Skocz do zawartości

Sportowe zawieszenie na PL drogach


choina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Znalazłem dla siebie X3 z końca 2009 roku która m.in. jest wyposażona w sportowe zawieszenie. Zastanawia mnie jak spisuje się takie zawieszenie na PL drogach? Jak się jeździ z takim zawieszeniem?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego gdzie zazwyczaj jeździsz bo jak głównie trasy to mówcie co chcecie ale jednak poskie drogi są coraz lepsze i sportowe zawieszenie super sprawa (sam mam u siebie), o wiele lepsze właściwości jezdne zwłaszcza przy większych prędkościach. Jednak jeśli samochód użytkujesz głównie w mieście a wiadomo jak jest w większości miast to sportowy zawias tragedia :mad2: nie daj Boże jak jeszcze opony wsadzisz np. run flat, czy jakieś bardzo nisko profilowe wtedy przyjemność z jazdy po miejskich dziurach, torowiskach tramwajowych czy "kocich łbach" będzie raczej znikoma...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

W X3 sportowe zawiasy??Toż zwykłe "cywilne" są twarde jak z drewna i raczej po naszych bezdrożach jeździ się na nich kiepsko a co dopiero na utwardzonym??

Ja bym nie kupił takiej sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zgadzam się z przedmówcą. Na standardowym zawieszeniu X3 prowadzi się jak po szynach a na wybojach tył niemiłosiernie wybija w górę. Nie chcę wiedzieć jak to jest na sportowym zawieszeniu ale obawiam się, że wóz drabiniasty to przy tym komfortowa kanapa :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zgadzam się z opinią marcinekk, na typowych "polskich drogach" (nierównych, dziurawych itd...) będziesz klął i zastanawiał się dlaczego wyprzedzają Ciebie rowerzyści :wink: jednak na normalnej drodze będziesz bardzo zadowolony, samochód prowadzi się jeszcze pewniej i stabilniej.

Możesz ewentualnie zmienić na standard gdyby jazda była zbyt męcząca.

 

Jakie masz koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy post więc wszystkim mówię witajcie...

 

Jestem bardzo ciekaw jakie wrażenia będziesz miał na zestawie - sportowe zawieszenie i felgi 19". Ja odbierając swoje auto dokladnie miesiąc temu, na własne życzenie i bez zwrotu kasy oddałem swoje 18" koła na 17" bo łeb mi sie trząsł jak w sportowym cinquecento...

Pozbycie się 18-stek to był najlepszy biznes jaki zrobiłem bo ich późniejsze odsprzedawanie a potem kupowanie kompletu 17 kosztował by mnie pewnie sporo nerwów, czasu i pieniędzy. Za dwa lata jak mi sie opony spolerują planuję zainstalowac nawet wyższy profil zamiast 235/55/17 wstawić 235/60/17, licze że będzie dalsza poprawa komfortu jazdy.

 

Napisz kolego jakie wrażenia masz i podziel sie swoim bólem z nami BMW-kolegami... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czekałem tydzień po przyjeździe auta do salonu - akcyzę załatwiali z Urzędem Celnym 6 dni, i to od nich nie zależy.

 

Nie ważne jest jakie masz koła opony (tzn. nie najważniejsze) - sprężyny i amorki to daje lub zabiera poczucie komfortu. Ale oby Ci pasowało, mnie po Volvo XC70 obecna twardośc troche dokucza. W koncu skoro kupujesz auto za prawie 200 tys.zł to chciałbyś żebyś głowa nie latała Ci tak samo jak w cinquecento za 2 tys.zł... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmieszą mnie te wpisy typu "oddałem swoje 18" koła na 17" bo łeb mi sie trząsł jak w sportowym cinquecento..." nikt mi nie powie że jazda na 17" calowych oponach w samochodzie typu X3 (zakładając że jeździ się po dobrych drogach oczywiście) jest bardziej komfortowa niż na 19". Nie po to robi się niski profil w oponach żeby ludziom utrudnić życie tylko po to żeby dać kierowcą pełną kontrolę nad samochodem. Oczywiście wracam do problemu "kto jak i gdzie jeździ" ale nie można negować opon dużych i nisko profilowanych...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmieszą mnie te wpisy typu "oddałem swoje 18" koła na 17" bo łeb mi sie trząsł jak w sportowym cinquecento..." nikt mi nie powie że jazda na 17" calowych oponach w samochodzie typu X3 (zakładając że jeździ się po dobrych drogach oczywiście) jest bardziej komfortowa niż na 19". Nie po to robi się niski profil w oponach żeby ludziom utrudnić życie tylko po to żeby dać kierowcom pełną kontrolę nad samochodem. Oczywiście wracam do problemu "kto jak i gdzie jeździ" ale nie można negować opon dużych i nisko profilowanych...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj aż z ciekawości podszedłem do sąsiada który jest wielkim fanem BMW i ma chyba z 6 nowych modeli. W jednym z nich ma opony 20" o profilu 35 i mówi że jest OK razem z zawiechą sportową. Zobaczymy jak odbiore bo już mam zamęt w głowie. Może do środy się uda bo jutro jade oglądać

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt mi nie powie że jazda na 17" calowych oponach w samochodzie typu X3 (zakładając że jeździ się po dobrych drogach oczywiście) jest bardziej komfortowa niż na 19".
Wiesz "jazda po dobrych drogach" w odniesieniu do naszego kraju, szczegolnie do jazdy po miescie, to czysta abstrakcja jest. Wiem, jest coraz lepiej ale musimy jeszcze troche poczekac na to by w pelni cieszyc sie z jazdy na niskoprofilowych oponach :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcinekk - nie wiem dlaczego cię to śmieszy co napisałem skoro sam jeździsz X5 a to jest zupełnie inne auto - sprężyny i amortyzatory miękkie, auto cięższe kilkaset kilo, większe itp... chyba nie wiesz co cierpi kierowca jeźdżąc X3 po dziurawych polskich drogach...

