Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam , krótko i na temat, zima -20*C auto po odpaleniu kopci na siwo i lekko niebiesko aż do rozgrzania silnika w okolice 50-60*C potem ustaje kopcenie(dodam , że auto jest wyposażone w podgrzewacz elektryczny nie mylić z webasto).Dzisiaj u mnie temperatura +5*C zero dymu,odma wymieniona silnik zalany olejem 0W/40 Castrol EDGE.Pytanie brzmi czego mogę się spodziewać w przyszłośći i jak uniknąć kopcenia, dziękuję za wszystkie opinie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie zaobserwowałeś normalne zjawisko wydalania pary wodnej. Jeśli poziom płynów jest w porządku, to bym się nie przejmował i cieszył z jazdy.
Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Hej,

miałem to samo (kopcenie do rozgrzewki na siwo- błękitno). Diagnoza wykazała uszkodzone (lejące) wszystkie wtryskiwacze.

 

Błagam!! :duh:

 

Gdy silnik zimny zanim go uruchomisz komp wie, jaka jest temperatura na zewnątrz ,jaka jest temperatura płynu chłodzącego,jaka jest temperatura w dolocie. Na tej podstawie ustala dawkę rozruchową (naturalnie ją zwiększa w odniesieniu do ciepłych dni)

 

Gdy silnik pracuje ECU robi wszystko aby rozgrzać silnik w jak najkrótszym czasie (sugeruje się wcześniej wymienionymi parametrami)

 

-zmienia ciśnienie w CR (dawkę paliwa)

-zmienia kąt dynamiczny wtrysku

-przy bardzo niskich temperaturach na zewnątrz (nie otwiera EGR )

-uruchamia elektryczny podgrzewacz wody (gdy go włącza podnosi obroty) gdy wyłącza(zmniejsza obroty)

Przy słabym akumulatorze i wysokim prądzie ładowania można zauważyć nieznaczne falowanie obrotów.

-W zależności od ciśnienia atmosferycznego w danym dniu zmienia ciśnienie w kolektorze (podnosi je)

-w DDE4 i DDE5 podaje impulsowo napięcie na świece żarowe w celu podniesienia temp.w dolocie.

 

Wszystkie te zabiegi mają za zadanie jak najszybciej rozgrzać silnik. Zazwyczaj gdy wskazówka od temp. schodzi z niebieskiego pola.

Komp dezaktywuje poszczególne funkcje.

 

Biało-siwy dymek w zimny dzień po porannym odpaleniu auta nie jest niczym nadzwyczajnym to jak najbardziej normalne zjawisko.

W dni ciepłe nie występuje ............już wiesz dlaczego :cool2:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiedzialem, że ciśnienie wtrysku ma bezpośredni wpływ na wielkość dawki.

 

Myślałem, że otwiera EGR w pełni.

 

Co ma wspólnego podniesiona dawka startowa z dymieniem do czasu rozgrzania.

 

A jak on ma M47 i nie ma CR to co wtedy?

 

Jak podnosi ciśnienie w kol. dol.?

 

Chyba najstoswnej byłoby porównać że zdrowym osobnikiem, jak podobnie to jeździć i się cieszyć a jak znacznie bardziej dymieniem to grzebać.

Opublikowano

Witam

Nie wiedzialem, że ciśnienie wtrysku ma bezpośredni wpływ na wielkość dawki.

Pisałem o ciśnieniu w szynie CR ,wychodzi na to że ma jak również czas otwarcia podczas wtrysku wstępnego i zasadniczego. (z tego co się dowiedziałem na PW kolega ma VP44) Wypadało by dodać że temperatura paliwa również odgrywa tu istotną w procesie ustalania dawki nie tyko startowej.

 

Myślałem, że otwiera EGR w pełni.

 

To że zamyka wynika z charakterystyki pracy EGR . Dość dokładnie opisano zasadę pracy EGR w WDS. polecam.

 

Co ma wspólnego podniesiona dawka startowa z dymieniem do czasu rozgrzania.

 

Naturalnie że nic. Moja wypowiedź miała na celu przedstawić jako przykład jeden z punktów odniesieni dla "podejmowania decyzji przez ECU"

Komp zwiększa dawkę rozruchową dlaczego ? Bo jest zimno. Na podobnej zasadzie "podejmuje inne decyzje" .Np. przestawia kąt wtrysku.

 

A jak on ma M47 i nie ma CR to co wtedy?

 

W tym momencie wiem że ma vp44 ..........niewiele jednak się zmieniło. Dynamiczny kąt wtrysku w DDE3 jest regulowany między innymi w funkcji temperatury paliwa i temperatury cieczy chłodzącej.

 

Jak podnosi ciśnienie w kol. dol.?

