Skocz do zawartości

[E36] SWAP SILNIKA Z M40b18 NA M52b25


Rekomendowane odpowiedzi

no właśnie ja tak dałem sie naciąć :mad2:

 

mam dme ,pestke ,i białe pudełko z napisem ews z tego co wnioskuje to nie mam modulatora i pętli.. :mad2:

 

chce albo usunąć ews z kąpa albo go z kompletować ,ale nie wiem czy modulator możę być pierwszy lepszy czy musi być komplet? bo z tego co wiem to pętla to obojętne bo to tylko kawałek miedzi :8)

tato! tato! dlaczego ci ludzie klekają? bo to bawarka jedzie synku..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam. Ja mam moją rozbitą 320i i bede zapodawał z niej wszystko do budy od 318i . Całą instalację przełożyć bedzie ciężko ? robił ktoś to ? przekładka klimy silnika , siedzeń , tapicery zawieszenia no praktycznie wszystko będę przekładał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. Ja mam moją rozbitą 320i i bede zapodawał z niej wszystko do budy od 318i . Całą instalację przełożyć bedzie ciężko ? robił ktoś to ? przekładka klimy silnika , siedzeń , tapicery zawieszenia no praktycznie wszystko będę przekładał

Witam

Całej instalacji nie przekładałem tylko silnikową jak będziesz wyjmował to tylko dobrze sobie wszystko opisz na kostkach . Jak zrobisz to możesz tutaj opisać może się komuś przydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
a jak wygląda sprawa podłączenia m50b20 w budę od 1,8i ? podpięcie instalacji silnikowej z 320i m50b20 pod złączki od 318i wystarczy by odpaliła maszyna ? czy trzeba kombinować ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a ja mam takie pytanie bo w swoim 1.8 mam ten caly ews i czy musze zmieniac wiazke elektryczna do swapu ?

 

tak jak tutaj pokazales mam wszystie te piny:

 

http://i39.tinypic.com/9hhu94.jpg

 

dodam co mnie dziwi ze mam wersje uboga w budzie w sensie tylko elektryczne szyby i lusterka nawet kompa w srodku nie mam tylko jakis zegarek ; f

 

prosze o odpowiedz bo to chociaz 1 problem mniej i jak wszystko dobrze pojdzie to za tydzien biore sie za zmiane silnika na 2.8 ; p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kabinowym złączu też masz zajęty ten pin ? Sprawdz czy kabel jest koloru zielonego i zobacz gdzie idzie ten kabel w kabinie. . Poszukaj jeszcze sterownika ews taki jak na zdjęciu z pierwszej strony napisane jest na nim ews .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kabinowym i silnikowym niestety foto nie zrobilem tego co sie nakreca .. ale piny w tym jak i w tym sa tak samo zajete ..

 

http://img703.imageshack.us/img703/7303/20120405042.jpg

 

to jest te zlacze tutaj nie widac ale pin nr 7 jest zajety ...

 

a tutaj silnik przy ktorym to ejst ... nie wiem nawet jaki model wiem ze na lancuchu jest (co mnie dziwi buda rok 92) ..

 

http://img138.imageshack.us/img138/1306/20120405043.jpg

 

i gdzie znajde ten sterownik ews ? jakis zielony kabel tam jest ale gdzie idzie ... bym musial rozbierac cala elektryke ... co mnie sie nie usmiecha ; f jakbys mogl podpowiedziec gdzie takowy sterownik jest np w 325 albo 328i bylbym wdzieczny (ale na logike pod plastikami od strony kierowcy pod kiera od lewej ? ) ... ale mimo wszystko skoro ten pin jest to i sterownik musi byc .. wiec zaraz zadam pytanie bo w google pewnie zczaje gdzie jest rozbiore i sprawdze u siebie a pytanie brzmi co potrzebuje jezeli ten sterownik jest kompletny ? i nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale alarm jest odlaczony u mnie z kostki bo mi sie zrabal kiedys a ktos mi drzwi lekko obdarl i klakson ciagle wyl ; f

