Skocz do zawartości

do wymiany tuleje pływające tył i wahacz tylny alu...


theg

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie jest coś takiego, że jak jadę nawet prosto i najade na jakąś poprzeczną nierówność to mam uczucie jakby tył lekko sie przesuwał coś jakby opona zsuwała się z felgi, ale nie występuje to zawsze, na równej nawierzchni nawet na zakrętach nie ma tego zjawiska. Czy to może być również spowodowane tymi tulejami pływającymi czy może to coś innego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 rok później...
wert napisał(a):U mnie jest coś takiego, że jak jadę nawet prosto i najade na jakąś poprzeczną nierówność to mam uczucie jakby tył lekko sie przesuwał

.

u mnie podobnie okazalo sie ze mam uszkodzone mocowanie tylnego wozka ,tuleje to koszt ok 550 zl na allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam Kolegów,

 

Podłączę się pod temat, gdyż u mnie mechanik stwierdził, iż do wymiany jest właśnie tuleja pływająca.

 

Mechanik jest polecany z tego forum, podobno jeden z najlepszych jeśli chodzi o mazowieckie.

 

Bardzo jednak zaskoczyła mnie cena wymiany tej tulei, aż nie chce mi się wierzyć, aby to był taki koszt.

 

Zażyczył sobie w moim touringu 525d 2001r. za wymianę jednej tulei - 250zł !!!

 

Czytając wasze ceny to jakoś sporo taniej to było. Co o tym sądzicie, to jest cena do przyjęcia?

 

I jeszcze poduszki silnika 150zł za sztukę, czy również nie za drogo?

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Pozdr.

Coobin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszkę pod silnikiem ( od strony kierowcy) wymieniałem ok pół godziny bez kanału ,więc te 150 zł to cena jak na Batorym :?
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Moderatorzy

Czy przy wymianie tulei pływających trzeba też wymieniać ten wspornik?

http://www.iczesci.com/imgparts/1757.jpg

Bo z tego co patrzyłem to w wahaczu jest jedna tuleja pływająca i ten wspornik.

I zastanawiam się czy zamawiać ten element.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno.

Czy przy wymianie elementów zawieszenia tylnego,trzeba też zakładać nowe śruby mimośrodowe te do regulacji geometrii?

 

Ja miałem zmieniany główny tylny dolny wahacz, a śruba pozostała taka sama. Dzwoniłem do kilku autoryzowanych stacji serwisowych BMW i każdy potwierdzał, że nie ma takiej potrzeby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeszcze jedno.

Czy przy wymianie elementów zawieszenia tylnego,trzeba też zakładać nowe śruby mimośrodowe te do regulacji geometrii?

nie trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam... ja bym nie puscil auta w rece kogokolwiek jesli chodzi o zawiechy e39... wymienialem prawie cale zawieszenie i geometrie robilem w ponad 8 miejscach... naprawde trudno znalezc fachowca od e39.

Moja rada: rozejrzyj sie po sieci i sprawdz ile te czesci kosztuja. NIe pchaj sie w zadne chinskie dziadostwo, bo zaoszczedzisz nie na dlugo... i znowu bedziesz musial wyciagac wszystko... poza tym niby te chinskie czesci typu srl czy maxgear spelniaja zadanie ale w polaczeniu z oryginalnymi czesciami musisz sie liczyc ze wyjdzie ci ze swojej bmki samochod cyrkowy ktory bedzie drzal przy 40 na godzine i sie sciagal na kazdym zakrecie... przerabialem ten temat :mad2:

 

Jak juz masz czesci, musisz narzedzia sobie zalatwic.. sciagacz do tulei napewno... koszt nie duzy(napewno mniej niz wezmie mechanior za wymiane).

Bardzo i to smiertelnie wazna kwestia: srub od zawieszenia dokreca sie jak auto juz stoi na kolach i obciazony jak na pomiar geometrii (najlepiej to zrobic na kanale). Bez tego bedziesz jezdzil od fachowca do fachowca i sie rozmyslal czemu nie da sie ustawic geometrii i czemu nie wygodnie autem sie jezdzi....

 

pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ktos kto Ci robił po prostu nie znał procedury wymiany trzeba było byc przy robocie z posiadana wiedza nie dał bys sobie krzywdy zrobic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

mam podobne objawy, tyle ze na zakretach dobrze jedzie, zas na prostej drodze, gdy kierownice trzymam prosto auto samo skreca raz w prawo raz w lewo.

jest niestabilne a przy wyprzedzaniu ciezko wrocic na swoj pas, nerwowe ruchy ma czasami.

Wyczytalem ze moga byc to tuleje plywajaca, jestem za granica i wizyta u mechanika jest narazie niemozliwa, przed chwila sam sprawdzilem te tuleje.

wlozylem breche i zaczelem ruszac, i faktycznie tuleja sie rusza przy uzyciu niewielkiej sily.Tylko nie wiem czy ona ma byc sprezysta czy tez nie.

Nie do konca sie na tym znam.

Ktoś mnie oswieci?

dzieki z gory koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobne objawy, tyle ze na zakretach dobrze jedzie, zas na prostej drodze, gdy kierownice trzymam prosto auto samo skreca raz w prawo raz w lewo.

jest niestabilne a przy wyprzedzaniu ciezko wrocic na swoj pas, nerwowe ruchy ma czasami.

Wyczytalem ze moga byc to tuleje plywajaca, jestem za granica i wizyta u mechanika jest narazie niemozliwa, przed chwila sam sprawdzilem te tuleje.

wlozylem breche i zaczelem ruszac, i faktycznie tuleja sie rusza przy uzyciu niewielkiej sily.Tylko nie wiem czy ona ma byc sprezysta czy tez nie.

Nie do konca sie na tym znam.

Ktoś mnie oswieci?

dzieki z gory koledzy

 

wyważ opony i sprawdz felgi, mogą być pokrzywione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

 

Odgrzeję troszkę temacik.

Czy ktoś jest w stanie przesłać jakiś rysunek sciągacza potrzebnego do wymiany wspomnianych w temacie tulei?? jak narazie znalazłem tylko zdjęcia gotowych ale nie bardzo wymiarowanie.

Zdjecia, rysunki lub inne wiadomości proszę przesłać tutaj lub na pw, będę bardzo wdzięczny.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.