Skocz do zawartości

[E46] Wymiana oleju w ASB fotki DIY A5S390R


hunter

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Nie trzeba jechać do aso na reset skrzyni, jest na to prosty sposób.

wcisksz pedał gazu do oporu tak aby wcisnął się kickdown i przekręcasz kluczyk na zapłon lub na 1 już nie pmiętam i tak trzymasz 20 sekund.

Skrzynia po takim zabiegu może szarpać i mieć problemy który bieg zapiąć, jednak po paru jazdch się nauczy wszystkiego od nowa.

Sprawdzałem tą metodę i działa na 100% poznasz to po szarpaniu skrzyni i mniejszych wartościach na ekonomizerze.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 miesiące temu...

Mam ta robote za soba na skrzyni ZF 5HP19.

Generalnie cala procedura taka sama, jak kolega opisal w pierwszym poscie.

Jedyna roznica polega na tym, ze w przypadku tej skrzyni zdejmujemy z chlodniczki oleju ten drugi przewod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Koledzy móglby mi ktos dokładnie opisac który korek jest do sprawdzania poziomu oleju.Widziałem dzisaj swoja skrzynie od dołu i z 3 korki mógłbym odkrecic i własnie nie wiem który.On jest po stronie wybieraka czy drugiej?Jak ktos ma jakas fotke to tez bym był wdzieczny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

To mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich forumowiczów.

Mam pytanie.

Zakupiłem bmw e46 320d 150 KM z 2005 roku i chciał bym wymienić olej w skrzyni automatycznej.

Na skrzyni jest zielona nalepka i informacja że oleju się nie wymienia. ( lifetime oil)

Piszecie jednak że olej trzeba wymieniać więc chce to zrobić.

Poprzedni właściciel go nie wymieniał nawet raz a auto ma najechane 207 tyś km. Auto od pierwszego właściciela.

 

Na skrzyni jest podany numer oleju bmw : 83220026922

 

Jaki olej wlać?

TEXACO ETL 7045E będzie odpowiedni.

W sklepie dali mi Castrol TQ DIII ale to chyba minerał więc nie podejdzie a cena za 10 litrowych baniek to 470zł tyle zapłaciłem.

Dzisiaj dzwoniłem do nich to mówią że ma być Castrol TRans MAX 2 i kosztuje 50 zł za litr i żebym przyjechał zamienić.

Jaki olej zastosować żeby nie było niespodzianki. Na razie skrzynia śmiga dobrze raz zapaliła mi się tylko kontrolka od skrzyni ale auto jechało normalnie a po zgaszeniu zgasła sama i nie zapala się.

 

Przy sprawdzaniu stanu zapaliłem auto postało 10 minut za zapalonym w pozycji P i odkręciłem korek przy wybieraku to olej trysnął jak szalony i szybko włożyłem korek. Czyżby oleju było za dużo?

 

Proszę o podpowiedź.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

To mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich forumowiczów.

Mam pytanie.

Zakupiłem bmw e46 320d 150 KM z 2005 roku i chciał bym wymienić olej w skrzyni automatycznej.

Na skrzyni jest zielona nalepka i informacja że oleju się nie wymienia. ( lifetime oil)

Piszecie jednak że olej trzeba wymieniać więc chce to zrobić.

Poprzedni właściciel go nie wymieniał nawet raz a auto ma najechane 207 tyś km. Auto od pierwszego właściciela.

 

Na skrzyni jest podany numer oleju bmw : 83220026922

 

Jaki olej wlać?

TEXACO ETL 7045E będzie odpowiedni.

W sklepie dali mi Castrol TQ DIII ale to chyba minerał więc nie podejdzie a cena za 10 litrowych baniek to 470zł tyle zapłaciłem.

Dzisiaj dzwoniłem do nich to mówią że ma być Castrol TRans MAX 2 i kosztuje 50 zł za litr i żebym przyjechał zamienić.

Jaki olej zastosować żeby nie było niespodzianki. Na razie skrzynia śmiga dobrze raz zapaliła mi się tylko kontrolka od skrzyni ale auto jechało normalnie a po zgaszeniu zgasła sama i nie zapala się.

