Skocz do zawartości

330i m54-podwójny vanos jak zestroić z rozrządem


dampsik

Rekomendowane odpowiedzi

Na forum jest co nieco bardzo OGÓLNIE opisane jak ustawić vanos tylko o pojedyńczym.

Po małym remoncie stoje przed zabiegiem zestrojenia rozrządu z podwójnym vanosem.

 

Proszę o opis albo o link do opisu co po kolei trzeba i jak robić.

Może jest jakaś fachowa literatura która to opisuje?

 

Jak zestroić znaki na kołach zębatych ze znakami wałków rozrządu- tymi "fasolkowatymi" otworami na śruby na kołach zębatych. Wiem, ze tak się reguluje maksymalne wychyły vanosa, ale chodzi mi co i jak krok po kroku.

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Będę profilaktycznie wymieniał uszczelki Vanosa w swoim M54B30 i przy okazji chciałbym sprawdzić, czy Vanos pracuje poprawnie, czy nie ma zbyt dużych luzów na łańcuchu. Może ktoś posiada foto opis poprawnego ustawienia Vanosa ? Jakim oprogramowaniem sprawdzę, czy Vanos pracuje w pełnym zakresie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
podwójnego vanosa się nie ustawia jeżeli wymienisz uszczelki po prostu go skręcasz

 

Wiem, ale przy okazji chciałem się dowiedzieć jak można sprawdzić, czy wszystko jest idealnie, łańcuch mógł się trochę rozciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
podwójnego vanosa się nie ustawia jeżeli wymienisz uszczelki po prostu go skręcasz

 

Wiem, ale przy okazji chciałem się dowiedzieć jak można sprawdzić, czy wszystko jest idealnie, łańcuch mógł się trochę rozciągnąć.

Znalazłeś jakieś konkretne info w tej sprawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie lepiej fabryki nie poprawiać i na siłę się nie uszczęśliwiać. Jeżeli silnik nie grzechoce nie rzęzi to lepeiej go nie ruszać.

Tak jak napisał kolega GrZ3 podwójnego Vanosa się nie reguluje po wymianie uszczelnień.

Samo ustawianie rozrządu w M52/M54 odbywa się za pomocą specjalnego przyrządu, który kosztuje troszkę pieniędzy. Zawsze można spróbować metody "znaczenia" i każdy element odkręcany znaczyć aby móc przy skłądaniu odtworzyć oryginał.

Jednak jeżeli nic się nie dzieje z rozrządem to lepiej go NIE DOTYKAĆ bo można sobie dodatkowych kosztów przysporzyć. Sam Vanos się nie może rozregulować (m52/54). Oprócz uszkodzeń uszczelniaczy i luzów na łożysku jest raczje bezobsługowy. No chyba, że mówimy o silnikach z przebiegami 500-600tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Na forum jest co nieco bardzo OGÓLNIE opisane jak ustawić vanos tylko o pojedyńczym.

Po małym remoncie stoje przed zabiegiem zestrojenia rozrządu z podwójnym vanosem.

 

Proszę o opis albo o link do opisu co po kolei trzeba i jak robić.

Może jest jakaś fachowa literatura która to opisuje?

 

Jak zestroić znaki na kołach zębatych ze znakami wałków rozrządu- tymi "fasolkowatymi" otworami na śruby na kołach zębatych. Wiem, ze tak się reguluje maksymalne wychyły vanosa, ale chodzi mi co i jak krok po kroku.

 

Dzięki za pomoc.

 

Chciałbym odgrzać kotleta, bo z całego tematu nie wyszło żadne rozwiązanie.

 

Otóż kolego udało Ci się to poskładać? Jeśli tak to w jaki sposób:)

Ja odebrałem samochód od znachora co robił generalkę i od tego czasu jest pasmo niekończących się porażek.. Aktualnie na tapecie jest vanos, który na bank nie działa poprawnie. Wywala jakieś błędy nastawnika rozrządu wałków wydechowych. Czujnik wymieniony i obstawiam, że ten paprok po prostu to źle poskładał. Stąd moja prośba, bo przed wysłaniem mojej Buni do kolejnego kowala chciałbym mieć pewność czy w tym tkwi problem:)

Do rzeczy:

1) Jak sprawdzić czy jest dobrze czy źle ustawione?

2) Jak ustawić poprawnie (przy pomocy jakich narzędzi jakiś opis co gdzie ma mieć jaki kąt? może być po EN lub DE)

3) Kto taką operacje może wykonać? (samemu/byle zakład/specjalista od BMW/wyłącznie ASO)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Do ustawienia vanosów potrzebne są blokady. Na oko lepiej nie ustawiać, masz już efekt.

Mi chłopaki ustawili vanosy za 250zł, warsztat pod Wawą.

 

No widzisz.. A mnie w Oświęcimiu jeden mówi, że 1000 za diagnozę a później to nie wiadomo co dalej. Drugi mówi, ze trzeba cały silnik wyciągać. Boże.. Nie ma normalnego mechanika w okolicy? Dam nawet i 400zł ale niech to ktoś ogarnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałem Vanosa w M54B30. Demontując Vanosy dokladnie tłoczki. Nie rozbiera się rozrządu, układ jest sterowany elektrozaworami. Jak się skręci się korpusy vanosa to tłoczki są ustawione za pomocą sprężyn wstępnie ustawione na pozycję wyjściową. Tłoczki są przykręcane srubami do mechanizmy przy wałkach rozrzadu, nie demontuje sie tego układu. Mechanicznie nie ma co tam ustawiać, stroić. :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ustawienia vanosów potrzebne są blokady. Na oko lepiej nie ustawiać, masz już efekt.

Mi chłopaki ustawili vanosy za 250zł, warsztat pod Wawą.

 

No widzisz.. A mnie w Oświęcimiu jeden mówi, że 1000 za diagnozę a później to nie wiadomo co dalej. Drugi mówi, ze trzeba cały silnik wyciągać. Boże.. Nie ma normalnego mechanika w okolicy? Dam nawet i 400zł ale niech to ktoś ogarnie!

Zatankuj za te 150zł i przyjedź do tego warsztatu, na pewno będziesz miał dobrze zrobione ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.