Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam takie nietypowe pytanie i zarazem problem bo szukam i na farum i w googlach i nigdzie nie moge znalesc konkretnej info co mnie interesuje a mianowicie chcialbym wiedziec co moge zmienic w aucie za pomoca kabla do diagnostyki bo chcialbym zakupic i sprawdzic autko ale moze sa jakies inne opcje typu zamykanie drzwi jak odpale silnik, sprawdzenie oświetlenia wewnetrznego, itp. Sa moze jakies "bajery" ?? moze ktos cos juz wykminil i moze podzieli sie widza :) z gory thx
Opublikowano
Nie powiem Ci co będziesz mógł zmienić, ale jeśli kupisz ten tani fejs z allegro możesz być trochę rozczarowany, u mnie nawet się nie połączył ze sterownikiem silnika (z modułem ABS, AirBag, immo, już się łączył). Poszukaj w dziale diagnostyka ktoś sprzedawał interfejsy które mają być dość dobre, przy okazji może znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.
Opublikowano

Coz, w naszych samochodach nie ma szalu z interfejsem.

 

Kupilem sprzet od nerwusa i moge sie polaczyc poprzez INPA tylko z ABS, poduszkami, immo i ... tyle.

 

A powinienem przynajmniej jeszcze z zegarami, silnikiem na czym mi najbardziej zalezalo.

 

Nie jest to tani sprzet z allegro.

W naszych samochodach malo jest mozliwosci zmian czy przerobek z poziomu softu.

 

Zreszta moj post - dosc podobny:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=128263

Opublikowano
Coz, w naszych samochodach nie ma szalu z interfejsem.

 

Kupilem sprzet od nerwusa i moge sie polaczyc poprzez INPA tylko z ABS, poduszkami, immo i ... tyle.

 

A powinienem przynajmniej jeszcze z zegarami, silnikiem na czym mi najbardziej zalezalo.

 

Nie jest to tani sprzet z allegro.

W naszych samochodach malo jest mozliwosci zmian czy przerobek z poziomu softu.

 

Zreszta moj post - dosc podobny:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=128263

Kolego myślę że powinieneś to reklamować u "nerwusa" połączenie z silnikiem to podstawa

Opublikowano
Silniki z osprzętem boscha nie łaczą się z tanimi interfejsami - niestety.

ale myślę że ten od "nerwusa" powinien

Nie wiem konkretnie co on oferuje ale np INPA oraz Carsoft 6.1 i 6.5 nie łaczą się z ECU bosch-a

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak sie nie łączy ja się łączy. Sam miałem od piwka fejs i łączył się ze starszymi autami, m.in. e36 czy e38 z początku produkcji. Do starych aut ADS i DIS.
Krzysztof
Opublikowano
no silnik to podstawa jezeli chodzi o podlaczenie bo takie drobiazgi to u mechanika mozna ogarnac. A ja bym wolal troche sam sie pobawic w ustawieniach :D
Opublikowano
a jeszcxze nie wiem co mozna. myslalem o zmiania parametrow zeby autko bylo szybsze szybciej wchodzilo na obroty moze jest mozliwosc "dawkowania" benzyny i powietrza i takie rozne sprawy :P
Opublikowano
a jeszcxze nie wiem co mozna. myslalem o zmiania parametrow zeby autko bylo szybsze szybciej wchodzilo na obroty moze jest mozliwosc "dawkowania" benzyny i powietrza i takie rozne sprawy :P

Kolego do takich zabaw trzeba mieć spore doświadczenie i naprawdę dobry sprzęt

zajmują się tym firmy tuningowe za sporą kasę

jak myślisz dlaczego?

Opublikowano
a jeszcxze nie wiem co mozna. myslalem o zmiania parametrow zeby autko bylo szybsze szybciej wchodzilo na obroty moze jest mozliwosc "dawkowania" benzyny i powietrza i takie rozne sprawy :P

Kolego do takich zabaw trzeba mieć spore doświadczenie i naprawdę dobry sprzęt

zajmują się tym firmy tuningowe za sporą kasę

jak myślisz dlaczego?

