Skocz do zawartości

316 m43 silnik się grzeje, czy przez termostat ?


xxxander3000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam bmw 316 z silnikiem m43, jakiś czas temu wymieniałem chłodnice i myślę że odpowietrzony jest dobrze, bo powietrze już nie leci z płynem z korka odpowietrzającego. Jest tak termostat mam uszkodzony, w zimie silnik był niedogrzany, wskazówka się wychylała ledwo za niebieskie, czyli mam włączony cały czas duży obieg, teraz kiedy na dworze jest ciepło na trasie temteratura / wskazówka idzie na środek, a podczas dłuższego postoju zaczyna się grzać i idzie w strone czerwonego (jeszcze nie pozwoliłem żeby doszło na czerwone, dochodzi do pierwszej kreski za środkiem.) Czy to może być wina termostatu ? kiedy mam cały czas duży obieg ? to chyba nie powinien się przez to grzać... ?

Nie wiem jak z wiskozą, kręci wiatrak cały czas, aczkolwiek jak silnik jest nagrzany to nie wiem czy kręci dużo szybciej...

Dajcie jakieś porady, wskazówki. Żeby nie wchodzić w niepotrzebne koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest cały czas na dużym obiegu to nie ma prawa się przez to przegrzewać, chyba że się tak śmiesznie wiesza że np jest po miedzy małym a dużym obiegiem, jest otwarty ale do połowy i stąd mniejsza prędkość przepływu płynu (raczej rzadko się tak termostaty psują ale zdarza się, znajomy w E34 520 tak miał). A chłodnica równomiernie się nagrzewa? Nie ma tak ze np jedną strona jest już dość ciepła a druga zimna? Ja bym najpierw wymienił termostat (do Twojego silnika nie jest specjalnie drogi) bo i tak wypada to zrobić, a potem gdy problem zostanie myślał nad wiskozą, pompą wody. Możesz spróbować jeszcze raz odpowietrzyć, przy odkręconym odpowietrzniku i korku od zbiorniczka duś mocno wszystkie węże od chłodzenia, czasem stanie duża bańka powietrza i nie chce puszczać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też mi przeszła taka myśl, że może duży obieg nie jest CAŁKIEM włączony... A chłodnicy nie macałem.. a sprawdze to. Nie wiem jak to jest z wiskozą, wiatrak kręci się normalnie (da sie go zatrzymać [jakąś tekturą]) gdy silnik jest zimny, a gdy jest nagrzany to w sumie nie widzę żeby specjalnie szybciej kręcił. Co do pompy wody, nie wiem.. obieg jest, bo widzę pod korkiem wlewu chłodnicy jak leci plyn ciurkiem [przy dodaniu gazu przyśpiesza]. Już przy temperaturach 15 stopni w korku przy długim postoju wskazówka wychodzi poza środek, a co byłoby przy wyższych temperaturach. Oczywiście jak ruszam wtedy się temperatura normuje.

Ale będe coś robił, termostat będzie chyba pierwszy, jak będzie dalej kiepsko to co ? wiskoza chyba ? widziałem tu temat albo link do tematu o regeneracji wiskozy.. i zacząłem nad tym myśleć jakbym dał rade, bo z kasą cienko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

To może ja się podłączę. Moje el wozo to E36 316i z 1998 M43.

Mam podobny problem: podczas jazdy po kilku km zaczyna się grzać do trzeciej kreski, a na postoju [ jałowe obroty ], w mieście albo w korku nawet do połowy między trzecią a czerwonym polem.

Ostatnio wymieniałem wąż do chłodnicy, odpowietrzałem 3 razy [ wygląda na odpowietrzony, ogrzewanie śmiga jak ta lala ] i nic to nie dało.

Zauważyłem, że jak chwilę pogazuję go na postoju, to temperatura spada do optimum. Przed awarią i wymianą węża nic się nie działo, temperatura zawsze utrzymywała się w okolicach środkowej kreski.

