Skocz do zawartości

[E81/E82/E87/E88] Wszystko o oponach i felgach


wirciak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dobra mam nowe typy.Na zdjęciach są koła 19 cali,ja będę kupował 18 cali,mam nadzieje że dużo na uroku nie stracą :D Które wy byście wybrali?

1.Z-Performance SIX

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/811/yncp.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/585/geoy.jpg

2.Tomason Tn1

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/191/aq27.jpg

3.Z-Performance EIGHT

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/33/wqb8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka waga felg ?? 19 ?? 18?? rozmiary... obrazki ladne ale dane wazne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!

Rok temu w podobnych warunkach w Szklarskiej miałem mega problemy z poruszaniem się na oponach Dunlop Sport M3 ROF 205/55/R16 - po prostu tragedia - problem z podjechaniem pod każdą górkę. Aby wyjechać z ośrodka musiałem pół dnia odśnieżać i wspomóc się 2 osobami do pchania bo nie było szans. Były z 2007 to sobie tłumaczyłem, że stare - ale bieżnik był b. dobry. Na ten sezon kupiłem Continentala WinterContact TS850 bez ROF i jazda jak marzenie - bez odśnieżania podjazdu z ośrodka wyjechałem bez problemu! Nie mogę się jeszcze pozbyć starego nawyku na tamtych oponach gdzie każdy zakręt to śmierć w oczach i jeszcze dalej jeżdżę bardzo powoli...:) Organoleptycznie porównując te opony to Dunlopy mają bieżnik twardy jak kamień a Conti mięciutki (naciskając palcem). Trochę kosztowały bo ponad 1600zł ale nie żałuję!

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wiek opon ma ogromne znaczenie. Ja kupile pare nowych, ale dwuletnich i żałuje. No aż takiego dramatu nie ma, ze sie nie da podjechać, ale różnica jest bardzo duża. Nigdy wiecej opon starszych niż z bierzącego roku.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!

Rok temu w podobnych warunkach w Szklarskiej miałem mega problemy z poruszaniem się na oponach Dunlop Sport M3 ROF 205/55/R16 - po prostu tragedia - problem z podjechaniem pod każdą górkę. Aby wyjechać z ośrodka musiałem pół dnia odśnieżać i wspomóc się 2 osobami do pchania bo nie było szans. Były z 2007 to sobie tłumaczyłem, że stare - ale bieżnik był b. dobry. Na ten sezon kupiłem Continentala WinterContact TS850 bez ROF i jazda jak marzenie - bez odśnieżania podjazdu z ośrodka wyjechałem bez problemu! Nie mogę się jeszcze pozbyć starego nawyku na tamtych oponach gdzie każdy zakręt to śmierć w oczach i jeszcze dalej jeżdżę bardzo powoli...:) Organoleptycznie porównując te opony to Dunlopy mają bieżnik twardy jak kamień a Conti mięciutki (naciskając palcem). Trochę kosztowały bo ponad 1600zł ale nie żałuję!

Pozdrawiam!

 

Opony Continental są naprawdę niezle. Miałem je kilka sezonów i miały bardzo dobrą przyczepność. Dość długo służyły.

Podobno opony Nokian są jeszcze lepsze na trudne zimowe warunki.

Może ktoś z Was ma porównanie między oponami Continental a Nokian?

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wiek opon ma ogromne znaczenie. Ja kupile pare nowych, ale dwuletnich i żałuje. No aż takiego dramatu nie ma, ze sie nie da podjechać, ale różnica jest bardzo duża. Nigdy wiecej opon starszych niż z bierzącego roku.

 

Nie tyle wiek, co sposob przechowywania. Roczna opona (nowa), ktorą ktos trzymal na dworze (cieplo, zimno, slonce, deszcz) bedzie gorzej wygladac niz 5cio letnia przechowywana w ciemnym magazynie w normalnej jednostajnej temperaturze. Wg continantala opona 5cio letnia dobrze przechowywana, nie uzywana nie traci nic na wlasciwosciach. Czytalem ostatnio w folderze continantala jak bylem u wulkanizotora.

 

Kupno uzywanych opon to juz podwojne ryzyko. Jak widze na ogloszeniach na zdjeciach w tle regaly na dworze z oponami to odpuszczam na dzien dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używanych z zasady nie ma sensu kupować.

 

No wiesz. Sam jak kupisz nowe, pojezdzisz to tez sie staja uzywane :wink:

Tylko, ze wtedy je wyrzucam, a nie jeżdzę dalej. Opony zjeżdżone tak ze straciły 2-3 mm bieznika maja o wiele gorsze właściwości jezdne.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7,5 mm jest ok 50 procent to tez uczciwa cena. Tyle ze za 50 procent ostatnio kupiłem nowe opony tyle ze dwuletnie. I żałuje bo jeżdżą zauważalnie gorzej.

Na dobrych oponach jestem w stanie 123d ruszyć z gazem w podłodze na mokrym asfalcie bez uslizgu kół.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

micheliny a4 alpin tez kupilem uzywane od pryw. osoby. ( rozbil auto) 40 tydz 12 roku 8 i 8.2mm bieznika.. 60% ceny nowych. starszych jak 2011 bym nie kupil...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak opony są dobrze przechoywane i konserwowane po sezonie to po pięciu latach należy je wymienić gdyż guma się starzeje i traci swoje właściwości...

 

Po dzisiejszej jeździe po zaśnieżonych drogach stwierdzam, że moje opony są :cool2: a jak dodatkowo się włączy DTC to spokojnie można robiś za pług na wiosce gdzie koleiny po lusterka :mrgreen:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dtc to sie kolego chyba wyłącza ;) włączone to one jest zawsze...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dtc to sie kolego chyba wyłącza ;) włączone to one jest zawsze...