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Silnik ze zdjęcia to m40 na pasku rozrządu,

a ja mam pytanie troche z innej beczki czy silnik m52 2.8i z e46 ze skrzynią biegów i osprzętem można

podpiąć po wał napędowy z e36? i czy stabilizator z e36 2.5 bedzie pasował i :D co z łapami silnika, czy z e36 2.8

bedą pasowały do e46?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

witam też mam problem po swapie mam ews cały komplet wymieniony a nawet rozrusznik nie ruszy czyżby immo?????? pomóżcie ma ktoś moze schemat wtyczki do sterownika silnika mam nie kompletna wiązke pare kabelków musze dorobić ja mam silnik na podwójnym vanosie nawet nie wiem gdzie szukać jego oznaczenia mam 5 wtyczek małych do ecu panowie pomóżcie co tu powinno być ?????

 

http://img189.imageshack.us/img189/1087/bmworg.png

 

Uploaded with ImageShack.us dozuce więcej fotek

http://img811.imageshack.us/img811/1087/bmworg.png

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img59.imageshack.us/img59/5893/bmw1org.png

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img96.imageshack.us/img96/7928/bmw2org.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz jaką masz wersje autka i jaki tam silnik siedział wczesniej ,bo jeśli wyciągnąłes kostke która jest przy pedałach kierowcy, i wyglada idealnie jak puszka ewsu to znaczy że robisz to żle :mrgreen: A tak na poważnie w kabinie nic praktycznie nie robisz jedynie pierścień i modulator ewentualnie,ale też można go schować w puszcze z bezpiecznikami i jest dużo mniej roboty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA POCZATKU BYŁ E36 1.8 184V E2 POZNIEJ 2.8 286 S1 TERAZ MA BYC POD WARUNKIEM ZE ZAPALI 2.8 286 S2 OD E 39 NA PODWÓJNYM VANOSIE TE OZNACZENIA ZNALAZŁEM NA SILNIKACH NIE WIEM GDZIE SZUKAC np M52 puszske immo mam pod schowkiem moze mozna wogóle to obejść???? kurcze już mi rece opadają nawet w serwisie nie wiedza gdzie i do czego ta kostka idzie co podawałem wczesniej foto na forum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mógłby mi ktoś podpowiedzieć co zrobić w moim przypadku? bo ja mam EWS (1 jak mysle bo napisane samo ews), w budzie w tej wtyczce pod pinem 7 mam kabel czarno-fioletowy a nie żaden zielony, tak samo we wtyczce od instalacji silnika... zielony idzie pod pinem 21 ale to jest jakby zasilający bo na wyłączonej stacyjce jest masa, po włączeniu +12V wiec nie wiem co zrobić, może ktoś ma jakiś schemat do tego ewsu bo wszedzie są wersje II, a i dodam, że we wtyczce od komputera nie mam w ogóle pinu 18, jest tylko puste gniazdko. :(

Auto z 92r bez ewsu. silnik 98r m44.

Próbowałem wg tego schematu podłączyć http://img32.imageshack.us/img32/7403/58480762.jpg ale ani po wpięciu w pin 7 ani w 21(zielony) nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 11 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...

Witam panowie mam m40b18 i zabieram się za swapa na m52b28.

Mam już kompletny piec, kompa wiązkę skrzynie i kilka innych ponoć potrzebnych gratów. ale mam kilka pytań bo jak to wiadomo czegos zawsze brak i coś zawsze jest nie tak.

czy muszę zmienić poduchy pod silnikiem bo na 1 rzut oka wydają się że moje będą ok?

czy visko z wiatrakiem mogę przełożyć z m40 do m52? i tak będzie przerobione by było na stałe.

czy pompy wspomagania są takie same w jednym i 2? a dokładniej czy koło pasowe mogę przełożyć z m40 do m52?

