Skocz do zawartości

318i M43 dziwny stuk po wciśnięciu sprzęgła


motyl1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim Bmw e36 318 M43 stuka coś na łączeniu skrzyni z silnikiem(w srodku) i niewiem co to moze byc,stukanie jest bardziej słyszalne i wyczuwalne jak wcisne sprzęgło i to obojętnie czy na luzie czy na biegu.Biegi wchodzą bez problemu.Mam pytanie czy to moze koło dwumasowe bo po letkim dotchnieciu pedału sprzegła czuć drganie, a moze coś innego.Z góry przepraszam bo być moze temat był poruszany juz ale ja nic nie mogłem znalesc na ten temat.

 

______

Poprawiłem tytuł. Proszę się stosować do regulaminu i formatu tytułowania: viewtopic.php?f=68&t=120678 . mattiss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko wyciskowe na wałku sprzęgłowym się kończy, ja bym to ignorował dopóki nie zajdzie konieczność wymiany sprzęgła. Wtedy jak wymieniać to tylko komplet-tarcza,docisk i łożysko i wszystko nowe. No i pamiętać,żeby przesmarować porządnie wałek sprzęgłowy przed montażem kompletnego sprzęgła.

KTO SZYBKO JEDZIE, TEGO WOLNO NIOSĄ !!!

http://img529.imageshack.us/img529/5021/qqqwr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedłuk mnie to nie elastyczne połączenie skrzyni z wałem bo stukanie słychać przeciez tez na luzie a wtedy wał sie nie kreci a pozatym słychać wyraznie ze chałas idzie ze środka gdzie jest łączenie silnika ze skrzynią,co do łozyska wyciskowego to tez mi nie pasuje bo kazdy mówi ze jak chałasuje łozysko wyciskowe to po wciśnieciu sprzegła chałas ustaje,a umnie po wcisnieciu sprzegła hałas sie nasila i jest głośniejszy i bardziej odczuwalny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przy wciśniętym pedale sprzęgła pracuje łożysko wyciskowe więc jak jest wciśnięte to łożysko może chałasować ale może też chałasować na puszczonym pedale sprzęgła jeśli będzie miało luz na prowadzeniu np. element nr.2 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE31&mospid=47458&btnr=23_0234&hg=23&fg=15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie czy przy uszkodzeniu tłumika drgań drgania przeniosłyby sie na sprzegło i od tego hałas byłby słyszalny w miejscu łączenia skrzyni z silnikiem???Jak mozna sprawdzić tłumik drgań???Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi

Jeśli na postoju są drgania to nie tłumik drgań skrętnych on powodował by drgania lub tzw. churgotanie w czasie jazdy . A tłumik drgań bardzo prosto sprawdzić , wystarczy wejść do kanału i obejżeć czy guma jest cała nie popękana i nie brakuje w niej fragmętów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale chodziło mi o koło pasowe -zwane amortyzatorem drgań czy uszkodzenie tego elementu objawiało by sie hałasem (ciągłym stukaniem )na łączeniu skrzyni z silnikiem i jak ewentualnie je sprawdzić.Bo wiele osób właśnie mówi ze to moze być to a przeciez to nie taka tania rzecz i kupować na darmo niema co.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego miałem coś podobnego i u mnie okazało się że poszło tkz. koło oporowe. Wymieniłem tylko je ale tobie radze wymienić razem z kompletnym sprzęgłem bo ja musiałem to zrobić po jakimś czasie od wymiany a wyrzucanie 2 razy skrzyni biegów z auta to podwójny koszt u mechanika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.