po 2 dniach po raz drugi uslyszalem to cykanie, zadzwonilem wiec do kolegi a On mowi..Sprawdz czy nie masz swiecy luznej...i rzeczywiscie, jak silnik ostygl, zdjalem kabel, na 1 ce swieca w palcach prawie wychodzila, dzielo ja moze 2 obroty..i tu prosze sie nie smiac bo kto z Was by pomyslal ze swieca moze byc luzna ?

 

Na drugi dzien, po dokreceniu juz swiecy pojechalem jeszcze do sklepu i kupilem 4 nowe przewody, silikonowe o wzmocnionym wytrzymaniu na cieplo ale zakonczenie fajki identyczne jak w oryginale i 4 swiece takie jak byly: Bosch Platinum Super Plus 4 elektrody - dla porownania za komplet kabli i 4 swiece zaplacilem ok 200 zl na PL - mysle ze polowe taniej :) No i tak: Odpalam silnik po wymianie jest GIT, cicho rowno, chodzi jak nowy :P Po chwili wyjezdzam z podworka na przejazdzke cykanie wraca, i rosnie z obrotami i tak np na wolnych stuka, wiecej np. 1300 nie slychac i tak 2500 mocno grzechocze a pozniej jakby juz przestaje bo silnik zaglusza. Postanowilem wiec zrobic male doswiadczenie. Zgasilem silnik zdjalem fajke nr 4 i zapalilem, przygazowalem na 2500 (przy tych obrotach najlepiej wyczuc to stukanie) i stuka, i tak wlozylem z powrotem i z 3 cia to samo i tak do pierwszej. Przy tej jakby tego stuku nie ma, wydaje mi sie moze ale nie ma go :(.

 

Pytanie moje jest takie czy podczas jazdy ok 1770 km na luznje swiecy ale dzialajacej moglem uszkodzic zawor ? Wypalic go ? Zepsuc hydrostat/szklanke z powodu braku cisnienia ? Co mam teraz robic jak sprawdzic cos wiecej ? Czy moze to calkiem inny powod tego klekotu ? Dodam ze wiem jak stuka zawor to stukanie jest jakby polowe slabsze ale jednak jest, na wolnych stuknie z 6 razy po 2 sekundach znowu z kilka razy, i na 2500 stuka jakby nakretka 12 ka w puszce od piwa mocno poruszana czyli glosno.

 

Prosze Was chlopaki o pomoc, z gory dziekuje za odpowiedzi i przepraszam za moje wypracowanie ale temat jest przyblizony idealnie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Może ściągnij na początek dekielek z zaworów.Dużo roboty nie ma,a nóz coś wypatrzysz.To taka filozoficzna rada,naprawdę nic nie przychodzi mi do głowy.Jeszcze w kolektorze dolotowym jest jakaś klapka(może jest na urwaniu) http://img835.imageshack.us/i/68815595.png/ element nr*8
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze Was chlopaki o pomoc, z gory dziekuje za odpowiedzi i przepraszam za moje wypracowanie ale temat jest przyblizony idealnie. Pozdrawiam

Nie chcę być złym prognostykiem i nie wiem czy dobrze celuję - ale w swojej E30 kiedyś miałem bardzo podobne objawy jak opisujesz i okazało się, że panewka korbowodowa była wybita lub wytarta i miała luz - stąd było u mnie takie stukanie. Po wymianie wszystkich panewek korbowodowych problem zniknął. Miałem magika, który to raz dwa ustalił - co dziwne - przy pomocy stetoskopu (słuchawek lekarskich) :D - taki miał patent.

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest mozliwe, w koncu to zlosliwosc przedmiotow martwych ale przeciez to nie golf i nie przebieg na takie rzeczy, nie byl samochod katowany bo ja jezdze spokojnie i wlasciciel poprzedni - pierwszy od nowej - tez bo widzialem samochod codziennie wiec nie wiem, dzieki za podpowiedz czekamm na dalsze sugestie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ściągnij na początek dekielek z zaworów.Dużo roboty nie ma,a nóz coś wypatrzysz.To taka filozoficzna rada,naprawdę nic nie przychodzi mi do głowy.Jeszcze w kolektorze dolotowym jest jakaś klapka(może jest na urwaniu) http://img835.imageshack.us/i/68815595.png/ element nr*8

 

moja 318i jest z tym dziwnym silnikiem 1.9 benzyna i nie wiem gdzie ten kolektor jest czy pod tymi plastikami ? z rysunku nie poznaje nic co przypomina cos u mnie, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ściągnij na początek dekielek z zaworów.Dużo roboty nie ma,a nóz coś wypatrzysz.To taka filozoficzna rada,naprawdę nic nie przychodzi mi do głowy.Jeszcze w kolektorze dolotowym jest jakaś klapka(może jest na urwaniu) http://img835.imageshack.us/i/68815595.png/ element nr*8