Zastanawiam się co to może być... podejrzewam pompę wody albo termostat, ewentualnie jakiś czujnik. Co o tym myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze wisko. Jak jest termostat w pozycji zamkniętej to wisko nie będzie miało jak się nagrzać i się zasprzęglić. Najpierw trzeba sprawdzić czy chłodnica jest gorąca bo bez tego wisko nigdy się nie załączy nawet jak silnik będzie czerwony z gorąca :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie zakładam nowego tematu jesteś świeżym posiadaczem bmw 316 compact, i masz szereg pytań od doświadczonych właścicieli. Sprawa wygląda tak iż ostatnio poruszałem się po autostradzie trzymając prędkość 110km/h i temperatura w normie na wskaźniku na połowie ale gdy przekroczyłem tą prędkość skazówka temperatury rosła aż na czerwone. Wszystko zależało od prędkości jak miałem 130 to po woli rosła a jak 150 to szybko temperatura wzrastała. Czy to jest zjawisko normalne iż to starszy samochód i go katowałem wyciskając z niego ostatnie poty, czy coś jest nie tak z chłodzeniem samochodu. proszę o opinię. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie zakładam nowego tematu jesteś świeżym posiadaczem bmw 316 compact, i masz szereg pytań od doświadczonych właścicieli. Sprawa wygląda tak iż ostatnio poruszałem się po autostradzie trzymając prędkość 110km/h i temperatura w normie na wskaźniku na połowie ale gdy przekroczyłem tą prędkość skazówka temperatury rosła aż na czerwone. Wszystko zależało od prędkości jak miałem 130 to po woli rosła a jak 150 to szybko temperatura wzrastała. Czy to jest zjawisko normalne iż to starszy samochód i go katowałem wyciskając z niego ostatnie poty, czy coś jest nie tak z chłodzeniem samochodu. proszę o opinię. Pozdrawiam

Coś nie tak z chłodzeniem samochodu. Raczej pompę masz padniętą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby pompa była padnięta to grzał by się też w przedziale niższych prędkości.

Sprawdź czy chłodnica jest gorąca czy wisko się kręci na sztywno i najważniejsze przy takich objawach. Czy chłodnica jest czysta, a zapewniam Cię że jest kupę syfu i jak silnik ma co robić to pęd powietrza jest niewystarczający by odebrać ciepło z zamurowanej chłodnicy syfami piachami owadami itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam właśnie poniżej 100km/h jest wszystko ok z temp. ale powyżej to tak jak pisałem. ostatnio właśnie wydmuchałem chłodnicę, sprężonym powietrzem, było oj było dużo no ale jadąc do pracy dalej to samo było. Auto nie ma problemu żeby rozpędzić się do 150km i trochę więcej, tyle że się grzeje. Przy następnej okazji sprawdzę tak jak napisałeś. Dziękuję za odp. Pozdrawiam. Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to napiszcie, wtedy będę mógł zwrócić uwagę na inne szczegóły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko ten syf umyć wodą a co dopiero sprężonym powietrzem. Czasami bez wyjęcia chłodnicy i wymoczeniu jej porządnie się nie obejdzie. Jest też możliwość że ma syf w środku od kamienia bądź osadów. Wtedy trzeba też płukać cały układ chłodzenia. Są do tego specjalne preparaty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam po sprawdzeniu okazuje się że chłodnica jest zakamieniona, no i płyn do wymiany na teraz. oczywiście cały układ chłodzenia będzie wyczyszczony jak znajdę czas. Jeszcze mam pytanie co do wentylatora i całego visco czy jakoś tak, kiedy załącza się, jak silnik ma temperaturę czy przy obrotach silnika. ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Dalej nie zakładam tematu, tylko tutaj napiszę, już temperatury nie łapie przyszedł nowy płyn układ chłodzenia został wyczyszczony, chłodnica trochę za bardzo bo ciutkię kapie z niej. no i okazało się że mam do wymiany pompę wodną bo cieknie. Stąd mam pytanie bo stara ma luz czy może to wykańczać pompę wentylator po poprzedni właściciel wyłamał jedno śmigło czy to może mieć swoją przyczynę. ze wentylator nie ma wszystkich smiegieł i powoduje lekkie bicie ??

Ps.

Z tą visco raczej nie ma bo czytałem w takiej jednej ciekawej książce(sam naprawiam) i visco powinno mieć czujnik w chłodnicy a w moim compakt nie mam.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.