 

Tak jak napisałem..... jednym z wyznaczników do ustalenia ciśnienia w kolektorze dolotowym ( nie tylko na wolnych obrotach jest ciśnienie atmosferyczne) Również gęstość powietrza czyli temperatura powietrza zasysanego (czujnik w przepływomierzu)

Na wolnych obrotach w funkcji pracy egr (mowa o zamkniętym) Jak wiesz zmienia się przepływ powietrza (wzrasta) ,wynika to między innymi z nieznacznego zwiększenia ciśnienia w kolekturze dolotowym. Gdy będziesz robił diagnostykę diesla w mróz zwróć na to uwagę. Idąc dalej jeśli wzrosło ciśnienie (a wzrosło choćby dlatego że więcej spalin idzie na łopatki turbiny..... gdy EGR zamknięty ) wzrosła również masa mierzona przez przepływomierz , ten zaś odpowiada za współczynnik stechiometryczny w dieslu więc wymusza siłą rzeczy zwiększenie dawki paliwa.

Myślisz że dlaczego diesle palą więcej zimą ? Przecież zimne powietrze to większa gęstość i większa ilość tlenu w jednostce objętości.Teoretycznie powinien wzrastać moment obrotowy, co może się przełożyć na oszczędności podczas jazdy. Niestety jest inaczej.

Mam dwie E46 co prawda na CR ale gdy odpalam je na -20 stopni po nocy obie puszczają siwobiałego dyma do momentu zagrzania.

 

Przy zasilaniu przez VP44 można doszukiwać się w takiej sytuacji, jej niepoprawnego działania gdy zimna, można się czepiać wtrysków, można szukać sobie problemu i zajęcia.

Można również logicznie analizując procesy zachodzące w silniku, przyjąć że tak ma być.

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moją intencją jest przedłożenie forumowiczom sytuacji zgodną z prawdą a nie sprzeczki.

 

 

Nie będę, nie czuję się na siłach, punktować każdej Twojej wypowiedzi ale najbardziej rażąca jest EGR.

 

EGR jest właśnie po to by w czasie zimengo startu zaoszczędzić środowiska naturalnego, dogrzać szybciej komorę spalania...

 

dlatego szczególnie na zimnym, oczywiście w funkcji chwilowego obciążenia silnika, pozostaje otwarty.

Opublikowano

Witam

 

Nie będę, nie czuję się na siłach, punktować każdej Twojej wypowiedzi ale najbardziej rażąca jest EGR.

 

EGR jest właśnie po to by w czasie zimengo startu zaoszczędzić środowiska naturalnego, dogrzać szybciej komorę spalania...

 

dlatego szczególnie na zimnym, oczywiście w funkcji chwilowego obciążenia silnika, pozostaje otwarty.

 

Nie mogę zgodzić się z twoją wypowiedzią.

Szkoda że moje wypowiedzi są rażące.............. liczyłem na to że raczej pomocne. Co oprócz EGR Cie tak razi ?

 

Wklejam zrzut z WDS .............. Mam nadzieję że temat EGR zamkniemy i nie będzie rażący. :cool2:

 

http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qy330_Zrzut_59.jpg

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Moją intencją jest przedłożenie forumowiczom sytuacji zgodną z prawdą a nie sprzeczki.

 

 

Nie będę, nie czuję się na siłach, punktować każdej Twojej wypowiedzi ale najbardziej rażąca jest EGR.

 

EGR jest właśnie po to by w czasie zimengo startu zaoszczędzić środowiska naturalnego, dogrzać szybciej komorę spalania...

 

dlatego szczególnie na zimnym, oczywiście w funkcji chwilowego obciążenia silnika, pozostaje otwarty.

 

Przedłożę "forumowiczom sytuację zgodną z prawdą"

 

Spaliny w żadnym przypadku nie dogrzewają komory spalania. Mieszanka paliwowo powietrzna uboga w powietrze w której składzie znajdują się tlenki wpuszczone przez układ egr , spala się w znacznie niższej temperaturze zmniejsza się wtedy sprawność silnika ale działa się na korzyść środowiska ograniczając toksyczność spalin.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Dziękuję wam Panowie za wszystkie opinie, a szczególnie Panom TUDYM i ROGER-NYSA.Mogę tylko obiecać z mojej strony ,że jak się zrobi troche cieplej zaraz zajme się moim problemem i opisze go na forum.

Pozdrawiam Adam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko się zgadza.

 

Jak myślisz jak długo płyn chlodzacy bedzie poniżej 15stopni? Do 15tu - 20tu dojdzie moment ze względu na delta T, potem jest gorzej.

 

O tlenkach nie wiem, pisze z tel. to nawet z wlasniej wrodzonej ciekawości nie sprawdze.

Zakładam, że może tak być tak więc obaliles mit panujący na forum o EGR i dogrzewaniu - dobra robota!

A tam samym utwierdziles mnie w przekonaniu, że dobrze zrobiłem usuwając EGR ;).

 

WDS dobre to masz linka do ściągnięcia.

 

Wypijemy kiedyś piwo i podyskutujemy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.