Skocz do zawartości

[E39] Czujniki Parkowania


Wielebny

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni zawsze jak wrzucam wsteczny to czujniki parkowania cały czas mi pikają bez przerwy. Odłączyłem akumulator na noc i dzisiaj podłączyłem go z powrotem myśląc iż się wszystko zresetuje i nic to nie zmieniło choć jakiś czas temu to zadziałało. proszę o pomoc w tej sprawie bo ten dźwięk jest strasznie irytujący :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Podepnę się do tematu, też mam problem z czujnikami parkowania z tyłu, tzn. gdy auto odpalę po dłuższym postoju czujniki czasem działają a czasem zaczną piszczeć ciągiem. Czasem pomaga kilkukrotne naciśnięcie przycisku PDC, a czasem po przejechaniu jakiegoś odcinka wszystko wraca do normy i wszystko działa normalnie. Na słuch wszystkie czujniki "cykają". Mam takie małe podejrzenie iż po postoju może robi sie gdzieś jakieś zwarcie z powodu wilgoci? Czy może mnie ktoś poinstruować jak zdemontować czujniki z tylnego zderzaka aby sprawdzić połączenia elektryczne? Jest to BMW e39 530DA sedan 2003r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może mnie ktoś poinstruować jak zdemontować czujniki z tylnego zderzaka aby sprawdzić połączenia elektryczne? Jest to BMW e39 530DA sedan 2003r.

 

 

Jeśli dobrze pamiętam, to jeśli chodzi ci o któryś z wewnętrznych/środkowych czujników, to bez ściągania zderzaka się nie obejdzie :(

 

Pozdr.

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może mnie ktoś poinstruować jak zdemontować czujniki z tylnego zderzaka aby sprawdzić połączenia elektryczne? Jest to BMW e39 530DA sedan 2003r.

 

 

Jeśli dobrze pamiętam, to jeśli chodzi ci o któryś z wewnętrznych/środkowych czujników, to bez ściągania zderzaka się nie obejdzie :(

 

Pozdr.

 

W sedanie nie ma potrzeby sciagac zderzaka,czujniki są w listwie która siedzi na zatrzaskach. Delikatnie śrubokrętem podwadż i wyskoczy listwa,czujniki na wierzchu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może mnie ktoś poinstruować jak zdemontować czujniki z tylnego zderzaka aby sprawdzić połączenia elektryczne? Jest to BMW e39 530DA sedan 2003r.

 

 

Jeśli dobrze pamiętam, to jeśli chodzi ci o któryś z wewnętrznych/środkowych czujników, to bez ściągania zderzaka się nie obejdzie :(

 

Pozdr.

 

W sedanie nie ma potrzeby sciagac zderzaka,czujniki są w listwie która siedzi na zatrzaskach. Delikatnie śrubokrętem podwadż i wyskoczy listwa,czujniki na wierzchu....

 

 

Fakt. Sorry. Nie doczytałem. W sedanie tak jak kolega pisał wyżej. Niestety w naszych Touringach musimy się bardziej pomęczyć...

 

Pozdr.

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam! Nadal walczę z zacinającym się PDC, po wyjęciu, wyczyszczeniu i wysuszeniu tylnych czujników, obejrzałem dokładnie również kable i kostki w zasadzie nic nie osiągnąłem, zmontowałem wszystko i dokonałem próby. Początkowo było obiecująco wszystko ładnie działało ale po chwili powtórka z rozrywki:

tylne czujniki :(pi pi pipi pipipipip itd)i tak przez ok 5 min. Po upływie tego czasu po wyłączeniu i włączeniu ręcznie PDC, wszystko wróciło do normy, tylko co jakiś czas bez żadnego powodu przednie czujniki "zapipują". Sprawdziłem po kolei każdy czujnik wszystkie tykają i wszystkie mrowią po palcu. Zastanowiło mnie tylko bardzo słabo wyczuwalne mrowienie dwóch prawych przednich czujników. Po zdemontowaniu Przednich listew ku mojemu zdziwieniu ukazał się następujący widok, z prawej strony dwa czujniki były takie same jak z tyłu, tzn. wtyczkę miały wtykaną od tyłu, (zdj. nr 3)

http://allegro.pl/item963219808_czujnik_cofania_pdc_parktronik_czujniki_bmw.html

Natomiast z lewej strony były czujniki z wtyczką wtykaną z boku (zdj. nr 2).

