Skocz do zawartości

E-46 320d


Adam 67

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , krótko i na temat, zima -20*C auto po odpaleniu kopci na siwo i lekko niebiesko aż do rozgrzania silnika w okolice 50-60*C potem ustaje kopcenie(dodam , że auto jest wyposażone w podgrzewacz elektryczny nie mylić z webasto).Dzisiaj u mnie temperatura +5*C zero dymu,odma wymieniona silnik zalany olejem 0W/40 Castrol EDGE.Pytanie brzmi czego mogę się spodziewać w przyszłośći i jak uniknąć kopcenia, dziękuję za wszystkie opinie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Hej,

miałem to samo (kopcenie do rozgrzewki na siwo- błękitno). Diagnoza wykazała uszkodzone (lejące) wszystkie wtryskiwacze.

 

Błagam!! :duh:

 

Gdy silnik zimny zanim go uruchomisz komp wie, jaka jest temperatura na zewnątrz ,jaka jest temperatura płynu chłodzącego,jaka jest temperatura w dolocie. Na tej podstawie ustala dawkę rozruchową (naturalnie ją zwiększa w odniesieniu do ciepłych dni)

 

Gdy silnik pracuje ECU robi wszystko aby rozgrzać silnik w jak najkrótszym czasie (sugeruje się wcześniej wymienionymi parametrami)

 

-zmienia ciśnienie w CR (dawkę paliwa)

-zmienia kąt dynamiczny wtrysku

-przy bardzo niskich temperaturach na zewnątrz (nie otwiera EGR )

-uruchamia elektryczny podgrzewacz wody (gdy go włącza podnosi obroty) gdy wyłącza(zmniejsza obroty)

Przy słabym akumulatorze i wysokim prądzie ładowania można zauważyć nieznaczne falowanie obrotów.

-W zależności od ciśnienia atmosferycznego w danym dniu zmienia ciśnienie w kolektorze (podnosi je)

-w DDE4 i DDE5 podaje impulsowo napięcie na świece żarowe w celu podniesienia temp.w dolocie.

 

Wszystkie te zabiegi mają za zadanie jak najszybciej rozgrzać silnik. Zazwyczaj gdy wskazówka od temp. schodzi z niebieskiego pola.

Komp dezaktywuje poszczególne funkcje.

 

Biało-siwy dymek w zimny dzień po porannym odpaleniu auta nie jest niczym nadzwyczajnym to jak najbardziej normalne zjawisko.

W dni ciepłe nie występuje ............już wiesz dlaczego :cool2:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiedzialem, że ciśnienie wtrysku ma bezpośredni wpływ na wielkość dawki.

 

Myślałem, że otwiera EGR w pełni.

 

Co ma wspólnego podniesiona dawka startowa z dymieniem do czasu rozgrzania.

 

A jak on ma M47 i nie ma CR to co wtedy?

 

Jak podnosi ciśnienie w kol. dol.?

 

Chyba najstoswnej byłoby porównać że zdrowym osobnikiem, jak podobnie to jeździć i się cieszyć a jak znacznie bardziej dymieniem to grzebać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie wiedzialem, że ciśnienie wtrysku ma bezpośredni wpływ na wielkość dawki.

Pisałem o ciśnieniu w szynie CR ,wychodzi na to że ma jak również czas otwarcia podczas wtrysku wstępnego i zasadniczego. (z tego co się dowiedziałem na PW kolega ma VP44) Wypadało by dodać że temperatura paliwa również odgrywa tu istotną w procesie ustalania dawki nie tyko startowej.

 

Myślałem, że otwiera EGR w pełni.

 

To że zamyka wynika z charakterystyki pracy EGR . Dość dokładnie opisano zasadę pracy EGR w WDS. polecam.

 

Co ma wspólnego podniesiona dawka startowa z dymieniem do czasu rozgrzania.

 

Naturalnie że nic. Moja wypowiedź miała na celu przedstawić jako przykład jeden z punktów odniesieni dla "podejmowania decyzji przez ECU"

Komp zwiększa dawkę rozruchową dlaczego ? Bo jest zimno. Na podobnej zasadzie "podejmuje inne decyzje" .Np. przestawia kąt wtrysku.

 

A jak on ma M47 i nie ma CR to co wtedy?

 

W tym momencie wiem że ma vp44 ..........niewiele jednak się zmieniło. Dynamiczny kąt wtrysku w DDE3 jest regulowany między innymi w funkcji temperatury paliwa i temperatury cieczy chłodzącej.

 

Jak podnosi ciśnienie w kol. dol.?