Miałem już kilka aut i ze sportowym zawieszeniem (bilstein amorki i sprężyny -40mm) i tym komfortowym (Volvo Xc70) i powtórzę to świadomie - X3 jest twarda i trzęsie na dziurach.

Założenie opon o wyższym profilu trochę ten efekt zmniejsza ale to oczywiście jest półśrodek bo całe zawieszenie jest dostosowane do niemieckich asfaltów. A niski profil dla kontroli to może jest przydatny ale nie w trybie jazdy miejskiej i nie po dziurach... wuluzuj kolego i szanujmy się wzajemnie :!: - ja opisuje swoje odczucia zweryfikowane przez życie a nie klepie teorię.

Niskie profile sa tak samo dla ludzi jak i te wysokie, tak samo opony zimowe, letnie i całoroczne, każdy wybiera co chce i czego potrzebuje - nie oznacza to jednak że skoro sa dostępne to będa zawsze i do każdego auta dobre - to musi juz sam przemyślec kierowca. :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i odebrałem auto dopiero dzisiaj bo przy ściąganiu z lawety tydzień temu rozwalili mi przednią szybę :(

 

Przejechałem się kawałek i faktycznie jest twardo ale nie aż tak beznadziejnie jak się po Waszych opiniach spodziewałem. Wg mnie jest OK bo lekkie wstrząsy na dziurach rekompensuje fajne prowadzenie się auta w zakrętach co daje mi naprawdę niezłą frajdę :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam! ponieważ pytanie mam w temacie nie zakładam nowego tylko się dokleję:

 

co muszę wymienić żeby zamienić sportowe zawieszenie na normalne? sprężyny i amortyzatory? czy coś jeszcze czy ktoś orientuje się jaki jest koszt takiej operacji?

 

dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam! Od miesiąca mam przyjemność (!) jazdy wersją ze sportowym zawieszeniem w połączeniu z 19' felgami i muszę przyznać, że jest OK! spodziewałem się, że będzie gorzej a jest zaskakująco komfortowo! zakup ze sportowym zaw był świadomy a wcześniej też jeździłem samoch ze sportowym zaw. Ogólnie - polecam dla osób dynamicznie jeżdżących!
[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam! Od miesiąca mam przyjemność (!) jazdy wersją ze sportowym zawieszeniem w połączeniu z 19' felgami i muszę przyznać, że jest OK! spodziewałem się, że będzie gorzej a jest zaskakująco komfortowo! zakup ze sportowym zaw był świadomy a wcześniej też jeździłem samoch ze sportowym zaw. Ogólnie - polecam dla osób dynamicznie jeżdżących!

To przesiądź się do tyłu i poproś kogoś by przewiózł cię po dziurach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Ja tez mam M-pakiet ze sportowym zawieszeniem.

Moje wrażenia z jazdy są takie:

Na dziurawych drogach auto jest mało komfortowe i jedzie się nieprzyjemnie.

Za to jazda po dobrej nawierzchni (których na szczęście jest coraz więcej) rekompensuje wszystko :D

Auto prowadzi się jak sportowe coupe mimo swoich gabarytów.

A jazda po autostradzie to prawdziwa przyjemność.

Dlatego jeżeli ktoś nie mieszka w dużym mieście z liniami tramwajowymi i wyboistymi drogami wcale nie ma się co obawiać zakupu takiego auta.

BMW = Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

letnie miałem 235/55/17 zimę kupiłem jak w instrukcji 215/60/17 i jest duzo lepszy komfort. Drogi po których się poruszam są bardzo kiepskie i dlatego na lato też założę 215/60/17 wiem że wygląd jest lepszy na szerszych ale ja stawiam na komfort a nie żeby mi tłukło ,hałasowało i wogóle okropnie jest. Na tych zimach spoko,idzie wytrzymać.

Nie mogę pojąć jak możecie być zadowoleni mając sport zawieche i do tego 18ski lub jeszcze lepiej -19tki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort masz kolego lepszy bo opony zimowe mają miękką gumę i przy niskiej temperaturze jazda jest przyjemna. Szerokość opony w tym przypadku nie ma takiego znaczenia. Natomiast letnie powinny mieć trochę szerszy bieżnik - lepsza przyczepność i droga hamowania. Dlatego radziłbym Ci pozostać przy tym co miałeś. Znaczenie ma natomiast producent opon. Michelin robi miękką gumę, Bridgestone - twarda. To moje doświadczenia. Miałem już kilka komletów opon to trochę wiem :norty: Obecnie letnie mam dwa komplety - Continentala i Bridgestone i różnica jest ogromna. Zimowe Continental a Goodyear to też dwie różne bajki. Znaczące różnice powstają dopiero przy różnicy wielkości felgi - 17 cali a 19 cali to już zupełnie inna jazda zwłaszcza po polskich drogach. :cry2: :cry2: :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.