Skocz do zawartości

chip do 330d 245KM 510Nm seria


AO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, za kilka dni/tygodni odbieram E90 :mrgreen: z nowy silnikem diesla 3.0, z racji tego, ze silnik jest nowa konstrukcja (a nie jak przewaznie tylko fabrycznym wzmocnieniem starszej produkowanej wersji) w stosunku do poprzedniego 3.0d (nowy w 100% aluminiowy blok, nowe wtryskiwacze-wyzsze cisnienie wtysku ~1800Bar oraz nowa turbina) mam pytanie:

 

czy jest ktos kto wie/ma/ma znajomego jak zachowuje sie ten komplet po wirusie? moze byc opinia posiadaczy innych serii ale z tym konkretnym silnikiem :cool2:

 

wszystkie swoje auta "dlubalem" i jestem zwolennikiem "madrej" modyfikacji, ktora wiem, ze nie szkodzi ale robilem to tylko w wersjach, ktore przetestowali juz inni wczesniej i byly pozytywne opinie, ze calosc "dobrze i wlasciwie" znosi zabieg... wielkie dzieki za ewentualne info...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja na Twoim miejscu zadzwoniłbym do Mastersa i do 4Turbo ( Mysiadło ). Ja robiłem remap w swoim e90 właśnie w 4T i jestem zadowolony. Jeśli masz chwilę to jest link do nich : http://www.remap.pl .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu zadzwoniłbym do Mastersa i do 4Turbo ( Mysiadło ). Ja robiłem remap w swoim e90 właśnie w 4T i jestem zadowolony. Jeśli masz chwilę to jest link do nich : http://www.remap.pl .

 

Pozdrawiam

 

dzieki, ciesze sie, ze jestes zadowlony :cool2: ale przez rok uzytkowalem SUBARU Forester 2.5XT i moja prywatna opinia na temat 4Turbo (po mega krytyce silnika 2.5, ktory przez 3 lata byl silnikiem roku i probach wciskania uzytkownikom nowych tunnigowanych mega wzmocnionych tlokow, ktore zakupili w wiekszej ilosci....) jest negatywna, FORKA zrobilem ostatecznie w MAPTEKu ale BMW do tunnigowcow SUBARU i EVO nie oddam :nienie: pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AO, serwisowałeś swojego Forestera w 4Turbo ? Ja u nich robię już trzecie auto i ciągle jestem zadowolony. Były Imprezy, Evo, teraz Legacy T i remap w BMW, chłopaki naprawdę ogarniają. Mój wujek ma podobnego Forestera jak Ty i też u nich serwisuje, mimo sporego przebiegu ( 100k km ) ani kutych tłoków ani wymiany uszczelek mu nie wciskali :wink: A jeśli już mowa o silnikach 2.5T Subaru, to do najtrwalszych nie należą. EOT .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AO, serwisowałeś swojego Forestera w 4Turbo ? Ja u nich robię już trzecie auto i ciągle jestem zadowolony. Były Imprezy, Evo, teraz Legacy T i remap w BMW, chłopaki naprawdę ogarniają. Mój wujek ma podobnego Forestera jak Ty i też u nich serwisuje, mimo sporego przebiegu ( 100k km ) ani kutych tłoków ani wymiany uszczelek mu nie wciskali :wink: A jeśli już mowa o silnikach 2.5T Subaru, to do najtrwalszych nie należą. EOT .

 

Pozdrawiam

 

forka mialem pomiedzy "1" a "3", zostalem wtedy Tata a ze zonka zrobila "baka" "1" to kupilem "bezpieczne" auto :lol: , tunnig zrobilem w MAPTEKu (stage 3) a serwis robilem u Kopra poniewaz auto bylo nowe (model my07) i na gwarancji a A. Koper szanowal dlubniecia firmy z Poznania, zarowno z serwisu jak i z przerobek bylem zadowolony ... sprzedalem jednak poniewaz nie pasowal mi wyglad srodka (mega wiejski wszechobecny plastik) oraz zasieg na pelnym baku ~250km :lol:

 

tak jak napisalem 4Turbo z calym szacunkiem dla nich, jednak w mojej osobie nie budza zaufania...jak bys cos slyszal o przerobkach moim "przyszlym" silniku to pisz... odbiore BMW za kilka dni/max 2 tygodnie, pojezdze aby dotrzec (~4 tys.km) i bede probowal dlubac ale musze miec przekoanie, ze bedzie "dobrze" dzialalo...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku od razu zaznaczam, że każdy podchodzi do tematu inaczej i niech robi jak mu pasuje.

