Skocz do zawartości

320D Nierównomierna moc podczas przyspieszania


trandolf

Rekomendowane odpowiedzi

nie czyściłem, będe zamawiał niedługo nowy, wczoraj na kompie u mechanika pokazało błąd EGR, EGR i cały dolot czyśiłem w grudniu i wymieniałęm wężyki, ale zaworka EGR nie ruszałem, może być jego wina?? Przez ten zaworek może być błąd EGR?? Chyba musze kupić 2 sztuki, i turbo i EGR wymienić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a soft przepływki?? może być jego wina?? Tak jak mówie, przepływomierz wymieniany pare miesięcy temu na nowy boscha ale nie wiem czy gość zmienił soft.. Niestety nie mam interfejsu żeby samemu to zrobić, wiesz może kto w wrocławiu może to sprawdzić ewentualnie zrobić??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pozwolę sobie napisać co myślę o tym przypadku. Mi to wygląda na odcinanie doładowania z powodu przeładowania, jeśli komp pokazuje, że spalanie mniejsze to znaczy to, że sam zadecydował o zmniejszeniu ilości paliwa. Teraz dlaczego ma go przeładowywać? Może być to wina softu jeśli jest stary a nowy przepływomierz ( ja miałem odwrotnie nowy soft stara przepływka-uszkodzona objawy odcinania), może być to zacinające się cięgno przy turbo. Drugie pytanie to dlaczego jak piszesz trwa to powoli? możliwe, że jak pisze kolega yoshimura01 zawór EGR się zacina i gry ECU podejmie decyzję o otwarciu EGR, żeby zmniejszyć ciśnienie doładowania, to powrót EGR do stanu zamknięcia trwa długo i stąd ten czas? Niestety to tylko gdybanie bez dobrej diagnostyki "na żywo".

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj podpielismy z mechanikiem auto pod komp a następnie pojechalismy się przejechać, wyszło że doładowanie jest w normie, ani nie ma zbyt małęgo ładowania ani nie przeładowywuje, turbo chodzi idealnie. Powiedział że przepływomierz też ma parametry w normie. Nie mógł się zagłębić w temacie bo wziął mnie między klientami na szybko. Z tym powoli to chodziło mi o to że jak auto juz traci tą moc to później odzyskuje troche i znów traci tyle że to przez spory odcinek, dziś jechałęm A4 z krakowa do Wrocławia i na 4 biegu obroty 3500 do 4000 jak tak świrowały to minęło juz dobre pare kilometrów... a obroty i tak dalej nie przekroczyły 4 tyś, wkońcu dałem już 5 bieg i pojechałem normalnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, ale czy mechanik w momencie gdy występuje to przymulenie miał kompa podpiętego i stwierdził, że parametry w normie?? Bo jak nie to parametry będą zawsze w normie jak to nie występuje ponieważ auto jest ogólnie sprawne. Można by było zwalać na braki w paliwie ponieważ występuje to na wysokich obrotach, ale wtedy komp raczej nie pokazywał by mniejszego spalania(ale tego pewien nie jestem). Sprawdź przewody paliwowe idące od wtrysków oraz czy nie pojawiają się bańki powietrza w przewodach paliwowych, jeśli dawno wymieniałeś filtr paliwa też go wymień, w ostateczności można sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa z baku, ale przy tym jest już trochę pracy. Objawy występują przy wysokich obrotach więc brak paliwa może być przyczyną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ostateczności można sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa z baku, ale przy tym jest już trochę pracy.

 

Tak przy okazji zapytam, czy wiesz może jak sprawdzić to ciśnienie w Inpie? Chciałbym to zrobić bo troszkę hałasuje mi ta pompka ale nie wiem jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobie prawdopodobnie hałasuje pompa podprogowa, bo taka posiadasz w aucie z silnikiem CR. W aucie z silnikiem m47 na pompie wtryskowej jest tylko pompa w baku, a jej nie da się sprawdzić w INPA jedynie manualnie będąc pod autem wpinając w obieg paliwa ciśnieniomierz. Podejrzewam, że tą podprogową też można sprawdzić manualnie, ale pewien nie jestem. W m47 sama pompa vp44 wytwarza podciśnienie i zasysa paliwo do siebie, dlatego nie jest potrzebna pompa podprogowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast wymieniać przepływomierze i wywalać katalizatory radzę przyjrzeć się szczelności dolotu powietrza między przepływomierzem a turbiną. Na 90% jest to przyczyna zaburzeń mocy tupu jest-niema-jest w przedziale 2000-3000 obrotów. Nieszczelność powoduje dostawanie się lewego powietrza za przepływomierzem. Więcej powietrza niż widzi sterownik silnika powoduje szybszy wzrost doładowania i przeładowanie, objawiające się odcięciem turbiny i spadkiem mocy, na ogół w okolicach 2400-2600. Przy "lekkim" przyśpieszaniu przeładowanie nie występuje i auto ciągnie równo.

