Skocz do zawartości

[E81/E82/E87/E88] Wszystko o oponach i felgach


wirciak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Teoretycznie moje assistance działa w całej europie (z wyłączeniem Rosji), może twoje też ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos pisal ze 8 cali z et 35 nie miesci sie z przodu

Dobrze wiedzieć. :wink: Czyli felgi 8 cali już są za szerokie.

 

W swojej mam teraz założone 16" z "trójki", ET-36. Mam też (w garażu) i 17" oryginał z "jedynki", ET - 47. Oczywiście żadna nie ma 8 cali.

Jak dla mnie te mniejsze dobrze się prezentują. Wystają chyba wystarczająco. Nie ocierają mi o nic. Profilaktycznie założyłem jeszcze chlapacze (oryginalne przód i tył).

Ale być może jestem w błędzie, bo pomimo 286 wyświetleń mojej galerii, to komentarza jeszcze nikt nie zamieścił. :shock:

 

Co do dojazdówek... czyżby były różne ich rozmiary do beemek? :mrgreen:

Zawsze myślałem, że obwód opon, czy to 15", czy 18", powinien być zawsze taki sam, bo zmienia się tylko profil (wysokość) opony. Proporcjonalnie im większa felga, tym niższy profil opony (uwzględniając dopuszczalną tolerancję na obwodzie). Inaczej będą przekłamania w kilometrach, prędkości. Pominę osiągi, komfort itd. bo nie o tym temat.

W przyszłości przymierzam się do zarzucenia opon 17" nie run&flat. Zestawem naprawczym będzie jednak wypełniacz w spray'u. Miałem okazję go sprawdzić. Od ponad pół roku jeżdżę z nim w oponie i jest ok. Powietrze nie uchodzi. Ciężka do wykrycia dziurka, była w tak niefortunnym miejscu, że serwisant nie podjął się naprawy przez kołkowanie, a tak się jeszcze złożyło, że nie miał ani doświadczenia co do demontażu run flatów, ani odpowiedniej maszyny.

 

Co mnie skłoniło do zastosowania wypełniacza w spray'u? Ano to, że jeszcze nigdy w życiu nie rozerwało mi opony w strzępy, (jak to najczęściej bywa w ciężarówkach, w których panuje ciśnienie nawet do 12 bar). Tym bardziej opona run flat, na której (bez powietrza) można przejechać (jak podają żródła) nawet 200km. i to z prędkością taką jak na "dojazdówce".

Wożę też ze sobą w schowku zestaw składający się ze specjalnego szydła i surowca (sznurka).

Oczywiście, uszkodzenie opony (zwłascza tej nie run flat) może być tak duże, że żaden powyższy zestaw nie zda egazaminu. Wtedy jednak na "zwykłych" oponach w dalekie podróże po autostradach bez ubezpieczenia asistance, bym się nie wybierał.

 

Mimo wszystko, czekam na wypowiedzi (zwłaszcza wrażenia z jazdy) osób które zastosowały (stosowały) już wypełniacze w spray'u. Nie są one nowością na rynku i wiem że mają mnóstwo przeciwników.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

 

To mój pierwszy post na forum i zarazem pierwsze pytanie, na które nie znalazłem niestety odpowiedzi. Podczas inicjacji ciśnienia powietrza w oponach w mojej e81, wybierając w komputerze odpowiedni symbol i przytrzymując przycisk, zamiast napisu INIT wyskakuje mi RESET. Po dłuższym przytrzymaniu wyskakuje 'ptaszek potwierdzenia' resetu. Co to oznacza? Dlaczego nie wyświetla mi się napis INIT? Czy każda e81 jest standardowo wyposażona w tę funkcję?

 

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę to u mnie jest tak samo, czyli nie masz się co obawiać, raczej poprawnie zainicjowałeś. Rozumiem, że nie pali Ci się żółta kontrolka ciśnienia?

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka nie pali się, tzn. nie pali się na panelu kontrolek (a powinna?). Bardziej mnie ciekawiło jaka jest różnica między INIT a RESET, bo w instrukcji napisane jest jak przeprowadzić procedurę dla tej pierwszej a o drugiej nic nie jest napisane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Wydaje mi się, że RESET można zrobić wtedy kiedy wystąpił błąd. A INIT, jak jest wszystko OK. Czyli jak masz błąd i chcesz zrobić INIT to wypadałoby 2x wykonać tą samą procedurę (za pierwszym razem zrobi się RESET a za drugim INIT) - ale pewności nie mam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że RESET można zrobić wtedy kiedy wystąpił błąd. A INIT, jak jest wszystko OK. Czyli jak masz błąd i chcesz zrobić INIT to wypadałoby 2x wykonać tą samą procedurę (za pierwszym razem zrobi się RESET a za drugim INIT) - ale pewności nie mam.

 

@kubik, niestety nie zadziałała Twoja podpowiedź- mimo prób jak napisałeś. Dodam, że na nalepce na progu drzwi z informacjami o oponach, felgach itd. mam właśnie symbol opony z wykrzyknikiem z podpisem RESET. Kto jest w stanie mi powiedzieć o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKoro komputer normalnie podczas jazdy nie pokazuje Ci tego symbolu z wykrzyknikiem to wydaje mi się, że czujnik masz zainicjalizowany. Może w podpisie jest reset.. nie wiem w e81 moze tak nazwali? w sumie jutro sprawdze u siebie. Wydaje mi sie, ze niepotrzebnie sie przejmujesz, ze cos jest nie tak.

To i tak jest wielka lipa, kiedys przebilem opone o mega dziure, przejechalem 300m i nagle czulem ze mam totalnego kapcia, komputer nic nie pokazał nawet.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
SKoro komputer normalnie podczas jazdy nie pokazuje Ci tego symbolu z wykrzyknikiem to wydaje mi się, że czujnik masz zainicjalizowany. Może w podpisie jest reset.. nie wiem w e81 moze tak nazwali? w sumie jutro sprawdze u siebie. Wydaje mi sie, ze niepotrzebnie sie przejmujesz, ze cos jest nie tak.

To i tak jest wielka lipa, kiedys przebilem opone o mega dziure, przejechalem 300m i nagle czulem ze mam totalnego kapcia, komputer nic nie pokazał nawet.

Bo to jest po to, żebyś wiedział o przebiciu jak nie poczujesz ;) Przy Runflat możesz mieć ciśnienie równe zero i tego nie poczujesz. Jak poczujesz to komputer nawet nie musi Cię informować ;) A, że całość działa tak, że żeby zasygnalizować problem potrzebuje kawałka drogi to aż tak bardzo to nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum. W związku zbliżającej się zimy chciałbym kupić komplet felg aluminiowych stąd moje pytanie. Teraz mam założone oryginały o parametrach 7Jx16 ET44, mam możliwość kupienia fajnych felg 7Jx16 ET 34 (pochodzące z BMW E90), czy te felgi bedą pasowały?? Rozumiem że im mniejsze ET felgi będą bardziej wystawały poza obrys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy do opon typu run flat potrzebne są specjalne felgi czy standardowe. Chodzi mi o felgi stalowe.

Pozdrawiam

Jarek

Producent zaleca, że do opon run flat wymagany jest inny rant felgi, typ nazywa się EH2. Jeżeli znajdziesz takie stalówki to będą Ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.