Skocz do zawartości

320d brak mocy po wyczyszczeniu zaworu egr- pomocy


magestic

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam 320d 136 koni i przejechalem sie taka sama kumpla i bla wyraznie mocniejsza od mojej (silnik wszystko takie same tylko jego to rok '99 a moj '00) miala lepsze przyspieszenie, wiec postanowilem poszperac na forum i znalazlem ze pomoze wyczyszczenie zaworu egr. byl naprawde zawalony nagar i jeszcze raz nagar ladnie wyczyscilem i nic nadal to samo. pomocy. slysalem tez o wyczyszczeniu elektrozaworow przy turbo ale gdzie to jest? dajcie mi jakies wskazowki zeby moja bunia znow zaczela sie bujac jak powinna!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być sporo, wszystkie chyba opisane na forum. Po prostu trzeba eliminować jedną po drugiej. Od nieszczelnego głupiego wężyka podciśnienia do awarii turbiny. Zazwyczaj idąc krok po kroku daje się namierzyć usterkę. Oczywiście nie na odległość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyscilem zawor egr chodzi mi czy wyczyszczenie tych elekrozaworow da cos i wogole gdzie one sa? bo nie wiem.....

czy to sa one :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=11_2229&hg=11&fg=45

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=11_2230&hg=11&fg=45

 

nr.1??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam Panowie,

Wiem, że temat wielokrotnie wałkowany niemniej jednak chciałem go trochę odświeżyć.

Więc tak u mnie też pojawił się niedobór mocy, a do tego troszkę jakby nierówna praca (pomiędzy 2,5-3k odczuwalne osłabienie - potem znowu ciąg)

 

od czego zacząłem:

1. czujnik ciśnienia doładowania - dostęp łatwy i szybko sobie poradziłem,

2. elektrozawór EGR + EGR we własnej osobie - w egr był niezły syf i nieźle się namęczyłem ale dało radę doprowadzić do należytego stanu. Zaworek tez raczej czarny.

 

efekt: dziura miedzy 2,5-3k obrotów zniknęła i auto idzie równo od początku do końca - niemniej jednak nie wciąż nie tak jak powinno.

 

chciałem dobrać się też elektro turbiny niemniej jednak nie mam pojęcia jak się do niego dobrać. jak spojrzę w komorę po lewej stronie gdzieś tam w głębi wydać czarno niebieski przewód, ale dostęp do tego żaden.

czy ktoś mógłby udzielić mi kilku wskazówek jak się do tego dobrać (zaznaczam ze nie jestem mechanikiem i nie chciałbym rozebrać auta tak, że go potem nie złożę :) ).

na bmw-sport było fotostory (niestety wątek stary i zdjęcia już się nie wyświetlają), tu na forum raczej info ze trzeba to zrobić ale jak krok po kroku nie znalazłem.

 

gdyby ktoś znalazł czas ja skonstruowanie porządnej instrukcji myślę, że złapał by poważnego plusa u znacznej ilości użytkowników:)

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przy wymianie tego zaworka wymontowywałem go razem z jego mocowaniem.... nike wiem czy nie pomoże demontaż rury od turbo do przepływomierza...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Powiedzcie mi czy dolot od przepływomierza dochodzący do turbo powinien mieć opaskę zaciskową ?? Tzn. konkretnie połączenie tego przewodu z turbo . Ostatnio trochę kombinowałem i zobaczyłem że coś to lekko jest tylko nasunięte . Nie wiem czy tak powinno być czy może tam mam jakieś nieszczelności .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.