Skocz do zawartości

DAAMOOK

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 316i coupe 1995
  • Lokalizacja
    Białystok

Osiągnięcia DAAMOOK

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. A co jak po odlaczeniu przepływomierza samochodzik gasnie?? :think:
  2. Witam, Stoję przed decyzją o zmianie tarcz hamulcowych przednich. Pytanie czy jest różnica pomiędzy tarczami wentylowanymi a niewentylowanymi? Tzn czy można je stosować zamiennie? Czym się tak naprawdę różnią? Według realoem mam zdaje się niewentylowane LINK Czy tarcze Bosch są dobre jakościowo?
  3. DAAMOOK

    3XX Amortyzatory m-pakiet?

    Troche taniej wyjdzie Sachs. W tej chwili nie pamietam ile dokladnie taniej. A sachs sa montowane oryginalnie.
  4. W końcu mam dostep do laptopa z rs232. Faktycznie przejściówka to problem. w tej chwili na prawdziwym rs232, interfejsie na normal, soft jako ads wykrywa mi juz duzo wiecej rzeczy. Udalo sie skomunikować dodatkowo z instrument cluster(zegary), zke4 (szyby, centralny inne takie) i po czesci z silnikiem. Z tym silnikiem to tak nie do konca, bo niby cos pokazuje przy skrypcie ms43, ale wlasciwie pokazuje blad - podejrzewam ze potrzebny jest bms43ds0. Tylko że ten jest niedostepny :cry2: Najdziwniejsza jest ta moja przejsciowka - programowalem nia mikrokontrolery i nie bylo problemow. Dzialala z programatorem potrzbujacym calego rs232 przez co dziwi mnie ze teraz nie dziala poprawnie. :evil: ps. dzieki Boletus za informacje.
  5. Faktycznie, z tylu sa dwie śruby torx. Po zdjeciu poduszki są dwie złączki - od poduszki i od klaksonu. Wystarczylo poruszac troche wtyczke poduszki, skasowac blad i jest OK :mrgreen: :norty: Moze polaczenie nie bylo pewne, trudno powiedziec. Najwazniejsze ze jest ok.
  6. Coz, w naszych samochodach nie ma szalu z interfejsem. Kupilem sprzet od nerwusa i moge sie polaczyc poprzez INPA tylko z ABS, poduszkami, immo i ... tyle. A powinienem przynajmniej jeszcze z zegarami, silnikiem na czym mi najbardziej zalezalo. Nie jest to tani sprzet z allegro. W naszych samochodach malo jest mozliwosci zmian czy przerobek z poziomu softu. Zreszta moj post - dosc podobny: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=128263
  7. Witam, zakupilem interfejs do samochodu i pokazal taki oto blad: http://img339.imageshack.us/img339/460/91267711.jpg Ok to blad podlaczenia/rezystora poduszki w kierownicy. Mial juz ktos moze taki problem? Jak sie dostac do poduszki? Moglbym cos robic na sile, ale to chmmm dosc delikatne sie wydaje i nie chce czegos urwac. Jakies sugestie jak naprawic ten problem?
  8. Witam, Zakupilem interface od nerwusa - ADS z okragla wtyczka. Mam samochodzik 01/1995 E36 316i Coupé M43: - immo, - bez klimy, - centralny zamek, - 7 zdaje sie przyciskowy komputer - zegarek i termometr, - abs, Po ponad tygodniu poddalem sie z uruchomieniem DIS, za to uruchomilem INPA. Wersja Inpa od nerwusa - katalog "INPA_instalator_9_0_7", plik "dzialajacy_ale_to_nie_5_02_INPAv502_EDIABASv647.iso", postawiony na win xp sp2 proffesional PL. Interfejs ustawiony na STD:ODB i DS2only oraz podlaczony przez przejsciowke usb<-> rs232 na chipie profilic PL-2303. Tylko że, moge sie podlaczyc do: - immo, - airbag, - abs - ale tylko po wlaczeniu silnika - dziwne, Do jakich danych powinienem miec jeszcze dostep?? Z prostego rozumowania powinienem miec dostep do danych silnika i przynajmniej zegarow (instrument cluster), ale nie moze sie z nimi polaczyc. Z automatu dalo sie znalezc ponizszych modulow: http://img88.imageshack.us/img88/522/70104975.jpg
  9. Ku pamięci, może komuś się kiedyś przyda. Okazało się, że winne były dwie rzeczy. Pierwszą okazała się uszczelka pomiędzy mocowaniem 6x9->bmw a głośnikiem. Wychodzi na to, że powstają tutaj duże różnice w dźwięku w zależności jak uszczelniony jest głośnik. Druga to plastikowy dystans z kompletu z głośnikiem. Przyciskał on membranę w momencie skręcenia głośnika do przejściówki 6x9->BMW. Reasumując, zastosowałem minimalistyczną uszczelkę i zrezygnowałem z dystansu. Efekt -> ładnie to gra i zobaczymy jak będzie grało w przyszłości, bo 1 dzień to za krótko na oceny.
  10. Witam, Kupilem glosniki Hertz dcx 690 i po wmontowaniu okazalo sie ze jedna strona gra ciszej od drugiej i jakby bez górnego pasma. Zmienilem miejscami kable (prawa strona z lewa) i dalej to samo, jeden i ten sam glosnik jest ciszej. Nie znam sie tak dobrze na naglosnieniu, ale czy to nie uszkodzony glosnik? Czy jest to podstawa do reklamacji?? Radio to JVC kd-bt22 - jest raczej dobre - na oryginalnych glosnikach gralo ok. Moc maksymalna 50W/kanal, ale raczej wazniejsze to 19W/RMS/kanal przy 4 omach (wiem, wiem :wink: - to z instrukcji :roll: ) Acha, głosniki montowane przez przejściówki w miejsce oryginalnych tylnich głośników
  11. Wymienilem juz amortyzatory na Sachs Advantage, 115 374 oraz 115 375. Cenowo wychodzą duzo lepiej od bilsteina. Ale to czas pokaże. Z kompletem odboi i osłon wyszło bardzo ładnie cenowo i logistycznie :cool2:
  12. DAAMOOK

