Skocz do zawartości

Kilka Konkretów E34 520i


MarPal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich miłośników i posiadaczy BMW..

Mam kilka pytań dotyczących BMW E34 .. wiem że takich tematów jak mój jest wiele..ale w żadnym nie znalazłem konkternych odpowiedzi na pytania które mnie nurtują..

 

Od dłuższego czasu zastanawiam się nad kupnem E34

Samochód ma służyć do wszystkiego... przede wszystkim jako środek transportu do pracy..czasami gdzieś na weekend.

 

Teraz konkretne pytania i posil bym o konkretne odpowiedzi...

 

Czy łatwo jest z dostępem części do BMW e34? ... Mam tutaj na myśli dobre zamienniki lub oryginały..

 

Które rzeczy w swoich Beemkach robicie sami... żeby nie tylko zaoszczędzić na mechaniku ale i zrobić to lepiej od niego...bo podobno trudno o dobry warsztat BMW .. czy to prawda?

 

 

Czy BMW e34 to dobry samochód do jazdy na co dzień? (na innym forum kiedy zadałem to pytanie pewien użytkownik odradził mi bmw a zaproponował jakiegoś japończyka jako autko na co dzień bo mniej awaryjne od BMW)

 

Na samochód chce przeznaczyć Max 4-5 tyś zł... wiem że nie będzie to igła ale mam do dyspozycji jeszcze ok 3 - 4 tyś zł na dopieszczenie samochodu... Dlatego pytanie co powinienem wymienić w takim BMW w pierwszej kolejności..Napiszcie jaka cena podzespołów i "robocizny"

Tutaj dla wyjaśnienia mam na myśli rzeczy które wy po kupnie swoich beemek wymieniliście...

Napiszcie ile kosztuje np wymiana pompy wody...łańcucha...klocków i tarcz... itd

 

Wielu z was napisze ze za 4-5 tyś nie kupie dobrego samochodu..tylko musze dać 8-9 w górę...

Ja jestem troche innego zdania ..uważam ze jeśli chodzi o leciwe juz auta lepiej troche rzeczy zrobić samemu...poprostu doinwestowac samochód.

Można też wydać całą kase jaką posiadam...9 tyś i uwierzyć sprzedającemu że auto jest igła..lac benzyne wsiadach i jechac...

Tylko ja juz w takie cuda nie wierze.

 

 

Zdaje sobie sprawe że moge trafić na tzw mine.. zwłaszcza przy takim budżecie..

Tutaj kolejne pytanie ... co najgorszego i najbardziej kosztownego do naprawy może mnie spotkać.. silnik 2.0 Vanos...

Własnie ... lepiej z Vanosem czy bez?.... jak bardzo awaryjny jest vanos.. czy łatwo mozna go naprawić... ?

Jeśli ktoś naprawiał miał problemy prosze o wyczerpującą odpowiedz..

Dodam jeszcze że auto ma być z gazem...instalacja sekwencyjna.

 

Wielu z was odrazu chciało by napisać nie 2.0 tylko 2.5 ...bo spali tyle samo a wieksza frajda...

Mnie Interesuje tylko silnik 2.0

 

 

Czekam na odpowiedzi...z góry dzieki..Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, szczerze... Za 4 tyś wątpię, bardzo wątpię byś kupił BMW którym będziesz mógł z przyjemnością jeździć. Pożre Ci masę pieniędzy i nerwów (a na zakończenie pewnie pozostawi niesmak i niepochlebne zdanie o marce). Ostatnio znajomy szukał E34. Te w miarę ciekawsze zaczynają się od 8 tyś. w górę (a i tak sporo zainwestować jeszcze trzeba) - oczywiście cały czas mówię tylko i wyłącznie o E34.

 

A teraz odpowiedzi - jako paroletni posiadacz E34 ;)

 

1) Z częściami jest łatwo i są tanie.

 

2) Większość robię sam. Od wymiany pasków, płynów, olei po trochę grzebania w elektryce (ale nic skomplikowanego - ostatnio wymiana "małego" OBC na pełny). Nic poważniejszego nigdy nie musiałem robić, może poza wymianą tarcz, co już zleciłem mechanikom bo sam nawet nie miałbym narzędzi żeby to zrobić. No i owszem - trudno o dobry warsztat no i zawsze trzeba pilnować. Nie raz słyszało się że po wizycie w warsztacie nagle np. bieżnika ubyło na oponach...

