Skocz do zawartości

stuki w przednim zawieszeniu


Evander1978

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pomocy. Wymieniłem już prawie całe zawieszenie (po dwa wahacze, łaczniki stablizatora, końcówki drążka kierowniczego, sztycę łączącą kolumnę z maglownicą, nawet gumki stablizatora oraz poduszki pod silnik) i ciągle mam stuki przy najeżdzaniu na większe dziury. Nic nie przenosi na kolumnę kierownicy ale mimo wszystko to dość denerwujące. Nadmieniam, że auto uczetniczyło w kolizji i raczej coś musiało dziać się z przednim lewym kołem. Co jeszcze powinienem sprawdzić? mechanik mówi, że ponoć nie ma luzów na listwie maglownicy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie wiem jak uciążliwe są te stuki ale może byc tak że wszystko masz w porządku tym bardziej że mechanik ci potwierdził o brakach luzów. Jeśli masz sportowo zestrojone zawieszenie fabryczne i połączone dodadkowo z 18-to calowymi felgami z oponami typu RunFlat a wcześniej jeździłeś np jakimś super miękkim samochodem to właśnie koniec końców możesz mieć takie odczucia że cos stuka a to poprostu taki typ.

Już w innych wątkach było dużo nadmieniane o tym.

Chyba że masz np teraz zwykłe zimówki na 16-stkach i brak sportowego zawieszenia czy nawet ze sportowym to fakt może byc coś nie tak bo u mnie jest kolosalna różnica na 16 a na 18.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostka o kielich? Mozesz bardziej precyzyjnie? Nawiasem mowiac kupilem ja na runflatach zimowkach 16 i sie tlucze . mam do niej 17 letnie i strach pomyslec co sie bedzie dzialo na wiosne

 

sprawdz dokładnie przewody pod maską i pod silnikiem czy wzystko jest ładnie na swojim miejscu, tym bardziej jeśli samochód miał kolizje, bo jesli wymieniłes wszysko to co się moze jeszcze tłuc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 lata później...
Witam.

 

U mnie stuk słychać z przodu podczas jazdy na poprzecznych nierownosciach, na progach zwalniajacych. Niezależnie od predkosci. HELP :/ wymieniłem drążki kierownicze na oryginał. Amortyzatory tez nowe oryginal

Mam rozumieć ,że łączniki wymienione na nowe ? viewtopic.php?f=70&t=161248&hilit=+łączniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Łączniki wymieniałem na nowe. To jest np. jak najezdzam na próg zwalniajacy i zjezdzam z niego takie skrzypienie połączone z mocnym uderzeniem słyszalne tez na poprzecznych nierownosciach

 

Skrzypienie to pewnie celował bym w gumę któregoś wahacza. Co do uderzenie, hmm... trudno powiedzieć. Podjedź na stację może na szarpaku wyjdzie, że masz już jakieś poważniejsze luzy. U mnie guma z prawej strony też przy głębszych odchyłach wydaje właśnie taki skrzypiący dźwięk no ale nic po za tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam podobny problem. Sprawdzane w xx serwisach w tym ASO. Samochód razem stał ok 2 miesięcy i nic. Wszystko sztywne. Wahacz nowe, końcówki i inne gówna. Poduszki amorków sprawdzane a wymieniane były razem z amorkami ok 10.000 km temu. Łączniki stabilizatorów też. Słychać jak samochód się "nagrzeje" czyli po przejechaniu np 20 km od 1 odpalenia. Stukanie z przodu raz jak by było w lewej strony, raz po środku ale najczęściej po prawej stronie. Słychać jak najadę na łączenia jezdni, delikatne dołki, łączenia płyt drogowych oraz wolny najazd oraz zjazd z progów zwalniających. Już wariuje od tego stukania. Zacząłem głośniej słuchać radia żeby tego nie słyszeć ale to nie jest lekarstwo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu masz coś luźnego pod maską, obluzowanego, np. chłodnica, wentylator, itp. Ewidentnie, jak piszesz, że po nagrzaniu auta, moim zdaniem to będzie coś, co się nagrzewa lub element przylegający do nagrzewającego się.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
U mnie też okazało się, że do wymiany poszły poduszki wraz z łożyskiem przednich amortyzatorów. Na szczęście wymieniłem wcześniej jedynie gumy stabilizatora oraz łączniki, co w sumie na złe nie wyszło i kosztowało grosze. Stuki typowo tępe i postępujące od góry kolumny ku dołowi pojawiały się głównie na mocno pofalowanym asfalcie, na kostce brukowej i uskokach. Ogólnie auto prowadziło się bez zastrzeżeń, na stacji kontroli pojazdów nic nie wyszło, grama luzu nie stwierdzono. Różnie piszą ale polecam nie skąpić i wykonać zbieżność po wymianie gum, przynajmniej jest pewność że koła będą się stykały z nawierzchnią jak należy. Jako zamiennik zastosowałem łożyska KYB, zobaczymy jak będą się spisywały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
NIe mam już siły z pukaniem z prawej strony (pasażer), zawieszenie z przodu wymienione (amortyzatory, tuleje wahacza górnego, gumy stabilizatora, poduszki z łożyskiem amortyzatora, odboje) puka wyłącznie przy najeżdżaniu na np. ogranicznik prędkości TYLKO z prawej strony - co to może być ??? Sprawdziłem już wszystko, deskę rozdzielczą, komorę silnika - wszystko jest na swoim miejscu ... a puka :mad2: :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie mam chyba podobny problem.

Przy nierównościach poprzecznych jakby puka mi przednie zawieszenie.

Unosząc auto po stronie kierowcy, łapiąc koło na godzinie 3 i 9 jednocześnie szarpiąc czuje luz ok 1 mm i pukanie. Na godzinie 12 i 6 nic, sztywno.

Wybity wachacz lewy, końców drążka czy magiel ?? Może ktoś miał podobnie.

W przyszły weekend wybiorę się na szarpaki, chciałbym wiedzieć na co szczególnie zwrócić uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coz powiedziec ,ten typ troche tak ma ze jedziesz po dziurach i sa stuki ale takie łagodne nie ze cos na....dala.

I mowie to z doswiadczenia posiadania nowego egzenplarza e 90 ktorym wyjechalem z salonu i wracajac przejechalem przez tory i oczywiscie bylo lubudubu.

polskie drogi robia z czasem swoje i 11 letni samochod traci sztywnosc i cos gdziec tam zalomocze tym bardziej ze zawieszenie do miekkich nie nalezy runflat tez daje beton wiec jest jak jest.

teraz ma na 17 cali run flat opona 45.

im wiekszy mroz tym glosnie cos wali a na przegladzie cacy.

To nie seria 7 to raz a dwa polskie drogi to nie niemiecki rowny asfalt.

nawymieniacie i dalej problem ,mie zapominajcie o zmeczeniu materialu i ze po set tysiacach i naprawach blacharskich stukac moze w roznych miejscach bo kazdy material traci sztywnoac ,fakt to niemieckie bmw ale nie niemiecki leopard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.