Skocz do zawartości

[E81/E82/E87/E88] Wszystko o oponach i felgach


wirciak

Rekomendowane odpowiedzi

18 cali M-Pakiet do jedynki wchodzą bez żadnych problemów.

19 cali wchodzi, ale zależy jaki model felg: jakie ET i szerokość felgi. Z 19' na przodzie nie ma problemów, tył w zależności od felgi... albo bez problemu, albo trzeba wykonać pracę nad błotnikami, podwijając umiejętnie ranty do góry :)

Z tego co pamiętam felgi Performance np 313 wchodzą do jedynki: Przód: 8 x 19 ET37 mit 225/35 ZR19 Tył: 9 x 19 ET39 mit 255/30 ZR19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z tego co pamiętam felgi Performance np 313 wchodzą do jedynki: Przód: 8 x 19 ET37 mit 225/35 ZR19 Tył: 9 x 19 ET39 mit 255/30 ZR19

 

jesteś pewny na 100% :?: ja myślę ostro nad nimi nawet z Karolem ustawiłem się na przymiarkę ale coś tył 255 wydaje mi się że może obcierać :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam trochę inne pytanie, wie ktoś może czy przy montażu felg aluminiowych tak samo jak przy stalowych można stosować smar miedziowy aby się koła nie zapiekały czy do aluminiowych to jest jakiś inny np. na bazie aluminium? Nie wiem czemu ale ostatnio w mojej jedynce miałem problem ze zdjęciem felgi, przed montażem wyczyściłem piasty do "białego" i pomalowałem srebrną farbą wysokotemperaturową taką do układów wydechowych. Niestety nie posmarowałem żadnym smarem gdyż nie miałem żadnego odpowiedniego :mad2: ale teraz przy zmianie kół na letnie chce to zrobić dlatego pytam co będzie najodpowiedniejsze.

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie, wie ktoś może czy przy montażu felg aluminiowych tak samo jak przy stalowych można stosować smar miedziowy aby się koła nie zapiekały czy do aluminiowych to jest jakiś inny np. na bazie aluminium? Nie wiem czemu ale ostatnio w mojej jedynce miałem problem ze zdjęciem felgi, przed montażem wyczyściłem piasty do "białego" i pomalowałem srebrną farbą wysokotemperaturową taką do układów wydechowych. Niestety nie posmarowałem żadnym smarem gdyż nie miałem żadnego odpowiedniego :mad2: ale teraz przy zmianie kół na letnie chce to zrobić dlatego pytam co będzie najodpowiedniejsze.

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matti Dziękuję Ci za odpowiedź, prawdopodobnie zdecyduję się na 18". Są zdecydowanie mniej problematyczne, a i tak mogą ładnie się prezentować.

 

Problemem u mnie jest brak M-pakietu czy Aeurokitu zewnętrznego, więc samochód jest raczej "grzeczny" z wyglądu, dlatego raczej odpuszczę te 19". Poza tym tak wielkie koła kryjące standardowe hamulce też mogą przywoływać karykaturalne skojarzenia. Za kilka tygodni zdecyduje się ostatecznie. Czy trzeba w jakiś sposób korygować ustawienia prędkościomierza i licznika odległości przy założeniu standardowych 18" M-pakiet lub M-Performance dedytkowanych do E87/E82 ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybkie pytanie, mam zajawkę na felgi 18'' styling 264.

W OEM widzę że przód podają szerokość 7,5'' ET49 a tył 8,5'' ET52.

Czy jeżeli założę komplet o parametrach 8,5 ET52 to mi to na przód wejdzie czy nie?

pzdr

wcześniej mi odpowiedzieliście, że 225/40 spokojnie wejdą, tak tylko się zastanawiam jak 225/40 będzie się układała na feldze o szerokości 8,5" (na tyle) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada to ok, kolega Kamil z tego forum ma wlasnie te felgi z oponami 225 http://img194.imageshack.us/img194/2520/img4051mh.jpg

 

jak chcesz to możesz na 8,5 wrzucić opony 255/35r18 (Z4 tak miało fabrycznie) lub 245/35r18 (135i tak mialo fabrycznie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada to ok, kolega Kamil z tego forum ma wlasnie te felgi z oponami 225 http://img194.imageshack.us/img194/2520/img4051mh.jpg

 

jak chcesz to możesz na 8,5 wrzucić opony 255/35r18 (Z4 tak miało fabrycznie) lub 245/35r18 (135i tak mialo fabrycznie)

no właśnie o to mi chodzi, bo opon w rozmiarze 225/40 jest znacznie więcej i mają lepsze ceny niż 245/35.

A podejrzewam, że 225/40 jak założę na felgę 8,5'' to chyba dramatu nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji czy na felgi Double Spoke 207 (wszystkie 4) da radę założyć 4x 205/50 ? czy lepiej 4x 225/45 ? chodzi o to, że chciałbym mieć lepszy komfort na naszych kochanych drogach.Wiem, że oryginalnie bmw podaje, że na przód 205/50 a tył 225x45, ale chciałbym kupić cztery takie same opony, żeby je zamieniać z przodem jak już tył trochę się zedrze.