 

Nie wypowiem się co do Vanosa, bo nie mam. Natomiast co do silnika - tak 2.0 to trochę mało. 5-ka jest dość ciężkim samochodem. I na prawdę doradzam zastanowienie się nad 2.5. Z drugiej strony chyba łatwiej będzie znaleźć niezarżnięte 2.0 niż 2.5...

 

Wg. mnie E34 jako samochód do przemieszczania się do pracy czy na weekendowe wypady, jak najbardziej się nadaje. Wygodny, dość żwawy, nieawaryjny, nawet w miarę ekonomiczny (jak na wielkość, klasę i moc). "Japoniec" może i byłby bardziej bezawaryjny... Jak ktoś lubi jeździć skrzypiącym plastykiem...

 

To co będziesz musiał wymienić na początek, dowiesz się jak kupisz. Wszystko zależy od konkretnego egzemplarza i od tego jak był dbany przez poprzedniego właściciela. Łańcucha rozrządu nie wymienia się nigdy - a przynajmniej nie słyszałem jeszcze żeby ktoś miał już tak zajeżdżony by musiał wymieniać. Klocki+tarcze przód to koszt od 350zł. Tył od 250zł. Robocizna ok 100zł.

 

Przeszukaj forum pełno jest tematów co sprawdzać przy zakupie E34.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy łatwo jest z dostępem części do BMW e34? ... Mam tutaj na myśli dobre zamienniki lub oryginały..

 

Bardzo łatwo, ale jeszcze łatwiej o tandetne zamienniki

 

Które rzeczy w swoich Beemkach robicie sami... żeby nie tylko zaoszczędzić na mechaniku ale i zrobić to lepiej od niego...

 

hmm... szyby przedniej bym sobie nie wymienił (wole mieć gwarancję na to), opony na felgi tez nie założę, ani też nie wyważę kół, podpór tylnego wału też nie chciałoby mi się wymieniać, raz korzystałem z warsztatu, gdy wahacze wymieniałem, potrzebna była prasa i klucz udarowy. Resztę zrobisz sam pod blokiem, włączając w to wymianę głowicy ;)

 

bo podobno trudno o dobry warsztat BMW .. czy to prawda?

prawda, chociaż słyszałem (tylko słyszałem), że są i dobre

 

Czy BMW e34 to dobry samochód do jazdy na co dzień? (na innym forum kiedy zadałem to pytanie pewien użytkownik odradził mi bmw a zaproponował jakiegoś japończyka jako autko na co dzień bo mniej awaryjne od BMW)

 

BMW to jedyny samochód do jazdy :) (jeśli chodzi o samochody osobowe)

 

Na samochód chce przeznaczyć Max 4-5 tyś zł... wiem że nie będzie to igła ale mam do dyspozycji jeszcze ok 3 - 4 tyś zł na dopieszczenie samochodu...

 

Za 5 tys kupisz igłę, znałem kilka co za mniej poszły i nawet jedna blok obok mnie stoi na sprzedaż

 

Dlatego pytanie co powinienem wymienić w takim BMW w pierwszej kolejności..Napiszcie jaka cena podzespołów i "robocizny"

Tutaj dla wyjaśnienia mam na myśli rzeczy które wy po kupnie swoich beemek wymieniliście...

Napiszcie ile kosztuje np wymiana pompy wody...łańcucha...klocków i tarcz... itd

 

Bez względu na wszystko zaczął bym od rozrządu, wymienił wszystkie płyny i filtry, nabił klimę :) , a ceny są różne (ja mam sporo rabatów i kolegów, którzy mają sklepy z częściami)

 

Wielu z was napisze ze za 4-5 tyś nie kupie dobrego samochodu..tylko musze dać 8-9 w górę...

Ja jestem troche innego zdania ..uważam ze jeśli chodzi o leciwe juz auta lepiej troche rzeczy zrobić samemu...poprostu doinwestowac samochód.

Można też wydać całą kase jaką posiadam...9 tyś i uwierzyć sprzedającemu że auto jest igła..lac benzyne wsiadach i jechac...

Tylko ja juz w takie cuda nie wierze.

