Skocz do zawartości

320d brak mocy po wymianie turbo


matysseba

Rekomendowane odpowiedzi

Hej Koledzy. Mam wielki problem, a mianowicie zaczeły sie kłopoty z moją bunia 320d 150km, po wymianie turbo. Stara turbina nie była jeszcze taka zła , tylko raz czy dwa dała głos jak wiertarka z bazaru i postanowiłem ja wymienic, auto miało moc było ok. Wymontowałem turbo, wymieniłem na regenerowane w firmie Turbo-Pama. Zamontowałem nowe,wymieniłem filtr powietrza i olej . odpalam i lipa. silnik pracuje rowno ale nie ma mocy, turbina się włacza bo ja słychać. Na pierwszym biegu totalny muł max 2,5 tyś obrotów i to w tempie żółwia, od dwójki jest lepiej przy odpowiedniej technice jazdy tzn. gaz w podłogę i popuszczenie go trochę, coś w stylu napompowania hamulca w syrenie,czuć szarpnięcie i auto przyśpiesza i tak jest za każdym razem. Po ostrzejszej jezdzie na wyzszych obrotach tj. po wyżej 2,5 tyś silnik potrafi wystrzelic na pierwszym biegu ale dopiero przy 3 tys. Byłem w Bosch service i stwierdzili zbyt wysokie cisnienie doładowania na niskich obrotach, czy jakoś tak . Stwierdzili że turbo przeładowuje i powodem jest źle wyregulowana gruszka przy turbo. Wyjełem turbo ponownie i pojechałem do innej firmy od regeneracji, koles stwierdził że z moja turbina jest ok tylko ma nie wyważony wirnik. wymienił go na nowy z łożyskiem i powiedział mi,że gruszki przy turbo sie nie reruluje, ona jest fabrycznie ustawiona. Wymieniłem już weżyki od podcisnienia, zaworek ciśnieniowy od turbo, przepływkę i dalej nic poprawy. Nie wiem co mam dalej robić, moim zdaniem wine ma dalej to przeklęte turbo. Macie jakieś pomysły, sugestie , moze wiecie co dolega mojej kochanej buni ???? :cry2: :cry2: :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem to samo po wymianie turba. Zalanczala sie dopiero powyzej 3 tys obr, wrazenie jak by cie z procy wystrzelil ktos. Gosciu co mi to wymienial tez zachodzil co jest grane po kilku dniach doszedl do tego ze wlasnie cisnienie doladowania jest zle. Ustawil to i teraz chodzi jak nowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pomyliłem,weżyki sa ok wszystkie nowe.dzisiaj zauwazyłem że jak juz sie turbina rozkręci na dobre tzn przy ostrej jezdzie zamulenie trochę zanika, i wtstarczy ze delikatnie popuszcze gaz i pieknie ciągnie. niewiem może sie cos zacina, bo przy popuszczeniu gazu czuc wyrazne szarpniecie :mad2: Edytowane przez matysseba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem to samo po wymianie turba. Zalanczala sie dopiero powyzej 3 tys obr, wrazenie jak by cie z procy wystrzelil ktos. Gosciu co mi to wymienial tez zachodzil co jest grane po kilku dniach doszedl do tego ze wlasnie cisnienie doladowania jest zle. Ustawil to i teraz chodzi jak nowa.

 

a powiedz mi gdzie znajde ta zlota rączke???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mieszkam w Jaworznie ok 25 km od Katowic lub 50 od Krakowa. Musisz jechac do goscia co ci robil z tym(chyba ze sam wymieniales) i powiedziec mu ze albo robi a jak nie to niech sobie ja bierze i kase oddaje. Ten co mnie wymienial nie wyparl sie niczego, przyznal ze jest nie tak z turbem i ze mi to zrobi za free lub wymieni na nowa bo to juz nie moja wina. Osobiscie mi powiedzial ze po raz pierwszy sie spotkal z takim objawem poniewaz gruszka jest ustawiana fabrycznie i teoretycznie powinna byc ok, ale jednak trafila sie ta 1 na 1000 ktora byla do bani.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam

 

Magistrala wacum jest wspólna jak zauważyłeś (tak sądzę) dla sterowania żaluzjami chłodnicy , sterowania klapami zawirowań w kolektorze, dla sterowania egr-m i do sterowania turbiną.

