Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ale widzicie ze na wykresie są 2 opcje?? częśc nr 13 czyli zaslepka

 

lub część nr 8 Disa

 

no ale na zdjeciu ktore wstawilem nie widac zadnej kostki kolo tego okraglego moze jednak u mnie nie ma tez ?

 

 

Kostki nie widać bo jest pod kolektorem od strony bloku silnika.

 

Na tej stronie disa jest pokazana z wielu ujęć wiec dokladnie zobzczycie co i jak.

http://www.ecstuning.com/BMW-E36-318i-M44_1.9L/Engine/Intake/ES25477/

Opublikowano

sprawdz na bwmfansinfo

rysunki sa takie same dla 316 i 318 ale na wykazie czesci wystepuje element 8 lub 13

dla 316 1,9 jest zaslepka

prponuje zebys pojechał do dealera niech ktos Ci oslucha ten silnik (nie powinni wziasc za to kasy)

z filmiku nic jednoznacznie nie mozna powiedziec

( chociaz przez moment ok 40 sec wydaje sie ze słychac cos powazniejszego niz "klapke")

Opublikowano
oki zrobie jak napisal kolega, znajde kostke wypne ja i zobacze jaka bedzie reakcja, juz niedlugo dam znac co i jak jak znajde chwile wolnego czasu.
Opublikowano

A wiec tak, znalazlem rano troche czasu, zdjalem czesc podszybia (obudowe filtra pylkowego) i szukajac w kolo znalazlem kostke na disy ! Odlaczylem ja, o to fotka: (poprawcie mnie jezeli to nie ona)

 

http://zapodaj.net/84014df42324.jpg.html

 

Nie pomoglo nic, bez disy stuka i klekocze tak samo, z reszta to stukanie za duze na dise.

 

Nakrecilem jeszcze jeden filmik, krociotki, mysle ze powie Wam chlopaki wszystko i udzielicie mi dzisiej odpowiedzi celnej, prosze Boga w myslach zeby nie byl to lancuch :(((

 

...przeciez Ona ma tylko 160 tys nie cofanego (km) przebiegu !

 

Oto link do filmiku:

 

http://www.youtube.com/watch?v=C4S6P9tkD6Y

 

Czekam na porady. Z gory dziekuje i pozdrawiam

 

Rafal

Opublikowano
Nie mówie że to to, ale dzwięk podobny do stukających zaworów.

 

z tego co mi wiadomo zawory stukaja caly czas a ten dziwiek ma przy 2500 najwieksze stukanie, wtedy przy 3400 tez, przy innych obrotach sie wycisza calekiem.\

 

Aha wazna uwaga na zimnym silniku tego nie ma lub jest znikome, dopiero jak temp dojdzie do polowy wyraznie to slychac podczas jazdy.

 

Na jakiej podstawie moglo by sie cos dziac z zaworami ? Sile ma jak glupi, oleju nie pali (400 ml na 10 tys km). :(

Opublikowano
panewki

 

 

panewki sa na dole a dzwiek jakby z pod pokrywy, z jej prawej strony patrzac od przodu, ale biore pod uwage, dzieki za podpowiedz

 

p.s. chlopaki nie wszytskie auta sa takie jak te sciagane z zachodu, to BMW ma oryginalny przbieg i bylo na biezaco serwisowane, pogodze sie z najwiekszym i najdrozszym remontem ale nie piszcie mi tu o panewkach skoro to nie ma nawet 170 tys km przebiegu !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opublikowano
Podjedz najlepiej do dobrego mechanika,niech osłucha tylko silnik-za ewentualną małą opłatą.Wtedy będziesz wiedział jak ugryzc swój problem
never again N46
Opublikowano
Podjedz najlepiej do dobrego mechanika,niech osłucha tylko silnik-za ewentualną małą opłatą.Wtedy będziesz wiedział jak ugryzc swój problem

 

 

i tu jest problem bo przeciez jestem w UK, nie znam takich miejsc, serwis moze ale przeciez Oni mnie tak wykroja ze sie nie pozbieram po tym, kurde myslalem ze po tym drugim filmiku bedziecie mogli stwierdzic cos na 100 % :(

Opublikowano
Podjedz najlepiej do dobrego mechanika,niech osłucha tylko silnik-za ewentualną małą opłatą.Wtedy będziesz wiedział jak ugryzc swój problem

 

 

i tu jest problem bo przeciez jestem w UK, nie znam takich miejsc, serwis moze ale przeciez Oni mnie tak wykroja ze sie nie pozbieram po tym, kurde myslalem ze po tym drugim filmiku bedziecie mogli stwierdzic cos na 100 % :(

Spróbuj odkręcic pokrywę zaworów i tam coś poobserwuj :( .Może coś jest wytłuczone)?

never again N46
Opublikowano
Witam po krotkiej przerwie, jutro na ok 12 mam wizyte u mechanika ponoc dobry, jade zobacze co powie, dam znac w poscie. Pozdrawiam
Opublikowano

Bylem u mechanika widac jak na angielskie warunki musial byc dobry bo na warsztacie lezalo duzo silnikow i innych czesci z ich glebi hehe. Starszy Pan kolo 55 lat.