 

Bądź cierpliwy, obejrzyj kilkanaście e34 a jak będzie trzeba to kilkadziesiąt i znajdziesz w końcu swoją perłę. Nie decyduj pochopnie np. ze względu na zadbany lakier. Kolega sprzedał niedawno e34 i e32, jeździł nimi dwa lata i wymienił w nich tylko tarcze z klockami (okresowo olej), nigdy nic mu się nie popsuło (nie były to auta na niedzielę).

 

Zdaje sobie sprawe że moge trafić na tzw mine.. zwłaszcza przy takim budżecie..

Tutaj kolejne pytanie ... co najgorszego i najbardziej kosztownego do naprawy może mnie spotkać.. silnik 2.0 Vanos...

Własnie ... lepiej z Vanosem czy bez?.... jak bardzo awaryjny jest vanos.. czy łatwo mozna go naprawić... ?

Jeśli ktoś naprawiał miał problemy prosze o wyczerpującą odpowiedz..

 

Sam jeżdżę tylko dieslami, więc nie wypowiem się.

 

Dodam jeszcze że auto ma być z gazem...instalacja sekwencyjna.

 

jak z gazem to już ciężko za te pieniądze, lepiej kup bez i sam załóż (ale najlepiej blosa - jest mniej awaryjny!)

 

Wielu z was odrazu chciało by napisać nie 2.0 tylko 2.5 ...bo spali tyle samo a wieksza frajda...

Mnie Interesuje tylko silnik 2.0

 

faktycznie lepiej byłoby 2.5 lub 2.5 td

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego powiem ci tyle że jeżeli chcesz przeznaczyć około 5tyś na e34 to z pewnością pozostawi ci to głębokie rysy na psychice i wiele czasu spędzisz na reanimacji auta. Co do części są one dostępne bez żadnych problemów, a i ceny nie są tragiczne.ostatnio wymieniałem zawieszeni 4 wachacze, łączniki stabilizatora wraz z gumami i łącznik centralny koszt1000zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno nabyłem E34 2.5 24V z 92r. Zapłaciłem za nią 3900zł i jestem bardzo zadowolony, z bogatym wyposażeniem takim jak: skóra, klima, elektryka, pełny komputer.

Mam zamiar samemu założyć LPG. Samochód sprowadzona w 2007r z Belgi, a i tak większość czasu "podobno" tam jeździła. Ponieważ osoba od której kupiłem samochód, pracuje za granicą i z tego powodu musiałem czekać na samochód ponad miesiąc.

 

Oczywiście auto miało kilka rzeczy do zrobienia miedzy innymi:

sprzęgło koszt 450zł w BMW ten sam zestaw 750zł

ogrzewanie nie działało przez padnięty moduł 50zł na allegro były za 150 i 250zł, a trzeci chciał 40zł +przesyłka.

jeszcze ABS, ale teraz jest za zimno, poczekam aż się trochę ociepli

przekładnia kierownicza ma jeszcze luz, ale to też jak się zrobi cieplej

kilka niewielkich zaprawek lakierniczych

Oczywiście wszystkie naprawy robię sam. Czasami lepiej trochę poczekać i popytać, a części można będzie naprawdę tanio kupić.

 

To co było wymieniane przed moim zakupem i co widać że jest w dobrym stanie to:

klocki, tarcze, wahacze, gumy z tylu w belce z przodu, wszystkie łączniki kolumny kierowniczej, visco, chłodnica, opony 17" tez niczego sobie, jak za cenę samochodu 5.5 i 6.5mm bieżnika. Podobno koszt opon to 700euro

 

Czasami można coś tanio znaleźć, ale trzeba cierpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze nigdy nie ufaj sprzedajacemu zdecydowana wiekszosc ci powie, ze auto nie bite, jezdzone przez emeryta itp. obejrzyj ja dokladnie wzdluz i wszerz podjedz na jakis przeglad, przetrzep auto na wszystkie mozliwe sposoby, jak auto bedzie mialo lpg, podjedz do gaziarza, powinien zbadac spaliny i dowiesz sie, czy nie pali oleju lub innych plynow eksploatacyjnych. jezeli podczas zapalania auta zauwazysz jakiekolwiek plywanie obrotow, podziekuj sprzedawcy i szukaj dalej. pewnie powie ci, ze to chwilowe, bo zimny itp.