 

WŁĄCZA dobrze napisałem, DSC i ASC jest cały czas włączone a DTC się aktywuje aby mieć trochę więcej kontroli nad autem na zaśnieżonych drogach. Poniżej kilka definicji (wklejonych z internetu) aby wiedzieć co się ma w aucie i jak tego używać :cool2:

 

DTC (Dynamic Traction Control) - Układ dynamicznej kontroli trakcji; stosowany w modelach BMW system kontroli trakcji zezwalający na uślizg kół pojazdu podczas manewrów ruszania i przyspieszania. System dedykowany dla osób ceniących sportowy tryb prowadzenia auta, pozwalający na odrobinę szaleństwa, przy jednoczesnym zachowaniu umiarkowanej kontroli systemów wspomagających nad torem jazdy pojazdu.DTC jest wariantem DSC dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy.

 

DSC (Dynamic Stability Contro) - układ stosowany w modelach BMW, który zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania).

 

ASC (Automatic Stability Control) – system zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). Pośrednio systemy takie mogą wpływać również na polepszenie właściwości trakcyjnych pojazdu podczas ruchu w zakręcie. Większość systemów działa jedynie w zakresie niskich prędkości pojazdu (do 40 km/h) aczkolwiek budowane są też wersje działające dla całego zakresu prędkości. Jest kolejnym po ABS-ie systemem podwyższającym bezpieczeństwo czynne. Działanie systemu wpływa także na zmniejszenie zużycia opon i paliwa. System ten wykorzystuje elementy systemu ABS. Może również wykorzystywać inne elementy, jak jednostkę sterującą pracą silnika. W zależności od producenta samochodu system taki może posiadać różne nazwy. W Polsce jednym z popularniejszych określeń jest ASR (od ang. Acceleration Slip Regulation). Nazwa ASR jest wykorzystywana w pojazdach produkowanych m.in przez koncern Mercedes-Benz, Volkswagen, Fiat lub Rover. Koncerny Ford, Saab, Mazda oraz Chevrolet (Daewoo) stosują nazwę TCS (od ang. Traction control system). Firma BMW stosuje oznaczenie ASC+T. Stosowane są również oznaczenia TC (ang. Traction Control) i inne.

 

 

Z tego co wiem to nasze DSC to taki odpowiednik ESP w innych markach, bo jak wiadomo każdy producent chce mieć coś swojego i te same systemy nazywa po swojemu ;) na koniec jeszcze jeden link do poczytania

 

http://www.bmw-tech.pl/artykul/historia-kontroli-trakcji-stabilnosci-w-bmw-asc-asc-t-dsc/

Edytowane przez BruceLee :)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no prosze a nigdy tego nie wciskałem krótko... zawsze czekalem na trojkąt w kołku i wtedy ogien :) zreszta w lato prawie zawsze wlaczam ten zółty trójkąt... ... dzis popróbuje to dtc :P po takim czasie azz wstyd sie przyznać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEHE spoko ja to "odkryłem" przypadkiem bo kiedyś za krótko nacisnąłem przycisk jak chciałem sobie wyłączyć systemy kontroli trakcji i mi się włączyło własnie to DTC i wtedy zacząłem szperać w instrukcji do mojego auta co to jest za system i do czego on służy. Od tamtej pory używam go w przyadku gdy jest dużo śniegu na drodze lub gdy mi nom stop się włącza kontrola trakcji co mnie mocno irytuje :mad2: z resztą nie powiem trochę to DTC pomaga :norty:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli polatamy bokiem na rondach z tym DTC?? czy nie? ja to kiedys wlaczylem jak zona powaznie zakopala sie na parkingu w glebokim sniegu i pod kolami zrobily sie dołki i lod od slizgania. Szczerze to nie pomoglo za wiele. Rozwiazaniem bylo wylaczyc calkowicie kontrole trakcji, a potem przod - tyl rozbujac i heja :)

 

 

Ciekawe jest jeszcze to zdanie a powyzszego artykulu:

"Przy wszystkich systemach kontroli stabilności/trakcji musimy pamiętać o identycznej średnicy kół z tyłu lub z przodu, gdyż nawet niewielka różnica może powodować problemy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli polatamy bokiem na rondach z tym DTC?? czy nie? ja to kiedys wlaczylem jak zona powaznie zakopala sie na parkingu w glebokim sniegu i pod kolami zrobily sie dołki i lod od slizgania. Szczerze to nie pomoglo za wiele. Rozwiazaniem bylo wylaczyc calkowicie kontrole trakcji, a potem przod - tyl rozbujac i heja :)

 

 

Ciekawe jest jeszcze to zdanie a powyzszego artykulu:

"Przy wszystkich systemach kontroli stabilności/trakcji musimy pamiętać o identycznej średnicy kół z tyłu lub z przodu, gdyż nawet niewielka różnica może powodować problemy."

 

Powiem tak żeby latać bokiem to trzeba wyłączyć wszysto ale z DTC na zaśnieżonym parkingu bączka zrobi się (sprawdzałem osobiście ;) ) a bez niego od razu mruga ASC i kupa... A co do zasp... to w takim przypadku by się przydała szpera czyli blokada dyferencjału :norty: przy braku blokady zawsze będzie się nam kręcić to koło co ma "łatwiej" czyli odwrotnie niż potrzeba :duh:

 

Tak zgadza się nalezy pilnować rozmiaru ogumienia i zakładać takie jak zaleca producent bo inaczej możemy sobie popsuć auto :mad2: znajomy w E60 jak założył niższe koła z przodu a z tyłu wyższe (inny profil przy tej samej szerokości opony) to od razu mu waliło będami systemów trakcji a gdy założył jak książka pisze to jak ręką odiął i wszystko wróciło do normy i zero błędów :cool2:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.