Skocz do zawartości

sprawdzenie przepływomierza - INPA


zdeniu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

arczi,masz dużą korekcje na wtryskach,nie kopci?wygląda jakby wtryski lały

 

Po czym wnosisz, że ma dużą korekcję? Przecież jak na moje oko to prawie fabryczne wartości... :? :? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kilka miesięcy temu, sprowadzona od sąsiadów, przebiegu nie sprawdzałem bo nie mam gdzie ( posiadam interfejs, ale nie co dalej..) a Vin WBAAP91010JH88400

 

 

215 000, a czemu pytasz??

 

 

 

To tak jak przypuszczałem - 215 tys km kolego w Twoim aucie było w 2007 roku.

Info pewne.

 

Czyli teraz może mieć swobodnie ok. 300-350 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocno przyblizone wartości to ok. 1:10

Czyli jak ma 6500 UB hours - to moze mieć 500-600 tys km.

Kolega miał 4140 UB hours i wyszło ok. 300 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przyjąć jakąś rozsądną prędkość średnią z jaką samochód mógł się przemieszczać przez ten czas moto godzin. Założenie prędk. 100km/h zwłaszcza na polskich drogach jest bez sensu (no chyba że ktoś jeździ tylko drogami szybkiego ruchu i najlepiej w nocy) normalnie prędk. 60-70km/h jest max. jaki możemy uzyskać na polskich drogach, jeżeli dojdzie do tego miasto i korki prędkość średnia drastycznie spada. Na drogach europy jest lepiej jednak założenie 100km/h wydaje mi się też nazbyt przesadne. Zwróćcie tylko uwagę ile czasu gdzieś samochód stoi, a silnik pracuje. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

 

Proszę o pomoc w analizie odczytów z INPY:

 

Przepływka wymieniona, ale nie zaadaptowana. Czy możliwe, że jest do wymiany?

 

-3 bieg 2000 obr/min

http://s6.ifotos.pl/mini/2000-obrj_xrxesxs.jpg

 

-3 bieg 3000 obr/min

http://s6.ifotos.pl/mini/3000-obrj_xrxesnw.jpg

 

- gaz w podłodze

http://s6.ifotos.pl/mini/gaz-do-de_xrxesnq.jpg

 

Czy ciśnienie doładowania nie jest zbyt małe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocno przyblizone wartości to ok. 1:10

Czyli jak ma 6500 UB hours - to moze mieć 500-600 tys km.

Kolega miał 4140 UB hours i wyszło ok. 300 tys km.

 

 

Przyjmuje się prędkość średnią ok. 70km/h x UB operating hours i mniej więcej otrzymujesz realny przebieg...

Kiedyś ktoś w ten sposób sprawdzał przed zakupem auto i się pokrywało z realnym przebiegiem potwierdzonym w ASO

 

BTW. Ja mam u siebie zmieniony UB hours na więcej tj. z 3300 na 4300 po tym jak reanimowali moje DDE 4.0 na stole po nie udanym flaszu :mad2:

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy ciśnienie doładowania nie jest zbyt małe?

 

Wygląda na to, że masz gdzieś nieszczelność w dolocie - sprawdź mocowanie dolotu wraz z uszczelniaczem przy turbinie oraz uszczelki w szybko złączach przy intercoolerze...

Ewentualnie przeczyść z nagaru czujnik doładowania ciśnienia w kolektorze ssącym...

 

Przepływka w twoim roczniku auta nie wymaga adaptacji. Dotyczyło to starszych DDE a Ty masz już nowsze...

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam Kolegów! Chciałbym podłączyć się do tematu-mam problem z nadmiernym kopceniem mojego BMW przy stałej prędkości nie ma problemu ale kiedy chce przyspieszyć kopci na czarno w dzień nie jest to za bardzo widoczne, bardziej wieczorem kiedy ktoś jedzie za mną na światłach. Poza tym bardzo ciężko się zbiera. Przykładowo kiedy jadę na 4tym biegu i przyspieszam to dopiero przy 2,5 tyś obrotów czuć jak auto wyrywa się do przodu przy tej samej pozycji pedału gazu. W dodatku słychać dziwną prace silnika jakby jechał pod górę na za wysokim biegu i wtedy występuje kopcenie. Dziś jadąc do pracy na 5tce jechałem 110km/h podczas przyspieszania zobaczyłem strugi dymu na światłach samochodu za mną - jak zdejmę nogę z gazu i powoli dodaje to aż tak nie kopce

Odma wymieniona. Przewody podciśnienia też. Turbo ma książkowe luzy, filterek elektrozaworu turbiny wyczyszczony, EGR wyczyszczony, brak klapek w kolektorze, auto zostało wyprodukowane 09/2001 i nie ma chodniczki spalin.