 

Nie do konca kolego w zaleznosci od silnika mozna uzyc swinki za ok 600 zl i zmienic dawkowanie paliwa.

Ale jesli chcemy miec pelna kontrole nad silnikiem i samemu robic mapy to najtansze rozwiazanie to MEGASQUIRT koszt ok 1 tys zl jak sie samemu zalozy i trafi okazyjnie na ebay :lol:

Ale co do strojenia miales racje trzeba miec pewna wiedze co prawda idzie sie nauczyc :mrgreen:

Sam sie w to bawie i smialo moge powiedziec, ze latwo zniszczyc silnik :mad2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
to jednak odpada nie mam zamiaru kasowac silnika przez "przypadek" ale dzieki za porady. Ale i tak musze cos pomyslec bo mi cos z paliwem jest nie tak :/ zatankowac 10l i przejechac 50km z ryzykiem ze stanie to cos nie tak tym bardziej ze uklad wydechowy nowy sonda ok :/ zbyt duze wydatki :(
Opublikowano
hehe, zalożyłem kiedyś megasquirta do malucha, ach te wspomnienia :)

A cos wiecej o tym maluchu ?? jaki silnik? :norty:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

to był BIS

i silnik miał oryginalny, czyli 2 cylindry, 703ccm, jakies 26 KM

sporo moznaby opowiadać, napisalem kiedys o tym artykuł, ktory nawet znalazlem gdzies w otchłani dysku :

 

Zawsze chciałem zrobić wtrysk do malucha, choć większość ludzi dowiedziawszy się o tym pomyśle, po prostu się śmiała. A więc do rzeczy. Potrzebne części, informacje i wiedzę zbierałem przez ponad rok. Wiadomo wszystko można było zrobić szybciej , ale niestety cierpię na permanentny brak czasu. Samochód baza to Polski Fiat 126 BIS, jak wiadomo pojemność skokowa 703 ccm, moc seryjnie 25 KM, moment obrotowy 49 Nm. Głowica jest lekko splanowana (1,6 mm), poza tym w silniku wszystko seryjne.

 

Na początku wyjąłem gaźnik i podkładkę pod niego. Jej miejsce zajęła specjalnie dorobiona podkładka umożliwiająca przykręcenie korpusu przepustnica-wtryskiwacz do oryginalnego BIS-owskiego kolektora ssącego. Sama przepustnica pochodzi z CC900, z tego samochodu pochodzi również wtryskiwacz, czujnik położenia przepustnicy (TPS), czujnik temperatury powietrza zasysanego (MAT). Wszystko to umieszczone jest w jednym korpusie, tak jak oryginalnie w CC900. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) jest oryginalny (ten podpięty do wskaźnika), ale musze go zmienić bo nie sprawuje się najlepiej.

 

Oryginalną mechaniczną pompę paliwa (muszę ją jeszcze zaślepić) zastąpiła elektryczna. I tu był pewien problem. Wiadomo, że większość pomp elektrycznych do samochodów na wtrysku, są to pompy zanurzeniowe i znajdują się w baku, najczęściej połączone razem z czujnikiem mierzącym ilość paliwa w baku. Ponieważ nie bardzo uśmiechało mi się przerabianie baku, więc 'polowałem' na pompę zewnętrzną. Okazyjnie kupiłem BOSCHa od wtrysku mechanicznego K-jetronic, ale nie wiadomo dlaczego nagle padła. Następną zdobyczą była pompa z Poloneza Trucka - ta właśnie została na stałe i sprawuje się całkiem nieźle. Pompa paliwa to jeden z najdroższych elementów całej instalacji. Oczywiście filtr paliwa został wymieniony na taki dedykowany do samochodów z wtryskiem (mój jest chyba do CC).