 

Tak jak napisałem..... jednym z wyznaczników do ustalenia ciśnienia w kolektorze dolotowym ( nie tylko na wolnych obrotach jest ciśnienie atmosferyczne) Również gęstość powietrza czyli temperatura powietrza zasysanego (czujnik w przepływomierzu)

Na wolnych obrotach w funkcji pracy egr (mowa o zamkniętym) Jak wiesz zmienia się przepływ powietrza (wzrasta) ,wynika to między innymi z nieznacznego zwiększenia ciśnienia w kolekturze dolotowym. Gdy będziesz robił diagnostykę diesla w mróz zwróć na to uwagę. Idąc dalej jeśli wzrosło ciśnienie (a wzrosło choćby dlatego że więcej spalin idzie na łopatki turbiny..... gdy EGR zamknięty ) wzrosła również masa mierzona przez przepływomierz , ten zaś odpowiada za współczynnik stechiometryczny w dieslu więc wymusza siłą rzeczy zwiększenie dawki paliwa.

Myślisz że dlaczego diesle palą więcej zimą ? Przecież zimne powietrze to większa gęstość i większa ilość tlenu w jednostce objętości.Teoretycznie powinien wzrastać moment obrotowy, co może się przełożyć na oszczędności podczas jazdy. Niestety jest inaczej.

Mam dwie E46 co prawda na CR ale gdy odpalam je na -20 stopni po nocy obie puszczają siwobiałego dyma do momentu zagrzania.

 

Przy zasilaniu przez VP44 można doszukiwać się w takiej sytuacji, jej niepoprawnego działania gdy zimna, można się czepiać wtrysków, można szukać sobie problemu i zajęcia.

Można również logicznie analizując procesy zachodzące w silniku, przyjąć że tak ma być.

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moją intencją jest przedłożenie forumowiczom sytuacji zgodną z prawdą a nie sprzeczki.

 

 

Nie będę, nie czuję się na siłach, punktować każdej Twojej wypowiedzi ale najbardziej rażąca jest EGR.

 

EGR jest właśnie po to by w czasie zimengo startu zaoszczędzić środowiska naturalnego, dogrzać szybciej komorę spalania...

 

dlatego szczególnie na zimnym, oczywiście w funkcji chwilowego obciążenia silnika, pozostaje otwarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nie będę, nie czuję się na siłach, punktować każdej Twojej wypowiedzi ale najbardziej rażąca jest EGR.

 

EGR jest właśnie po to by w czasie zimengo startu zaoszczędzić środowiska naturalnego, dogrzać szybciej komorę spalania...

 

dlatego szczególnie na zimnym, oczywiście w funkcji chwilowego obciążenia silnika, pozostaje otwarty.

 

Nie mogę zgodzić się z twoją wypowiedzią.

Szkoda że moje wypowiedzi są rażące.............. liczyłem na to że raczej pomocne. Co oprócz EGR Cie tak razi ?

 

Wklejam zrzut z WDS .............. Mam nadzieję że temat EGR zamkniemy i nie będzie rażący. :cool2:

 

http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qy330_Zrzut_59.jpg

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moją intencją jest przedłożenie forumowiczom sytuacji zgodną z prawdą a nie sprzeczki.

 

 

Nie będę, nie czuję się na siłach, punktować każdej Twojej wypowiedzi ale najbardziej rażąca jest EGR.

 

EGR jest właśnie po to by w czasie zimengo startu zaoszczędzić środowiska naturalnego, dogrzać szybciej komorę spalania...

 

dlatego szczególnie na zimnym, oczywiście w funkcji chwilowego obciążenia silnika, pozostaje otwarty.

 

Przedłożę "forumowiczom sytuację zgodną z prawdą"

 

Spaliny w żadnym przypadku nie dogrzewają komory spalania. Mieszanka paliwowo powietrzna uboga w powietrze w której składzie znajdują się tlenki wpuszczone przez układ egr , spala się w znacznie niższej temperaturze zmniejsza się wtedy sprawność silnika ale działa się na korzyść środowiska ograniczając toksyczność spalin.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wszystko się zgadza.

 

Jak myślisz jak długo płyn chlodzacy bedzie poniżej 15stopni? Do 15tu - 20tu dojdzie moment ze względu na delta T, potem jest gorzej.

 

O tlenkach nie wiem, pisze z tel. to nawet z wlasniej wrodzonej ciekawości nie sprawdze.

Zakładam, że może tak być tak więc obaliles mit panujący na forum o EGR i dogrzewaniu - dobra robota!

A tam samym utwierdziles mnie w przekonaniu, że dobrze zrobiłem usuwając EGR ;).

 

WDS dobre to masz linka do ściągnięcia.

 

Wypijemy kiedyś piwo i podyskutujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.