Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam moj znajomy przymierza sie by kupić bmw e39 M5 chcialby uzyskac pare informacji na temat realnego spalania w miescie,trasa,i mieszana jazda.znalazl rowniez M5 e39 na gazie czy warto zakupic takie auto i instalacja gazowa wiem ze kazdy mysli ze to profanacja zakladac gaz do M5 ale jak kogoś nie stać na jazde na benzynie to mysle ze idzie to przezyc.a i ile koszt instalacji gazowej do bmw e39 M5 i jakie spalanie.dziekuje z pomoc
Opublikowano
Jeżeli ktoś pyta o spalanie w M3 czy M5 to tylko świadczy o tym że nie stać go na utrzymanie takiego auta! A pali dużo bo nikt nie kupuje takiego auta by dojeżdzać nim do pracy.
Opublikowano

Jak tak kolega przelicza koszty to może być problem. :mad2:

A ciekawe jak się coś posypie przy tym aucie? Co wtedy zrobi?

Podstawowe elementy eksploatacyjne to nie to samo co zwykłe e39 tylko cenowo co najmniej razy trzy!

To niech raczej kupi sobie samochód który będzie w stanie utrzymać i zadbać o to żeby cały czas był w dobrym stanie. :mrgreen:

Opublikowano
Kupujac takie auto spalanie nie moze byc priorytetem, w zasadzie w ogole nie powinno byc brane pod uwage. Spali tyle, ile wlejesz i to bardzo szybko. Mysle, ze w przypadku Twojego kolegi rozsadniej bedzie po prostu kupic inny model dajacy radosc z jazdy. Zakup autka to dopiero poczatek, szkoda, ze tak wielu kupujacych nie zdaje sobie z tego sprawy.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Opublikowano
Dobra to tak dla ciekawostki powiem, że 70cio litrowy bak, na lotnisku przy lataniu bokami itp, można opróżnić ten bak bardzo szybko... Jak się postarasz to nawet 50 litrów na 100km :)
Opublikowano
nie wim ile w tym jest prawdy ale w miescie 2002 m5 pali mojemu znajomemu około 20 litrów w miescie przy normalnej jeżdzie aczkolwiek moge sie mylic bo to info zasłyszane :?
(*pozdrawiam*)
Opublikowano

Absolutne minimum, jakie osiagnalem, to 11.3L/100km.

Jazda ze srednia 70km/h, trasa za spokojnie jadacym kolega w A6 2.5 TDi. Jemu wszamalo okolo 5L/100km.

 

Normalnie, to okolo 17-18 literkow przy dynamicznej, ale bez szalenstw, jezdzie w trasie. Miasto i szalenstwa to ponad 20.

Jazda sportowa po kaszubskich serpentynach, to 25-28.

Czasami uzyskuje 15.

 

To nie jest samochod do robienia oszczednosci...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Nastepy szpaner bedzie pchal M5 przez Miasto :norty:

Jak moj sasiad kupil S klase a szluga sepi pod blokiem :duh: ze nie wspomne, auto nonstop stoi :roll:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Czyli w takich autach jak M5 o spalanie pytać nie wolno :duh: na oficjalnych stronach BMW jakoś z tego tajemnic nie robią bo czy pytanie o spalanie dyskfalifikuje klienta WĄTPIE

Co do instalacji gazowej to nie komentuje

A co do tego czy kogoś stać czy nie na taki a nie inny model to moze zostawmy to tylko i wyłącznie nabywcy............

(*pozdrawiam*)
Opublikowano

Nie jestem posiadaczem M5 ale znam kilku uzytkownikow i zasada jest prosta tzn 1-1,5l wiecej od 540i ktorej akurat jestem uzytkownikiem i w zwiazku z tym podaje wyniki z dodanym 1l

 

Trasa 80-120 = 11l/100

Trasa 100-150 = 14l/100

Miasto (i tu zalezy jakie) mniej wiecej 16-22 (np w zime)

Powyzsze dane sa napisane przy dynamicznym charakterze jazdy (ale bez szalenstw)

 

U mnie srednie spalanie z 10tys km to ok 13l (cykl mieszany + czasami wscieklizna :)) wiec w M5 powinno byc ok 14l

 

Generalnie duzy wplyw ma styl jazdy, hamowania silnikiem, przewidywanie sytuacji itp wiec u konkretnych uzytkownikow moze to byc 1-2 l mniej a u innych 1-4 l wiecej

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano

Zalozylbym ze 2 razy tyle, ale wiele jest wspolnych, skrzynia, buda, zawieszenie (tzn bez amorow i sprezyn)

Inne tarcze, slinik, most, klocki, wydech itd..