 

Linka gazu jest oczywiście zupełnie inna i została dorobiona na zamówienie. Jest jeszcze zawór dodatkowego powietrza biegu jałowego przy zimnym silniku. Jest to zwykły elektrozawór powietrza na 12V. No i oczywiście sonda lambda. Moja jest czteroprzewodowa (z podgrzewaniem). Umieściłem ją w tłumiku, co niestety uważam za błąd, bo powinna być w kolektorze wylotowym, ale BIS niestety takowego nie posiada - do głowicy do tłumika idą 2 rury. Może mogłem umieścić sondę w jednej z rur, ale wydawało mi się , że pomiar wtedy będzie niedokładny, bo dotyczyłby tylko jednego cylindra. Sonda użyta przeze mnie jest niestety wąskopasmowa, choć komputer sterujący dopuszcza stosowanie sondy szerokopasmowej.

 

No właśnie - komputer. Jest to sterownik amerykański MEGASQUIRT. Znalazłem kiedyś jego stronę w internecie i zainteresowało mnie to, że cena jest niewysoka, a możliwości duże. Zamówiłem zestaw MS do samodzielnego montażu (płytka, procesor, czujnik podciśnienia i jeszcze tam ze 2 układy), resztę części dokupiłem sam. Głównym czujnikiem sterującym pracą komputera jest właśnie czujnik podciśnienia połączony wężykiem z kolektorem ssącym.

 

Sterownik ma również wyjście na komputer PC umożliwiający pełne jego zaprogramowanie używając prostych programów do ściągnięcia ze strony MEGASQUIRT. Aktualna ilość paliwa potrzebna silnikowi obliczana jest na bieżąco przy pomocy tablicy z dyskretnymi 64 wartościami (na jednej osi podciśnienie, na drugiej obroty). Istnieje oczywiście wiele tzw. procedur korekcyjnych (między innymi przyspieszanie, hamowanie silnikiem, rozgrzewanie, czy pętla zamknięta z sondą lambda) które w mniejszym lub większym stopniu zubażają lub wzbogacają mieszankę paliwowo powietrzną. Nie będę się tutaj rozpisywał o sposobie działania, czy zaletach MEGASQUIRTa. Zainteresowanych odsyłam do internetu.

 

A więc pozostało zebranie wszystkiego do kupy i oczywiście poprowadzenie nowej wiązki elektrycznej. Sterownik zamontowałem w tylnym bagażniku. W przednim bagażniku z prawej strony umieściłem dodatkową skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami (oryginalną z eleganta). To już chyba wszystko jeśli chodzi o montaż.

 

Teraz została zabawa z optymalnym ustawieniem wtrysku. Niestety nie mam dostępu do laptopa, nie mówiąc już o hamowni, więc cały proces jest bardzo żmudny i trwa już parę miesięcy. Oczywiście maluch już jeździ i to całkiem nieźle, ale wiem że zawsze można coś jeszcze poprawić dlatego często się tym bawię.

 

Co do osiągów to naprawdę ciężko mi jest na razie coś powiedzieć, natomiast na pewno wzrosła dynamika na wolnych obrotach, oraz kultura pracy silnika. Teraz brakuje mi jeszcze jednej rzeczy - programowalnego układu zapłonowego. Mam już za sobą dość długą podróż - na Słowację i z powrotem (450 km w jedną stronę). Wszystko spisało się bez zarzutu, a spalanie na trasie przy 80-90 km/h przy w pełni obciążonym samochodzie i z nartami na dachu wyniosło 4,5 l/100 km co przy temperaturze -10 st.C jest naprawdę niezłym wyczynem.

Opublikowano
Sprawdzales czy ci zupa gdzies nie ucieka?? Nawet jak masz bardzo ciezka noge to niema prawa tyle palic...

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

  • 1 rok później...
Opublikowano

sorki mam pytanko :) bo widze ze tu kolega zna sie na Megasquircie i chcialbym sie dowiedziec ile to kosztuje jak to zamowic i jak to zrobic :D

prosze o pomoc :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.