Skocz do zawartości

Zakup "piątki" prosze o pare rad


pepe1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Kupiłem BMW E34 525 w benzynie z 91r za 300 euro, autko przed moim zakupem stało rok czasu, wiec jest pare rzeczy do zrobienia, mianowicie: olej do wymiany, nie działająca elektryka, nie świecące lewe światło mijania mimo sprawnej żarówki i bezpiecznika, nie działające światła wsteczne mimo sprawnych żarówek i trzymające hamulce z tyłu, a ponadto auto ma dość silne drgania na kierownicy przy 90km/h, niektórzy twierdzą, że trzeba wywarzyć koła, ja jednak wolę sie upewnić. Wiem, że powinienem szukać takich tematów na forum ale proszę czy byłby ktoś tak życzliwy i doradził mi co zrobić z moimi problemami z autkiem. zaznaczam, że chciałbym wszystkich napraw dokonać samemu. I chciałbym aby ktoś wyraził opinię czy opłacało się kupić te autko za taką kwotę. Serdecznie pozdrawiam wszystkich szczęśliwych posiadaczy tego modelu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie kierownicy pomiędzy 80 a 100km/h to na 100% krzywe lub nie wyważone koła. Może oczywiście być to zarówno kwestia felgi jak i opony.

 

Uff, kamień z serca, już bałem się że to coś poważniejszego... Dzięki wielkie :) Czekam na inne odpowiedzi na reszte pytań. Pozdrawiam wszystkich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chciałbym aby ktoś wyraził opinię czy opłacało się kupić te autko za taką kwotę.

 

Na podstawie tylko tego opisu ciężko to stwierdzić, rachuneczek podliczysz po rejestracji i pierwszym tankowaniu sprawnego autka.

Ja życzę powodzenia w naprawach , a jeśli chodzi o tylne hamulce zobacz może masz się dostrojony hamulec ręczny? felgi i opony sprawdź koniecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o elektrykę to sprawdź jeszcze przekaźniki. Jeśli można założyć że przed postojem elektryka była sprawna to kable raczej można wykluczyć, ale pozostają wszystkie styki - przekaźniki, wyłączniki...

 

Jeśli chodzi o trzymające tylnie hamulce to możliwe przyczyny:

1. Trzymający ręczny

- albo zardzewiała linka - wymiana linki

- albo zardzewiały mechanizm w bębnie - oczyścić mechanizm i zabezpieczyć.

2. Zardzewiałe tarcze w skutek postoju - oczyścić tarcze

3. Zardzewiałe tłoczki w zaciskach - najlepiej wymienić zaciski...można rozebrać zacisk i go dokładnie wyczyścić ale temat będzie powracać. No chyba że samochód będzie służyć do codziennej jazdy to wtedy nie zdąży wrócić.

 

Jeśli chodzi o cenę to 300E (przy dzisiejszym kursie 3,88zł/euro to jest 1164zł) to jest to wg mnie wmiarę normalnie. Koszty rejestracji w kraju wyniosą pewnie drugie tyle. No chybaże ma blacharkę i silnik w bardzo dobrym stanie to wtedy jest to śmiesznie mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu posiadam hamulce tarczowe... Elektryka była wcześniej sprawna ale zaczełem się bawić i przestała działac :mad2: Silnik pracuje równiutko, zwłaszcza po wymianie oleju zaczoł pracować bardzo cicho. A co do blacharki to stan niemal że idealny, tylko mała plamka rdzy przy wlewie paliwa. Gdzie szukać tych przekaźników od elektryki? Dziękuje wszystkim za pomoc ! :)|

 

 

 

 

Prosilbum o jakąś rade, nie moge znaleść przyczyny nie działających elektrycznych szyb, zero reakcji na przycisk. Podejrzewam, że poprzedni właściciel sam zamontował elektrykę, czy mogłby ktoś poradzić jak to naprawić bez pomocy elektryka? Z góry dziękuje za pomoc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz motor 12V -w co troche wątpie bo to już 91r.-to jeszcze wymień pasek rozrządu.Skoro sam nie wiesz czy masz M20 czy M50-sprawdź i wtedy sie okaże czy masz dodatkowe koszty czy nie.

Co do szyb-także przekaźniki mogą to byc.Bezpieczniki sprawdziłeś?

300 ojro-wg mnie troche mało,ale czy było warto to juz Ty ocenisz za jakiś czas.

Pozdrawiam

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Z tyłu posiadam hamulce tarczowe... Elektryka była wcześniej sprawna ale zaczełem się bawić i przestała działac :mad2: Silnik pracuje równiutko, zwłaszcza po wymianie oleju zaczoł pracować bardzo cicho. A co do blacharki to stan niemal że idealny, tylko mała plamka rdzy przy wlewie paliwa. Gdzie szukać tych przekaźników od elektryki? Dziękuje wszystkim za pomoc ! :)|

Prosilbum o jakąś rade, nie moge znaleść przyczyny nie działających elektrycznych szyb, zero reakcji na przycisk. Podejrzewam, że poprzedni właściciel sam zamontował elektrykę, czy mogłby ktoś poradzić jak to naprawić bez pomocy elektryka? Z góry dziękuje za pomoc. :)

 

 

Tarczowy z tyłu masz hamulec zasadniczy, a pomocniczy (ręczny) jest bębnowy ze szczękami. Jak zdejmiesz tarczę z tyłu, to się dowiesz, jak to wygląda albo odsyłam tu: www.realoem.com .

 

Odnośnie elektryki szyb, to szukaj modułu, przekaźników i bezpieczników po stronie kierowcy pod kanapą z tyłu.

 

Dalej, rocznik 1991 to bezsprzecznie M50. A jeżeli jest to Twoje pierwsze BMW, to na prawdę polecam lekturę typu "Sam naprawiam" oraz instrukcję użytkowania, bo mimo wieku, może jeszcze Cię zaskoczyć paroma rozwiązaniami.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie najlepiej jak rozkodujesz kod VIN wtedy bedziesz wiedział co ten samochód przyt wyjeżdzie z fabryki miał zamontowane...bo piszesz ze wlasciciel prawdopodobnie zamontowal elektryke....w VINie masz wszystki napisane i nawet jaki typ motoru itp...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.