Ale lepiej niech sie wypowie ktos bardziej kompetenty

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
czyli nie jest tak zle bo mowiono mi ze M5 ma 3-4 razy drozsze czesci od innych modeli

Nie ma zamiennikow na wiele czesci, ktore sa naprawde drogie.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Opublikowano

m5 jest samochodem drogim albo bardzo drogim w utrzymaniu, jeśli ty lub twój kolega, macie 60 - 80 tysięcy na zakup dobrego modelu (podkreślam dobrego modelu od niemca z książką, a nie od polaka z książką kupiona na allegro i dorobionymi pieczątkami) to kolejne 45 tysięcy na jakieś naprawy i części w pierwszym roku użytkowania nie powinno być jakimś gigantycznym problemem, jeśli natomiast chcecie kupić to auto na kredyt za ostatnie pieniądze, i wyczyścić się do zera to jest to zły wybór, spalanie w pierwszych 6 miesiącach użytkowania będziecie mieli większe o 30% bo nie będziecie umieli wykorzystywać potencjału tego auta (ja miałem podobnie, teraz po niecałych 2 latach użytkowania spalanie przy dynamicznej jeździe u mnie około 12.5 vpowera racing zwykłej 95 pali około 14.5) częstym mankamentem pierwszych emek z przed liftu były słabe tarcze z przodu (szybko się zużywające), padające przepływomierze, przegrzania silnika poprzez niesprawny wentylator, padający wentylator, i jeszcze parę innych rzeczy, jeśli chcecie kupić m5 to musicie się przygotować na brak zamienników bardzo wielu części, aso liczy sobie tylko za to że to M i nikt słabo sytuowany tego nie kupił, producenci zamienników nie produkuja do M5 bo mało ich sprzedano i im się nie opłaca aso bmw będzie miało części od ręki jeszcze tylko około 2 lata potem będą to części na zamówienie z niemiec czyli jeszcze droższe, żaden rozsądny lokalny mechanik się wam nie tknie tego auta (chyba że zna temat ale takich mechaników poza ojcem jednego z kolegów z forum nie znam) założenie tam gazu dobrej jakości firmy Prince to ciężka kasa (około 8-10 tysiaków) znalezienie gazownika który nie spartoli roboty też ciężki temat, ogólnie kupno takiego starego samochodu tak nietypowego to pasmo wydatków, jeśli was na to stać no problem musicie mieć na zakup i pierwszy rok użytkowania, między 110 a 135 tysięcy złotych jeśli mało jeździcie, jeśli więcej odpowiednio więcej na paliwo nie wliczyłem montażu gazu do tej ceny

 

to jest moje zdanie na temat zakupu M5 możecie się z nim nie zgodzić, ja kupując samochód mniej więcej tak to skalkulowałem, w przypadku mojej 540 budżet skończył się po 13 miesiącach (tak skalkulowany odpowiednio pomniejszony bo zakup 540 jest tańszy części też tańsze) jeśli z tych pieniędzy co piszę coś wam zostanie to tylko się cieszyć, jeśli chcecie kupić jakieś m5 w polsce, z dorobioną książką za 30-40 tysięcy a nie daj boże już z gazem to szczerze odradzam, bo jeśli ktoś zaniży aż tak wartość tego auta to znaczy że albo coś jest nie tak i nie może sobie poradzić, albo coś jest bardzo nie tak i sprzedaje póki auto jeszcze jeździ

 

pozdrawiam Łukasz

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

Opublikowano

Łukasz czy troche nie przesadzasz z tymi wydatkami?

W pierwszym roku uzytkowania M5 45tys zl...?? toz to druga na czesci mozna kupic...

Ta kwota moglaby byc realna jesli kupilibysmy calkowitego trupa i serwisowali auto na nowych czesciach i tylko w serwisie.

Ja na swoja 540 w ciagu 2 lat nie wydalem nawet 5tys zl... na czesci.

Szczerze powiedziawszy wymienilem : odma -250zl (nowa), chlodnica 300zl (pekl kruciec), pompa wody + termostat ok 800zl z robocizna (nowe), tylny most 400zl, laczniki stablizatora przod (90zl), tyl (chyba 100zl)

Teraz szykuja mi sie do wymiany swiece (ok 300zl) lub 3 cewki (600zl)

To daje nam sume 2500zl przez 2 lata... a nie 25tys..

Co do kupowania M5 w cenach 35-45tys to sie zgodze..lepiej wiecej wydac i kupic w dobrym stanie, niz pozniej dolozyc jeszcze wiecej.