Czytałem że może to być problem z przepławką. Pomiary przedstawiam poniżej.

 

PMIAR PRZY 3.500 tyś obr. trzeci bieg na tempomacie

 

http://img32.imageshack.us/img32/5263/6j58.png

 

http://img203.imageshack.us/img203/8982/cg1b.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podpowie mi ktoś w jaki sposób sprawdzić przepływke w M54B30 w INPA? Nie moge nidzie znaleźć pozycji air mass itp a "przeleciałem" już chyba wszystkie opcje...

Borykam się z falowaniem obrotów (a nawet gaśnieciem auta) przy dojeździe do świateł i wbijaniu sprzęgła, obroty na łeb na szyję do 500 i wraca do 1000 i znowu się waha i dopiero stabilizuje. Zanim kupiłem swojego kompa pojechałem po zakupie do pro seriwisu tylko od BMW (BawarianWorks w Warszawie) i oni zrobili mi kompleksową diagnozę całego silnika itp. W sumie powiedzieli że silnik zegareczek wszystko super Vanosy itp itd tylko do wymiany sonda lambda sensor 2 od cylindrów 4,5,6 oraz zawór biegu jałowego. No to na 1 ogień poszedł "krokowiec" bo lambda zawsze się "świeci" przy błędnej mieszance. Bez zmian. No to w między czasie nabyłem swój interfejs i sam zacząłem bawić się w diagnozę. Komp pokazuje tylko uszkodzone grzanie sondy lambdy ale za katalizatorem (downstrem sensor 2) więc tylko eko sondy która nie ma wpływu na pracę silnika. Ktoś podrzucił temat przepływki, znany i lubiany temat użytkowników BMW. No to powiedzieli żeby spr w INPA a najlepiej po prostu ją odłączyć. No to tak zrobiłem. Auto po odłączeniu mam wrażenie bardziej wyrywa do przodu np przy puszczaniu sprzęgła na jedynce. I może trochę żwawsze jest ale tego na 100% nie powiem. Jedyne co na pewno się zmieniło to spalanie, ok 1,5l większe przy jeździe z odpiętą. Kupiłem "krokowca" ( ponad 600 zł) gdzie teraz nie jestem pewien czy to w ogóle było konieczne :( (no ale auto moje na lata więc załóżmy że przynajmniej będę miał z tym spokój) filtr paliwa także bo nie wiem kiedy był zmieniany a to w sumie też dość istotna część (200 zł) no a lambdy akurat nie kupowałem bo dostałem od kolegi dobrą używkę. Wczoraj wymieniłem wszystkie świece na NGK katologowe do tego silnika 4 elektrodowe (280zł). Pisali mi na innym forum od BMW żeby spr jeszcze uszczelki od kolektora ssącego. No to już zamówiłem te dwie uszczelki i czekam na przesyłkę. Robota prawdopodobnie w poniedziałek. Jeśli to nie pomoże to kurde musi chyba już być przepływka.

 

Wymieniłem już:

 

1. krokowiec na nówkę ori BOSH

2. filtr paliwa ori BOSH

3. sondę lambda wymieniłem sensor 2 (4,5,6 cylindry) dla świętego spokoju = sprawdzenia - na dobrą sprawną używkę

4. świece NGK katologowe do M54B30 4 elektrodowe

5. czekam na przesyłkę z uszczelkami do kolektora ssącego i w poniedziałek będzie wymiana

6. cały dolot sprawdzony - szczelność od przepływki do krokowca

 

Ponawiam moją prośbę czy pomoże mi ktoś w kwestii sprawdzenia przepływki za pomocą INPA?

 

z góry bardzo dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.