 

Czy może ktoś polecić gdzie warto kupować opony? jakieś sprawdzone miejsce z sensownymi cenami?

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji czy na felgi Double Spoke 207 (wszystkie 4) da radę założyć 4x 205/50 ? czy lepiej 4x 225/45 ? chodzi o to, że chciałbym mieć lepszy komfort na naszych kochanych drogach.Wiem, że oryginalnie bmw podaje, że na przód 205/50 a tył 225x45, ale chciałbym kupić cztery takie same opony, żeby je zamieniać z przodem jak już tył trochę się zedrze.

 

Czy może ktoś polecić gdzie warto kupować opony? jakieś sprawdzone miejsce z sensownymi cenami?

 

Ja polecam portal www.oponeo.pl mają dobre ceny i duży wybór, osobiście kupuję tam już od 5 lat opony do różnych aut i nie tylko sobie. A co do Twojego pytania no to tak... oczywiście da radę założyć takie same opony na wszystkie felgi ale trzeba się liczyć z tym, że mając szersze felgi z tyłu to te opony będą inaczej się na nich układać i tym samym inaczej zużywać, więc potem jak zechcesz sobie je przerzucić na przód i na odwrót to może być problem ale nie jest to reguła... niech najlepiej się wypowie ktoś kto się orientuje w tym temacie.

 

P.S. O jakim rozmiarze piszesz 17" czy 18" z doświadczenia wiem (kupowałem tera na dniach nowe opony), że 205/50 R17 były droższe niż 225/45 R17 :)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O 17 oczywiście (double spoke 207). Czyli lepiej kupić te szersze? nie mówię o cenie, bardziej się liczy komfort dla mnie.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O 17 oczywiście (double spoke 207). Czyli lepiej kupić te szersze? nie mówię o cenie, bardziej się liczy komfort dla mnie.

 

Zapytałem o rozmiar bo nie byłem pewny o których felgach piszesz, gdyż Styling 207 to chyba nie double spoke tylko M Doppelspeiche... ale mogę się mylić.

 

Hmm... trochę nie rozumiem Twojego toku rozumowania... przecież w większym stopniu na komfort podczas jazdy wpływa wysokość felgi niż jej szerokość no chyba, że zmieniamy standardowe 205 na 245 to fakt wtedy odczujemy to podczas prowadzenia ale nie jak zmieniamy jeden czy dwa numery. Z resztą jak sam widzisz standardowo masz z przodu węższe opony a z tyłu szersze i czujesz to podczas jazdy w jakiś sposób? Dlatego ja jednak bym bardziej się przejął ceną niż tą szerokością bo różnica w cenie jest jednak znacząca, dla przykładu podsyłam przykładowe oponki:

 

http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-advan-sport-v103-205-50-r17-93-y

http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-advan-sport-v103-225-45-r17-94-y

 

Za parę dni będę mógł coś o nich więcej powiedzieć na razie mogę tylko tyle że są ładne :8)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej mi chodzi o profil opony 45 a 50 to jakaś różnica jest, nie wiem czy faktycznie aż tak dużo odczuję różnicy. Tak samo szerokość, węższa opona pewnie będzie mniej odczuwać koleiny...ale może to olać.

 

Chodzi o to, że standardowo w lato na tych felgach mam run flaty przód 205/50 a tył 225/45 czyli po bożemu do tych felg (chcę się ich pozbyć bo jest za twardo, poza tym są na wykończeniu). Teraz na zimę mam felgi 16 cali z oponami 205/55 i dużo lepszy komfort odczuwam w porównaniu z tamtymi na lato.. dlatego chciałem jak najbardziej zbliżyć się do tego rozmiaru (oczywiście zmiana felg na mniejsze nie wchodzi w grę, bo te mi się bardzo podobają). Chyba zdecyduję się na 4x 225/45 tylko pytanie czy na tych felgach faktycznie będę mógł co sezon zamieniać tył z przodem? czy tak jak pisałeś trochę inaczej opona będzie się zużywać i nie będę mógł nimi mieszać.

 

Daj znać koniecznie jak te Yokohamy się sprawują. Trzeba coś niedługo kupić :)

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil opony to jak pewnie wiesz, jest to stosunek wysokości do szerokości opony wyrażony w % zatem profil 45 przy szerokości 225 to nie to samo co 45 przy 205 tak samo przykładowo opona 205/50 nie będzie miała takiej samej wysokości na szerokiej i na wąskiej feldze:) Tym samym jak założysz cztery takie same opony na te felgi co masz czyli na 7" z przodu i 7,5" z tyłu będziesz miał różne wysokości kół... może nie będą to wielkie różnice ale będą. Mogę strzelić w ciemno, że opona 205/50 ma taka sama wysokość jak 225/45 bo właśnie o to chodzi z tymi rożnymi profilami u nas by koła z tyłu nie były ani mniejsze ani większe od przednich bo przecież felgi są takie same z przodu i z tyłu (17") :)