 

Wychodziłem z założenia, ze robienie programu czy inne modyfikacje auta maja sens jeśli mocy jest za mało. Załóżmy, ze w serii jest 110 KM czy 130 KM i chcemy poprawić osiągi. Ale zastanawiam sie jak w 330d 245 KM można chcieć jeszcze wiecej? Przecież szybciej niż 250 km i tak nie bedziesz jeżdził a przyspieszanie rzędu 6 sekund wystarczy w zupełności do BARDZO szybkiego/przyjemnego/bezpiecznego wyprzedzania. Nawet ze świateł startując bedziesz miał mnóstwo frajdy, zatem w przypadku nowego i na tyle mocnego auta pytanie brzmi - po co?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku od razu zaznaczam, że każdy podchodzi do tematu inaczej i niech robi jak mu pasuje.

 

Wychodziłem z założenia, ze robienie programu czy inne modyfikacje auta maja sens jeśli mocy jest za mało. Załóżmy, ze w serii jest 110 KM czy 130 KM i chcemy poprawić osiągi. Ale zastanawiam sie jak w 330d 245 KM można chcieć jeszcze wiecej? Przecież szybciej niż 250 km i tak nie bedziesz jeżdził a przyspieszanie rzędu 6 sekund wystarczy w zupełności do BARDZO szybkiego/przyjemnego/bezpiecznego wyprzedzania. Nawet ze świateł startując bedziesz miał mnóstwo frajdy, zatem w przypadku nowego i na tyle mocnego auta pytanie brzmi - po co?

 

witaj, odp. w moim przypadku jest bananlna dla: pasji, frajdy, przyjemnosci... nie jest to tak jak napisales (slusznie) dla osiagow, ktore w przypadku mojej techniki jazdy i tak nie wykorzystam...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku od razu zaznaczam, że każdy podchodzi do tematu inaczej i niech robi jak mu pasuje.

 

Wychodziłem z założenia, ze robienie programu czy inne modyfikacje auta maja sens jeśli mocy jest za mało. Załóżmy, ze w serii jest 110 KM czy 130 KM i chcemy poprawić osiągi. Ale zastanawiam sie jak w 330d 245 KM można chcieć jeszcze wiecej? Przecież szybciej niż 250 km i tak nie bedziesz jeżdził a przyspieszanie rzędu 6 sekund wystarczy w zupełności do BARDZO szybkiego/przyjemnego/bezpiecznego wyprzedzania. Nawet ze świateł startując bedziesz miał mnóstwo frajdy, zatem w przypadku nowego i na tyle mocnego auta pytanie brzmi - po co?

 

 

Ja mam 231 koni co przy Xdrive daje 6.6 do setki. Pojeżdziłem już trochę tym samochodem i... chciałbym więcej... :)

Apetyt rośnie w miarę jedzenia :) Ostatnio na trasie przypadkiem spotkałem się ze znajomym.

Ja w 330xd on w Chryslerze 300C HEMI, do 120km/h szliśmy "łeb w łeb" a później zaczął mi lekko odjeżdżać. Pomyślałem sobie hmmm... gdybym miał "program" to już by mi nie uciekł.