 

skrzynie z 1.6 dostałem w komplecie do m52 z dwumasem i sprzęgłem i czy mogę w to wsadzić mój jednomas z 1.8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czy muszę zmienić poduchy pod silnikiem bo na 1 rzut oka wydają się że moje będą ok?

czy visko z wiatrakiem mogę przełożyć z m40 do m52? i tak będzie przerobione by było na stałe.

czy pompy wspomagania są takie same w jednym i 2? a dokładniej czy koło pasowe mogę przełożyć z m40 do m52?

 

skrzynie z 1.6 dostałem w komplecie do m52 z dwumasem i sprzęgłem i czy mogę w to wsadzić mój jednomas z 1.8?

 

- poduszki do zmiany z r4 są za słabe silnik siądzie na belce.

- visko powinno pasować sprawdz tylko gwint

- z tego co ja mam to pompy są całkowicie inne .

- skrzynia do 1,6 do 2,5 były takie same w 2,8 były ZF bardziej pancerne ale możesz na razie zostawić swoją aż się rozpadnie ( ja mam taką na doładowaniu 0,8 bara) sprzęgło muszisz dać od 2,8 bo te ci się rozpadnie u ciebie będzie 2 razy więcej Nm

- do tego jeszcze wybierak do biegów od 2,8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok odziękował to teraz już rawie wszystko wiem.

Posiadasz może foto jak wyglądają oryginalne łapy i miska olejowa? POtrzebuję też jakiś schemat jak powinny być podłączane wszystkie przewody- te podciśnienia, paliwowe, do nagrzewnicy itp.

bo silnik ponoć był w e30 i nie jestem pewien czy to na pewno jest to co ma być.

wybierak musi być od 2.8 czy może być od 2.0 2.5 - byle jakiego m52?

 

ps już ustaliłem że łapy są z e36 a miska jest jakaś inna pasująca do e30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok odziękował to teraz już rawie wszystko wiem.

Posiadasz może foto jak wyglądają oryginalne łapy i miska olejowa? POtrzebuję też jakiś schemat jak powinny być podłączane wszystkie przewody- te podciśnienia, paliwowe, do nagrzewnicy itp.

bo silnik ponoć był w e30 i nie jestem pewien czy to na pewno jest to co ma być.

wybierak musi być od 2.8 czy może być od 2.0 2.5 - byle jakiego m52?

 

ps już ustaliłem że łapy są z e36 a miska jest jakaś inna pasująca do e30.

 

Wybierak może być od każdej R6 ,co do miski jak silnik był w e30 to miska jest z e34 potrzebujesz takiej z e36 plus smok i pompa oleju. Podłączenie węży możesz poszukać w linku http://www.realoem.com/bmw/select.do?lang=pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam, przymierzam się do swapa z 1.6 na 2.8 na podwójnym vanosie. Moj samochód z 12/1997 posiada EWS II, jest 7 pin w złączu. Jeśli kupie silnik 2.8 to może zostac moj ews ii i klucz z aktualna pestka, czy musze kupic ews i pestke z silnikiem, czy będzie mogł zostac ale jesli silnik bedzie pochodzil z samochodu z podobnej daty produkcji? Jak to jest? Prosze o jakieś miarodajne informacje bo mam totalny mętlik. Pozdrawiam ;)

 

ps. drugie pytanie czy jeśli mam klimatronik to silnik musi byc ze sprężarką czy będe mogl przykręci moją? I trzecie pytanie czy akumulator będzie mogł zostac pod maską czy będzie musiał przejś do bagażnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EWS musisz kupić razem z silnikiem, komputerem itd, ogólnie musisz mieć cały komplet.

Samo podłączenie EWS jest banalne.

Akumulator w zasadzie może zostać pod maską, mało kto przenosi.

U mnie też jest pod maską.

 

Co do klimy nie wiem bo nie mam :)

i tak dla informacji:

silnik jak kupisz od e46 to masz dobrą miskę ale za krótką wiązkę, jak kupisz od e39 to masz złą miskę i trochę przykrótkawą wiązkę, ale niektórzy magicy jakoś to upychają na biedę bez przedłużania.

(piszę o tym bo gdzieś widziałem że o to pytałeś)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.