Skocz do zawartości

320d Czyszczenie zmiennej geometri


fornal

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem na tym forum kilka razy dziennie i jedyne co widzę ze trudno rozwiązać problem mocy w 320d 136ps.

Ale rzadko kto czyścił łopatki zmiennej geometrii.

Czy może mi ktoś napisać jak sprawdzić czy się zapiekają?

Jakie będą objawy?

ak się zabrać do czyszczenia (link o turbo w VW mam)?

Czy kupić jakieś zestaw naprawczy?

I czy jest duża różnica po ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku nie masz racji. Jest zmienna i zostalo to juz potwierdzone kiedys na forum.

Prosze wiec o konkretne rady jak sprawdzic zmienna geometrie turbo?? Moze jest jakis test w DISie??

Moze zakres pracy ciegna itp??

I jak to rozebrac i co kupic zeby uszczelnic po czyszczeniu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam się nic nie uszczelnia, a przy zapieczonych łopatkach turbo będzie przeładowywało i taki błąd powinien wyskoczyć. Jesli masz pojęcie jak to zrobić to działaj, jeśli nie to jest tam dużo małych części i może być cięzko to poskładać. Uwaga na wirniki bo są bardzo delikatne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki blad bedzie jesli lopatki nie beda ch chcialy sie otworzyc, a co jesli nie beda sie chcialy domykac do konca (turbo bedzie slabo ladowac) albo jelsi beda skokowo pracowac to beda spadki i wzrosty mocy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakres pracy ciegna to na oko 15 mm maks ... w disie masz test actuatora na wolnych obrotach ... tak poza jak nasz disa to pewnie masz i inpe ocen wiec cisnienie doladowania w trakcie jazdy i bedziesz mial jakis poglad na sprawnosc TC ... nastepnym razem bierz benzyne :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-> Nie jezdzic jak dziadek

-> Nie dawac zonie na rok aby do pracy jezdzila

-> Kupic beznyne bez turbo :)

 

Temat czyszczenia pozostaje otwary. Wie moze ktos gdzie szukac testu sztangi w DISie??

 

Tyle co znalazlem w zrozumialym jezyku:

http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/VNT15-Turbo/vnt15-turbo.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki blad bedzie jesli lopatki nie beda ch chcialy sie otworzyc, a co jesli nie beda sie chcialy domykac do konca (turbo bedzie slabo ladowac) albo jelsi beda skokowo pracowac to beda spadki i wzrosty mocy.

 

 

Przy malych obrotach łopatki pracują całą powierzchnią, wraz ze wzrostem obrotow kladą się jak drzewa na wietrze. Problem występuje przeważnie z pozycją "kładą się" ponieważ rzadko się z tych wysokich obrotow korzysta i nagar robi swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na wolnych są otwarte pod obciążeniem zamknięte.

 

Na wyl. silniku zobacz położenie ciegna po odpaleniu musi się schować prawie do śruby.

 

Czyszczenie mechaniczne/chemiczne usunięcie nagaru, jeszcze nie robiłem ale kto wie.

 

Przed czyszczeniem warto sprawdzić, zawór sterujacy, podcisnienie i głuche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na wolnych obrotach pracuja na max bo ciegno jest zaciagniete i tur bo ma popmpowac tyle co cisnienie atmosferyczne.

Przy obciazeniu zmienia sie ilosc obrotow wirnika (wzrasta) i turbo daje 2.3-2.5 bar az do momentu kiedy komputer chce je zmniejszyc. Jelsi lopatki beda zapieczone to turbo wtedy przeladuje.

No to nic nie czyszcze. Wymienie przeplywke i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

nie zakładając nowego tematu chciałbym sie dowiedziec czy wszystko okej bo wyskakuje mi bład boost control i w disie sprawdzałem zmienną geometrie turbiny oto filmik robiony na biegu jałowym

 

 

 

 

jeszcze drugi filmik od needle motion sensor czyli mam rozumiec ze od pompy wtryskowej

 

 

 

 

co do przepływki

w samochodzie mam aktualnie starą obudowe 467 bosh a w niej nowy czujnik 527(zamienik) wersja softu D5 mam wrazenie jak by auto do setki ciągło jako tako ale powyzej setki jest juz lipa nie wiem czy to wina przepływomierza ,wczesniej miałem obudowe 467bosh i wkład takze 467bosh z tym ze zrobiłem w niej dziurke ale tydz temu włozyłem czujnik 527 no i poprawy jako tako nie ma nawet bym powiedziałe ze przy starym czujniku z dziurką 467 było bardziej czuc przyspieszenie gdy wcisłem pedał gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.