Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pierwszy post tutaj wiec witam serdecznie

 

E46 330D Sport Saloon problem jak w temacie. Nowe oponki, wymienialem przednie wachacze razem z gumami, gumy pod stabilizatorem, chwile wczesniej koncowki drazkow kierowniczych. Cisnienie i trakcja wielokrotnie spradzane i jest OK. Samochod uzywany w UK - musze trzymac kierownice pare stopni w prawo aby utrzymac prosty tor jazdy. Przy wiekszej predkosci pare sekund i jestem na drugim pasie:) Jedyne co zauwazylem to ze po prawej stronie (strona kierowcy) z tylu samochod siedzi dokladnie 1cm nizej. Zakladam ze problem ze sprezyna - czy to

moze byc powodem problemow z utrzymaniem toru jazdy?

dzieki

Opublikowano
Sprawdź geometrie tyłu i i przodu. Wystarczy ze jeden wahacz będzie wygięty lub samochód nie trzyma któregoś parametru i będzie ściągało

 

Geometria byla sprawdzana (Hunter 4 wheel aligiment), nowe wachacze z przodu wiec to tez odpada. Ta sprezyna mi spokoju nie daje, ale jak ktos slusznie zauwazyl - przy nierownym obciazeniu bylby podobny efekt i sciagac nie powinno. zastanawiam sie czy to przypadkiem nie przednie opony bo jakies chinskie gowno na szybko musialem kupic. Ale nie za bardzo moge teraz zamienic bo z tylu mam 255 a z przdu 225:( jak bedzie okazja to zamienie z kumplem i zobaczymy. W miedzyczasie jakies inne pomysly?

dzieki

Opublikowano
przy takim rozmiarze opon ciężko znaleźć drogę bez kolein żeby nie nosiło, jak już geometria kół zrobiona a dalej nosi to już chyba wyższa szkoła jazdy :mad2:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
przy takim rozmiarze opon ciężko znaleźć drogę bez kolein żeby nie nosiło, jak już geometria kół zrobiona a dalej nosi to już chyba wyższa szkoła jazdy :mad2:

 

 

niby racja, ale ten "efekt" pojawil mi sie pare miesiecy temu wiec cos sie musialo zmienic. Dzisiaj zauwazylem ze na powierzchni lekko pochylonej w prawo (roboty drogowe na autostradzie) problem praktycznie nie wystepuje wiec jestem sklonny uwierzyc ze to jednam moze miec cos wspolnego z ta 1cm roznica z tylu. Co jeszcze moglbym sprawdzic zeby zdiagnozowac problem?

a zapomnialbym - dzisiaj wymienilem zamienilem przednie kola z kumplem i [BAD], dalej to samo:(

 

dzieki za odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego ten 1 cm różnicy to nie to. Połowa z nas boryka sie z tym problemem i nikt naprawdę nikt nie wie do końca co z tym jest. U mnie tez prawa strona stoi nizej a auto jedzie prosto. A jak u Ciebie z maglownicą , z felgami ? są proste ? Spróbuj przerzucić tylne koła na przód a przednie na tył i sprawdz czy cos to zmieniło

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
kolego ten 1 cm różnicy to nie to. Połowa z nas boryka sie z tym problemem i nikt naprawdę nikt nie wie do końca co z tym jest. U mnie tez prawa strona stoi nizej a auto jedzie prosto. A jak u Ciebie z maglownicą , z felgami ? są proste ? Spróbuj przerzucić tylne koła na przód a przednie na tył i sprawdz czy cos to zmieniło

 

 

ladna ta twoja bunia:)....a wracajac do tematu - kola raczej odpadaja bo dzisiaj zamienilem przod z kumplem ktory tez mial 225 18" i nic to nie zmienilo. a tylu na przod nie wrzuce bo z tylu mam 255. A ta maglownica to co dokladnie i jak moge sprawdzic czy mam z tym problem - wybaczcie ale jestem mechanikiem z koniecznosci :) - drogie serwisy tutaj sa:) poztym wymieniaja wszystko po kolei a potem sie zastanawiaja z czym naprawde jest problem....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Maglownica to przekładnia kierownicza http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=32_1169&hg=32&fg=10 Możesz to sprawdziż wykonując szybkie ,krótkie ruchy kierownica prawo - lewo jesli nie bedziesz słyszał żadnych stuków bedzie wszystko ok. Ale jak jeździsz na 18 " kołach to moge powiedzieć ze będziesz miał luzy czego nie życzę bo regeneracja całkiem sporo kosztuje

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

A hamulce masz w porządku ?