 

Przy sprawdzaniu stanu zapaliłem auto postało 10 minut za zapalonym w pozycji P i odkręciłem korek przy wybieraku to olej trysnął jak szalony i szybko włożyłem korek. Czyżby oleju było za dużo?

 

Proszę o podpowiedź.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką skrzynię jak w linku poniżej : Taka sama zielona plakietka tylko seryjny się nie zgadza ale to norma.

http://allegro.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-i2212236062.html

 

Ten texaco to chyba minerał a tu powinien jakiś syntetyk iść.

 

A mobil LT71141 nie powinien tam iść?

 

http://allegro.pl/automat-esso-mobil-atf-lt71141-1l-promocja-i2218988946.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
I najlepiej wgraj najnowszy soft do skrzyni :cool2:

Podejrzewam że przy roku auta 2005, ma najnowszy soft.

 

do skrzyni GM A5S390R do którego roku wychodziły softy ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam Użytkowników. Mam kilka pytań w sprawie wymiany oleju

 

Mam swoją bumie od kilku tygodni. Sprowadziłem z Niemiec, chodzi bardzo dobrze, ma 215tyśkm. Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni. Mam jednak kilka niejasnych spraw w związku z opisem (1 post)

W moim przypadku 10l oleju tecamatic (texaco) ETL 7045E - 10L 1L=22-25zł

 

1. A nieco niżej jest, że trzeba dolewać płyn ATE. Czy zatem chodzi o olej ATE, czy o dodatkowo płyn ATE, który również trzeba dolać.

2. Sam Olej oczywiście wlewać do skrzyni przez wlew, gdzie jest bagnet?

3. Czy olej należy wlać do miski?

Edytowane przez RomeQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie zakładam nowego postu więc napisze tutaj. dziś dzwoniłem do serwisu asb w Krakowie i po zapytaniu jaki olej wlać do bmw e46 330xd z 2002r ze skrzynią a5s390r Pan odpowiedział że oni wlewają lt71141 czy można użyć tego oleju do mojej skrzyni bo tutaj wszyscy piszą że to jest jakiś texaco olej?? bardzo proszę o odpowiedź..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Sam Olej oczywiście wlewać do skrzyni przez wlew, gdzie jest bagnet?

3. Czy olej należy wlać do miski?

 

Ad. 2. Olej wlewasz przez otwór w boku skrzyni, bagnetu nie ma.

Ad. 3. Do miski oleju nie wlewasz.

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając dziś forum zastanowiło mnie jedno - autor ma zieloną naklejkę na skrzyni i leje olej ETL 7045E - a według informacji i danych dostępnych w sieci powinien wlać Texaco ETL 8072B. Przynajmniej zgodnie z tą rozpiską:

http://www.nmia.com/~dgnrg/SD92-113.pdf

W skrzyniach A5S 360R jest ETL 7045E, natomiast w skrzyniach A5S 390R wlewamy olej TEXACO ETL 8072 B. Dla świętego spokoju proponuję jednak spisać numer z tej zielonej naklejki i sprawdzić w http://bmwfans.info/parts/catalog/ jaki olej kupić.

Zamiennikiem TEXACO ETL 8072 B podobno może być Mobil Dexron VI.

Dla tych co wolą filmy znalazłem jeszcze coś takiego:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że są różne szkoły na temat tych skrzyń A5S390R. Jedni znawcy mówią, żeby w nie ruszać oleju, bo wtedy po kilku tysiącach km już skrzynia chodzi nie tak jak wcześniej (trochę gorzej). Inni mówią, żeby jednak zmienić olej, jak jeszcze skrzynia dobrze chodzi. Czy ktoś zna opinię w tej sprawie z dobrze znanego i słynącego serwisu BMW?

Jest też opinia, że jak lepkość oleju od nowości dobrze współpracuje ze skrzynią, to żeby nie ruszać. Wymiana powoduje, że nie ma już tego "żelu" jaki był i dlatego fixuje po kilku tysiącach km. Nie wiem, być może ktoś nie wlał tego właściwego oleju. Ta sprawa, to nie tania zabawa. Wychodzi drożej niż same turbo.