 

moja 318i jest z tym dziwnym silnikiem 1.9 benzyna i nie wiem gdzie ten kolektor jest czy pod tymi plastikami ? z rysunku nie poznaje nic co przypomina cos u mnie, pozdro

U mnie kolektor to ten plastikowy.najlepiej wsłuchaj się jak kolega wcześniej napisał(zbliz ucho do pokrywy zaworów i kolektora) fot przedstawia M43 316i 1,9 http://img199.imageshack.us/img199/1935/dsci0004rs.jpg

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ściągnij na początek dekielek z zaworów.Dużo roboty nie ma,a nóz coś wypatrzysz.To taka filozoficzna rada,naprawdę nic nie przychodzi mi do głowy.Jeszcze w kolektorze dolotowym jest jakaś klapka(może jest na urwaniu) http://img835.imageshack.us/i/68815595.png/ element nr*8

 

moja 318i jest z tym dziwnym silnikiem 1.9 benzyna i nie wiem gdzie ten kolektor jest czy pod tymi plastikami ? z rysunku nie poznaje nic co przypomina cos u mnie, pozdro

U mnie kolektor to ten plastikowy.najlepiej wsłuchaj się jak kolega wcześniej napisał(zbliz ucho do pokrywy zaworów i kolektora) fot przedstawia M43 316i 1,9 http://img199.imageshack.us/img199/1935/dsci0004rs.jpg

 

chlopaki wsluchiwalem sie ponad godzine ale czym dluzej tym bardziej glupieje, wydaje mi sie jednak ze jakby z pod kolektora co Wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuj kolektor,inaczej nie odkręcisz tej klapki.Przy demontażu kolektora musisz spuścić płyn chłodniczy(chyba,żę dojdziesz jakoś z boku).Pozbędziesz sie klapki i zobaczysz.U mnie jest taki"klekot bociana"-po rozruchu i czasem w czasie jazdy.Poklekocze 15-20sekund i przestaje.
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuj kolektor,inaczej nie odkręcisz tej klapki.Przy demontażu kolektora musisz spuścić płyn chłodniczy(chyba,żę dojdziesz jakoś z boku).Pozbędziesz sie klapki i zobaczysz.U mnie jest taki"klekot bociana"-po rozruchu i czasem w czasie jazdy.Poklekocze 15-20sekund i przestaje.

To ciekawe , myślałem że 1.9 316 nie ma "klapki" ( przynajnmniej zadnego jeszcze nie widziałem z klapką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img835.imageshack.us/i/68815595.png/ mają klapkę-element nr8 na schemacie.Mam na myśli cały czas M43 316i 1,9.Klapka jest wewnatrz kolektora,więc jak ma byc widzialna :D

na foto(żółta strzałka)po odkręceniu dekielka wyciąga sie klapka ze schematu(nr 8)

http://img809.imageshack.us/img809/6685/dsci0021d.jpg

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

318 mają klapke. Ale klapka nie stuka tylko grzechocze. W wersji uk zawór disa (klapka) mozna wyciągnąc bez zdejmowania kolektora. trzeba zdjąć obudowe filtra przeciwpyłkowego, a nastepnie wyciągnąć plastikową ścianke ( tą z nad pompy ABS). Sama Disa siedzi na 3 torxach i ma jedną podączoną kostke.

 

Disa kosztuje w serwisie okolo 120Ł rok temu (jakies 15 tys mil) wymienilem i juz znowu zaczela grzechotać.

 

 

A sprawdzałeś rozrząd? Łańcuch moze tak brzęczeć.

 

Często słychać tez zawór odpowietrzania zbiornika ( ten przy obudowie filtra powietrza), ale to całkiem normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

318 mają klapke. Ale klapka nie stuka tylko grzechocze. W wersji uk zawór disa (klapka) mozna wyciągnąc bez zdejmowania kolektora. trzeba zdjąć obudowe filtra przeciwpyłkowego, a nastepnie wyciągnąć plastikową ścianke ( tą z nad pompy ABS). Sama Disa siedzi na 3 torxach i ma jedną podączoną kostke.

 

Disa kosztuje w serwisie okolo 120Ł rok temu (jakies 15 tys mil) wymienilem i juz znowu zaczela grzechotać.

 

 

A sprawdzałeś rozrząd? Łańcuch moze tak brzęczeć.

 

Często słychać tez zawór odpowietrzania zbiornika ( ten przy obudowie filtra powietrza), ale to całkiem normalne.

Mógłbyś wstawić foto lub rysunek DISA?-czy one wystepują tylko w wersji UK?

