Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Panowie

 

Chcialbym odgrzac temat. W moim bmw coraz glosniejesze i dziwniejsze stukania dochodza przy zmianie biegow i wysprzeglaniu itp.

 

Co by to moglo byc...??

 

Podczas zmiany biegow slysze gluche stukniecie, biegi wchodza ciezko, stukanie podczas wysprzeglania itp

 

Ostatnio zrobilem inny test a mianowicie bardzo powolne wrzucania i "wyrzucanie" biegu (np 1 albo 2) slysze takie chrupotanie a czasem zgrzytanie jakbym zmienial bieg bez sprzegla. Moim zdaniem przy wcisnietym do dechy sprzegle nie powinno byc zadnych zgrzytow nie zaleznie co robie z biegami ale expertem nie jestem dlatego pytam.

 

 

Przypomne ze jakies 2 miesiace temu wymienilem cale sprzeglo oraz kolo dwumasowe.

  • 5 lat później...
Opublikowano

witam. jestem tutaj nowy wiec proszę o wyrozumiałość.

Mam 330Ci 2003 po lifcie. Od momentu kupna zrobiłem jakieś 15tyś km bez najmniejszych problemów po czym padło sprzęgło. Pojechałem do warsztatu wymienili cały komplet razem z dwumasą i....zaczęły się problemy. Jadąc na jakimkolwiek biegu i puszczając nogę z gazu , hamując silnikiem auto wpada w wibrację. wystarczy wdusić sprzęgło bądź dodać odrobinę gazu i wibrację ustają. Najbardziej wyczuwalne jest to między 4-3 tyś obrotów.Kiedy obroty spadną poniżej 3 tyś obrotów wibracji brak. Dodam , że wcześniej przed wymianą sprzęgła nie było czegoś takiego. Mechanik rozkłada ręce. Stwierdził ,że wszystko zrobił jak należy. Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną?

Opublikowano

Byłem i rozebrał i złożył jeszcze raz całe sprzęgło ( przynajmniej tak powiedział) , kiedy to nic nie dało wymienił tylną tuleję dyfra i wibracje są troszkę mniejsze ale dalej są. Rozkłada ręce a ja nie wiem co dalej robić.

Nie wiem czy to ma znaczenie ale jak zdejmował wał napędowy to rozebrał go z przegubu wału napędowego i nie zaznaczył pozycji więc mała szansa , że włożył go w to samo położenie. Z tego co wiem to np. w jeep grand cherokee są fabrycznie naniesione znaki , żeby wał trafił w to samo położenie jakie było przed rozebraniem.

Czy to może być przyczyną wibracji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak najbardziej, powinien złożyć tak jak było.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Co w takim razie teraz zrobić? Obracać wałem ( jest chyba 6 możliwości jak dobrze pamiętam ) aż się trafi? Czy poszukać jakiś używany wał wraz z tym przegubem zdjęty w komplecie z innego auta i założyć do mojego auta?
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Problem w dalszym ciągu nie zniknął :(

Pojechałem nawet do innego mechanika i stwierdził , że wszystko wygląda ok ...niestety nie jest ok

Jedno co ostatnio zauważyłem to jak rano jadę do pracy kiedy auto stoi całą noc przez pierwsze około 1,5 do 2 km wibracji praktycznie nie ma po czym po przejechaniu tych powiedzmy 2 km wibracje znów wracają....

Czy może być , że samo sprzęgło LUK (nowe ze sklepu) mogło by być wadliwe i takie są efekty?

 

Dodam , że wibracje są tylko przy hamowaniu silnikiem pomiędzy 4-3 tyś obrotów i cisza podczas przyspieszania. Hamując silnikiem wystarczy dodać odrobinę gazu bądź wcisnąć sprzęgło i całe wibrację natychmiast znikają. Na wolnych obrotach też cisza, zero wibracji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.