Dlatego będą cenne każde uwagi użytkowników, którzy już przejechali na zmianie kilkadziesiąt km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że są różne szkoły na temat tych skrzyń A5S390R. Jedni znawcy mówią, żeby w nie ruszać oleju, bo wtedy po kilku tysiącach km już skrzynia chodzi nie tak jak wcześniej (trochę gorzej). Inni mówią, żeby jednak zmienić olej, jak jeszcze skrzynia dobrze chodzi. Czy ktoś zna opinię w tej sprawie z dobrze znanego i słynącego serwisu BMW?

Jest też opinia, że jak lepkość oleju od nowości dobrze współpracuje ze skrzynią, to żeby nie ruszać. Wymiana powoduje, że nie ma już tego "żelu" jaki był i dlatego fixuje po kilku tysiącach km. Nie wiem, być może ktoś nie wlał tego właściwego oleju. Ta sprawa, to nie tania zabawa. Wychodzi drożej niż same turbo.

Dlatego będą cenne każde uwagi użytkowników, którzy już przejechali na zmianie kilkadziesiąt km

 

"A świstak siedział i zawijał je w te sreberka..." :lol:

 

Nie słuchaj ASO i innych ancymonków tylko wymieniaj bo warto. Skrzynia odwdzięczy Ci się ładniejszą pracą, a jak ma "paść" to padnie przed lub po wymianie i tyle w tym temacie

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że są różne szkoły na temat tych skrzyń A5S390R. Jedni znawcy mówią, żeby w nie ruszać oleju, bo wtedy po kilku tysiącach km już skrzynia chodzi nie tak jak wcześniej (trochę gorzej). Inni mówią, żeby jednak zmienić olej, jak jeszcze skrzynia dobrze chodzi. Czy ktoś zna opinię w tej sprawie z dobrze znanego i słynącego serwisu BMW?

Jest też opinia, że jak lepkość oleju od nowości dobrze współpracuje ze skrzynią, to żeby nie ruszać. Wymiana powoduje, że nie ma już tego "żelu" jaki był i dlatego fixuje po kilku tysiącach km. Nie wiem, być może ktoś nie wlał tego właściwego oleju. Ta sprawa, to nie tania zabawa. Wychodzi drożej niż same turbo.

Dlatego będą cenne każde uwagi użytkowników, którzy już przejechali na zmianie kilkadziesiąt km

 

"A świstak siedział i zawijał je w te sreberka..." :lol:

 

Nie słuchaj ASO i innych ancymonków tylko wymieniaj bo warto. Skrzynia odwdzięczy Ci się ładniejszą pracą, a jak ma "paść" to padnie przed lub po wymianie i tyle w tym temacie

 

Mamy ten sam rocznik z tym mój jest kombi. Wymiana czeka mnie w najbliższych tygodniach, jak go zarejestruje. Dzięki za uwagi i sugestie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że są różne szkoły na temat tych skrzyń A5S390R. Jedni znawcy mówią, żeby w nie ruszać oleju, bo wtedy po kilku tysiącach km już skrzynia chodzi nie tak jak wcześniej (trochę gorzej). Inni mówią, żeby jednak zmienić olej, jak jeszcze skrzynia dobrze chodzi. Czy ktoś zna opinię w tej sprawie z dobrze znanego i słynącego serwisu BMW?

Jest też opinia, że jak lepkość oleju od nowości dobrze współpracuje ze skrzynią, to żeby nie ruszać. Wymiana powoduje, że nie ma już tego "żelu" jaki był i dlatego fixuje po kilku tysiącach km. Nie wiem, być może ktoś nie wlał tego właściwego oleju. Ta sprawa, to nie tania zabawa. Wychodzi drożej niż same turbo.

Dlatego będą cenne każde uwagi użytkowników, którzy już przejechali na zmianie kilkadziesiąt km

 

"A świstak siedział i zawijał je w te sreberka..." :lol:

 

Nie słuchaj ASO i innych ancymonków tylko wymieniaj bo warto. Skrzynia odwdzięczy Ci się ładniejszą pracą, a jak ma "paść" to padnie przed lub po wymianie i tyle w tym temacie

 

Mamy ten sam rocznik z tym mój jest kombi. Wymiana czeka mnie w najbliższych tygodniach, jak go zarejestruje. Dzięki za uwagi i sugestie :)

 

Też mam karawan...tylko wymieniaj dynamicznie jak w opisie i nie słuchaj opowieści ze sie nie da...

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.