Skocz do zawartości

[e36]316i m43 bład 201 Regulacja lambda - poza zakresem maks


freeride

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jakis czas temu obroty jałowe zaczęły wariować od 800-1500obr/min tak jakbym dodawał gazu, podjechałem do mechanika po całym dniu walki i sprawdzania wymienił sonde lambda podobno na oryginalną, uspokoiło sie troche tzn. obroty falują już mniej od 700-900obr/min ale czuc drgania na gałce zmiany biegów i silnik pracuje nie równo na wolnych obrotach, czasami przyspiesza dobrze a czasami jest zmulony i nie reaguje pedał przyspieszenia jak trzeba.

 

Po następnej wizycie mechanik rozłozył ręce i sie poddał(a kase oczywiscie wziął), wspomniał coś o komputerze (DME) ze moze być uszkodzony, po podpieciu do kompa odczytal bład 201 Regulacja lambda - poza zakresem maksymalnym (czyli wskazuje ewidentnie sonde)

 

Czy miał ktoś taki przypadek? sonda do wymiany?(gdzies na necie przeczytałem ze po wymianie sondy na boscha ten błąd zniknął i było wszystko ok), czy może coś innego posprawdzac? reset kompa?

Edytowane przez freeride
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę poprawnie zatytułować temat. Do przeczytania na górze działu E36 Format tytułowania wątków.

 

Świece sprawdzałeś? Czasem stare brudne świece powodują takie właśnie objawy i błędne odczyty lambdy, bo nie radzą sobie ze spalaniem mieszanki.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
201 Regulacja lambda - poza zakresem maksymalnym może oznaczać uszkodzoną sondę, a może oznaczać że skład spalin jest niewłaściwy i wykracza poza wyznaczoną normę. Ja bym stawiał na to drugie. Błąd sondy nagminnie jest interpretowany jako jej uszkodzenie, podczas gdy oznacza spaliny o niewłaściwym składzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

201 Regulacja lambda - poza zakresem maksymalnym może oznaczać uszkodzoną sondę, a może oznaczać że skład spalin jest niewłaściwy i wykracza poza wyznaczoną normę. Ja bym stawiał na to drugie. Błąd sondy nagminnie jest interpretowany jako jej uszkodzenie, podczas gdy oznacza spaliny o niewłaściwym składzie.
tez stawiam na to drugie bo sonda nowa, podobno boscha, spalanie w normie, od jakich elementów zacząć sprawdzanie? mam wydruk pracy sondy i od 50 stopni C dopiero zaczyna łapać ten bład wzwyż, przy 48 stopniach jeszcze nie ma tego błędu, wydech sprawdziłem i szczelny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym sonda powinna wskazywać napięcie ruchome. U mnie mieści się w przedziale od ok 0,1 do 0,8V. Jej pracę bardzo dobrze obrazuje wykres oscyloskopu. Napięcie zmienia się z częstotliwością co ok 1-2 sekundy. Jeżeli u Ciebie napięcie jest stałe i do tego na poziomie 0.02V to sonda nie działa, lub jest przerwa w obwodzie elektrycznym. Jest też taka możliwość że sonda podaje prawidłowe wskazania. Wówczas napięcie 0,02V oznacza ze silnik pracuje na bardzo ubogiej mieszance. Nieszczelność układu wydechowego może mieć wpływ na wskazania sondy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym sonda powinna wskazywać napięcie ruchome. U mnie mieści się w przedziale od ok 0,1 do 0,8V. Jej pracę bardzo dobrze obrazuje wykres oscyloskopu. Napięcie zmienia się z częstotliwością co ok 1-2 sekundy. Jeżeli u Ciebie napięcie jest stałe i do tego na poziomie 0.02V to sonda nie działa, lub jest przerwa w obwodzie elektrycznym. Jest też taka możliwość że sonda podaje prawidłowe wskazania. Wówczas napięcie 0,02V oznacza ze silnik pracuje na bardzo ubogiej mieszance. Nieszczelność układu wydechowego może mieć wpływ na wskazania sondy.
wydech sprawdzałem wczoraj cały i jesli wierzyć mechanikowi to jest ok, czyli pozostaje chyba pozadne sprawdzenie sondy miernikiem, dzisiaj sie za to wezme, jesli to sonda to jade z powrotem do tego mechanika co mi wymieniał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproś kogoś żeby zatkał Ci wylot rury wydechowej szmatą, a sam schyl sie pod auto i słuchaj czy nie ma gdzieś przedmuchów. Sondę spróbuj sprawdzić na kanale. Wepnij się miernikiem we wtyczkę.

Wydech miałem własnie tak sprawdzany i wyszło ze jest ok, jeszcze sonde sprawdze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki błąd może być powodowany również przez nieszczelny układ dolotowy. Silnik ciągnie lewe powietrze a komp stara się wyregulować mieszankę .Ten błąd nie pokazuje usterki sondy tylko oznacza że ecu ma problem z dostosowaniem składu mieszanki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.