Może któryś zacisk jest lekko zapieczony i go znosi.No i tą maglownice zobacz bo jak całą resztę masz zrobioną łącznie z geometrią wszystkich kół to powoli ci się opcje kończą :?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
A fura byla bita? Moze jest zle wyprostowana.

 

ale kolega Rzat napisał że to mu się niedawno stało więc by chyba wiedział jak by gdzieś przydzwonił .

Opublikowano

Ja bym sprawdzil jak najszybciej co z ta sprezyna , ew stan amortyzatorow, moze ktorys jest na maxa zuzyty?

Mysle, ze ciezko porywnywac obciazenie auta z 1 strony do peknietej sprezyny, amortyzacja zupelnei inna na peknietej sprezynie.

Opublikowano
Ja bym sprawdzil jak najszybciej co z ta sprezyna , ew stan amortyzatorow, moze ktorys jest na maxa zuzyty?

Mysle, ze ciezko porywnywac obciazenie auta z 1 strony do peknietej sprezyny, amortyzacja zupelnei inna na peknietej sprezynie.

 

W sobote bede go podnosil i sprawdze co z tymi sprezynami. Bity nie byl napewno i w nic nie "przydzwonilem". Jezdze glownie po autostradach na dlugie dystanse czasami po coraz bardziej dziurawych drogach w londku ale nawet w chodnik nie walnalem ostatnio:) jak wspomnialem wczesniej i dzisiaj to zauwazylem znowu, jesli droga jest pochylona w ten sposob "\" to sciaganie w lewo znika albo jest bardzo minimalne wiec rozniez sklaniam sie do wersji ze ze sprezyna albo amorkiem cos nie tak. Szlag mnie juz trafia z tym a ze jezdze duzo to ciagle mi to po glowie chodzi. W sobote napisze co i jak...

pozdrawiam

Opublikowano
Sprawdz jeszcze raz cisnienie w kolach najlepiej po nocy. Z ciekawosci jakiej marki masz te chinole?

 

chinole to Capitol jakies SUper sport czy cus:) a gdy ostatnio zamienialem z kumplem przednie kolka to tez rewelacji nie bylo bo kolega ma Sunny tez jakies gow.... ale u niego nie sciaga wiec to nie opony, zreszta wydaje mi sie to za mocne sciaganie jak na opony. Jedynym problemem jest w tym momencie znalezienie zrodla problemu bo moge miec zregerenowane maglownice bez problemu ale jesli to nie to to pieniazki w bloto i problem zostaje...jutro maly przeglad tylnego zawieszenia wiec zobaczymy...

 

ps. cisnienie sprawdzalem wielokrotnie a nawet troche eksperymentowalem zeby wyeliminowac przyczyne....i dalej [BAD]:(

Opublikowano

witam ponownie

 

misja jak cholera - wzialem sie za zamiane sprzezyn tylnych miejscami - obie sprezynki wygladaja dobrze zadna nie byla peknieta -opuscilem woz i oczy w slup bo dokladnie ten sam problem. Dalej stoi nizej po prawej! Poniewaz krecil mi sie tam chrzesniak jest opcja ze wcale tych sprzezyn nie zamienilem:) ale za to zauwazylem inny problem. Po lewej (caly czas mowimy o tylnym zawieszeniu) czyli tej na ktora sciaga, amortyzator zupelnie do du... pchnalem go w gore i tak zostal, z prawej jeszcze jako tako ale i tak wymiana parami wiec to krok pierwszy. Bede mogl to zrobic dopiero za 2tyg ale wtedy jeszcze raz (a moze pierwszy raz) zamienie sprezyny i zobaczymy co dalej. Maglownice sprzwdzilem i luzow nie mam, nawet sciagnalem koncowki drazkow z kol i ponaciagalem troche i zdecydownie tam jest ok. Kiedy zrobilem jazde probna przez pare minut wydawalo sie ok i potem problem powrocil...coz wymienie amorki i dam wam znac.. serdecznie dziekuje za porady i opinie i oczywiscie dam wam znac po wymianie

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

WItam ponownie

 