I tu rodzi się pytanie, czy aby taka konfiguracja nie powoduje jakichś błędów w działaniu systemu? I jakie powinny być parktroniki z przodu, z wtyczką z tyłu czy z boku? Bardzo proszę o odpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokladnie identyczny problem

z przodu powinny byc inne niz z tylu czujniki (takie jak L)

ja sprawdzalem inpa w czasie rzeczywistym sensory i wyszlo mi ze dwa srodkowe tylne wariuja strasznie ale jeszcze okazji niemialem zeby sciagnac zderzak

 

pozdr

zycie zaczyna sie po 50i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
mam dokladnie identyczny problem

z przodu powinny byc inne niz z tylu czujniki (takie jak L)

ja sprawdzalem inpa w czasie rzeczywistym sensory i wyszlo mi ze dwa srodkowe tylne wariuja strasznie ale jeszcze okazji niemialem zeby sciagnac zderzak

 

pozdr

 

Witam!

Mam dokładnie tak samo dwa srodkowe tylne wariują.

Naprawiłeś to?Wiesz co było przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te czujniki to padaczka jest. Mi dwa razy w roku padaja wiec wychodzi ze utrzymanie PDC to 200 zl rocznie. Troche drogo i nosze sie z zamiarem sprzedania czujnikow i zamontowania czegos z allegro. Na pewno bedzie trwalsze.
Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Witam! odświeżę trochę temat odnośnie pdc w e39 ale trochę z innej beczki, po przejściach w swojej piątce z padniętymi czujnikami i z przerwanymi przewodami przyszedł czas na kolejną usterke.... A mianowicie komputer wskazał taki oto błąd: przedni brzęczyk ostrzegawczy wyłączony, obwód przerwany, stały. Szukałem na internecie nic niem na temat awarii jakiegoś brzęczyka w e39, co to jest wogóle? I gdzie się znajduje? Jedynie co się dowiedziałem z tej diagnozy, to to że znów jakaś kabelek musi być przerwany. Panowie czekam na jakieś rady!!!! :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat główny, mianowicie w moim przypadku PDC także raz działa, a częściej robi "piiipii...", tylko zauważyłem kolejną zależność - po podłączeniu przyczepy i cofaniu z nią (PDC powinno się automatycznie nie włączyć-prawda?) - i tak też się dzieje, jednak gdy odepnę przyczepe, to jeszcze ok. 2 razy działa PDC po wrzuceniu wstecznego.

Jest możliwość uszkodzenia jakiegoś kabla przy kostce dla przyczepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak fabryczny?

 

Może sam sterownik haka (w okolicach koła zapasowego) może być padnięty.

 

Dodatkowo w hakach niefabrycznych dochodzi to, że często sterownika do PDC nie ma, i wtedy wali sygnałami odległości przy cofaniu z przyczepą.

 

Hak oryginalny, kostka itp.

Ciężko mi zlokalizować przyczynę tego, bo wszystkie czujniki są dobre. Raz na 1000km potrafią się włączyć czujniki i działać, jednak po ponownym wrzuceniu wstecznego, już jest dźwięk ciągły :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam! Jestem kolejnym który ma problemy z PDC... Z tym że w moim przypadku jest inaczej. Mianowicie po podłączeniu czujników (do tego modułu w bagażniku) czujniki działają (bez zarzutów) a przy następnym włączeniu samochodu już nie. Tak jest za każdym razem. Ponowne uruchomienie samochodu - zupełny brak reakcji - tylko dźwiękowej bo czujniki nadal pracują - aż za bardzo :/ Wtedy gdy wsteczny jest wrzucony przystawiając ucho można spokojnie usłyszeć pykanie czujników - wszystkich czterech z tyłu. Dziwna sprawa bo później nawet jak wrzuce "luz" a co dziwniejsze gdy wyłącze samochód i zamkne go nawet czujniki dalej pykają :mad2: Dobrze że zauważyłem to wypinam wtyke z modułu żeby mi akumulatora nie zeżarło. Czy może tak powinno być?? W każdym razie sygnał dźwiękowy w środku samochodu działa tylko do zgaszenia samochodu, następnym razem już nie - trzeba wypinać i wpinać kostke do modułu :/ Miał ktoś coś takiego? Wie ktoś co zrobić?

Dodatkowo zaobserwowałem dziś że czujniki po rogach są troszeczke inne niż te wewnętrzne... tzn chodzi o kolor - są totalnie czarne (a chyba powinny być jakby szkliste, wpadające w fiolet) mimo że nie wyglądają na zamalowane i co najważniejsze wgl nie reagują na odległość!! Pykają (tzn pracują) ale na sygnalizacje się to nie przekłada.

Aha jak coś to mowa o sedanie 523i ;)

 

Problem już rozwiązany. Winą były dwa NIEORYGINALNE czujniki (skrajne). Okazuje się że podróbki mogą porządnie namieszać :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.