Z tego co już sie dowiedziałem to "bezpiecznie" mogę zrobić swoje auto do około 270 koni, prognozuję że miałbym wtedy przyspieszenie w okolicach 5.5 sekundy. Więc czy warto? dla tej jednej sekundy i satysfakcji... według mnie TAK! pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7267

 

z mojej strony polecam powyższy link. Kilka info na temat silnika N57 . Ogólnie można zrobić aż 290kucy i blisko 600Niuta. Łeb urywa :wink:

dzieki :cool2: :cool2: P. Marek wiedze i doswiadczenia ma :cool2:

...Ja w 330xd on w Chryslerze 300C HEMI, do 120km/h szliśmy "łeb w łeb" a później zaczął mi lekko odjeżdżać. Pomyślałem sobie hmmm... gdybym miał "program" to już by mi nie uciekł.

osobiscie nie jestem zwolennikem scigania po "prostej" :wink: na "kretej" objechalbys go kilka razy :D

 

"bezpiecznie" mogę zrobić swoje auto do około 270 koni, prognozuję że miałbym wtedy przyspieszenie w okolicach 5.5 sekundy. Więc czy warto? dla tej jednej sekundy i satysfakcji... według mnie TAK! pozdrawiam

 

270KM to jeszcze z duzym zapasem do granciy bezpieczenstwa... a wracajac do przerobek i satysfakcji: forka mialem w poprzedniej budzie (rocznik 2007) tego o wygladzie "lodowki na taczce lub FSO poloneza", MAPTEK zrobil mi go, ze mial 4,9s do 100km/h :mrgreen: patrzac na miny objezdzanych gosci w "emkach" i "amg" BEZCENNE :!: :!: :!:

 

...Arnold masz skrzynie automat czy manual? bo jak automat to kto bedzie Ci robil soft do skrzyni po wirusie silnika?? pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7267

 

z mojej strony polecam powyższy link. Kilka info na temat silnika N57 . Ogólnie można zrobić aż 290kucy i blisko 600Niuta. Łeb urywa :wink:

dzieki :cool2: :cool2: P. Marek wiedze i doswiadczenia ma :cool2:

...Ja w 330xd on w Chryslerze 300C HEMI, do 120km/h szliśmy "łeb w łeb" a później zaczął mi lekko odjeżdżać. Pomyślałem sobie hmmm... gdybym miał "program" to już by mi nie uciekł.

osobiscie nie jestem zwolennikem scigania po "prostej" :wink: na "kretej" objechalbys go kilka razy :D

 

"bezpiecznie" mogę zrobić swoje auto do około 270 koni, prognozuję że miałbym wtedy przyspieszenie w okolicach 5.5 sekundy. Więc czy warto? dla tej jednej sekundy i satysfakcji... według mnie TAK! pozdrawiam

 

270KM to jeszcze z duzym zapasem do granciy bezpieczenstwa... a wracajac do przerobek i satysfakcji: forka mialem w poprzedniej budzie (rocznik 2007) tego o wygladzie "lodowki na taczce lub FSO poloneza", MAPTEK zrobil mi go, ze mial 4,9s do 100km/h :mrgreen: patrzac na miny objezdzanych gosci w "emkach" i "amg" BEZCENNE :!: :!: :!:

 

...Arnold masz skrzynie automat czy manual? bo jak automat to kto bedzie Ci robil soft do skrzyni po wirusie silnika?? pozdr.

 

Skrzynie mam manualną a program zmuszony jestem zrobić u Fusa, tylko oni zapewniają brak komplikacji przy gwarancji. Soft robi dla nich nieoficjalnie VTG - potwierdzili mi to telefonicznie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie mam manualną a program zmuszony jestem zrobić u Fusa, tylko oni zapewniają brak komplikacji przy gwarancji. Soft robi dla nich nieoficjalnie VTG - potwierdzili mi to telefonicznie.

Pozdrawiam

 

:D tajemnica poliszynela :D VTG to b.dobra firma, za ten sam program zaplacisz "troche" drozej ale masz gwarancje :wink: zwylke zycie, cos za cos.. :wink: milego uzytkowania, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

jako ciekawostka: pojechalem robic program ale po "hamowni" wyszlo, ze jest ~40Nm wiecej niz podaje producent to odpuscilem :mrgreen: :mrgreen: wykresik ponizej...pozdr.

http://img441.imageshack.us/img441/4208/e90wykresvtechseria330dl.jpg

Edytowane przez AO

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ciekawostka: pojechalem robic program ale po "hamowni" wyszlo, ze jest ~40Nm wiecej niz podaje producent to odpuscilem :mrgreen: :mrgreen: wykresik ponizej...pozdr.