 

za 4-5 tyś. na pewno uda ci sie znalezc cos sensownego. to ze fura kosztuje 10tys nie znaczy, ze jest w dobrym stanie. dla przykladu kolega kupil sobie e36, z silnikiem m50, za okolo 12tys. ma go 1,5 roku i juz wlozyl 3tys. w naprawy.

nie sugeruj sie tez przebiegami, czasami silnik, ktory ma 300k przebiegu moze byc w lepszym stanie niz 150.

jezeli zobaczysz na aucie rdze, to bardzo mozliwe, ze auto mialo jakies niemile przejscia.

 

teoretycznie jak kupisz silnik 2.0, to mniejsze szanse, ze auto bedzie zajezdzone, bo tu za bardzo nie ma mocy do szalenstw.

 

komfort jazdy? toz to bmw serii 5 - to zobowiazuje :D

 

jezeli kupisz auto, w miare dobrym stanie i bedziesz o nie dbał, to pojezdzisz jeszcze kupe czasu.

 

jezeli nie chcesz powierzac niepewnym mechaniorom prostych napraw i narazac sie na niepotrzebne koszty to polecam:

 

http://www.instrukcje-obslugi.pl/img.php?p=300&i=93103

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się to nie najlepszym pomysłem jako sposób szukania samochodu na co dzień - nie żebym uważał że E 34 się nie nadaje - wręcz przeciwnie. Zadaj sobie pytanie jakiego samochodu potrzebujesz i ile jesteś w stanie na niego wydać - i wytupuj co najmniej kilka spełniających te warunki. I wtedy szukaj takiego który jest w najlepszym stanie - jak Ci się trafi BMW to dobrze, ja szukałem z klucza : duży silnik (bo są trwalsze), kombi, benzyna, automat. Trafiłem na E34 1992 za 6200, wymieniłem ( marzec 2007) wszystkie płyny, przednią szybę,opony i to tyle. Od tego czasu jeżdżę, wymieniam olej, raz mi pękł element wewnątrz stacyjki - kupiłem używany za 50zł, ale nowy - cała blokada kierownicy - w BMW 370, więc nie tak wiele - ale gdybym szukając znalazł w dobrym stanie np Volvo czy Mercedesa bądź Audi - też chyba bym był zadowolony. A jak będziesz szukał tylko E 34 to albo zajmie Ci to bardzo dużo czasu albo niestety kupisz padlinę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo poproś kogoś z forum kto mieszka koło Ciebie, niech da Ci się przejechać i zobaczysz czy chcesz takie auto :wink:

 

Ostatnio gdzieś czytałem szokujący post -temat dotyczył E39 ale jednak,...gość strasznie narzekał i pisał że chce sprzedać bo nie umie jeździć BMW z tylnym napędem i silnikiem benzynowym. Dla mnie to jakaś irracjonalna rzecz ale nigdy nie wiadomo.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się to nie najlepszym pomysłem jako sposób szukania samochodu na co dzień - nie żebym uważał że E 34 się nie nadaje - wręcz przeciwnie. Zadaj sobie pytanie jakiego samochodu potrzebujesz i ile jesteś w stanie na niego wydać - i wytupuj co najmniej kilka spełniających te warunki.

Rzeczywiscie to jest najlepsza metoda, mozesz rozważyc e36 czasem trafiają sie w swietnym stanie za niedużą kasę

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem BMW 520i 91r, bez vanosa, w w styczniu 2007r.Prawdę mówiąc dość przypadkowo, bo nic, zupełnie nic nie wiedziałem o tych samochodach.Od tego czasu autem jeżdżę prawie codziennie i ani razu mnie nie zawiodła.Nigdy nie musiałem korzystać z lawety czy holowania.Przez ten okres wymieniłem:

-tarcze i klocki z przodu

-żarówki przednich świateł

-akumulator

-czujnik wskaźnika temperatury

-visco

-opony letnie

-przepływomierz

-spryskiwacz szyby przedniej, bo urwałem

-tłumik środkowy i tylny

-pompa paliwowa

Będę jeszcze musiał wymienić przednią szybę i progi.Dałem za auto 4900zł.

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.