 

Podciśnienie puszczane przez zawór turbiny zaciąga "sztangę" przestawiającą łopatki........

Normalnie na wolnych obrotach zawór puszcza podciśnienie a turbina ustawia się do pracy w pozycji "dmuchaj na ful" Kiedy silnik nie pracuje nie ma podciśnienia a wspomniana sztanga powinna się wysunąć ustawiając łopatki turbiny w pozycji "ograniczaj dmuchanie"

 

Jeśli rozszczelnisz magistralę podciśnienia, wakum zacznie zasysać powietrze atmosferyczne wtedy nie będzie podciśnienia na mieszku turbiny więc sztanga się wsunie . Podczas jazdy w normalnych okolicznościach auto ma muła bo turbina nie ładuje. U ciebie jest lepiej bo łopatki pomimo wysuniętej sztangi nie są ustawione optymalnie do pozycji " ograniczaj dmuchanie"

 

Moja rada:

Wydłuż sztangę wysuwającą się z mieszka turbiny.

Sprawdź poprawną pracę mieszka ,sztanga powinna przy podaniu podciśnienia chować się około 1 cm Bez podciśnienia powinna się wysunąć.

Jeśli zaobserwujesz poprawną pracę tych elementów w procesie podawania i zabierania podciśnienia.

Obstawiał bym zawór który pomimo "poleceń komputera " nie odcina podciśnienia .......efektem jest przeładowanie.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze wiecie czym rozni sie sterowanie elektroniczne od podcisnieniowego przy turbo. Bo tu i tu jest vacuum i sygnal elektroniczny wiec nie wiem co za roznica.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ja mam podobny problem z turbiną kupioną właśnie w firmie turbo-pama, mianowicie turbina przy przebiegu 202tysiące na amen się zatarła. Kupiłem regenerowaną z nowym środkiem w turbo-pama i nie jest tak jak w tamtej oryginalnej. Podczas jazdy na oryginalnej turbinie samochód ciągnął normalnie-dobrze przy przekroczeniu 3tys obrotów był niesamowity strzał wciskający w siedzenie, teraz po wymianie turbiny auto ciągnie ale nie ma niestety tego strzału który pozwalał swobodnie wyprzedzać i ogólnie sportowo jeździć. Turbina chodzi cicho i bez zarzutów w turbo-pama twierdzą że jest wszystko ok.

Proszę pomóżcie zlokalizować przyczynę braku tego strzału! Ogólnie teraz nie czuć tych 150KM i to jest masakra, a wyprzedzając muszę się modlić żeby zdążyć i żeby w ogóle wyprzedzić pojazd jadący z jakąś większą prędkością. Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjedź na dobrą hamownię i niech podłączą ci betę pod kompa i sprawdzą parametry przepływki turbiny wtrysków itd - przy okazji dostaniesz wykres ile to ma kucyków i Nm :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na komputerze i ciśnienie turbiny wyszło 1107 mbar, raz wskoczyło na ponad 1200 mbar, miałem tam po wymianie jakieś 4ry błędy dwa z doładowaniem ale po skasowaniu jeździłem i już nic nie było żadnych błędów. I po tym skasowaniu dalej nie ma tego strzału niestety. :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzięki za odpowiedz. No musze spróbować podłączyć go podczas jazdy i zobacze co i jak. A z tym strzałem to było tak że turbo ciągneło normalnie on nizszych obrotów a po przekroczeniu 3tysięcy czuć było strzał i od razu szybciej obroty szły do końca i samochód nabierał dużo szybciej prędkości, wszyscy co ze mną jeżdzili mówili że po 3tysiącach wciska w fotel. A teraz też ciągnie ładnie ta turbina ale nie ma tego strzału i tak ciup wolniejszy jest samochów tzn czuć to przy wyprzedzaniu nie ma tego aż tak dużego odejscia które było po 3tysiącach obrotów. samochód przyspieszał od dołu przyspieszał a nagle jakby mnie ktoś ciągnął dodatkowo z przodu tak było czuć po przekroczeniu tych 3tysięcy a teraz tego nie ma niestety. Już nie mam pomysłów czemu tak jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.