 

Osluchal moj silnik dosc dlugo i stwierdzil ze jest problem z walkiem rozrzadu, z jego krzywka dokladnie, pokazywal mi na przykladzie i tlumaczyl nie zrozumialem czy jest peknieta czy uszczerbiona czy co ale wymienia sie walek tyle sie dowiedzialem. Koszt walka u Nas to ok 150 funtow - tak mowil mechanik, nastepna wizyta w czwartek (za tydzien) wtedy zdejmnie pokrywe i sie upewni, na biezaco bede Was informowal. Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie :(

 

No wiec bylem u tego mechanika, zdjal pokrywe i ogladal dokladnie walek, krzywki na nim itp...obracal sobie kolem bardzo dlugo i stwierdzil ze wszytsko jest tam ok. Na 99 procent bedzie to hydrulic ...cos tam w PL chyba hydrostat (szklanka) jezeli sie myle poprawcie mnie. Dla pewnosci na poniedzialek umowil mnie z Panem (jego kolega) ktory zajmuje sie konstrukcja silnikow i On ma orzec swoje zdanie - dla pewnosci. Nie stwierdzil ktory wiec mowil ze kupimy w razie w zestaw i wymienimy wszystkie...zlozyl pokrywe i poszedl jeszcze raz po sluchawki. Kolec przylozyl na pokrywie i zjechal tez nizej, cos wyczail...sluchal uwaznie w miejscu gdzie chodzi lancuch na dole tam i tam dotykal wracal na gore i mowi kurde ze dzwiek jakby bardziej z dolu jednak. Nazwal to BIG END mi sie wydaje ze znaczy to na Polski panewki bo pokazal mi takowe juz wyjete sa na tym dolnym wale czy ja dobrze to rozumiem ? Powiedzial ze koszt naprawy siega zenitu nawet do 1200 f u niego zalezy czy wal jest tez cos tam...nic w razie w mam jechac do jego kolegio ktory ma wyrazic swoje zdanie.

 

Moze jeden z kolegow na forum ktory od razu napisal Panewki mial racje ? Ale dlaczego by sie tak stalo ? Samochod nie byl katowany i ma maly jak na BMW oryginalny przebieg (ok 160 tys km). Napiszcie mi cos dla otuchy bo ja mam na wpol stan zawalowy :(((

Opublikowano
W GB najlepiej jedz do autoryzowanego serwisu bmw, niech oni zobaczą, zapłacisz najwyżej parę funa za diagnozę. Dziadkowi bym do końca nie ufał, może kolekcjonuje silniki :wink:
Opublikowano

Dzieki za podpowiedz ale bylem w serwisie juz kiedys ze znajomym i to wlasnie BMW bylem tez w innym serwisie audi, ogolnie wlasnie tam pracuja "tepaki" koledze padl komputer a wykroili go 3 razy za cos nie usuwajac usterki. Dopiero jak juz wszytsko powymieniali to no jasne okazalo sie ze zostal komp hehe :) Ten akurat dziadek widac ze nie chce ani grosza za porade a bylem juz 3 razy i wysyla mnie do kolegi nie wiem w jakim wieku ale musi miec pojecie skoro zajmuje sie konstrukcja silnikow. W kazdym badz razie apeluje do Was jezeli sa to panewki, jakim cudem stalo sie cos takiego przy takim przebiegu ? I co moge na szybko zrobic wlac moze jakigos doktora ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam ponownie :

 

Moze jeden z kolegow na forum ktory od razu napisal Panewki mial racje ? Ale dlaczego by sie tak stalo ? Samochod nie byl katowany i ma maly jak na BMW oryginalny przebieg (ok 160 tys km). Napiszcie mi cos dla otuchy bo ja mam na wpol stan zawalowy :(((

 

Nie chodziło tu o jakies smieszne "obstawianie"

Ja na tym filmiku slyszałem panewki (big end bearings), a moje doswiadczenie jest prawdopodobnie wieksze od pana który to sprawdzał.

co do przyczyny to mozna by sie zastanawiac przy aucie o przebiegu 50 tys km co było przyczyna, a nie przy przebiegu 160 k w 10-cio letnim .

Do silnika nic nie wlewaj bo to na nic panewki stukaja mocniej pod obciazeniem wiec na pewno w czasie jazdy jest gorzej.

 

Nalezy sciagnac miske i sprawdzic panewki korb. , chociaż ze wzgąd na ceny w Uk często po prostu lepiej wymienic silnik .

Opublikowano
Bylem u tego drugiego mechainka obstawial tez na panewki ale zeby sie upewnic musial mowi wyjac silnik, koszt ok 200 funtow z wszytskim plus pozniej naprawa ok 700 f razem. Wzialem wizytowke i powiedzialem ze oddzwonie. Pojechalem do autoryzowanego serwisu BMW, tam na piatek mam umowione spotkanie, zrobia mi full diagnostic check w ten sposob na 1000 % podadza pewna przyczyne usterki - 85 f. Wiec wybralem te opcje, jezeli serwis potwierdzi bede zastanawial sie nad sprzedaza samochodu za pol darmo bo na naprawe mnie nie stac, sprawdze jeszcze jak silniki. Pozdrawiam
Opublikowano
w piatek jade do mechanika, zwalimy mise i powiedzcie mi czy bedziemy w stanie zmienic same panewki bez zwalania silnika ? i czy to cos pomoze ? szukam taniego sposobu nie mam kasy :(((
Opublikowano

chlopaki czy ten watek umarl ? Powiedzcie czekam na odp czy dam rade cos wskurac jak zdejmniemy miske ? Bedziemy to robic na warsztacie i macie moze jakies pomocne wskazowki jak i co ? Z gory dzieki za odpowiedz

 

Rafal

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.