    Korek Wlewu oleju

    To w takim razie jak sie bedzie zachowywal silnik m43? Z tego co juz zdazylem sie zorientowac - to zdaje sie ze nie ma tu zaworka z membrana???
  13. Witam, Musze wymienić przedni amortyzator i tu pojawia się pytanie: Na co jeszcze musze sie przygotować na wymiane przy okacji tego? Wiadomo -> nowy amorek, ale co jeszcze dobrze by bylo, badz co jest wymagane przy okazji takiej wymiany?? Jakies mocowania, oslony, itp? ps. Musze amorek blistein b8 - bo zawieszenie mtechnik :norty: :cry2: Sprezyna wyglada na cala.
  14. I chcesz powiedzieć, że puściłeś cały prąd do żarówek poprzez centralkę alarmu?? :roll: bez zabezpieczenia centralki? :norty: Do autora całego wątku: Zobacz miernikiem, czy przy włączaniu/wyłączaniu alarmu na wyprowadzeniach z alarmu pojawia Ci sie sygnał napięcia. Jeżeli tak to podłącz to to zgodnie z wątkiem na tym forum - trzeba użyć szukajki - i podłaczyć pod swiatła awaryjne przy gałce zmiany biegów - przy włączniku. Ja tak zrobilem i działa ok. Niestety nie mam obecnie schematów, czy było to podłączone przez diody czy nie, po prostu nie pamiętam. Myk z bezpiecznikami ma za zadanie ochrony centralki alarmu przed złodziejami prubującymi ją spalić w sytuacji jak jest podlaczona wlasnie bezposrednio do swiatel.
  15. DAAMOOK

    Sprezyny m-technik

    Witam, Dziekuję za odpowiedz. Jeżeli dobrze zrozumiałem to sprężyny są z grubsza takiej samej konstrukcji i czy będzie to m-technik czy nie to da się je założyć do autka? Nie ma różnic w konstrukcji i mocowaniach? Różnią się one obniżeniem przy m-technik o 20mm od seryjnego. Czyli jak rozumiem można spokojnie do m-technik założyć spręzyny seryjne np. -20/-20 ??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.