 

Ja na Twoim miejscu bym bardzo nie kombinował i kupił zwykłe opony w takim rozmiarze jak podaje producent, przy normalnej eksploatacji zarówno tylne jak i przednie opony bedą Ci się równomiernie zużywały a jak nawet któreś szybciej polecą to sobie najzwyczajniej wymienisz tylko te co będzie trzeba :)

 

Ja też mam na zimę komplet felg w rozmiarze 16" z oponami 205/55 i czuję pewną różnicę w twardości ale nie jest to wielka różnica.... tylko, że ja na lato mam również zwykłe opony a nie runflaty :duh:

 

OK dam Ci znać co do opon ale niestety nie wcześniej niż za dwa tygodnie bo w chwili obecnej mam felgi w renowacji ale jak firma się nie popsuła to będą :cool2: kiedyś już miałem w innym aucie opony Yokohama i byłem bardzo z nich zadowolony dlatego i tym razem kupiłem je tylko inny nowszy model :)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ja na pewno bym nie kombinował z zakładaniem 205 na przód i tył. Z powodów ekonomicznych na przód i tył założyłem 225. Jeśli cena nie jest dla Ciebie istotna to zakładaj tak jak w katalogu... 225 na tył i 205 na przód. Przekładanie szerszych felg na przód i węższych na tył to coś nie tak :) Jak już będziesz koniecznie chciał to przy wyważaniu najwyżej przełożysz opony z felgami.

 

Jak Ci za twardo to pomyśl o jakiś oponach z miękką gumą. Michelin są np. miękkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na pewno bym nie kombinował z zakładaniem 205 na przód i tył. Z powodów ekonomicznych na przód i tył założyłem 225. Jeśli cena nie jest dla Ciebie istotna to zakładaj tak jak w katalogu... 225 na tył i 205 na przód. Przekładanie szerszych felg na przód i węższych na tył to coś nie tak :) Jak już będziesz koniecznie chciał to przy wyważaniu najwyżej przełożysz opony z felgami.

 

Jak Ci za twardo to pomyśl o jakiś oponach z miękką gumą. Michelin są np. miękkie.

 

Dokładnie, dobrze kolego prawisz :cool2: z tym, że moim zdaniem komicznie może wyglądać szerszy laczek z przodu a węższy z tyłu w E87 :mrgreen: więc ja osobiście bym sobie odpuścił ten manewr z przekładką felg tył/przód... jak się szybciej zużyje tylny laczek to po prostu się go wymienia a przedni zostawia...

 

A jeżeli chodzi o twardość to ja proponuje zacząć od zmiany opon typu RUN ON FLAT na zwykłe i to już powinno sporo dać ;) a jak nadal to mało to trzeba zmniejszyć rozmiar felgi... :cry2: albo się przyzwyczaić :norty:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
No dlatego napisałem, że nie zamieniałbym kół. Trochę mało precyzyjnie napisałem, ale chodziło mi o to, że jeśli już to przy opcji z takim samym profilem, zamieniłbym same opony bez felg - kto wie, może sam tak kiedyś zrobię (jeśli będzie ku temu okazja i powód). Ale jeśli nie przejmowałbym się kasą, to kupiłbym profile wg. katalogu i jak któraś oś by się zużyła to bym ją wymienił na nową (bez przekładek).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życzę Tobie samej przyjemności z nowego ogumienia. I będę zobowiązany, jeśli podzielisz się doświadczeniami :)

 

Pozdrawiam.

 

 

Jak tylko założę letni komplet felg z nowymi gumami to napiszę jakie wrażenia ale chwilowo u mnie zima nie odpuszcza i dziś na nowo zasypało śniegiem :mad2:

 

Polecam toyo t1r . Doskonała trakcja , indeks do 300 , świetna na mokrym , ma rant ochronny na felgi i dobra cenę :-)

 

Miałem kiedyś już te oponki w innym aucie, moim zdaniem Yokohama jest lepsza :cool2:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życzę Tobie samej przyjemności z nowego ogumienia. I będę zobowiązany, jeśli podzielisz się doświadczeniami :)

 

Pozdrawiam.

 

 

Jak tylko założę letni komplet felg z nowymi gumami to napiszę jakie wrażenia ale chwilowo u mnie zima nie odpuszcza i dziś na nowo zasypało śniegiem :mad2:

 

Polecam toyo t1r . Doskonała trakcja , indeks do 300 , świetna na mokrym , ma rant ochronny na felgi i dobra cenę :-)

 

Miałem kiedyś już te oponki w innym aucie, moim zdaniem Yokohama jest lepsza :cool2:

 

Może i lepsza ale toyo ma ładniejszy bieżnik ! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i lepsza ale toyo ma ładniejszy bieżnik ! :-)

 

Oczywiście traktuję tą odpowiedz jako żart :mrgreen: bo może i ma ładniejszy, chociaż to kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje... ale chyba nie kierujesz się wyglądem bieżnika przy wyborze opon :duh:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.