Skocz do zawartości

323i Złe prowadznie po wymianie zawieszenia.


danielE46

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj pisze do Was z następującym problemem:

Wymieniłem przednie kompletne zawieszenie, wahacze, gumy na drążkach stabilizatora, łączniki stabilizatora, tuleje tylne wahacza. Wahacze i tuleje firmy Meyle HD. Ustawiłem w aucie zbieżność wraz ze wszystkimi kontami. Jednak nadal wpadajac w mniejsza bądź większa koleinę auto ma tendencje do ściągania, nie prowadzi sie jak "kiedyś" nawet podczas gwałtownych ruchów kierownica na równej drodze zachowuje sie niepewnie (kiedyś tego nie było i nie miałem żadnego incydentu). Obecnie jeżdżę na ogumieniu 205/55/16 wiec nie jest przesadnie szerokie. Mechanik stwierdził że końcówki drążków kierowniczych nie wymagają wymiany. Amortyzatory sprawdzałem i maja ponad 75%wartości... Co jeszcze może być przyczyną złego prowadzenia??? Czy jest możliwe ze zużyły sie jakieś elementy góry Macphersona i to wpływa na złe prowadzenie? Tak naprawdę chyba tylko to pozostało? :mad2: Jak myślicie??

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik twierdzi ze przekładnie kierownicza jest OK, sprawdzał luzy na końcówkach i na drążkach... Była to pierwsza myśl wiec sprawdziłem na poczekaniu... Oczywiście nie wykluczam tego bo mechanik mógł sie pomylić ale możne coś innego jest powodem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro twierdzicie że to przetwornica, powiedzcie mi jeszcze jak ja sprawdzić żeby miec 100%pewność ze jest uszczkodzona... na drążku i na końcówkach nie ma wyczuwalnych luzow, jest jakis sprawdzony sposób? Jeśli jednak to faktycznie przekładnia to jest sens kupowania regenerowanej maglownicy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki sam problem jak u Ciebie wymienilem wachacze łaczniki stabilizatora koncowki i drązki kierownicze noi amorki ustawilem zbieznosc kąty no i samochod zle sie prowadzi, podczas wpadniecie jakies dolki czy w koleiny kierownica buja sie... nie mam pewnosci 100% ale chyba maglownica u mnie ma luzy..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam chyba podobny problem,

Jadąc nawet po równym asfalcie a o to w naszym kraju trudno ostatnim czasem :) nawet na wprost mam wrażenie jak by samochód nie trzymał wyznaczonego toru jazdy trzeba go "kontrować", tak jak by stracił na precyzji prowadzeniu kiedyś miałem samochód terenowy i moja Bunia zaczyna prowadzić się podobnie. Robi się to nie przyjemny i nie bezpieczne przy szybkiej jeździe, kiedyś tego nie miałem.

Tylne zawieszenie wymienione w zeszłym roku, miesiąc temu wymieniłem z przodu wahacze ze sworzniem i tuleją, wymienione są też łączniki stabilizatorów.

Czy za takie prowadzenie mogą być odpowiedzialne drązki kierownicze? albo maglownica? od czego zacząć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbierzność mam regulowana w "dobrej stacji kontroli pojazdów" powiedzmy, że sie spisali.. zreszta na wydrukach jest wszystko ok, droga eliminacji zabiorę sie za wymontowanie i regeneracje maglownicy. Choć na weekend postaram sie wyjąć McPersony i sprawdzić jak wyglądają łożyska oporowe... Jak znajde przyczyne podziele sie spostrzeżeniami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze to byc geometria,ja tez cale zycie jezdzilem do partaczy na ustawienia i wszystko na papierze bylo ok a auto plywalo...az wreszcie trafilem do warsztatu ktory zrobil to porzadnie-pamietaj w bmw geometrie robi sie pod odpowiednim obciazeniem,to jest wazne zapewniam cie.ja mam opony 225/45/17 i 245/40/17 i jest oki...dodam jeszcze ze jak wmienialem tuleje przedniego wahacza i ustawili mi geometrie partacze to bylo gorzej niz przed wmiana
kiedys e36 316,325 coupe...pozniej e46 320d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tym obciążeniem to też fakt, są maszyny które nawet nie przejdą do ustawiania jak nie dociążysz odpowiednio auta. Mnie też czeka w sobote prawa strona tył do wymiany tuleje i geometria.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem ze ustawienie zbierzności w E46 to nie jest tak prosta sprawa, dlatego pojechałem do najlepszej stacji jaką znalem, powiem szczerze nie mam pojęcia czy ustawiali mi zbierzność pod obciążeniem czy nie... Wiem ze w przeciętnym warsztacie kasują za zbierznosć 120zł, ja zaplaciłem 270zł moze to słaby wyznacznik czy zrobili wszystko jak sie nalezy ale skąd brac inny... no i warsztat polecił mi znajomy rzeczoznawca z Zielonej Góry wiec skorzystałem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maglownica wymieniona, nie pomogło... Jestem pewien że nowa jest dobra, teraz juz opadły mi ręce.. nawet wahacze, nowa maglownica, końcówki drążki, tuleje wszystko.. zbieżność ustawiona i autem dalej nosi jak chce... załamałem się.. jak macie nowe pomysły Piszcie będę wdzięczny za wszelkie sugestie co robić dalej..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

praktycznie wszystko wymieniles co moze powodowac takie objawy, pozostaje jeszcze sprawdzic luz na wale kolumny kierownicy