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

318 mają klapke. Ale klapka nie stuka tylko grzechocze. W wersji uk zawór disa (klapka) mozna wyciągnąc bez zdejmowania kolektora. trzeba zdjąć obudowe filtra przeciwpyłkowego, a nastepnie wyciągnąć plastikową ścianke ( tą z nad pompy ABS). Sama Disa siedzi na 3 torxach i ma jedną podączoną kostke.

 

Disa kosztuje w serwisie okolo 120Ł rok temu (jakies 15 tys mil) wymienilem i juz znowu zaczela grzechotać.

 

 

A sprawdzałeś rozrząd? Łańcuch moze tak brzęczeć.

 

Często słychać tez zawór odpowietrzania zbiornika ( ten przy obudowie filtra powietrza), ale to całkiem normalne.

 

jutro postaram sie wyjac ta klapke i moze wtedy zobacze czy dalej stuka, w sumie to taki jakby grzechot a nie stukanie dzieki za pomoc dam znac

 

p.s. za jakas chwile postaram sie nakrecic wideo i wrzuce na youtube dla lepszego zrozumienia problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja najpierw zdjabym paski i zobaczyl czy jak wszystko stoi (pompa wody, rolki, pompa wspoamagania itd.) , czy wtedy slychac stuki. potem dopiero brał sie za reszte...........

 

 

dzieki ale na 100 % glos dochodzi z gory kolo kolektora lub z pod pokrywy, rolki sa wszystkie nowe i paski tez, dodam ze czasami stuka jak zaworek na wolnych obrotach a czasami nie, dolaczam dla wszytskich film wideo ktory idealnie odzwioerciedla to klekotanie - grzechotanie, mam nadzieje ze po tym filmiku diagnoza bedzie pewna, dzieki za pomoc z gory :)

 

Oto link:

 

http://www.youtube.com/watch?v=1JVeKQ6A8Rs

 

40-42 sek. slychac to idealnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Disa to część oznaczona nr 8. na tym rysunku:

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL32&mospid=47631&btnr=11_2113&hg=11&fg=40

 

Do kolektora wchodzi tylko ta okrągła część u góry. Reszta zostaje na zewnątrz pod kolektorem, a kostka wchodzi w tą zewnętrzną część od strony bloku silnika. nie pamiętam dokladnie ale jak patrzy sie od góry na bagnet oleju ty chyba ją widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Disa to część oznaczona nr 8. na tym rysunku:

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL32&mospid=47631&btnr=11_2113&hg=11&fg=40

 

Do kolektora wchodzi tylko ta okrągła część u góry. Reszta zostaje na zewnątrz pod kolektorem, a kostka wchodzi w tą zewnętrzną część od strony bloku silnika. nie pamiętam dokladnie ale jak patrzy sie od góry na bagnet oleju ty chyba ją widać.

 

 

http://zapodaj.net/a9bd4cc30426.jpg.html

tak to wyglada u mnie jakbys mogl mnie poprowadzic troche...dzieki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem kilka fotek kolektorów z silnika M43 i ja tu nie widzę jaka kostkę kolega ma wypiąć z klapki? http://img694.imageshack.us/img694/6936/1180031898.jpg

http://img339.imageshack.us/img339/2748/kolw.jpg

Wdłg. mnie ta klapka będzie sterowana ciśnieniem lub podciśnieniem.Mam na myśli klapkę z rysunku real oem nr:8

Proponował bym Koledze jednak wymontować tę klapkę(może jest na urwaniu).Mile widziana fotorelacja z demontażu :)

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest foto wymontowanej disy: http://i259.photobucket.com/albums/hh284/lpcapital/DISA%20Simulator/DSC02674.jpg

 

okrągła cześć siedzi w kolektorze a ta kanciata z prawej strony zdjęcia jest pod kolektorem. Własnie w tą cześć znajdującą sie pod kolektorem wchodzi kostka widoczna na fotce po prawej stronie (sterczą te 2 kabelki).

 

 

Przejrzałem kilka fotek kolektorów z silnika M43 i ja tu nie widzę jaka kostkę kolega ma wypiąć z klapki? http://img694.imageshack.us/img694/6936/1180031898.jpg

http://img339.imageshack.us/img339/2748/kolw.jpg

Wdłg. mnie ta klapka będzie sterowana ciśnieniem lub podciśnieniem.Mam na myśli klapkę z rysunku real oem nr:8

Proponował bym Koledze jednak wymontować tę klapkę(może jest na urwaniu).Mile widziana fotorelacja z demontażu :)

 

 

To są fotki kolektora od 316i a 316 nie ma klapki tylko zaslepke z boku kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.