Katalizatory, przepływomierze to ostateczność wg. mnie. Za nim zacznie wymieniać się pół osprzętu należy sprawdzić najbardziej błahe sprawy.

Aby zdiagnozować opisaną przeze mnie przypadłość należy:

1. Mieć 100% pewne wężyki podciśnień (najlepiej wymienione jeśli auto ma więcej niż 6-7lat).

2. Sprawdzić poprawność działania gruszek przy EGR i turbinie oraz płynność pracy cięgna kierowniczek turbiny.

3. Sprawdzić dokładnie elementy 4,5,6,7,9 z rysunku (mają być 100% całe, dobrze spasowane)

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/v/i/238.png

 

Jeśli problem z nierównomiernością mocy wciąż występuje dopiero po dokonaniu czynności z punktów 1, 2 i 3 warto myśleć o wymianie elektrozaworów.

Dodam, że 3 auta zostały za pomocą punktów 1,2 i 3 uleczone z przypadłości spadków mocy, więc mam świadomość tego co piszę.

 

Witam, przejzalem Twojego posta i zaczalem sprawdzac te wymienione elementy. Element nr 7 w moim 530d, czyli uszczelka pomiedzy zimna czescia turbo a rura przeplywomierza byla nieszczelna. Porwana harmonijka i kolnierz. Wymienilem. Auto znow ma moc, a pomiedzy 2500-2700 obrotow efekt byl taki jakby ktos zatykal rure od odkurzacza. Dzieki za rade i powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
No troszkę źle się wyraziłem, chodziło mi o pompę podprogową podobno da się ją jakoś sprawdzić w Inpie ale nie wiem jak. Gdyby ktoś wiedział coś więcej na ten temat to proszę o poradę.

 

Podpinam się pod pytanie. U mnie pompa progowa też już hałasuje. Podłączałem samochód pod INPE i blokach pomiarowych dla sterownika DDE5 M47 nie ma wartości "pre-supply pressure". Ta wartość wystepuje w silnikach 3.0d czyli M57. Czy ktoś wie czy w silnikach M47 można odczytać to ciśnienie W DISe? A może w INPIE jakiś inny blok pomiarowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Odświeżę temat bo sam szukając przyczyn "nierównej" ten nieco mi pomógł i może komuś też się przyda mój przypadek.

Pacjent to e46 poliftowe 2,0d 150KM. Od zakupu auta 11 Listopada borykałem się z nierównym oddawaniem mocy. Czułem jak by fale przyśpieszenia, do tego auto przy pełnym bucie dymiło. Mechanik w ciemno postawił na EGR, ale na mój rozum wychodziło mi, że to bardziej osprzęt turbiny, zaworki, wężyki itp, albo przepływka.

W aucie wymieniłem w między czasie odmę, filtry i co tam trzeba. Dziś wziąłem się za czyszczenie zaworu EGR i faktycznie był zasyfiony dość mocno. Po całej operacji jazda testowa i............... nic. Pomyślałem, że zajrzę w tą przepływkę. Odpiąłem wtyczkę, zdjąłem dolot od turbo, odkręciłem dwie śrubki które trzymają cały element z przepływką (ona sama jest na jakieś specjalne śrubki). Wziąłem pierwszy spray pod ręką z jakimś preparatem typu WD40 i napsikałem tam gdzie uznałem że trzeba. Były tam takie druciki, oczyściły się z czarnego nalotu. Po wszystkim założyłem przepływkę, dolot założyłem dokładnie sprawdzając czy aby na pewno trafił na miejsce w turbince i pojechałem na jazdę próbną. Jakimś cudem w aucie wreszcie jest moc, nie ma "fali" przyśpieszania jest oddawana liniowo, nie dymi :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierze można bez problemu "kąpać" w benzynie. Najważniejsze, aby ich nie czyścić mechanicznie, tj pędzelkami, ścierkami itp narzędziami. Wystarczy głębsze i szersze naczynie i świeża benzyna. Płukamy przepływomierz, aż nagar zostanie rozpuszczony i odmoczony od modułu pomiarowego. Benzyna szybko odparuje i mamy gwarancję prawidłowego pomiaru urządzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.