PS stara maglownice dalbym do regeneracji, jesli masz wyjeta i sam zamontujesz to nie powinno byc drogo, maglownica moze pasc po 40tys km jak ktos nie umiejetnie sie obchodzil np podjazd lub zjazd z kraweznika na skreconych max kolach, maglownice w e46 sa jakby delikatniejsze od tych w e39

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stara (wyjęta) maglownica powinna być dobra, sprawdzałem ją bez oleju i nie ma żadnego luzu... po wymianie na nową objawy nie ustąpiły więc nie wiem czy jest w ogóle sens ją regenerować... W najbliższym czasie wyjmę Macphersony i sprawdzę łożysko, poduszkę... może to tam coś wyeksploatowane, jeśli nie zacznę zastawiać sie czy moje auto nie było kiedyś jakoś mocno uderzone (choć na przy zbieżności sprawdzali mi wszystko i odległości osi były wszystko w tolerancji)... Znacie możne jakieś dobre stacje na których można sprawdzić podwozie czy jest równe? (woj. dolnośląskie/lubuskie)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

)... Znacie możne jakieś dobre stacje na których można sprawdzić podwozie czy jest równe? (woj. dolnośląskie/lubuskie)

Sprawdzic podwozie (punkty mocowania zawieszenia to wizyta na płycie i cały dzień roboty (koszt pewnie ok 400 zł)

Reszta wychodzi na kompleksowej geometrii

Radzę sie na tym skupic zrobic pod obciazeniem i zwrocic uwage na przesuniecie koł i oś geometryczna ( chociaz te dwa parametry decyduja przede wszystkim o tym czy auto sciaga w czasie jazdy to powiedza Ci duzo o przeszłosci auta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do Serwisu BMW z zapytaniem o mój problem i wypytaniem jaki był by koszt sprawdzenia geometri - zbierzność 480zł i nie ustawiaja pod obciążeniem, jeśli chodzi o problem noszenia to sugerowali jeszcze tylne tuleje pływające, wydaje mi sie ze nosi przodem ale kto wie... Auta jakotako nie ściąga tylko prowadzi sie niepewnie, wymieniał ktoś z was tylne tuleje pływające (wahliwe) czym objawialo sie ich zurzycie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Auta jakotako nie ściąga tylko prowadzi sie niepewnie, wymieniał ktoś z was tylne tuleje pływające (wahliwe) czym objawialo sie ich zurzycie?

 

Wystarczy, że wykręcisz śrube z tej tuleji i poruszasz, luz wyczujesz palcami, będzie 'klikać'. Geometria się po takim zabiegu nie rozjedzie więć operacja bez konsekwencji, natomiast jak byś ją wymienił bo będzie wybita warto zrobić geometrie. Przy dużym luzie objaw może być taki, że w zakręcie koło będzie uciekać pod auto w konsekwencji tracić trakcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam jestem nowym posiadaczem e46 ale już zauważyłem podobny problem.

auto kupiłem w dość dobrym stanie jak na nasze warunki, ale w drodze do domu zauważyłem, że jest potwornie czułe na koleiny i nierówności, trzeba było mocno kontrować kierownicą w koleinach. wymieniłem prawie wszystko w zawieszeniu przednim, przednie tuleje z tyłu, pełna geometria, nowe amory z tyłu i co ? Praktycznie bez zmian :( Auto jest na oponach 205/55 R16, które są dość słabe. Założyłem na próbę opony zimowe na R15 i zupełnie inna historia. Wydaje mi się , że przyczyną są jednak opony, poważnie biorę pod uwagę przejęcie na 15 stki i tyle.

U mnie jeszcze czepiali się maglownicy, bo jak stwierdzono ciężko obraca się kierownica, ale na maglownicy nie ma żadnych luzów, więc nie wiem czy mają rację. Kolega ma e46 318 i faktycznie kierownica pracuje lżej, nie wiem co o tym myśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Myśle, że odnośnie kierownicy /przekładni/ to musisz sprawdzić na takich samych kołach i ciśnieniu żeby określić czy lżej czy nie, albo .........kończy się pompa wspomagania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wszystkich mających problemy z luzami w kierownicy, zacznijcie sprawdzanie od najtańszej rzeczy, czyli gumowego łącznika (krzyżaka) w kolumnie kierownicy (element nr 2 na rysunku). Po latach guma zmienia swoje właściwości i zaczyna wytwarzać luzy. Wrażenie jest takie samo jak przy rozwalonych wahaczach/luzach w maglownicy.

 

Pozdrawiam.

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/NjU3MDJfcA==.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.