Po wizycie w PL wreszcie chwila czasu sie znalazla i wzialem sie do roboty....no i misja....kupilem zestaw podobny do tego z wczesniejszego linka - podobno nieco lepsza jakosc - i dzisiaj wymienilem caly tyl. Nowe sprezynki i amorki. Opuscilem samochod i [BAD]. Ciagle stoi nizej tak jak przed wymiana :duh: Nie zdazylem ruszyc przodu wiec pomijam fakt sciagania na lewo. Ale co moze powodowac ze samochod stoi o dobre 2-2.5cm nizej z tylnej prawej strony mimo nowych sprezyn i amorkow. Rozkrecilem wszystko jeszcze raz i nie widze nic pogietego czy naderwanego i elementy gdzie ida sprzezyny rowniez wygladaja ok - wiec szlag mnie trafia bo nie rozumiem co innego moze powodowac ta roznice. Tymczasowo wyregulowalem sobie mniej wiecej na sprezynach ale chcialbym wiedziec w czym jeszcze moze byc problem. POMOCY:)

Opublikowano
Sprawdz jeszcze raz cisnienie w kolach najlepiej po nocy. Z ciekawosci jakiej marki masz te chinole?

 

chinole to Capitol jakies SUper sport czy cus:) a gdy ostatnio zamienialem z kumplem przednie kolka to tez rewelacji nie bylo bo kolega ma Sunny tez jakies gow.... ale u niego nie sciaga wiec to nie opony, zreszta wydaje mi sie to za mocne sciaganie jak na opony. Jedynym problemem jest w tym momencie znalezienie zrodla problemu bo moge miec zregerenowane maglownice bez problemu ale jesli to nie to to pieniazki w bloto i problem zostaje...jutro maly przeglad tylnego zawieszenia wiec zobaczymy...

 

ps. cisnienie sprawdzalem wielokrotnie a nawet troche eksperymentowalem zeby wyeliminowac przyczyne....i dalej [bAD]:(

 

 

Tylko nie go....no kolego rzat

Opublikowano

Witam.

Moim zdaniem to Ci zostają zapieczone zaciski. Przejedź kilometr bez hamowania i zobacz który ciepły.

 

A Tuleje wahacza? Chociaż geometria ok, to pod obciążeniem będzie Ci się koło wyginało...

Opublikowano

dzisiaj zrobilem przod (sprezyny i amorki) i pieknie stoi. Ale ciagle ciagnie. W tygodniu zrobie geometrie ale w innym garazu i zobaczymy.

Wachacze nowe, wiec tuleje moge wykluczyc. Zreszta w tym momencie to wlasciwie orginalana jest tylko maglownica, stabilizator i kolumna kierownicza) cala reszta zawieszenia i gum zostala wymieniona...a co do wyskosoci tylu to zostaja mi do sprawdzenia laczniki stabilizatora i gumy pod sprezyny....temat ciagle otwarty:) pozdrawiam

Opublikowano

Witam ponownie

 

wlasnie wrocilem z garazu szwagra. Do nowego zawieszenia doszly nowe gumy ktore ida na gore tylnych sprezyn +nowe tylne laczniki stablizizatora i gumy pod stabilizator. Jest ciagle mala roznica ok 7-10mm(pelny bak) ale wyregulowalem to na sprezynach pozatym w BMW 10mm to nawet w oficjalnych papierach dopuszczalna sprawa wiec odupszczam. Czekam az sprezyny sie uloza (obecnie jest 30mm nizej od zawieszenia M-tech ktore mialem wczesniej ale mysle o opuszczeniu jeszcze o 10-15mm) wiec ciagle nie robilem trakcji pewnie w przyszly weekend. Ale sciaganie w lewo jak bylo tak bylo wiec obawiam sie ze jednak mam problem z maglownica:( zbyt mocno sciaga jak na trakcje wg mnie

 

Jak do tej pory powymienialem:

przod: wachacze + gumy, laczniki stabilizatora + gumy pod stabilizatorem, amory + sprezyny, koncowki drazkow kierowniczych, opony

tyl: laczniki stablizatora + gumy pod stabilizatorem, amory + gorne mocowanie amorow, sprezyny + gorne i dolne gumy, opony

czyli praktycznie nowe zawieszenie:)

kolejne info pewnie za tydzien

pozdrawiam

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Jak z tym twoim zciąganiem bo mam podobny problem.Napisz cz coś robileś z maglownicą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.