Pozdrawiam

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano

Powiem ci szczerze że szkoda mi mojego maleństwa oddawać do mechanika złotej rączki, ja naprawdę czasem korzystam z pełnych osiągów samochodu tak przyspieszeń jak i hamowań oraz innych dobrodziejstw tego modelu,

 

tak ceny które podałem są przewidywalnym kosztem serwisowania w ASO, części tylko nowe i orginalne z ASO bo niesamowicie zapadła mi w pamięć reklama VW w której pokazany był stary golf II i pytanie "ile volkswagena jest w twoim volkswagenie?" zgadzam się z nią

 

uważam że M5 to taki sportowy samochód, może nie tak czczony jak porsche ale osiągami zbliżony czy wyobrażasz sobie montaż zamiennika do porsche ?? ja nie

 

ja sobie nie wyobrażam montażu zamiennika do mojego maleństwa, i poza szybą czołową (nie miałem "drobnych" 3000 na orginał) i kupiłem zamiennik teraz wiem że to był błąd bo w samochodzie mam dużo głośniej ale mam zamiar go naprawić już niedługo (gdyby nie wymiana alternatora zrobiłbym to już w tym miesiącu) dlatego podałem moim zdaniem maksymalne koszty, oczywiście nie wszystko musi się popsuć, ale się psuje czy to elektronika czy części mechaniczne, jeden przepływomierz w ASO kosztuje ok 1800 zł a przynajmniej tyle kosztował jak pytałem w mcars jakiś czas temu, są tam 2 i lubią się popsuć, mam ciekawy artykuł w auto świecie właśnie o M5 e39 i tam policzyli jeszcze więcej na wszelkiego rodzaju nieprzewidziane wydatki, zawieszenie tak jak mówisz na naszych dziurach dostaje 2 albo 3 razy bardziej po łącznikach i innych gumowych częściach, nie są to tanie rzeczy a inne niż w pozostałych autkach a więc jeśli w ogóle dostępne zamienniki to ciężko i też pewnie nie najtaniej, jest to kalkulacja na wyrost ale tak jak mówię lepiej być miło zaskoczonym niż niemile rozczarowanym że auto stoi bo nie mam na części i naprawę ...

 

chyba że ktoś ma radość z samego posiadania M5 to wtedy nawet okazy z allegro z gazem i innymi modyfikacjami a'la "stodoła u sąsiada" jest dobrym i trafnym zakupem

 

ja samochodem jeżdżę i przez 21 miesięcy zrobiłem już około 70 tysięcy kilometrów, dlatego uważam że samochód musi być tip top jeśli chodzi o każdy element wpływający na bezpieczeństwo, jak również na mój komfort dlatego szyba idzie do ponownej wymiany bo nie spełnia moim zdaniem norm przewidzianych przez producenta (jest głośniej więc szyba musi być cieńsza na niczym innym zaoszczędzić nie mogli :( )

 

podkreślam to jest moje zdanie i nie każdy się z nim musi zgodzić, ktoś może robić zamiast około 40 tysięcy rocznie 5 tysięcy i jego spalanie nie będzie w ogóle interesowało, a i problemy ze zużywającym się zawieszeniem czy czasem stwarzającą problemy elektroniką będą dla takiego użytkownika raczej mniejszym niż większym zmartwieniem, ktoś może podejść do sprawy jak do każdego swojego auta i serwisować je albo samemu albo w okolicznym "monster garażu" domowymi sposobami i swoim laptopem, tyle tylko że wtedy moim zdaniem nie potrzebne mu m5 tylko jakaś usportowiona vectra z turbo albo mondeo st220 ewentualnie jakiś inny pseudo sportowy samochód jak np 540 bo ani to sportowe ani to ekonomiczna limuzyna taki twór zaspakajający w 80% moje potrzeby (jak kupowałem potrzeby miałem zaspokojone w 100% ale już brak mi mocy :() ja uważam że aby być w 100% obsłużonym jak w porządnej knajpie to trzeba te pieniądze o których pisałem mieć w momencie zakupu albo mieć pewność że te pieniądze będą bo w innym wypadku to już nie będzie przygoda z bmw mile wspominana

 

Pozdrawiam Łukasz

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

po dwóch latach użytkowanie e39 M5 99r i przejechanych 100tys km mogę powiedzieć ze serwis kosztował mnie ok. 65tys zł(pewnie i więcej boje się usiąść i policzyć wszystkie koszty) wszystko oryginał (80% ASO) opisałem to w dziale poświęconym ///M

 

A jeżeli chodzi o spalania zgadzam się w 100% procentach z kolegą

 

przez Norbi328 » Wto Mar 09, 2010 3:39 pm

 

Trasa 80-120 = 11l/100

Trasa 100-150 = 14l/100

Miasto (i tu zalezy jakie) mniej wiecej 16-22 (np w zime)

Powyzsze dane sa napisane przy dynamicznym charakterze jazdy (ale bez szalenstw)

------- /// M ---------

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.