http://img203.imageshack.us/img203/4305/e90wykresmocyseria.jpg

 

Marzenie taki silniczek :) Zbiera się wspaniale.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment niezły, ale większe wrażenie przebieg wykresu mocy. Prawie do końca pow.220KM. Po co kupować 355d? Lepiej 330d

wg mnie obecne 330d jest lepsze od obecnego 335d, ale juz za klika miesiecy na bazie "mojego" silnika powstanie nowe bi-turbo - stawiam, ze bedzie to hicior :cool2: :cool2: a co do porownania obecnego 330d/335d:

- 330d kreci sie wyzej,

- moment wychodzi "identyczny", u mnie ~550-560Nm, w 335d powinno byc 580Nm a w 90% jest tez ~550-560Nm...

- dodatkowo wrazenie typowo subiektywne: daje wieksza frajede bo czujesz "kopa" od turbo i wlasciwie zawsze przy kickdownie zrywa przyczepnosc, w 335d masz "liniowy" moment, zbiera sie zawsze rowno i jak dla mnie jedziesz szybo, szybciej niz w 330d ale czujesz sie jak w "tezewe :mrgreen: /elektrycznym tramwaju"....

- jezeli jednak odpuscisz "myslenie" i zaczniesz "wirusowac" 335d to powstaniee potwor i w przypadku pojedynku 330/335 byloby jak w walce Najman/Pudzian (oczywiscie 330d to Najman :cry2: :cry2: ) pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to mowia :mrgreen: : nigdy nie mow nigdy :mrgreen: jest program, jest badanie na hamowni obciazeniowej (takiej jakiej uzywa m.in. BMW) a nie jak wczesniej z hamowni bezwladnosciowej/inercyjnej :duh: poszla kasa :duh: ale poszly tez zmiany :mrgreen: :mrgreen: , jezeli ktos widzial "rowniejsza linie" momentu w aucie z dieslem i z 1 turbina to prosze nie pisac i nie psuc mi nastroju :mrgreen: pozdr.

http://img338.imageshack.us/img338/5690/e90wykresmastreschip330.jpg

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż zaczynam zazdrościć :cry: mogę jeszcze zapytać gdzie to tak szybko jeździcie tymi furkami?

Bo już nawet w DE są tak zatłoczone autostrady że trudno 200 się bujnąć.

jezleli chodzi o mnie to jezdze "dynamicznie" ale nie szybko, wykorzystuje "parametry" silnika jako bezpieczenstwo czynne :cool2: :cool2: natomiast jezeli chodzi o "palowanie" to w moim przypadku "raz na jakis czas" :mrgreen: :mrgreen: tor w Slomczynie...tunner proponowal mi zdjecie ogranicznika (250km/h) ale nie skorzystalem, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż zaczynam zazdrościć :cry: mogę jeszcze zapytać gdzie to tak szybko jeździcie tymi furkami?

Bo już nawet w DE są tak zatłoczone autostrady że trudno 200 się bujnąć.

jezleli chodzi o mnie to jezdze "dynamicznie" ale nie szybko, wykorzystuje "parametry" silnika jako bezpieczenstwo czynne :cool2: :cool2: natomiast jezeli chodzi o "palowanie" to w moim przypadku "raz na jakis czas" :mrgreen: :mrgreen: tor w Slomczynie...tunner proponowal mi zdjecie ogranicznika (250km/h) ale nie skorzystalem, pozdr.

 

Moc niezła, 300km w dieslu :)

Rozumiem, że masz automata? Czy to jest dalej skrzynia 6-cio biegowa ? Czy może więcej ?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że masz nowe auto, jak jest z gwarancją po takim zabiegu ? Rozumiem, że dealer tego nie wykryje, tak ? No i czy można tak chipować chwile po kupnie ? Nie powinno się najpierw "dotrzeć silnika" ? Zaznaczam, że nie znam się na tym i pytam zupełnie z ciekawości. Swoją drogą dosyć imponujące parametry. Pzdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.