Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich.Od kilku miesięcy poszukuję w Niemczech E46,diesla o mocy 150km,z roku 2003.Dodam,że poszukuję auta niebitego i z przebiegiem do 160tys.km-a więc drogiego.Ciekawostką i zagadką dla mnie jest to,że niektóre auta spośród oglądanych mają filtr cząstek stałych,a inne nie.I niezależnie od tego jedne np.z przebiegiem 140tys. spełniają Euro4,a inne,z mniejszym stanem licznika(np.120tys.),mają plakietkę żółtą.Nie potrafię znależć klucza w tej sprawie.Podejrzewam,że te które spełniają Euro3,są kręcone,a TUV daje Euro3,bo auto już nie spełnia Euro4,bo ma np.200tys.,ale nie wiem,czy dobrze rozumuję.Reasumując-2 tematy.Pierwszy to filtr DPF w 320d,a drugi to kwestia plakietek-i czy te 2 sprawy się łączą?Może ktoś mi pomoże.Dzięki :P
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano
Dzieki zastosowaniu filtra 320d zapewne spełnia normy Euro4 natomiast bez filtra tylko Euro3. Takie moje zdanie
BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano
U mnie auto spełnia normę Euro4, ale filtra DPF nie posiada (był on opcją w Niemczech).

....No właśnie!!!! I co Panowie Kiker i Sokra na to? Silbergrau,jaki miałeś przebieg jak kupowałeś autko?

Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano

to zalezy wg emisji wydalanych spalin, jak bylem w TUV po moja to zabrali dowód i chyba po vin sprawdzali,

Wg mnie przebieg nie ma tu NIC do rzeczy....

Opublikowano
Jakoś nie moge nic znaleźć na ten temat ale przewija mi się oznaczenie silników D4 które są z Euro4
BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano
DPF maja Ci co za to zaplacili extra w BMW lub mieli EU3 i chcac wjechac bez problemu do centrum Berlina musieli za 800 ojro go zalozyc ... bez 320 bylo bez DPF z EU3 i EU4 ... ja mam np. EU3 ... EU4 ma z tego co kojarze inne wtryski, sonde przed katem itepe. I nie ma tu zadnego znaczenia krecenie czy nie :?
Opublikowano
DPF maja Ci co za to zaplacili extra w BMW lub mieli EU3 i chcac wjechac bez problemu do centrum Berlina musieli za 800 ojro go zalozyc ... bez 320 bylo bez DPF z EU3 i EU4 ... ja mam np. EU3 ... EU4 ma z tego co kojarze inne wtryski, sonde przed katem itepe. I nie ma tu zadnego znaczenia krecenie czy nie :?

Troche mi się rozjaśniło.Dzięki.Jednak po cenach widać,że te z EU3 są wyrażnie tańsze.Trochę się tym przejmuję,bo trochę siara,jak kolega kupił astre III,1.7d,bez filtra DPF i ma zieloną... :(

Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano
DPF maja Ci co za to zaplacili extra w BMW lub mieli EU3 i chcac wjechac bez problemu do centrum Berlina musieli za 800 ojro go zalozyc ... bez 320 bylo bez DPF z EU3 i EU4 ... ja mam np. EU3 ... EU4 ma z tego co kojarze inne wtryski, sonde przed katem itepe. I nie ma tu zadnego znaczenia krecenie czy nie :?

Troche mi się rozjaśniło.Dzięki.Jednak po cenach widać,że te z EU3 są wyrażnie tańsze.Trochę się tym przejmuję,bo trochę siara,jak kolega kupił astre III,1.7d,bez filtra DPF i ma zieloną... :(

Widzę że niektórzy powinni książki sci-fi zacząć pisać bo wymyślają niestworzone historie.

Jak się rozkoduje Vin i występuje taka opcja jak poniżej to auto spełnia normę EU4 a jak nie to tylko EU3.

S167A EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM Norma spalinowa EU 4

 

P.S. Ale się uśmiałem jak przeczytałęm o tych przebiegach, że silnik nie spełnia normy, bo pewnie jest zajeżdżony :lol:

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
Cieszę się,że rozbawiłem kolegę. :mrgreen: Nie przejmuję się moją niewiedzą.W końcu po to jest to forum,żeby się dowiadywać :cool2: A tak swoją drogą to ciekawi mnie czy Niemiaszki sprzedając swe beemy kierują się tymi normami?Pewnie tak,ale ja do Niemiec jeżdżę 2 razy do roku i mam w nosie plakietkę.Chcę tylko kupić arcy ładne auto bez ukrytych wad.
Nic nie stuka nic nie puka...
  • 2 lata później...
Opublikowano

witam

mnie mocno interesuje zielona strefa gdyz od 2012 w wiekszosci niemieckich miast ja utworza. chcialem sobie kupic 330d z 2003r jednakze wiekszosc z nich ma tylko katalizator dzieki czemu mniej narażona na wydatki zwiazane z DPF , pytanie moje czy montujac nowy katalizator np w 330d i dajac go do pomiaru emisji spalin otrzyma sie lepszy wynik, tzn zielona klase, czy tylko i wylacznie majac filtr DPF .

Opublikowano
witam

mnie mocno interesuje zielona strefa gdyz od 2012 w wiekszosci niemieckich miast ja utworza. chcialem sobie kupic 330d z 2003r jednakze wiekszosc z nich ma tylko katalizator dzieki czemu mniej narażona na wydatki zwiazane z DPF , pytanie moje czy montujac nowy katalizator np w 330d i dajac go do pomiaru emisji spalin otrzyma sie lepszy wynik, tzn zielona klase, czy tylko i wylacznie majac filtr DPF .

 

człowieku, ogarnij sie, ty nie masz pojęcia o czym piszesz w ogóle.

Opublikowano

Też się kiedyś nad tym zastanawiałem i z moich obserwacji wyszło, że :

- bez DPF'a z normą EU4 mają elektroniczne sterowanie turbiny,

- z EU3 podciśnieniowe,

Natomiast te z podciśnieniowym sterowaniem turbo żeby mieć EU4 miały DPF'a.

Ma ktoś możliwość zweryfikowania tego ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Ja mam właśnie EU4, DPFa nigdy nie było - turbina sterowana elektrycznie.

Jak masz od marca 2004 r wzwyz calkiem mozliwe.

Die Dieselfahrzeuge der BMW 3er Reihe (E46) erfüllen bereits seit dem Produktionsmonat März 2004 die EU4 Norm – und das ganz ohne den Einsatz von Dieselpartikelfiltern (DPF). Ausgenommen davon sind die BMW 3er mit Automatic-Getriebe, Allradantrieb oder Rapsmethylester-Vorbereitung.

Diese werden weiterhin in EU3 eingestuft.

Jak ktos sie nato niezalapal to pozostaje tylko nachrüstung lub dalej jezdzic z zolta plakietka niestety w 2014 juz niewiedziemy do zadnego wiekszego miasta.

Euro 4 plakietka zielona

Euro 3 zolta

Nachrüstung koszt 650 - 750 e za partikelfilter plus montaz i wpis do dowodu .

Za montaz filtra dostaniemy spowrotem od miasta 330 e .premii

Emisja spalin z PDF lub bez na AU bez zmian wszystko to tylko Geldmacherei.

http://www.unitedspareparts.com/Russpartikelfilter-BMW-E46-Limo-Touring-318d-320d

Jak ktos jezdzi do D to rowniez potrzebuje plakietke.

Pozdrawiam

Opublikowano
ja mam kwiecień 2004, norma eu4 jest, dpf-a nie ma, sterowanie turbo elektroniczne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.